Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:48

Die lui willen alleen maar dat zij als redders uit de bus komen. Ze doen dat gerust over de rug van mensen die betere bedoelingen hebben dan zijzelf. Gelukkig wordt hun standpunt door dit soort acties voor veel mensen steeds ongeloofwaardiger. Waar ik erg blij mee ben aangezien ze graag met onwaarheden smijten om zo zelf in een goed daglicht te komen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:49

Als er sprake is van boeven dan de pvdd wel.... Express overbieden... Waar slaat dat op??
Als 1 vd 4jarigen een normale prijs houdt, bied ik erop om zadelmak te maken voor de sport maar ik ga echt geen hoge bedragen neerleggen voor een gok als dit :n

jirina

Lees ik het goed?
Op de 1-ste keuringsrapport bij WEDFORT.
"Klinisch en radiologisch algemeen acceptabel op sportief gebruik op ...2012"
En dan op de 2-de rapport van 21.8.2013
....negative advies...
rest kan ik niet lezen..
Kan iemand lezen wat daar staat?
Binnen 1 jaar zo'n verschil.

jorika1986

Nou ja wat is dit nou weer voor actie van de PvdD.
Om dit soort uitspraken kan ik wel zo woest worden!
Je probeert het goed te doen door het paard te kopen en een goed plekje te geven en nu gaat de PvdD zich ermee moeien, en dan kun je maar beter geld doneren aan een of andere stichting...

En trekpaarden zijn zgn beginnerspaarden... yeah right.

Mijn stem krijgen ze niet meer... :n

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:50

KimD schreef:
Ik heb de hele avond contact gehad met de PvvD, of in ieder geval diegene wat de FB beheert. Het interesseert ze niks dat ik op Doortje willen bieden, want dan moet ik zeggen "Ik bied meteen 600,- kaal." Dit is natuurlijk onzin want als ik haar voor €300,- kan winnen dan heb ik €300,- gespaard die ik aan haar welzijn kan besteden, maar dit willen ze niet horen. Zij willen 28 mensen hebben die zoveel % boven de vraagprijs bieden op ieder paard, als de paarden daarna maar bij SPIN terecht komen zodat die daar bemiddeld kunnen worden en dan zou ik haar via daar bemiddeld kunnen krijgen, maar dan staat ze onder contract en is ze niet mijn eigendom. Ik kon maar beter het geld doneren aan SPIN als ik iets wilde doen.

Heb het chatbericht bewaard, als die actie van hun ook compleet mis gaat, gaat de chat openbaar.

Trieste bedoeling :n

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:52

jirina schreef:
Lees ik het goed?
....negative advies...
rest kan ik niet lezen..

Dat kan toch? Hij kan een blessure hebben opgelopen bv

Letsdunit

Ania

Ik kom op Facebook inderdaad allemaal berichten tegen van mensen die de veiling te promoten.. Ik ben benieuwd Hoeveel dat de prijzen gaat opdrijven aangezien daar geen woord wordt gezegd over de gebreken en blessures.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:54

jirina schreef:
Lees ik het goed?
....negative advies...
rest kan ik niet lezen..

Zullen ook 2 verschillende doeleinden zijn geweest.zowel op het eerste als op het 2e rapport had ie kissing spines. Alleen werd ie voor de 2e rapport gekeurd voor de (inter)nationale handel en gebruik in de topsport. En daar heeft ie negatief advies voor gekregen.
Laatst bijgewerkt door Ania op 23-01-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:55

Oh my.... ik krijg helemaal de kriebels van die facebook van Paard in Nood!!! :oo

Gaaatver! :n

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:55

Ania schreef:
Ik kom op Facebook inderdaad allemaal berichten tegen van mensen die de veiling te promoten.. Ik ben benieuwd Hoeveel dat de prijzen gaat opdrijven aangezien daar geen woord wordt gezegd over de gebreken en blessures.

Tja, dit geeft geen fijn en gerust gesteld gevoel..

Nu ben ik zelf ook niet te spreken over Paard in Nood, die doet precies hetzelfde.

Overal worden donateurs gezocht. Terwijl er ook mensen zijn die de paarden een goed tehuis willen bieden. Door dit soort acties worden de prijzen alleen maar hoger en hoger...
Ben bang dat zelfs voor Doortje en Guus de prijzen te hoog worden.

En dat allemaal voor een beetje aandacht van een organisatie.. erg triest!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:57

Nee is ook in de openbaar maar in een chatbericht, dus dat is niet te herleiden op de FB pagina. Echter wordt me gezegd dat als ik Doortje wel hebben ik me maar bij SPIN moet inschrijven om haar te adopteren. ;)

Het erge ervan vind ik nog dat als daadwerkelijk die bedragen geboden worden door PvvD of SPIN de schuldeisers het lachen niet kunnen laten.

Dat maandelijks geld doneren vind ik ook zo'n onzin. Dat doen mensen twee keer tot het in de media gezakt is en dan 'vergeten' ze Doortje.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:04

Letsdunit schreef:
https://www.facebook.com/stichting.paardinnood
Kwam wel dit tegen, en dan een post van iemand dat ze mensen zoeken die maandelijks geld willen doneren om Doortje te onderhouden, waar zijn ze mee bezig .....

Als je op die manier een paard moet onderhouden , kan je er maar beter gewoon niet aan beginnen :roll:

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:08

Ik vind dat hele gedoe van die mensen die een paard willen kopen en afhankelijk zijn van donateurs echt belachelijk. Alsof twintig mensen de komende misschien wel tien jaar ff tien euro gaan overmaken elke maand, terwijl hier iemand is die zelf gewoon de verantwoordelijkheid nemen.
Ik snap ook dat hele, we moeten hoger bieden zodat ze niet bij de slager terecht komen gedoe niet.
Als ze gewoon bij de NLse slager terecht zouden komen, wat dan nog? Is dat echt zo erg?
Heel marktplaats staat vol met dit soort paarden, alleen omdat dit een veiling is is het opeens interessant ofzo?
KimD ik heb echt respect voor jou en ik hoop echt dat jij Doortje gewoon 'bemachtigd' en niet een of andere vage stichting, met vage donateurs.
Transport is altijd erg! Maar voor sommigen beestjes zou de slacht helemaal niet zo erg zijn.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:13

Ania schreef:
jirina schreef:
Lees ik het goed?
....negative advies...
rest kan ik niet lezen..

Zullen ook 2 verschillende doeleinden zijn geweest.zowel op het eerste als op het 2e rapport had ie kissing spines. Alleen werd ie voor de 2e rapport gekeurd voor de (inter)nationale handel en gebruik in de topsport. En daar heeft ie negatief advies voor gekregen.

Bedankt Ania.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:14

De Pvdd zou het meer sieren als ze een halt toe roepen aan een veiling waarbij duidelijk zieke dieren worden geveild. Oproepen tot bieden is alleen maar de (tussen)handelaar spekken.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:22

hier een meelezer van het eerste uur
het vervelende is dat de aandacht uitgaat naar een paar paardjes en die andere worden in de media een beetje vergeten. ik denk dat wat we na de veiling zullen zien is dat wico nog een leerpaard voor iemand wordt en goed terecht komt. dat guus terecht komt bij een paardenliefhebber die hem behandeld tegen mok en het met hem ook wel goed komt. dat doortje gewoon bij een leuk iemand terecht komt en nog heel wat jaartjes meekan. dat wedford hopelijk door iemand met verstand wordt gekocht maar vrees dat die naar iemand gaat die voor weinig geld een sportpaard denkt te kopen. dat de goed gefokte paarden onder de 4 via de handel of particulier een goed plekje vinden. en dat je van de andere paarden na de veiling nooit meer wat van hoort. een eerlijke handelaar zal ze niet snel kopen want die weet welke ellende hij zich op de hals haalt en er niks aan verdient met de btw tarieven die betaald moeten worden. een niet zo eerlijke handelaar wil deze paarden misschien hebben en de gebreken verbergen. voor sommige paarden is de slacht naar mijn mening beter. ik hoop dat dit soort paardjes nog een plek als grasmaaier vinden, maar gun ze niet de handel dan liever de slacht. acties van de pvdd en paard in nood tsja ze bedoelen het goed maar zo ontnemen ze mensen met goede bedoelingen de kans een paard te redden zo als eerder in dit topic beschreven word en sowieso meer betaald dan de nederlandse slachtprijs dus mensen die denken geld te verdienen aan de slacht komen bedrogen uit. dus de reacties van eerder genoemde instanties zijn beetje overdreven.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:25

Ik zie net op de Facebook pagina, dat ze gewoon paarden gratis weggeven, in ruil voor een goed tehuis...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:26

Waar zie jij nu zieke dieren??? Er is sprake van ZE en 1 paard heeft chronische mok wat ook te behandelen moet zijn. De rest is gewoon uit de stal getrokken toen de fotograaf kwam... Paarden met blessures heb je overal maar dat betekent niets dat ze dan niks waard zijn ?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:28

Silly1972 schreef:
jirina schreef:
Lees ik het goed?
....negative advies...
rest kan ik niet lezen..

Dat kan toch? Hij kan een blessure hebben opgelopen bv

Dit paard heeft kissing spines, ongeveer 10 grote OCD fragmenten en in een voorbeen en een achterbeen een zware peesblessure.

Bijna alle paarden zijn afgekeurd. Ook de 3 jarige gribaldi heeft hoefkatrol klasse 3 daar wil je absoluut niet mee fokken of rijden. De rommel wordt nu aangeboden, en alle goede paarden zijn allang verkocht.

Jullie moeten niet vergeten dat er bovenop je bod bij BVA ongeveer 40% van het aankoopbedrag aan opgeld komt aan belastingen etc!
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 23-01-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:29

Ik denk dat er op een aantal paarden flink geboden gaat worden, als ik de namen zie die voorbij komen :). Ik denk dat het in elk geval met Doortje wel goed komt.
Wel zal het zo zijn dat de prijs waarschijnlijk hierdoor veel te hoog wordt opgedreven. Maar ja, dat is natuurlijk de hele bedoeling van zo'n veiling.

Mijn man heeft het ook meegemaakt dat hij bij een veiling op een kofferset van een motor aan het bieden was. Mensen bleven maar bieden. De (2e hands )kofferset is uiteindelijk voor meer dan de nieuwwaarde in de winkel verkocht geworden, omdat de mensen waarschijnlijk vergeten waren dat ze ook nog opgeld e.d. moesten betalen. En zo heb ik wel meer verhalen gehoord van veilingen waar het er idioot aan toe gaat. Mensen bieden dan veel te veel, omdat ze het ding perse willen hebben. Nu, in geval van levende dieren, komt de emotie ook nog om de hoek kijken en denk ik dat mensen zelfs nog verder zullen gaan, om toch maar dat leuke, arme dier te kunnen "redden". Petje af voor mensen die dat doen, maar laat het svp uiteindelijk niet ten koste gaan van dat leuke dier. Je zult ook nog geld moeten overhouden om er voor te kunnen zorgen.

Ik heb zelf de site bekeken en er staan wel wat leuke dingen tussen, zoals een paardentrailer, paardenauto, dekens enz. enz. Maar ik bekijk me goed hoeveel een soortgelijk product 2e hands kost, trek er de % kosten van af en nog wat extra (want je hebt geen garantie en kunt met een kapot ding dus niet echt terug; zoals het er staat, zo koop je het) en dan kijk ik of de biedingen beneden dit bedrag blijven. Ik heb er echter een hard hoofd in, want deze veiling is behoorlijk onder de aandacht bij paardenlievend NL :)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:32

Maar toch heeft hij met al die problemen het ZZ niveau gehaald... Peesblessure kan ernstig zijn maar de chips en kissing spine hoeft geen doodvonnis te zijn. Als je weet waaraan je begint en het werk op zijn lijf afstemt, zou hij nog aan het werk kunnen. Misschien ook niet maar je wil niet weten hoe andere paarden er vanbinnen uitzien. Denk ook dat eigenaren dit niet verwacht hadden want je geeft geen slecht paard ter keuring voor een dergelijke prestigieuze veiling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:33

Isabonny schreef:
Ik denk dat het in elk geval met Doortje wel goed komt.

Nou, dat hoop ik dan maar. Als er echt overboden wordt kunnen juist de twee bieders die haar een leuk plekje willen bieden en daar goed over na hebben gedacht niet meedoen. En voor zover ik kan nagaan is er eigenlijk nog geen plan wat er dan wel met Doortje gebeurt want het onderhoud moet gesponsord worden?

Dan staat ze over een paar maanden toch alsnog bij de slager of een handelaar?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:36

Shadow0 schreef:
Isabonny schreef:
Ik denk dat het in elk geval met Doortje wel goed komt.

Nou, dat hoop ik dan maar. Als er echt overboden wordt kunnen juist de twee bieders die haar een leuk plekje willen bieden en daar goed over na hebben gedacht niet meedoen. En voor zover ik kan nagaan is er eigenlijk nog geen plan wat er dan wel met Doortje gebeurt want het onderhoud moet gesponsord worden?

Dan staat ze over een paar maanden toch alsnog bij de slager of een handelaar?

Die sponsoractie is iets van de Stg. Paard in Nood. Dat heeft niets te maken met de mensen die hier of elders op internet al gereageerd hebben dat ze zelf willen bieden omdat ze zelf een plekje vrij hebben voor deze leuke dame.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:38

Ik heb trouwens een maandje geleden op de pagina van paard in Nood Spanje gezeten. Daar kun je dus ook een paard adopteren op afstand door maandelijks een bedrag te doneren. Blijkbaar werkt dat goed, want een heleboel paarden zijn volledig gesponsord (staat er per paard bij welke nog sponsors nodig hebben en welke niet).