Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Rijst bij mij eigenlijk nog de vraag: hoeveel plantjes zijn er gevonden en waar precies. Je mag er toch zelf 5 hebben/kweken voor eigen gebruik. Met andere woorden, wordt de soep zo heet gegeten als nu gediend?
bliver schreef:Ladybird schreef:Ho wacht even!
We weten nog helemaal niet wie verantwoordelijk is voor de plantages! Misschien heeft Tommie zelf hier wel helemaal niks mee te maken.. niet eerlijk om alles nu op Tommie af te rekenen.
Ik wou net zeggen. Die plantage heeft ten eerste helemaal niks met het conflict te maken en daarnaast hoeft hij niet van Tommy zelf te zijn.
Brainless schreef:Rocamor schreef:Rijst bij mij eigenlijk nog de vraag: hoeveel plantjes zijn er gevonden en waar precies. Je mag er toch zelf 5 hebben/kweken voor eigen gebruik. Met andere woorden, wordt de soep zo heet gegeten als nu gediend?
Nee, dat mag officieel ook niet. Maar je wordt niet vervolgd (tot 5 planten) mits je ze gelijk inlevert.
Janine1990 schreef:SaskiaKa schreef:En dat geloof jij? Als je loods aan de buitenkant, laten we zeggen, 60 meter lang is. En binnen heb je maar 30 meter, dan gaat er geen lichtje branden?
Ik denk eerder dat de eigenaren hebben volgehouden dat ze er niets van af wisten en dat de officier van justitie niet heeft kunnen bewijzen dat dat wel zo was. Betekend nog niet dat ze de waarheid spraken natuurlijk
Je leest het niet goed.
Die loods is gebouwd met een dubbele wand. Een dubbele wand betekent niet dat je de helft van de inhoud kwijt bentDie dubbele wand is met een reden er in gezet. Vraag me niet welke reden.
Loods staat er volgens mij al zeker 25 jaar. En die hennepkwekerij heeft er niet vanaf het begin al gezeten hoor...
Heb ff een filmpje opgezocht, het gaat om een overslagloods voor transport en warehousing.
Abacab schreef:Ligt aan het beleid van de gemeente waar je woont. Het is wel strafbaar, 5 plantjes dus ook. Het ligt aan de gemeente of ze hier tegen optreedt.
Als je een huurpand hebt ligt het aan de verhuurder wat ij er mee doet.
Citaat:Hoeveel planten mag je eigenlijk in Nederland hebben?
In Nederland wordt het kweken van wiet voor eigen gebruik gedoogd. Dit wil niet zeggen dat het legaal is! Bij het bezit van maximaal 5 wietplanten wordt aangenomen dat het geen beroepsmatige teelt is en de teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. De wietteler dient bij ontdekking afstand van zijn wietplanten te doen! Doet de verdachte teler dat niet dan riskeert hij strafvervolging. Ook het kweken onder lampen word gezien als beroepsmatige teelt. Minderjarige mogen volgens de wet geen wietplanten kweken.
SaskiaKa schreef:Goed, het hoeft niet de helft te zijn, maar wel een flink aantal M2 lijkt me? Een lamp zoals in de hennepteelt wordt gebruikt is zo'n 40 cm breed. Daar kunnen maar een paar plantjes onder, dus er zullen er aardig wat moeten hangen wil de opbrengst het risico waard zijn. Daarbij is er een droogruimte nodig, een plek voor de watervoorzieningen, een lucht-inlaatsysteem en een lucht-uitlaatsysteem. Je moet er ook nog eens tussendoor kunnen lopen om de planten te controleren en te voeden. Veel professionele kwekerijen hebben ook nog eens een aparte kamer voor de stekken, dus ruimte heb je wel nodig, ja. Ik vind het een sterk verhaal...
Maar goed, we gaan off-topic. Sorry daarvoor
Ayasha schreef:het voordeel van de paardensport is dat er vlot genoeg een nieuw schandaal volgt waardoor dit alweer grotendeels "vergeten" is. Anky heeft ook bitter weinig geleden onder de Idool-affaire kwa reputatie.
Janine1990 schreef:Geen idee, in het filmpje spreken ze over een pand in een pand. En zie je agenten een soort tussenwand in gaan. Ik ben er zelf niet bij geweest![]()
Overigens was het een professionele kwekerij, zo werd het in de media beschreven en was het niet van eigenaar of huurder van het pand. Dus in feite was er ook nog gewoon sprake van inbraak.
Ik wil je best een linkje sturen hoor, maar helaas heeft de meeste media nauwelijks gesproken over het vervolgverhaal. Dit heeft enkel in plaatselijke kranten gestaan.
Weet wel dat het hele dorp minstens zo verbaasd heeft gereageerd als jij en ik destijds.
SaskiaKa schreef:Ik geloof je wel hoor, een link is niet nodig
Ik vind het alleen gek dat dit onopgemerkt binnen een bedrijf kan gebeuren... Daarom lijkt het mij dat die eigenaar/huurder gewoon een heel goed verhaal (en een goeie advocaat) heeft gehad
Brainless schreef:Citaat:Hoeveel planten mag je eigenlijk in Nederland hebben?
In Nederland wordt het kweken van wiet voor eigen gebruik gedoogd. Dit wil niet zeggen dat het legaal is! Bij het bezit van maximaal 5 wietplanten wordt aangenomen dat het geen beroepsmatige teelt is en de teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. De wietteler dient bij ontdekking afstand van zijn wietplanten te doen! Doet de verdachte teler dat niet dan riskeert hij strafvervolging. Ook het kweken onder lampen word gezien als beroepsmatige teelt. Minderjarige mogen volgens de wet geen wietplanten kweken.
Pas bij vervolging (dus als je geen afstand doet) heeft de huurder het recht je eruit te zetten (als dit in de voorwaarden staat).
easygoing schreef:Ayasha schreef:het voordeel van de paardensport is dat er vlot genoeg een nieuw schandaal volgt waardoor dit alweer grotendeels "vergeten" is. Anky heeft ook bitter weinig geleden onder de Idool-affaire kwa reputatie.
Anky heeft ook geen schuld gehad bij het feit dat Idool dood in de wei lag.
Is een heel ander verhaal dan wat hier gaande is.