Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:35

Als je het mij vraagt hadden ze dit nooit goed kunnen doen. Als ze zich niet in de pers hadden laten zien dan waren daar ook negatieve conclusies aan verbonden, als ze zich op kleine wedstrijden hadden laten zien dan was het niet goed geweest, op grote wedstrijden is het niet goed, in de pers niet, buiten de pers niet, niks is goed.

Dat paard heeft een carriere als dekhengst en daar hoort PR bij. Daarnaast heeft de bondscoach hem geselecteerd voor het team voor Aken en Rotterdam, daar hoort ook PR bij. Dus wat wil de wereld nou eigenlijk van het team rond Totilas?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:53

Dat is makkelijk he, zo heb je altijd gelijk
Maar de propaganda vooraf had iets (understatement) minder gekund.
Wat de wereld wil dat hij weer glanst als voorheen en zolang dat niet zo is wellicht een beetje bescheidener opstellen, in plaats van een verkoopstand met Toot nummer 1 spullen bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:59

Lovely schreef:
Als je het mij vraagt hadden ze dit nooit goed kunnen doen. Als ze zich niet in de pers hadden laten zien dan waren daar ook negatieve conclusies aan verbonden, als ze zich op kleine wedstrijden hadden laten zien dan was het niet goed geweest, op grote wedstrijden is het niet goed, in de pers niet, buiten de pers niet, niks is goed.

Dat paard heeft een carriere als dekhengst en daar hoort PR bij. Daarnaast heeft de bondscoach hem geselecteerd voor het team voor Aken en Rotterdam, daar hoort ook PR bij. Dus wat wil de wereld nou eigenlijk van het team rond Totilas?

Dat ie terug gaat naar Gal :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:12

Nou zal ik eens dezelfde maatstaven die hier door sommigen worden gehanteerd loslaten op Arnd. Die wil dus ook lekker meeliften op de roem van Totilas. Suggestief stukje schrijven en dan een link naar je eigen website erbij. Mooiere reclame kun je je niet voorstellen. Ook zo'n lekker dramatische woordkeus "de tragiek". En dan heb ik het nog niet over de "fast forward" naar Rotterdam, daar wordt gemakshalve een heel stuk geschiedenis overgeslagen want toen gingen er ook dingen goed en werd er zelfs drie keer gewonnen in Aken, maar ja daar kun je natuurlijk geen tragisch verhaal van maken.

En wat te denken van Bokt, als er maar de naam Totilas, Rath of Paul S. in voorkomt is het gelijk voorpaginanieuws. Ook schijnt iedereen te weten hoe Totilas getraind moet worden en welke psycholoog het beste zou zijn voor zijn ruiter.

Dit hele gedoe is inderdaad voer voor psychologen. Ik ga maar lekker meedoen met de amateurpsychologie, volgens mij gaat het hier om massahysterie en individuele aanvallen van projectie :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:25

Arnd zijn website staat ook vermeld als hij een artikel over de malaise in de paardenwereld schrijft, met wie lift hij dan mee??????

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:16

Ayasha schreef:

Dat zie ik niet voor me, dan zou Ed in Dld moeten gaan wonen aangezien ik denk dat PS hem wel in Dld zou willen hebben, of is dit niet zo belangrijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:30

astridastrid schreef:
Ayasha schreef:

Dat zie ik niet voor me, dan zou Ed in Dld moeten gaan wonen aangezien ik denk dat PS hem wel in Dld zou willen hebben, of is dit niet zo belangrijk?

Sowieso rij onmogelijk. Ed zou moeten naturtaliseren en dat neemt behoorlijk wat tijd in beslag in Duitsland ;)
Maar dat is volgens mij wel het enige dat PS goed zou kunnen doen, of het nu mogelijk is of niet. Ach misschien groeien ze ooit op en leggen ze zich er bij neer dat de wereld van sprookjes nou eenmaal niet de echte is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:38

Wie is 'ze' in jouw stukje, Ayasha?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:41

sarabande schreef:
Arnd zijn website staat ook vermeld als hij een artikel over de malaise in de paardenwereld schrijft, met wie lift hij dan mee??????

Dat maakt helemaal niks uit in hoe er hier gekeken wordt, je snapt toch hopelijk wel dat ik hier aan overdrijving deed omdat ik dit zo'n heerlijk overdrijftopic vind. Je mag er van mij wel letterlijk op ingaan maar dat heeft zo weinig zin. Als ik dat zou moeten doen met alle onzin die hier gespuid wordt zou ik er een dagtaak aan hebben. Zoals ik al zei complete massahysterie en voer voor psychologen. ;)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:42

Ayasha schreef:
Ach misschien groeien ze ooit op en leggen ze zich er bij neer dat de wereld van sprookjes nou eenmaal niet de echte is.

Wat een wijze uitspraak?!.. Ben heel benieuwd wie jij bedoeld met 'ze'?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:46

Hermelientje schreef:
sarabande schreef:

Dat maakt helemaal niks uit in hoe er hier gekeken wordt, je snapt toch hopelijk wel dat ik hier aan overdrijving deed omdat ik dit zo'n heerlijk overdrijftopic vind. Je mag er van mij wel letterlijk op ingaan maar dat heeft zo weinig zin. Als ik dat zou moeten doen met alle onzin die hier gespuid wordt zou ik er een dagtaak aan hebben. Zoals ik al zei complete massahysterie en voer voor psychologen. ;)

O vergeten een :D te plaatsen

Maar toch vind ik wel dat je mensen hun emoties moet gunnen en die zie je niet alleen op Bokt, maar zelfs dus op Duitse fora. Het maakt heel wat los ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:51

Tafje schreef:
Ayasha schreef:
Ach misschien groeien ze ooit op en leggen ze zich er bij neer dat de wereld van sprookjes nou eenmaal niet de echte is.

Wat een wijze uitspraak?!.. Ben heel benieuwd wie jij bedoeld met 'ze'?

Die zo'n enorm drama maken van het feit dat de zwarte hengst naar Duitsland is.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:12

Dan zullen een aantal bokkers zich wel aangesproken voelen. Het is en blijft hier een forum, iedereen mag hier meningen geven, emoties tonen en voor/tegenstander van iets of iemand zijn.'Ze' hebben gelukkig allemaal een eigen mening.
En ik geloof trouwens ook nog in sprookjes, vandaag roodkapje nog gesproken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:12

Tafje schreef:
Dan zullen een aantal bokkers zich wel aangesproken voelen. Het is en blijft hier een forum, iedereen mag hier meningen geven, emoties tonen en voor/tegenstander van iets of iemand zijn.'Ze' hebben gelukkig allemaal een eigen mening.

Dat mag ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:22

Tafje schreef:

Was het druk in de Efteling? :D

Rath en Totilas zijn nog niet zolang een combinatie. Met die druk die op hen staat kun je bijna verwachten dat ze het dubbele aan tijd nodig hebben om een combinatie te vormen waarvan de buitenwereld kan zeggen: "kijk, nu begint het echt wat te worden."
Maar goed, hij heeft wel ruim 80% gereden en dat is voor heel veel ruiters nog steeds onhaalbaar. Dat zegt ook wel weer wat.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:46

Tjeh persoonllijk denk ik dat ze totilas ook geen 60 zullen scoren met zo een imposante piaffe en passage, hoe groot de fouten ook zijn. Ik denk als het een ander paard was geweest met die fouten dat ie lager gescoord had

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:59

Hermelientje schreef:
Nou zal ik eens dezelfde maatstaven die hier door sommigen worden gehanteerd loslaten op Arnd. Die wil dus ook lekker meeliften op de roem van Totilas. Suggestief stukje schrijven en dan een link naar je eigen website erbij. Mooiere reclame kun je je niet voorstellen. Ook zo'n lekker dramatische woordkeus "de tragiek". En dan heb ik het nog niet over de "fast forward" naar Rotterdam, daar wordt gemakshalve een heel stuk geschiedenis overgeslagen want toen gingen er ook dingen goed en werd er zelfs drie keer gewonnen in Aken, maar ja daar kun je natuurlijk geen tragisch verhaal van maken.

En wat te denken van Bokt, als er maar de naam Totilas, Rath of Paul S. in voorkomt is het gelijk voorpaginanieuws. Ook schijnt iedereen te weten hoe Totilas getraind moet worden en welke psycholoog het beste zou zijn voor zijn ruiter.

Dit hele gedoe is inderdaad voer voor psychologen. Ik ga maar lekker meedoen met de amateurpsychologie, volgens mij gaat het hier om massahysterie en individuele aanvallen van projectie :D

Grote klasse, scheelt mij weer een stuk type werk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:00

Precies, ik denk dat de juryleden nog ernstig een roze Totilasbril op hadden. En al helemaal in het hol van de leeuw, in Aken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:04

ChocoBesnier schreef:
Citaat:
over de prestaties op zich is geen discussie mogelijk: best wel ok, bij de beste vijf van europa horen! Of dit aan verwachtingen! voldeed is een heel ander ding.

Neen aan de verwachtingen voldeed het niet.
Maar wat verwachten we ook niet! Dat Rath de draad oppikt waar Gal hem heeft achtergelaten. Dat is gewoon ONMOGELIJK voor een jongen van zijn leeftijd met zijn ervaring.

Voordeel is nu wel dat de combi nog kan groeien naar 2012 Londen. Adelinde heeft de ondankbare taak weer goud te winnen, want anders valt Bokt over haar heen:):).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:17

Het is nooit het paard in zijn eentje, die de 90% haalt. Het is de combinatie. Een paard in zijn eentje zou namelijk nooit de oefeningen gaan lopen.
Het is dus ook de combinatie, die het nog niet haalt. Als het paard de enige was, die je nodig had voor de 90%, waarom loopt hij die dan nu niet.... ("Rath lift maar mee! Ik weet wel hoe het moet!")
Nee zo werkt het niet.
De combinatie Rath/ Toot is er nog niet klaar voor. Niet Rath alleen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:22

Gezien de ontwikkelingen en opkomst van een aantal combinaties denk ik dat het nog niet zo'n uitgemaakte zaak is wie volgend jaar met de medailles naar huis gaan. Een ding staat vast; het zal een heel spannend toernooi worden...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:55

Schockemöhle heeft ook weinig keus - er is zóveel gedoe, ik denk dat het ontzettend moeilijk zo niet onmogelijk zal zijn een ruiter te vinden die beter bij het paard past én de uitdaging aan wil gaan.
Daarnaast heeft hij natuurlijk de sportrechten verkocht aan schoonmama van Rath, dus hij heeft het ook niet alleen (of misschien: helemaal wel niet) voor het zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:56

Juist en in Rotterdam was de bril, tenminste wat de proeven van MAR betrof , weer normaal van kleur.
Eerlijk gezegd ergerde ik me aan die roze bril soms ook toen Edward Toot nog reed, die kon gewoon niet meer verliezen ondanks extreem sterke proeven van anderen, hij won gewoon en in sommige wedstrijden niet altijd terecht.

Fitzroy schreef:
Precies, ik denk dat de juryleden nog ernstig een roze Totilasbril op hadden. En al helemaal in het hol van de leeuw, in Aken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:56

Ik blijf het toch vreemd vinden, bij alle ruiters niet alleen bij Edward en Toot (toen), maar bij allemaal, dat ze gewoon een fout mogen maken in een onderdeel en dan nog een 8 krijgen. Ik vind het echt belachelijk.
Een Pirouette is pas perfect als de achterbenen enkel draaien en op dezelfde plek blijven staan.
Hoe kan iemand dan een 10 krijgen, ja het is gebeurd, als de achterbenen een cirkel maken van 2 meter doorsnee of iets dergelijks. Natuurlijk weet ik niet precies hoeveel het was, kan minder of meer zijn geweest, maar niet de exacte plek...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:02

Bij een pirouette de achterbenen laten staan is een grote fout, het paard moet in de galop blijven waarbij de achterbenen een zo klein mogelijke cirkel vertonen, ik snap dat je doelt op Carl Hester, dat was idd een zeer slechte pirouette maar net als in basisproeven, het is maar één onderdeel. Hij had echter niet op een tweede maar een derde plaatst moeten staan, Patrick's proef was beter, helaas dan is het toch weer een jurysport.

Tendance schreef:
Ik blijf het toch vreemd vinden, bij alle ruiters niet alleen bij Edward en Toot (toen), maar bij allemaal, dat ze gewoon een fout mogen maken in een onderdeel en dan nog een 8 krijgen. Ik vind het echt belachelijk.
Een Pirouette is pas perfect als de achterbenen enkel draaien en op dezelfde plek blijven staan.
Hoe kan iemand dan een 10 krijgen, ja het is gebeurd, als de achterbenen een cirkel maken van 2 meter doorsnee of iets dergelijks. Natuurlijk weet ik niet precies hoeveel het was, kan minder of meer zijn geweest, maar niet de exacte plek...