Huertecilla schreef:[
Wereldrecord dierenmishandeling.
Kan hij trots op zijn
Daar dien je de Jury op aan te spreken "vriend".
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aranel schreef:[ON] Charlotte Dujardin en Valegro naar Wereldrecord GPS!
Maar ook zonder rollkur kun je wél een wereldrecord verbreken..
Cryssie schreef:Rath heeft toch het wereldrecord verbroken: Hij eindigde op 88.025%
(http://www.bokt.nl/wiki/Totilas) Sientje schreef:Cryssie schreef:Rath heeft toch het wereldrecord verbroken: Hij eindigde op 88.025%
Volgens de Bokt Wiki heeft Totilas een wereldrecord van 90.70% in de kür.(http://www.bokt.nl/wiki/Totilas)
Laura_Zodine schreef:16jarigen zijn heel goed in staat om tegen de wil van hun oudersin te gaan,
Evenals een paard van 600 kilo tegen de ruiter...
Siesz52 schreef:Wuis schreef:Ik vond Bechtolsheimer beter dan Rath.
Ik heb MAR helaas net niet zien rijden, maar was wel zeer onder de indruk van Laura B. En aangezien de meeste bokkers de score van MAR nogal aan de hoge kant vonden, denk ik dat Laura misschien meer had verdiend.
janderegelaa schreef:Aranel schreef:[ON] Charlotte Dujardin en Valegro naar Wereldrecord GPS!
Maar ook zonder rollkur kun je wél een wereldrecord verbreken..
Carl heeft ook in Nederland getraind;-)
murphy102 schreef:Wat Totilas betreft:
Persoonlijk denk ik dat Rath geen andere keus heeft dan dit paard op de manier te rijden zoals hij altijd ook door Gal is gereden, dus in LDR/Rollkur, wil hij überhaupt geen flater slaan in Londen.
Het trieste is dat dat dus betekent dat Rath van zijn klassieke manier af moet stappen, want Totilas is helemaal de weg kwijt als hij op die manier gereden wordt: hij is immers als een "machine" gereden.
En daarom heeft Rath kennelijk geen andere keus -behalve stoppen met dit paard- dan Totilas op deze manier te gaan rijden. En ja, dat is triest, want dan gooi je je principes overboord.
En kennelijk is de druk van buitenaf zo groot dat er écht iets moet veranderen.
Totilas "herkent" de trainingsmethode weer en daarom gaat het nu zoveel "beter".
Om die reden waren er ook geen Duitse kandidaten te vinden om dit paard te WÍLLEN rijden.
En ik geef ze geen ongelijk, want zij hebben dit aan zien komen.
Huertecilla schreef:Cryssie schreef:
Rath heeft toch het wereldrecord verbroken: Hij eindigde op 88.025%
Wereldrecord dierenmishandeling.
Kan hij trots op zijn
? Ik volg het even niet.... murphy102 schreef:Siesz52 schreef:
Ik heb MAR helaas net niet zien rijden, maar was wel zeer onder de indruk van Laura B. En aangezien de meeste bokkers de score van MAR nogal aan de hoge kant vonden, denk ik dat Laura misschien meer had verdiend.
Het punt met deze combinatie is dat dit paard heel eerlijk en heel klassiek is gereden.
Dat zie je terug in de Piaffe en Passage en de overgangen die daar weer uit voort vloeien.
Op dát punt gaan nl. alle modern gereden combinaties die vvandaag gestart hebben onderuit.
Mistral Hojris schijnt "heel veel paard" te zijn.
Om die reden oogt het niet altijd zo prettig bij Laura en ziet het er nogal eens met wat getrek uit.
Maar aan de uitvoering kun je zien dat hij heel correct is gereden.
Wat Totilas betreft:
Persoonlijk denk ik dat Rath geen andere keus heeft dan dit paard op de manier te rijden zoals hij altijd ook door Gal is gereden, dus in LDR/Rollkur, wil hij überhaupt geen flater slaan in Londen.
Het trieste is dat dat dus betekent dat Rath van zijn klassieke manier af moet stappen, want Totilas is helemaal de weg kwijt als hij op die manier gereden wordt: hij is immers als een "machine" gereden.
En daarom heeft Rath kennelijk geen andere keus -behalve stoppen met dit paard- dan Totilas op deze manier te gaan rijden. En ja, dat is triest, want dan gooi je je principes overboord.
En kennelijk is de druk van buitenaf zo groot dat er écht iets moet veranderen.
Totilas "herkent" de trainingsmethode weer en daarom gaat het nu zoveel "beter".
Om die reden waren er ook geen Duitse kandidaten te vinden om dit paard te WÍLLEN rijden.
En ik geef ze geen ongelijk, want zij hebben dit aan zien komen.
Electra63 schreef:Cayenne schreef:Mistral is gewoon een tank die door je hand heen banjert wanneer je hem de kans geeft.
Zo omschrijft Laura hem zelf ook. Vandaar dat ze zo druk bezig is van voren.
En jij denkt, dat bijv. Parzival minder paard is?
murphy102 schreef:Electra, "heel veel paard" wil zeggen dat Laura lichamelijk misschien te weinig overwicht heeft op dat paard.
En verder sluit ik me inderdaad aan bij Cayenne, want dat heeft Laura inderdaad gezegd.
Wat Parzival betreft:
Dan doet Laura het toch beter dan Adelinde, want Mistral Hojris gaat correcter door de baan dan Parzival.