Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:44

Huertecilla schreef:
[
Wereldrecord dierenmishandeling.

Kan hij trots op zijn _-:(

Daar dien je de Jury op aan te spreken "vriend".

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:44

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:44

ceasario schreef:
Huertecilla schreef:
[

Daar dien je de Jury op aan te spreken "vriend".

Inderdaad!!

koenborias

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:45

Goed nieuws voor de Bokkers hier! Edward Gal scoort met Undercover 77,800%!!! Nog 11% meer scoren en we zijn goed op weg :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:46

Cryssie schreef:
Rath heeft toch het wereldrecord verbroken: Hij eindigde op 88.025%

Volgens de Bokt Wiki heeft Totilas een wereldrecord van 90.70% in de kür. :+ (http://www.bokt.nl/wiki/Totilas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:48

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:48

Sientje schreef:
Cryssie schreef:

Volgens de Bokt Wiki heeft Totilas een wereldrecord van 90.70% in de kür. :+ (http://www.bokt.nl/wiki/Totilas)

Ja, en dit gaat over de GrandPrixSpecial he ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:49

en het wereldrecord van Totilas in de kur staat volgens mij op 92.30%.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:50

Laura_Zodine schreef:
16jarigen zijn heel goed in staat om tegen de wil van hun ouders ~~}> in te gaan,
Evenals een paard van 600 kilo tegen de ruiter...

Ja maar als je op je 16 start mag je vergeten dat je ooit wat gaat winnen. Op 16 olympisch niveau trainen, wil zeggen, op 6 beginnen, en geloof me maar dat die voor de top bestemde kind-robotjes niet meer tegen de wil van gelijk wie in gaan tegen dan. Volledig gehersenspoeld en geïndoctrineerd. En ergens is dat nodig als je een puber nog zo ver wil krijgen dat het leven echt alleen uit eten, slapen, trainen (35-40 uur/week), wat school en wedstrijden bestaat.

En voor paarden hetzelfde. Kan hier wel stoer gedaan worden over hengst en blablabla, maar die Totilas is net als al die andere toppaarden een verreden willoze robot en al bij al een zacht ei. Als dat echt een paard met karakter was, dan liet die zich dit soort training nl. niet aandoen, of zat hij al lang in de salami.. of wie weet was het wel een wat eigenzinnige hobbelgrasmaaier.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:51

Cayenne: Nee, nog hoger: 94% gebeurde tijdens London Olympia! Edward Gal en Totilas, verbreek je niet zomaar :)

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:52

Siesz52 schreef:
Wuis schreef:
Ik vond Bechtolsheimer beter dan Rath.

Ik heb MAR helaas net niet zien rijden, maar was wel zeer onder de indruk van Laura B. En aangezien de meeste bokkers de score van MAR nogal aan de hoge kant vonden, denk ik dat Laura misschien meer had verdiend.

Het punt met deze combinatie is dat dit paard heel eerlijk en heel klassiek is gereden.
Dat zie je terug in de Piaffe en Passage en de overgangen die daar weer uit voort vloeien.
Op dát punt gaan nl. alle modern gereden combinaties die vvandaag gestart hebben onderuit.
Mistral Hojris schijnt "heel veel paard" te zijn.
Om die reden oogt het niet altijd zo prettig bij Laura en ziet het er nogal eens met wat getrek uit.
Maar aan de uitvoering kun je zien dat hij heel correct is gereden.

Wat Totilas betreft:
Persoonlijk denk ik dat Rath geen andere keus heeft dan dit paard op de manier te rijden zoals hij altijd ook door Gal is gereden, dus in LDR/Rollkur, wil hij überhaupt geen flater slaan in Londen.
Het trieste is dat dat dus betekent dat Rath van zijn klassieke manier af moet stappen, want Totilas is helemaal de weg kwijt als hij op die manier gereden wordt: hij is immers als een "machine" gereden.
En daarom heeft Rath kennelijk geen andere keus -behalve stoppen met dit paard- dan Totilas op deze manier te gaan rijden. En ja, dat is triest, want dan gooi je je principes overboord.
En kennelijk is de druk van buitenaf zo groot dat er écht iets moet veranderen.
Totilas "herkent" de trainingsmethode weer en daarom gaat het nu zoveel "beter".
Om die reden waren er ook geen Duitse kandidaten te vinden om dit paard te WÍLLEN rijden.
En ik geef ze geen ongelijk, want zij hebben dit aan zien komen.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:53

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:54

koenborias schreef:
Cayenne: Nee, nog hoger: 94% gebeurde tijdens London Olympia! Edward Gal en Totilas, verbreek je niet zomaar :)

Ik weet niet welk concours jij gekeken hebt, maar in Londen was het toch echt 92.30%.

London-Olympia (GBR) Edward Gal CDI-W 2009 - Freestyle 92.30

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:55

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:56

murphy102 schreef:

Wat dacht je van de eigenaar die de investeringswaarde liever niet ziet kelderen. All about the :$ :$ :$

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:01

murphy102 schreef:
Wat Totilas betreft:
Persoonlijk denk ik dat Rath geen andere keus heeft dan dit paard op de manier te rijden zoals hij altijd ook door Gal is gereden, dus in LDR/Rollkur, wil hij überhaupt geen flater slaan in Londen.
Het trieste is dat dat dus betekent dat Rath van zijn klassieke manier af moet stappen, want Totilas is helemaal de weg kwijt als hij op die manier gereden wordt: hij is immers als een "machine" gereden.
En daarom heeft Rath kennelijk geen andere keus -behalve stoppen met dit paard- dan Totilas op deze manier te gaan rijden. En ja, dat is triest, want dan gooi je je principes overboord.
Totilas "herkent" de trainingsmethode weer en daarom gaat het nu zoveel "beter".
Om die reden waren er ook geen Duitse kandidaten te vinden om dit paard te WÍLLEN rijden.

Heb de combinatie vandaag niet zien rijden, gisteren wel. Toen hij gisteren binnenkwam schrok ik heel erg en dacht: "o jé, Rath rijdt niet meer klassiek wat zonde", wel zag ik dat Totilas er geen last van had en gaande weg de proef kwam het klassieke steeds meer er bij (afkomst van Rath verloochend zich dan toch niet). Ik vond gisteren dat Totilas stukjes modern en stukjes klassiek gereden werd. Ik vond dat heel vreemd om te zien die combinatie. Ik denk Murphy dat je gelijk hebt dat als er gescoord moet worden met dit paard dat het nog de enige manier is. Eigenlijk heb ik er niet zoveel moeite mee want het is zichtbaar aan het paard dat hij zich nu wel goed voelt bij Rath en eerder was hij in mijn beleving toch wel heel erg in de war. En tja dat is toch ook belangrijk dat het paard zich er goed bij voelt en de opvoeding van Totilas was nu eenmaal zoals hij was en daar zal Mathias Rath toch mee moeten dealen.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:04

Ceyenne: oh, ja dat d8 ik ...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:11

Huertecilla schreef:
Cryssie schreef:

Dat MAR nu ook LDR rijdt is dierenmishandeling maar dat de hele Nederlandse 'topsport' LDR/Rollkur rijdt tot in de treure dat is niet dierenmishandeling :+ ? Ik volg het even niet....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:13

murphy102 schreef:
Siesz52 schreef:

Ik heb MAR helaas net niet zien rijden, maar was wel zeer onder de indruk van Laura B. En aangezien de meeste bokkers de score van MAR nogal aan de hoge kant vonden, denk ik dat Laura misschien meer had verdiend.

Het punt met deze combinatie is dat dit paard heel eerlijk en heel klassiek is gereden.
Dat zie je terug in de Piaffe en Passage en de overgangen die daar weer uit voort vloeien.
Op dát punt gaan nl. alle modern gereden combinaties die vvandaag gestart hebben onderuit.
Mistral Hojris schijnt "heel veel paard" te zijn.
Om die reden oogt het niet altijd zo prettig bij Laura en ziet het er nogal eens met wat getrek uit.
Maar aan de uitvoering kun je zien dat hij heel correct is gereden.

Wat Totilas betreft:

Wat bedoel jij met meer paard?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:14

Mistral is gewoon een tank die door je hand heen banjert wanneer je hem de kans geeft.
Zo omschrijft Laura hem zelf ook. Vandaar dat ze zo druk bezig is van voren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:18

Cayenne schreef:
Mistral is gewoon een tank die door je hand heen banjert wanneer je hem de kans geeft.

En jij denkt, dat bijv. Parzival minder paard is?

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:21

pien_2010, ik heb er wél moeite mee, in díe zin dat het te triest voor woorden is dat het paard het alleen maar "doet" als hij eerst tijdens het losrijden geknecht wordt.
Rath heeft inderdaad een gevoelvolle hand van nature, maar ja, weet je ... dit vind ik dus circus.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:21

Electra63 schreef:
Cayenne schreef:

En jij denkt, dat bijv. Parzival minder paard is?

Dat hoor je mij helemaal niet zeggen :+
Het zijn allemaal individuen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:22

Electra, "heel veel paard" wil zeggen dat Laura lichamelijk misschien te weinig overwicht heeft op dat paard.
En verder sluit ik me inderdaad aan bij Cayenne, want dat heeft Laura inderdaad gezegd.

Wat Parzival betreft:
Dan doet Laura het toch beter dan Adelinde, want Mistral Hojris gaat correcter door de baan dan Parzival.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:33

murphy102 schreef:
Electra, "heel veel paard" wil zeggen dat Laura lichamelijk misschien te weinig overwicht heeft op dat paard.
En verder sluit ik me inderdaad aan bij Cayenne, want dat heeft Laura inderdaad gezegd.

Wat Parzival betreft:
Dan doet Laura het toch beter dan Adelinde, want Mistral Hojris gaat correcter door de baan dan Parzival.

M.a.w. Laura mag wel trekken, maar Adelinde niet?
Mistral is meer paard dan Parzival en gaat correcter door de baan, ondanks alle prijzen van Parzival?
Bij Mar zie je zijn klassieke afkomst, maar bij Anky niet?

Dit topic is erg vermakelijk op een zondagmiddag. :D