Kimmej schreef:Toch vind ik het paard van Dujardin helemaal niet zo geweldig om naar te kijken, doet alle oefeningen wel netjes en ja, samen gaan ze harmonieus door de baan, maar ik vind het ontzettend tegenvallen qua expressiviteit. Het is gewoon saai om naar te kijken. Valegro toont zo weinig gedragenheid en zoals eerder al gezegd, de galopsdelen waren gewoon dramatisch. Dan kijk ik weer honderd keer liever naar Uthopia, foutjes maakten ze allebei.
Haha nou die emmer stront heb ik gewoon netjes op de mesthoop gegooid, dus die bespaar ik je
Mijn emmer commentaar kom ik wel even bij je legen
Of een paard of combinatie sprekend of sprankelend is, daar worden geen medailles voor gegeven. En gelukkig niet, want dan zou bijvoorbeeld een Totilas met zijn impossante voorkomen al voorspong hebben, ongeacht zijn prestatie. Dat je adelinde niet saai vind en denkt "daar komt wat aan" betekend natuurlijk nog niet dat ze goud of meer punten had moeten krijgen.
En dit is ook zo'n lastig onderdeel van jureren of dressuur ansich, want even buiten deze situatie om; ga je nu voor uitstraling, expressie en een spetterende proef of ga je voor correct, netjes, wellicht safe en harmonieus? Je zou een combinatie hiervan moeten hebben, maar als je 2 uiterste in de ring hebt, voor welke ga je dan? Ik persoonlijk ben blij dat ze voor Dujardin gegaan zijn, want ik vond Adelinde (laten we het netjes zeggen) zeker niet vriendelijk rijden en dit niet de manier om je kur te rijden imo.
Krijg ik nu een emmer stront terug?