Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quartel schreef:wat zonde van zo een mooi paard![]()
Maar wat een mooi einde....en dat bedoel ik niet verkeerd.
Hoe veel dieren zijn er niet die een totale lijdensweg moeten volgen omdat baasje er geen afscheid van nemen kan.......
En hoeveel zijn er niet waarvan het baasje geen interesse toont of er geen euro aan uit wil geven.......
En hoe veel zijn er niet waarvan het baasje geniet van het leed![]()
Deze dood kan ik niet meer dan verassend noemen met gelukkig een korte lijdensweg.
NatasjavE schreef:MamboBeach schreef:Wat betreft het klappen en voor wie het is, ik denk dat de mensen dat echt niet verkeerd bedoelen. En bij dit paard, hij was het applaus gewend en waard...
Daar ga ik zonder meer vanuit dat het goed bedoeld is. ook omdat mensen misschien niet weten wat wel te doen.
Maar na een foutloze ronde ga je klappen, na de doodt van een/deze kampioen ben je stil uit respect. Ook uit respect voor het verdriet van de direct betrokkene.
Applaus is voor mij iets vrolijks. Een geliefde(of je paard) verliezen is niet vrolijk.
Nogmaals....dat is het gevoel wat ik er bij heb..
Miepie77 schreef:Ik snap dat applaus ook niet zo, kan je misschien doen als ie in de trailer word afgevoerd, maar niet als ie nog op de grond stuip ligt te trekkken, dan ben je gewoon respectvol stil.
ducatie schreef:Echt verschrikkelijk. Zowel voor de ruiter als het paard en de toeschouwers+ team. Maar wat ik me afvroeg.. Waarom staat hij er naar te kijken en helpt hij ook niet.. En volgens mij slaat hij het paard ook op zijn hoofd met de zweep als hij er nog alleen bij staat. Of heb ik dat verkeerd gezien mischien?
ducatie schreef:Echt verschrikkelijk. Zowel voor de ruiter als het paard en de toeschouwers+ team. Maar wat ik me afvroeg.. Waarom staat hij er naar te kijken en helpt hij ook niet.. En volgens mij slaat hij het paard ook op zijn hoofd met de zweep als hij er nog alleen bij staat. Of heb ik dat verkeerd gezien mischien?
LynnS_ schreef:Ducatie: Ik denk dat het vrij duidelijk is dat hij in shock verkeert.. Veel mensen zouden zo reageren.
Als je zo wordt overvallen door het moment, door wat er gebeurt..
Hij staat er vol ongeloof en machteloos bij.
Wat die zweep betreft, dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien..
LynnS_ schreef:Ducatie: Ik denk dat het vrij duidelijk is dat hij in shock verkeert.. Veel mensen zouden zo reageren.
Als je zo wordt overvallen door het moment, door wat er gebeurt..
Hij staat er vol ongeloof en machteloos bij.
Wat die zweep betreft, dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien..
ownwise schreef:ducatie schreef:Echt verschrikkelijk. Zowel voor de ruiter als het paard en de toeschouwers+ team. Maar wat ik me afvroeg.. Waarom staat hij er naar te kijken en helpt hij ook niet.. En volgens mij slaat hij het paard ook op zijn hoofd met de zweep als hij er nog alleen bij staat. Of heb ik dat verkeerd gezien mischien?
Tja als ik heel eerlijk ben, als dit mij zou overkomen zou ik van ellende, verdriet en schrik even niet zo goed weten hoe ik moet handelen! Dus dat hij niet helpt en verloren toekijkt, snap ik wel.
Iedereen reageert anders.