Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:02

@bruce je link doet het, aan het einde van het filmpje zit inderdaad de minuut stilte, in het filmpje zijn prachtige foto's te zien van Hickstead boven sprongen. Heb gisteren zitten snikken en huilen bij de uitgebreide filmpjes, wat een dramatisch einde van een prachtige legende van een paard. RIP Hickstead en heel veel sterkte voor Erik en zijn team.
Qua type leek het op mijn overleden paard dus voor mij kwam het daardoor ook extra dichtbij.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:03

wat sonde zeg! Y;(

Ik zag het nieuws vanochtend bij RTL.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 07-11-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:03

quartel schreef:
wat zonde van zo een mooi paard ;(
Maar wat een mooi einde....en dat bedoel ik niet verkeerd.
Hoe veel dieren zijn er niet die een totale lijdensweg moeten volgen omdat baasje er geen afscheid van nemen kan.......
En hoeveel zijn er niet waarvan het baasje geen interesse toont of er geen euro aan uit wil geven.......
En hoe veel zijn er niet waarvan het baasje geniet van het leed :(
Deze dood kan ik niet meer dan verassend noemen met gelukkig een korte lijdensweg.

je hebt natuurlijk helemaal gelijk, dit is dan ook een schrale troost.
Maar jeetje wat is dit een groot verlies voor de sport, ik had hem gewoon nog zo graag 1x willen zien schitteren, in londen 2012 bijvoorbeeld...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:05

Nog steeds kippevel als ik eraan denk en de filmpjes bekijk, hij was toch wel een van mijn idolen, wat een paard Y;(
Erg indrukwekkend om alle ruiters bij elkaar te zien tijdens de minuut stilte

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:06

NatasjavE schreef:
MamboBeach schreef:
Wat betreft het klappen en voor wie het is, ik denk dat de mensen dat echt niet verkeerd bedoelen. En bij dit paard, hij was het applaus gewend en waard...

Daar ga ik zonder meer vanuit dat het goed bedoeld is. ook omdat mensen misschien niet weten wat wel te doen.

Maar na een foutloze ronde ga je klappen, na de doodt van een/deze kampioen ben je stil uit respect. Ook uit respect voor het verdriet van de direct betrokkene.

Applaus is voor mij iets vrolijks. Een geliefde(of je paard) verliezen is niet vrolijk.

Nogmaals....dat is het gevoel wat ik er bij heb..

Applaus is bij mij niet altijd een vrolijk iets, je kunt ook applaus geven uit waardering, medeleven enz. Ik denk dat een ieder zo zijn eigen mening heeft hierover maar ik vind het niet schokkend omdat de mensen op de tribune zo veel emotie hebben en medeleven. Dit was misschien een enige blijk van medeleven van wat ze konden doen.

Miepie77

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:12

Ik snap dat applaus ook niet zo, kan je misschien doen als ie in de trailer word afgevoerd, maar niet als ie nog op de grond stuip ligt te trekkken, dan ben je gewoon respectvol stil.

ducatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:15

Echt verschrikkelijk. Zowel voor de ruiter als het paard en de toeschouwers+ team. Maar wat ik me afvroeg.. Waarom staat hij er naar te kijken en helpt hij ook niet.. En volgens mij slaat hij het paard ook op zijn hoofd met de zweep als hij er nog alleen bij staat. Of heb ik dat verkeerd gezien mischien?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:18

Miepie77 schreef:
Ik snap dat applaus ook niet zo, kan je misschien doen als ie in de trailer word afgevoerd, maar niet als ie nog op de grond stuip ligt te trekkken, dan ben je gewoon respectvol stil.

Het applaus was niet bedoeld voor het paard.
Als je het filmpje bekijkt, zie je dat het publiek klapt als Eric Lamaze de ring uitloopt.
Het was bedoeld voor hem, ik denk als steunbetuiging.
Dat vind ik wel heel mooi en ook vanzelfsprekend.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:20

Het applaus is heel dubbel. De ene ziet het anders dan de ander.
Ik zie het net als mika, voor Eric Lamaze als steunbetuiging.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:20

ducatie schreef:
Echt verschrikkelijk. Zowel voor de ruiter als het paard en de toeschouwers+ team. Maar wat ik me afvroeg.. Waarom staat hij er naar te kijken en helpt hij ook niet.. En volgens mij slaat hij het paard ook op zijn hoofd met de zweep als hij er nog alleen bij staat. Of heb ik dat verkeerd gezien mischien?

Hij was natuurlijk in paniek en dacht misschien zijn paard er zo weer een beetje bij te krijgen.
Je weet op zo'n moment ook niet wat te doen....je ziet hem ook echt zo staan van wat moet ik nou?

Applaus vond ik ook zeker niet gepast.

Respect voor dit prachtige paard en sterkte aan alle betrokkenen.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:21

Ducatie: Ik denk dat het vrij duidelijk is dat hij in shock verkeert.. Veel mensen zouden zo reageren.
Als je zo wordt overvallen door het moment, door wat er gebeurt..
Hij staat er vol ongeloof en machteloos bij.
Wat die zweep betreft, dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:21

Hemeltje... Wat triest voor Eric en grooms.
Paard is letterlijk in harnas gestorven.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:22

Vreselijk!!!! Een GROOT verlies in de paardenwereld!!
RIP Hickstead Y;(

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:23

ducatie schreef:

Tja als ik heel eerlijk ben, als dit mij zou overkomen zou ik van ellende, verdriet en schrik even niet zo goed weten hoe ik moet handelen! Dus dat hij niet helpt en verloren toekijkt, snap ik wel.
Iedereen reageert anders.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:24

LynnS_ schreef:
Ducatie: Ik denk dat het vrij duidelijk is dat hij in shock verkeert.. Veel mensen zouden zo reageren.

Volgens mij doet ie dat wel degelijk. Maar hij is gewoon in shock en weet duidelijk niet wat hem overkomt. In zo'n situatie weet je niet hoe je reageert en niet wat je moet doen.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:24

Je ziet het tegenwoordig steeds vaak dat er applaus volgt op zoiets.
Ook bij mensen tijdens de uitvaart dienst.
Ik vind er verder niets van want ieder laat op zijn eigen manier zijn steun zien en/of horen.
Dit was gewoon zijn laatste en welverdiende applaus...misschien kan je het zo zien.

Dat Eric erbij staat is toch logisch....jee, wat moet er door die man heen zijn gegaan...een wirwar aan emoties en onmacht en ongeloof en weet ik niet wat allemaal meer.
Naar mijn idee sterven er op dat moment twee....Hickstead én Eric!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:25

ducatie schreef:

Wat had hij kunnen doen?
Hij heeft het enige gedaan wat mogelijk was.
Bij zijn paard blijven staan en geroepen om hulp.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:26

ik denk dat ie in shock was en dan doe je van alles als je denkt dat hierdoor je paard weer normaal zal doen, misschien hoopte hij dat ie door een tik weer ineens op zou staan, ik denk dat ik zelf ook aan de grond genageld zou staan

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:27

LynnS_ schreef:

Nee hij tikt hem een aantal keren kort aan met het handvat van de zweep richting voorhoofd als een soort van klopje. In eerste instantie denk ik dat hij hem uit die "stuip" probeert terug te halen, maar hij ziet al gauw dat dat niet werkt en lukt omdat paard al te ver heen is - helaas.

Zonnetje81

Heb ik iets gemist met een zweep slaan? Is me niet opgevallen en heb het filmpje vaker gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

ownwise schreef:
ducatie schreef:

Tja als ik heel eerlijk ben, als dit mij zou overkomen zou ik van ellende, verdriet en schrik even niet zo goed weten hoe ik moet handelen! Dus dat hij niet helpt en verloren toekijkt, snap ik wel.
Iedereen reageert anders.

Ik heb het zelf meegemaakt dat mijn paard voor m'n ogen plotseling stierf en geloof me, je bent volledig in shock en weet even niet meer wat je doet of zegt. Ik weet alleen nog dat ik erbij stond en maar bleef vragen waarom ze niet meer op stond. (Die van mij lag ook zo te stuiptrekken.)
Op zo'n moment ben je gewoon verlamd van shoch en compleet machteloos. Ik denk niet dat je Eric ook maar iets kunt verwijten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:28

misschien had de man gehoopt het dier uit zijn trans te kunnen halen met die zweep.......
Maar volgens mij raakt hij dat dier niet eens, als hij dat wel deed dan was dat bewust heel zachtjes.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:28

Hij slaat absoluut niet, hij tikt hem kort met het handvat aan maar niet als in een slag maar meer als een aankloppen ook absoluut niet hard of zo om hem inderdaad soort van weer bij te brengen....

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:31

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:33

Kippenvel zeg.. wat verschrikkelijk om te zien. ;(
Hij is echt helemaal machteloos..