Babootje schreef:Dat is een verkeerde voorstelling van zaken HF.
Uit het artikel uit Horses.nl
Lonneke Engel haalde haar paard op 31 januari 2014 op bij Academy Bartels omdat ze voor haar idee te weinig waar kreeg voor haar geld. “De Academy wilde echt alles betaald krijgen. Ik betaalde meer dan 1.000 euro per maand”, vertelt het topmodel. Academy Bartels meldt dat ze nooit klachten hadden ontvangen van Engel en na het ophalen van U2 nog een sms ontvingen met een bedankje voor de goede zorgen. “Ik wilde deze periode netjes afsluiten en daarom heb ik een smsje gestuurd. Op dat moment wist ik nog niet dat het niet goed met hem ging”, verklaart Engel.
De volgende ochtend ontdekte ze dat haar paard niet goed kon eten, apathisch was en last had van zijn lijf. “Na een paar dagen lieten we de dierenarts komen die een soort tying-up constateerde en forse spierdystrofie. Door verkeerde voeding waren bovendien zijn darmen beschadigd. In zijn mond werd een ontstoken fistel geconstateerd. Toen wisten we nog niet van de schade aan de kaak. Dat is later in Gent vastgesteld.” Professor Vlaming van de faculteit van Gent heeft verklaard dat het om chronische schade gaat die alleen veroorzaakt kan worden door een bit. Engel: “Op de röntgenfoto’s kun je zien dat de kaak zwaar beschadigd is. Het duurt heel lang voordat je door de lagen bent, dan moet je nog door het botvlies en dan kun je pas de kaak beschadigen. Dit is dus niet in een week of een maand gebeurd.” Vlaming zou bovendien verklaard hebben dat U2 niet in protest kwam door zijn psychische toestand van learned helplessness. “De eerste drie weken na thuiskomst deed hij helemaal niks. Het was duidelijk dat hij niet happy was. Nu gaat het langzaam iets beter.”
Het eerste DA rapport is van 9 februari. Het tweede DA rapport van Gent op 24 februari.
Lonneke Engel stond dus vrij snel nadat het paard was verhuisd bij de veearts.
Electra63 schreef:Het gaat dus LE ordinair om geld en niet om het welzijn van U2. Als Bartels haar een deel van het geld had kwijtgescholden, was er niets aan de hand geweest.
Ach... het verbaast mij niets........... de meeste ellende/ruzies gaan om geld.
Dat lees ik niet uit het artikel hoor. Dat is dan jouw creatieve interpretatie.