Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:20

horseyfries schreef:
Haar geweldige theoretische uitleg was (met ruggewervels als voorbeeld en al) dat je met een iets holle rug een soort "eendekont" moest maken, vandaar "duck". Ik weet als geen ander hoe geloofwaardig ze theorie kan verkondigen die kant noch wal slaat, ben er volkomen ingetrapt met alle gevolgen van dien.
Gerd Heuschmann kan precies hetzelfde, die kan ook nu nog theoretisch verklaren dat de aarde plat is en je zou het bijna gaan geloven.

Huh?
eendekont? nou dat weet je van tevoren toch al dat dat nooit goed kan zijn voor je lijf
er is maar 1 houding goed...en dat is recht
(net als de paarden :D in hun rug )

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:25

Toch is ook tegen mij gezegd dat dit een goede houding zou zijn. Je kont achteruit. En tja, als je dan al een holle rug/houding hebt, dan is dat zeer pijnlijk. Was ook een verder zeer gerenommeerd instructeur die meer op de Duitse manier lesgaf. Verder niks dan lof voor deze instructeur, maar dat werkte voor mij dus ook eerder averechts. Na een sessie op de flexchair heb ik gelukkig (op tijd) een betere houding geleerd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:44

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:15

Babootje schreef:
[Zoals Tineke Bartels in het artikel in de Hoefslag verklaart (een artikel dat ik nog wel kan lezen) heeft de groom van Imke het paard lekker ontspannen in het bos gereden.

En de groom van Imke (als dat al een functie is; want die rijdt op dit moment geen GP meer) is de stalmedewerkster idd. Lezen is ook zoiets. En die reed hem dus op privé titel sinds oktober

Trouwens, volgens de Academy website en de website van Mischa Koot zelf, rijdt ze U2 nog steeds :+ Goh, en maar vol blijven houden: die informatie is al heel oud, maar denk dat je bewust een beetje :o? aan het doen bent.... (want dan doet ze dat vandaag de dag ook nog en je weet dat hij daar niet meer staat !) Wil je nu echt dat ik ga zoeken voor je waar het vandaan is gehaald???

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2977_n.jpg en wat staat er bij de foto?? My horse U2! with rider Danielle Mellink & Dressage Horse U2 FB van LE.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:21

Babootje schreef:
Dat is een verkeerde voorstelling van zaken HF.
Uit het artikel uit Horses.nl

Lonneke Engel haalde haar paard op 31 januari 2014 op bij Academy Bartels omdat ze voor haar idee te weinig waar kreeg voor haar geld. “De Academy wilde echt alles betaald krijgen. Ik betaalde meer dan 1.000 euro per maand”, vertelt het topmodel. Academy Bartels meldt dat ze nooit klachten hadden ontvangen van Engel en na het ophalen van U2 nog een sms ontvingen met een bedankje voor de goede zorgen. “Ik wilde deze periode netjes afsluiten en daarom heb ik een smsje gestuurd. Op dat moment wist ik nog niet dat het niet goed met hem ging”, verklaart Engel.

De volgende ochtend ontdekte ze dat haar paard niet goed kon eten, apathisch was en last had van zijn lijf. “Na een paar dagen lieten we de dierenarts komen die een soort tying-up constateerde en forse spierdystrofie. Door verkeerde voeding waren bovendien zijn darmen beschadigd. In zijn mond werd een ontstoken fistel geconstateerd. Toen wisten we nog niet van de schade aan de kaak. Dat is later in Gent vastgesteld.” Professor Vlaming van de faculteit van Gent heeft verklaard dat het om chronische schade gaat die alleen veroorzaakt kan worden door een bit. Engel: “Op de röntgenfoto’s kun je zien dat de kaak zwaar beschadigd is. Het duurt heel lang voordat je door de lagen bent, dan moet je nog door het botvlies en dan kun je pas de kaak beschadigen. Dit is dus niet in een week of een maand gebeurd.” Vlaming zou bovendien verklaard hebben dat U2 niet in protest kwam door zijn psychische toestand van learned helplessness. “De eerste drie weken na thuiskomst deed hij helemaal niks. Het was duidelijk dat hij niet happy was. Nu gaat het langzaam iets beter.”

Het eerste DA rapport is van 9 februari. Het tweede DA rapport van Gent op 24 februari.
Lonneke Engel stond dus vrij snel nadat het paard was verhuisd bij de veearts.

Het gaat dus LE ordinair om geld en niet om het welzijn van U2. Als Bartels haar een deel van het geld had kwijtgescholden, was er niets aan de hand geweest.
Ach... het verbaast mij niets........... de meeste ellende/ruzies gaan om geld.

BTW.......... € 1000 all-in voor pension op een stal als Bartels en opleiding tot GP, vind ik voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:23

Babootje schreef:

Lonneke Engel haalde haar paard op 31 januari 2014 op bij Academy Bartels omdat ze voor haar idee te weinig waar kreeg voor haar geld. “De Academy wilde echt alles betaald krijgen. Ik betaalde meer dan 1.000 euro per maand”, vertelt het topmodel. Academy Bartels meldt dat ze nooit klachten hadden ontvangen van Engel en na het ophalen van U2 nog een sms ontvingen met een bedankje voor de goede zorgen. “Ik wilde deze periode netjes afsluiten en daarom heb ik een smsje gestuurd. Op dat moment wist ik nog niet dat het niet goed met hem ging”, verklaart Engel.

De volgende ochtend ontdekte ze dat haar paard niet goed kon eten, apathisch was en last had van zijn lijf. “Na een paar dagen lieten we de dierenarts komen die een soort tying-up constateerde en forse spierdystrofie. Door verkeerde voeding waren bovendien zijn darmen beschadigd. In zijn mond werd een ontstoken fistel geconstateerd. Toen wisten we nog niet van de schade aan de kaak. Dat is later in Gent vastgesteld.” Professor Vlaming van de faculteit van Gent heeft verklaard dat het om chronische schade gaat die alleen veroorzaakt kan worden door een bit. Engel: “Op de röntgenfoto’s kun je zien dat de kaak zwaar beschadigd is. Het duurt heel lang voordat je door de lagen bent, dan moet je nog door het botvlies en dan kun je pas de kaak beschadigen. Dit is dus niet in een week of een maand gebeurd.” Vlaming zou bovendien verklaard hebben dat U2 niet in protest kwam door zijn psychische toestand van learned helplessness. “De eerste drie weken na thuiskomst deed hij helemaal niks. Het was duidelijk dat hij niet happy was. Nu gaat het langzaam iets beter.”

Het eerste DA rapport is van 9 februari. Het tweede DA rapport van Gent op 24 februari.

Electra63 schreef:
Het gaat dus LE ordinair om geld en niet om het welzijn van U2. Als Bartels haar een deel van het geld had kwijtgescholden, was er niets aan de hand geweest.

Dat lees ik niet uit het artikel hoor. Dat is dan jouw creatieve interpretatie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:25

Babootje schreef:
[Zoals Tineke Bartels in het artikel in de Hoefslag verklaart (een artikel dat ik nog wel kan lezen) heeft de groom van Imke het paard lekker ontspannen in het bos gereden.

En de groom van Imke (als dat al een functie is; want die rijdt op dit moment geen GP meer) is de stalmedewerkster idd. Lezen is ook zoiets. En die reed hem dus op privé titel sinds oktober

Trouwens, volgens de Academy website en de website van Mischa Koot zelf, rijdt ze U2 nog steeds :+ Goh, en maar vol blijven houden: die informatie is al heel oud, maar denk dat je bewust een beetje :o? aan het doen bent.... (want dan doet ze dat vandaag de dag ook nog en je weet dat hij daar niet meer staat !) Wil je nu echt dat ik ga zoeken voor je waar het vandaan is gehaald???

Ja idd. Bewijs dat dan maar eens Netje.

Netje schreef:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2977_n.jpg en wat staat er bij de foto?? My horse U2! with rider Danielle Mellink & Dressage Horse U2 FB van LE.

Ja, zie ik. Maar geen datum en ook niet wanneer Mischa dan wel is gestopt met rijden. Dus, graag bewijs/link. En dan nog..... Zijn een aantal blessures nieuwer, maar ook ouder.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 26-05-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:27

Babootje schreef:

Electra63 schreef:

BTW.......... € 1000 all-in voor pension op een stal als Bartels en opleiding tot GP, vind ik voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. :D

Er staat "meer dan 1000". Misschien dat jij een paar honderd € belangrijk vindt, maar mss verdient Lonneke Engel wel genoeg om zich daar niet druk over te maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:39

Babootje schreef:
Babootje schreef:

Electra63 schreef:

Er staat "meer dan 1000". Misschien dat jij een paar honderd € belangrijk vindt, maar mss verdient Lonneke Engel wel genoeg om zich daar niet druk over te maken.

Goh, ben jij de accountant van LE?
Als zij inderdaad zich niet druk hoeft te maken om een paar honderd euro, dan had zij keurig haar rekening betaald voor bewezen diensten en gemaakte (on-)kosten. :D Pas omdat zij geen "waar voor haar geld heeft gekregen" kwam het verhaal van de blessure naar boven. Misschien heeft ze wel geld nodig, tenslotte heeft een model maar beperkte houdbaarheid :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:54

horseyfries schreef:
Haar geweldige theoretische uitleg was (met ruggewervels als voorbeeld en al) dat je met een iets holle rug een soort "eendekont" moest maken, vandaar "duck". Ik weet als geen ander hoe geloofwaardig ze theorie kan verkondigen die kant noch wal slaat, ben er volkomen ingetrapt met alle gevolgen van dien.
Gerd Heuschmann kan precies hetzelfde, die kan ook nu nog theoretisch verklaren dat de aarde plat is en je zou het bijna gaan geloven.

Eigenlijk lopen er heel veel mensen in paardenland rond die theoretisch zo sterk kunnen verkopen dat er veel mensen in trappen. Triest maar waar. Niet voor niets verdienen de AdB, natuurlijk bekappen en al die andere goeroes zoveel geld.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:05

Babootje schreef:
Babootje schreef:
[
Ja, zie ik. Maar geen datum en ook niet wanneer Mischa dan wel is gestopt met rijden. Dus, graag bewijs/link. En dan nog..... Zijn een aantal blessures nieuwer, maar ook ouder.

Nou Babootje: je gelooft nog wel dat het vandaag 26 mei is? Want anders zal ik dat ook nog proberen te 'bewijzen'.

Alleen al hier op Bokt is het gewoon als zodanig geplaatst.

[VN] Reactie Academy Bartels op artikel Telegraaf: "Smaad"

verder ga ik niet voor je zoeken hoor...

Om nog even terug te komen op het stalgeld: wat denk je dat ze nu moet betalen bij Stal Bria?? Daar sta je ook niet voor €200 in de maand. Luxe moet nou eenmaal betaald worden, maar daar kies je zelf voor.

nombrado

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:16

uhm/ LE betaalde 1500 euro, stalling en trainen per maand. Excl natuurlijk tandarts en dierenartskosten, hoefsmid e.d.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:19

nombrado schreef:
uhm/ LE betaalde 1500 euro, stalling en trainen per maand. Excl natuurlijk tandarts en dierenartskosten, hoefsmid e.d.

... en waar komt dat nou weer vandaan?? Niet aan Bartels neem ik aan, want de trainer werd naar ik aanneem apart betaald (of niet, in ruil voor het rijden wellicht??).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:18

Netje schreef:

Nou Netje, hoe kom je dan zo stellig aan oktober? In het artikel staat te lezen "Najaar van 2013", dat kan net zo goed november of december zijn. Wat wel duidelijk is dat Danielle Meijlink U2 halverwege januari een keer op concours gereden heeft.
Dus nogmaals Netje. "Oktober 2013" bewijs/link? Als iets beweert, graag onderbouwen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:20

Electra63 schreef:

En wie ben jij dan wel? Ah... ik zie het al. Leeg profiel :D :D :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:32

Babootje schreef:
Electra63 schreef:

En wie ben jij dan wel? Ah... ik zie het al. Leeg profiel :D :D :D :D

Ach Babootje, jij maakte een vergelijking over mijn financiële situatie en die van LE. Maar natuurlijk gebaseerd op aannames en niet op feiten.

Sommige bokkers kunnen ook beter een leeg profiel nemen........... het profiel is vaak een bewijs dat het theoretische geneuzel niet overeenkomt met de praktijk. :D :D

Het is trouwens wel grappig dat jij zelf een artikel uit Horses.nl aanhaalt om te bewijzen dat HF een verkeerde voorstelling van zaken geeft, maar dat artikel IMO weergeeft dat LE U2 ophaalde omdat ze te weinig waar kreeg voor haar geld en dat dit hele gedoe om geld draait.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:12

ach ja, zo de waard is... heb je geen argumenten die steekhoudend zijn, dan blijft er nog maar 1 ding over

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:32

Babootje schreef:
ach ja, zo de waard is... heb je geen argumenten die steekhoudend zijn, dan blijft er nog maar 1 ding over

Dat heeft niets te maken met vertrouwen, maar met hoor en wederhoor en onschuldig tot schuldig is bewezen. Jij reageert zo fanatiek in dit topic, dat het bijna lijkt of je een persoonlijk belang hebt bij al dit gedoe. Of dit is omdat je zo te doen hebt met U2 en LE of uit "haat" naar Bartels, daar ben ik nog niet uit. ;)

Ik heb geen belang, ik ben niet voor LE, maar ook niet voor Bartels.
Ik heb wel mijn vraagtekens bij de motieven van LE, maar voor de hele gang van zaken, maakt dat niet uit.
Ik ben vooral benieuwd naar de rechterlijke uitspraak (als die er komt) inzake de aansprakelijkheid. Deels door mijn werk, deels omdat ik benieuwd ben, naar hoe bij dit soort letsel de oorzaak en de tijdspanne waarin dit letsel is veroorzaakt wordt vastgesteld, daar ligt mijn interesse.
Dat dit topic door sommigen wordt aangegrepen om hun onvrede over Bartels of de huidige dressuursport aan te grijpen, komt op mij, vooral een beetje sneu over, zeker als er allemaal aannames gedaan worden en er weinig daadwerkelijk (volledig) bewijsmateriaal zichtbaar is.
Vooral het over elkaar heen buitelen van allerlei bokkers, die "inside-information" hebben of althans die indruk wekken, is sneu.
Ik ben er bijna zeker van, dat het niet tot een rechtsgang komt, maar dat geschikt zal worden, met geheimhoudingsplicht.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:09

Sneu .. dat is nu precies het goede woord voor deze bokt-rechtbank. Sneu..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:24

Babootje schreef:
Netje schreef:

Nou Netje, hoe kom je dan zo stellig aan oktober? In het artikel staat te lezen "Najaar van 2013", dat kan net zo goed november of december zijn. Wat wel duidelijk is dat Danielle Meijlink U2 halverwege januari een keer op concours gereden heeft.
Dus nogmaals Netje. "Oktober 2013" bewijs/link? Als iets beweert, graag onderbouwen.

Djeeeezus je begint nu wel een beetje vervelend te worden: was jij het niet die in het begin zei dat je niet voor of tegen was??

Waarom moet ik iets bewijzen: je bewijst zelf niks, je neuzelt alleen maar na wat andere zgn. als waarheid neerpennen, je gelooft ieder artikel wat vóór LE is, maar de anderen moeten het bewijzen.

Hoe ik aan oktober kom: voor mij een weet voor jou een vraag. Laten we het daar maar op houden, want geloven doe je me toch niet. En nee: ik zeg niet dat er niks gebeurd is, maar kan alleen maar mijn eigen ervaringen bij Bartels toetsen aan MIJN geweten en ik weet zéker dat daar geen gekke dingen gebeuren. En of je het er mee eens bent of niet boeit mij niet. Zoals je zelf zegt: zoals de waard is....

en @Elektra: je valt over Bokkers met inside information. Als je (maar misschien ben je dat wel) ooit daar geweest ben op trainingsweek en je maakt ze daar mee en je ziet hoe open ze over alles zijn, dan hoeft het je niet te verbazen dat ze ook een aantal zaken gedeeld hebben. Dit kan als over elkaar heen buitelen worden gezien. Maar als je gewoon vraagt: wanneer ben je gestopt met U2 en je krijgt daar antwoord op, dan is dat toch niet gek om dat dan zeker te weten. Niemand doet daar geheimzinnig: je ziet de hoefsmid, de fysio, voor mijn part de DA aan het werk, je kunt vragen stellen over wát je maar wilt en nergens wordt gezegd dat het je niet aangaat. Er komen geen trainingen voor achter gesloten deuren, je mag overal kijken. Is het dan gek dat er veel mensen zijn de er iets van (laten we het houden op) vinden. Je mag mijn mening van alle kanten in twijfel trekken, maar mijn 'waarheid' is nog altijd die in mijn hoofd :D
Laatst bijgewerkt door Netje op 26-05-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:32

Voor mij geldt hetzelfde Netje. Ik ken één waarheid, en dat is datgene wat ik met eigen ogen heb gezien gedurende jaren met regelmaat. En dat was dat Mischa het paard ontzettend netjes reed en er zeker geen praktijken gebeurden die dit soort letsels zouden kunnen veroorzaken.

En de rest?? Dat weet ik niet en daarin zal ik dus afwachten tot ik echte bewijzen zie voor ik een mening daarover vorm.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:34

En zo is het ook voor mij. Ben er al heel vaak geweest en als er ook maar iets geks zou gebeuren kan je dat gewoon niet zoveel weken per jaar 'verstoppen', nog afgezien van het feit dat ze dat dus ook helemaal niet willen.

Als er iets te bewijzen valt (en als het óóit tot een rechtszaak komt) dan zullen we het wellicht nog te weten komen. Maar denk niet dat het zover komt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:58

Lijkt me wel leuk als Bartels 2000 trainingsweekklanten laat opdraven als getuigen die allemaal stuk voor stuk kunnen bevestigen dat het Mischa was die het paard trainde en dat zij dat op een heel vriendelijke manier deed ;) Wordt een lange zitting!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:23

enige die dat kan beoordelen is het paard....
niet 2000 trainingsklanten , die LDR als vriendelijk zien.