Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:30

eowyn04 schreef:
suvan schreef:
Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld was, jouw opmerking? Ik mag toch hopen dat jij je paard goed genoeg kent en kan aanvoelen wanneer hij pijn of ongemak heeft en wel of geen vechtlust laat zien.

Sarcastisch?? :?
Nou nee, ik ken mijn paard door en door.
En aan de hand daarvan zou ik mijn beslissingen nemen.
Dus snap hier niet helemaal wat je bedoelt of dit sarcastisch is of niet.

Op een pc scherm is de intentie achter woorden soms lastig in te schatten en ik moet bekennen dat ook ik twijfelde of jou woorden sarcastisch waren bedoeld of niet ;)
Daar bedoelt niemand wat persoonlijks mee (mag ik aannemen)

En jongens, genezen brandwonden doen geen pijn meer hoor. in het begin wat trekkende huid, oke, maar dat is nog geen pijn. Voordeel is dat een paard niet direct schurende kleren aan hoeft ;) En nog steeds: Een paardenhuid lijkt een stuk beter te herstellen dan een mens, wij kunnen haar op verbrande huid wel vergeten en op de hals van dit paard groeit er al weer volop vacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:14

Toydoll schreef:
En jongens, genezen brandwonden doen geen pijn meer hoor. in het begin wat trekkende huid, oke, maar dat is nog geen pijn. Voordeel is dat een paard niet direct schurende kleren aan hoeft ;) En nog steeds: Een paardenhuid lijkt een stuk beter te herstellen dan een mens, wij kunnen haar op verbrande huid wel vergeten en op de hals van dit paard groeit er al weer volop vacht.

en dat is voor iedereen anders, er zijn er waarbij t blijft pijn doen. Ik heb een hoge pijngrens zo bleek toen ik op vakantie kwam hier maar mijn littekens doen pijn, meer dan de wondes an sich. Ook mijn brandwondjes en die zijn nooit ernstig geweest. :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:12

eowyn04 schreef:

Sorry kwam op mij over of het sarcastisch bedoeld was door de opmerking: ik geloof er heilig in...Maar gelukig ken je je paard door en door en zul je op grond van wat je merkt aan je dier, een goede beslissing kunnen nemen. :j helemaal goed dus!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:22

suvan schreef:
eowyn04 schreef:

Sorry kwam op mij over of het sarcastisch bedoeld was door de opmerking: ik geloof er heilig in...Maar gelukig ken je je paard door en door en zul je op grond van wat je merkt aan je dier, een goede beslissing kunnen nemen. :j helemaal goed dus!

:j :j +:)+
we snappen elkaar :D

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:23

esmir schreef:
esmir schreef:
Tuurlijk, maar niet elk leven is even waardevol.. Dat moest nog kunnen dat mijn vriend het leven van de hond net zo waardevol vind als dat van mij 8)7

Het gaat er niet om dat dat dier niet mag leven, maar dat het egoistisch is als je zo dier laat leven, beter gezegd pijn laat lijden.
Waarom een dier in leven houden, terwijl het zoveel pijn heeft.. Als je zoiets doet, getuigd dat van, in mijn ogen , je totaal geen respect heb voor het leven van het dier, en voor het dier zelf..

Citaat:
Waarom is het minder egoïstisch om een mens tegen zijn wil pijn te laten lijden en in leven te houden? Dat is geen respect hebben voor het leven van een 'superieure' mens...
Maar in elk geval, ik kan beide standpunten begrijpen en denk dat ieder in zijn geval gewoon zijn keuze maakt en dat geen van beide verkeerd zijn.

Ik denk dat je dan de strekking van mn post, of de hele discussie, niet begrijpt. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die liever dood zijn dan met heel veel pijn leven..

Ja klopt, maar die mensen MOGEN niet voor euthanasie KIEZEN, omdat dat niet 'ethisch' is, laat staan voor brandwonden. Op termijn (in dit geval 2 jaar) heeft het dier (of de mens) weer een leefbaar leven, het is niet zo dat de rest van zijn leven een lijdensweg is, ook al heeft hij misschien altijd extra verzorging nodig.
Persoonlijk snap ik niet dat mensen die altijd pijn gaan hebben niet op een gemakkelijke manier voor euthanasie kunnen kiezen maar soit, dat is een andere zaak. Blijkbaar zijn er toch veel mensen die er anders over denken, maar in dit geval dan weer niet.

Jytte

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:40

Als je wil kan je jezelf zo euthanaseren hoor! :)
Maar wat dat betreft ben ik het wel met je eens dat het ook "legaal" moet kunnen..

Ik geloof ook wel dat het paard nu niet meer (zoveel) pijn heeft, maar de lijdensweg die het heeft moeten doorstaan vind ik niet humaan, en dat zou ik mijn paard nooit aandoen.. maar that's me..

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:47

Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Helemaal mee eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:33

nurses schreef:
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Helemaal mee eens.

zouden ze moeten doen IMO. Op dat gebied zijn mensen beulen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:34

Ayasha schreef:
nurses schreef:

Helemaal mee eens.

zouden ze moeten doen IMO. Op dat gebied zijn mensen beulen.

_/-\o_

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:47

Hier wordt in de discussie veelvuldig een parallel getrokken tussen een mensenleven en dat van een paard. Ook wordt daarbij aangehaald dat 2 jaar op een heel leven nou niet zo heel veel is. Waaraan wordt voorbijgegaan is dat een mensenleven door de bank genomen 3 a 4 keer langer duurt dan dat van een paard. In verhouding ondergaat het paard dan de marteling van behandelingen ook veel langer dan een mens. Immers het gemiddelde paard wordt zo'n 20 jaar dan is 2 jaar dus wel 10% van zijn leven. Een mens leeft tegenwoordg toch al gauw 75 jaar, dan is 2 jaar nog geen 3% van zijn leven.

Los van het feit of je een paard een behandeling als dit moet laten ondergaan denk ik dat een parallel trekken tussen mensen en paarden levens appels met peren vergelijken is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:12

Ariege schreef:
Hier wordt in de discussie veelvuldig een parallel getrokken tussen een mensenleven en dat van een paard. Ook wordt daarbij aangehaald dat 2 jaar op een heel leven nou niet zo heel veel is. Waaraan wordt voorbijgegaan is dat een mensenleven door de bank genomen 3 a 4 keer langer duurt dan dat van een paard. In verhouding ondergaat het paard dan de marteling van behandelingen ook veel langer dan een mens. Immers het gemiddelde paard wordt zo'n 20 jaar dan is 2 jaar dus wel 10% van zijn leven. Een mens leeft tegenwoordg toch al gauw 75 jaar, dan is 2 jaar nog geen 3% van zijn leven.

Los van het feit of je een paard een behandeling als dit moet laten ondergaan denk ik dat een parallel trekken tussen mensen en paarden levens appels met peren vergelijken is.

tot je die 2 jaar een keer moet doen. :x

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:23

Ayasha schreef:
Ariege schreef:

tot je die 2 jaar een keer moet doen. :x

Ben ik helemaal met je eens, maar dat was ook niet mijn punt. Mijn punt is dat een paard veelvuldig vermenselijkt wordt, maar dat dit imo dus appels met peren vergelijken is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:13

Mooi verwoor Ariege!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:11

Ariege schreef:
Ben ik helemaal met je eens, maar dat was ook niet mijn punt. Mijn punt is dat een paard veelvuldig vermenselijkt wordt, maar dat dit imo dus appels met peren vergelijken is.

Dat heb ik ook al eens aangegeven, maar als het op andere meningen aankomt zijn mensen heel selectief in het lezen.
Als we paarden met mensen gaan vergelijken wordt heel deze discussie nutteloos.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:01

Dieren hebben het voorrecht dat ze niet moeten lijden, daar waar mij mensen wel nog door moeten gaan. Er moeten zoveel mensen doorleven met onnoemelijk/ondragelijk leven, zowel geestelijk als fysiek. Mensen waarbij je voor ze eigenlijk hoopt dat het snel een keer over is dat lijden. Maar die mensen mogen niet dood omdat een arts vind dat het nog niet tijd is.
Laten we vooral gebruik maken van het voorrecht dat een dier hier op heeft.

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:51

tjoppie schreef:
Dieren hebben het voorrecht dat ze niet moeten lijden, daar waar mij mensen wel nog door moeten gaan. Er moeten zoveel mensen doorleven met onnoemelijk/ondragelijk leven, zowel geestelijk als fysiek. Mensen waarbij je voor ze eigenlijk hoopt dat het snel een keer over is dat lijden. Maar die mensen mogen niet dood omdat een arts vind dat het nog niet tijd is.

Exact!!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:59

tjoppie schreef:

Een betere post had hier niet geplaatst kunnen worden _/-\o_

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:36

Ik weet zéker dat de eigenaresse van haar paard geeft gehouden, anders had ze geen 18,000 uitgegeven aan hem.
Maar het is toch wel egoïstisch als je erbij nadenkt, maar als er zoiets gebeurd met je paard, en er is een kans dat hij/zij het kan redden denk je er niet bij na of het wel of niet egoïstisch is.
Toch vind ik het een fijn idee dat ze zoveel voor haar paard over heeft.
Ik ken genoeg mensen die bij een gezwel wat nog weggehaald kan worden al afhaken en hun paard laten afmaken.
Maar toch vind ik de lijdensweg dat het paard heeft afgelegd onnodig, het paard was veel beter af dood.

PS: Hij ziet er nu trouwens wel echt goed uit!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:11

Citaat:
Ze is in Venlo in kunstmatige coma gebracht en daarna meteen naar Aken gevlogen met trauma heli, dichtsbijzijnde brandwondencentrum. Daar hebben ze haar nog geopereerd, maar tijdens de operatie opgegeven. Dit was niet levensvatbaar, ze was echt van hoofd tot knieën 3e graad verbrand, ook de luchtwegen. Van knieën tot enkels had ze 2e graads brandwonden. Tegen ons werd verteld dat ze nog 12 tot 48 uur zou leven, achteraf gaf de arts aan nog nooit iemand te hebben gezien die zo verbrand was en nog leefde. Die 12 uur heeft ze ook niet gered; s'avonds is ze overleden. Gelukkig voor haar. Een dier mag je per direct in laten slapen, een mens 'mag' creperen tot het lichaam opgeeft. Ze is in coma gehouden, heeft morfine gekregen en alles, maar toch...dit wil je niet voor je kleine zusje

Hier een quote uit een ander topic over een meisje, een zusje van een bokker dat is overleden aan haar brandwonden. Ik heb even een stukje dikgedrukt. Ik denk niet dat het nodig is om meer te zeggen...
Vreselijk verhaal met een waarschuwing voor brandgel navullen...

Voor het complete verhaal: [LZP] Handig he...brandgel (voor hier een beetje offtopic, maar de dikgedrukte opmerking wilde ik hier toch even plaatsen).
Laatst bijgewerkt door Lante op 20-05-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:14

Lante schreef:
Vreselijk verhaal met een waarschuwing voor brandgel navullen...

Hoe had ze dat nagevuld dan (ja sorry, maar nu is het precies geen waarschuwing).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:18

Ik heb mijn post aangepast, link naar dat topic staat er nu bij. ;)