Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:50

Ayasha schreef:
easygoing schreef:
Zie minderhoud nou nog niet echt op de allergrootste concoursen met Whitney rijden en zie dan ook niet echt welke vruchten Happie zou moeten plukken. Minderhoud heeft zelf nog super getalenteerde dieren staan waarmee hij ook echt aan de top mee kan draaien daarvoor had hij Whitney niet nodig.
Rath is niet de eigenaar maar stiefmams heeft wel een aardige duit in het zakje gedaan voor Toot.
En zover ik weet heeft PS Toot niet gekocht om weer te verhandelen.

Neemt niet weg dat ik het ook heel jammer voor Belgie vind hoor, gun het jullie van harte en dat meen ik echt.

Rath heeft ook paarden staan en stiefmammie heeft geld genoeg om nieuwe te kopen die voldoen.
volgens mij weet niemand zeker wat ps zijn werkelijke plannen met toot zijn.
Duitsland heeft m ook niet weggekocht, de eigenaar heeft hem verkocht. ;) Naar wat ik las was Visser de drukte meer dan beu en hoewel hij niet officieel te koop stond heeft hij wel gezegd dat hij een goed bod niet zou weigeren -zijnde 10.000.000 en PS heeft dat geboden.

Ja tuurlijk heet Visser hem verkocht en PS hem weggekocht maar die discussie hebben we net al gevoerd en ga ik niet weer aan. En dat laatste heb ik een half uurtje geleden geloof ik ook al ergens aan gegeven (of was dat als uitleg in een pb aan iemand? Jeetje nu ga ik twijfelen maar ik heb het wel ergens getypt in ieder geval :D).

Rath heeft inderdaad paarden staan maar tot nog toe behoorde Rath nog niet bij de absolute top dus a waar ligt het dan aan? De paarden die net (nog)niet volstaan, Rath die nog wat mist of een combi van beide?

Maar goed denk dat ik maar eens mn mandje op moet gaan zoeken. Trusten allemaal.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:45

easygoing schreef:
Tendance schreef:
Maar wij weten ook niet hoe het gevoel van iemand met zo'n toppaard is... Het brengt niet alleen maar blijdschap, maar ook heel veel stress en onzekerheid met zich mee.. Daar moet je maar net mee om kunnen gaan...
En als Visser hem niet had verkocht en de volgende dag dood neer was gevallen, dan had hij en het geluk niet meer gehad en zijn nabestaanden geen geld, die misschien niets met paarden hebben... En verkoop hem dan nog maar eens, want dan veranderd de situatie wel degelijk.
Dus dat Visser dood zou gaan vind ik een beetje een vreemde inbreng.

Dat laatste heb ik ook wel, maar dat wil toch niet zeggen, dat het paard (op die manier gezien) niet ook bij meerdere mensen kan horen...

Duidelijk dat je het dus niet begrijpt.
Als hij Toot niet verkocht had en plotseling was overleden dan was hij wel met trots en gelukkig gegaan.
Overigens denk ik dat zijn nabestaande genoeg te erven zullen hebben maar het hun geen moer zal schelen wat er te erven zal zijn want daarmee krijgen ze hun geliefde persoon niet mee terug.
Zover ik het gezin Visser ken zijn de paarden een groot deel van hun leven.

Wat een onzin!
Jij wilt misschien graag dat bij iedereen gevoel zo boven geld gaat, maar paarden is hun leven en ook hun inkomsten en denk je nou echt, dat hij niet trots is als het straks bij Rath of wie dan ook goed gaat???
Hij heeft vast heel duidelijk overwogen om hem te verkopen of niet, maar dit besluit genomen... Ik denk dat Visser heel gelukkig is!!!!
En de rest van de familie heeft vast ook vrede met de verkoop...

Tenslotte is er heel wat meer dan een goed paard nodig voor geluk!!!!

Mindfields

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:42

En Anky's nieuwe paard uit Spanje is niet opgeleidt daar weggekocht?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:44

Zolang het deze kant op komt hoor je niemand :+
En ook jammer dat men een buitenlander dus blijkbaar geen succes gunt.
Ik kon wat jaartjes terug gelukkig ook gewoon genieten van een Matine. En als die goud had gewonnen en niet Anky had ik net zo genoten.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:20

Totilas is natuurlijk redelijk uniek en niet te vergelijken met het paard van Anky dat nog geen wereldrecords op zijn naam heeft staan. En we moeten ook maar zien of die zijn belofte waar gaat maken. Maar toen Lancet werd verkocht waren we ook in rep en roer. Nouja het zou gewoon heel zonde zijn als Totilas niet op zijn oude niveau gaat komen, want dan valt er weinig te genieten.
Mij maakt het ook niet zoveel uit voor welk land een combinatie uitkomt, vond Silvia Ikle bv. ook altijd geweldig. Alleen nu zou het een beetje een bijsmaak hebben omdat het zo ontzettend zuur is voor Edward.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:27

Tja.. natuurlijk worden er paarden 'uitgewisseld' -- het grote verschil is echter dat we dan meestal spreken over 'gewone' paarden waar vaak ook nog het nodige aan gesleuteld moet worden. Met gewoon bedoel ik in dit geval dus het gemiddelde top-dressuurpaard, voordat iemand weer denkt dat ik het over het kwpn-ertje in de wei heb. Totilas valt echter ver buiten de categorie: mede dankzij de opleiding van Ed, is hij uitgegroeid tot een superster met een bijna-garantie tot winnen. Dat maakt het voor sommigen onder ons zo zuur.Of je dat nou jaloezie wilt noemen, of mensen van nationalistische gevoelens beschuldigt, is mij om het even. Het is sport en sport gaat om winnen. Daarom staan die topjongens en topmeisjes in de ring: om te laten zien dat ze de beste zijn en hun paard het beste presteert. Moet je dan opeens 'sportief' zijn om een ander de overwinning te gunnen? Ja, als hij of zij beter blijkt te zijn, dan wel.
Een bijkomend punt is natuurlijk ook dat we allemaal er getuige van mochten zijn dat de combinatie Gal-Totilas volstrekt uniek was - gezien het commentaar hier steekt het ook pijnlijk om te zien dat de superhengst blijkbaar niet meer 'toont' zoals voorheen.
Maar van dat beter zijn , dat moeten we hier nog maar afwachten. Het lijkt mij dat PS gedacht heeft dat het makkelijk is om op de schouders van een reus te gaan staan - en misschien zou dat het geval geweest zijn als hij een ruiter|amazone gevonden zou hebben die in die wankele positie het evenwicht kan bewaren. Hoe goed de kleine Rath ook kan rijden, het lijkt er vooralsnog op dat hij dat niveau nog niet haalt.

Of je de collega topruiters nu 'slim' of 'laf' wilt noemen - ik hou het erop dat zij zich beter dan wie dan ook op dit forum realiseren dat het in sommige gevallen heel makkelijk is om je portomonnee te trekken en een Ferrari te kopen. Maar om dat mechanische monster te besturen en volledig tot zijn recht te laten komen op het circuit, zal je toch wat meer in je mars moeten hebben dan een B-rijbewijs. :D
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 09-05-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:47

Jannepauli schreef:
Tja.. natuurlijk worden er paarden 'uitgewisseld' -- het grote verschil is echter dat we dan meestal spreken over 'gewone' paarden waar vaak ook nog het nodige aan gesleuteld moet worden. Met gewoon bedoel ik in dit geval dus het gemiddelde top-dressuurpaard, voordat iemand weer denkt dat ik het over het kwpn-ertje in de wei heb. Totilas valt echter ver buiten de categorie: mede dankzij de opleiding van Ed, is hij uitgegroeid tot een superster met een bijna-garantie tot winnen. Dat maakt het voor sommigen onder ons zo zuur.Of je dat nou jaloezie wilt noemen, of mensen van nationalistische gevoelens beschuldigt, is mij om het even. Het is sport en sport gaat om winnen. Daarom staan die topjongens en topmeisjes in de ring: om te laten zien dat ze de beste zijn en hun paard het beste presteert. Moet je dan opeens 'sportief' zijn om een ander de overwinning te gunnen? Ja, als hij of zij beter blijkt te zijn, dan wel.
Een bijkomend punt is natuurlijk ook dat we allemaal er getuige van mochten zijn dat de combinatie Gal-Totilas volstrekt uniek was - gezien het commentaar hier steekt het ook pijnlijk om te zien dat de superhengst blijkbaar niet meer 'toont' zoals voorheen.
Maar van dat beter zijn , dat moeten we hier nog maar afwachten. Het lijkt mij dat PS gedacht heeft dat het makkelijk is om op de schouders van een reus te gaan staan - en misschien zou dat het geval geweest zijn als hij een ruiter|amazone gevonden zou hebben die in die wankele positie het evenwicht kan bewaren. Hoe goed de kleine Rath ook kan rijden, het lijkt er vooralsnog op dat niveau nog niet haalt.

Of je de collega topruiters nu 'slim' of 'laf' wilt noemen - ik hou het erop dat zij zich beter dan wie dan ook op dit forum realiseren dat het in sommige gevallen heel makkelijk is om je portomonnee te trekken en een Ferrari te kopen. Maar om dat mechanische monster te besturen en volledig tot zijn recht te laten komen op het circuit, zal je toch wat meer in je mars moeten hebben dan een B-rijbewijs. :D

Prima verwoord

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:12

Maar als het om het winnen gaat, dan is het toch niet erg dat het minder gaat met Totilas?
Dan winnen we toch gewoon met Adelinde??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:16

Maar blijkbaar is men toch een beetje bang dat Toot het met een andere ruiter ook goed gaat doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:21

Dat denk ik ook!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:30

Men?????
De enigen die dachten of wensten dat Toot het in Duitsland goed zou doen waren degenen die niet onderkenden dat Totilas en Ed een unieke combinatie waren die de hele dressuur wereld betoverden.

Denken dat een ander, wie dan ook en niet voor niets weigerden de echte profs, dat zo maar even na zou kunnen doen is een onderschatting van het talent van Edward, die ik zei het al eerder, een hele rits door andere niet te rijden paarden rond gestuurd heeft.
Juist dat het er uitzag of het allemaal vanzelf ging, is de grote kracht van Ed, hij krijgt er nu ook complimenten voor van internationale jury die zien wat hij met Sister doet.

Dat omwille van het geld die combinatie uit elkaar gehaald is, is een verlies voor de dressuursport.
Overal waar de combinatie startte waren de tribunes uitverkocht en de pers + tv aanwezig
Als Rath ooit met Totilas zal starten zal dat de eerste keer ook gebeuren, alleen puur uit nieuwsgierigheid.
De foto's, zelfs van goede momenten, laten zien dat Totilas een paard is en vergelijkbaar met andere paarden.
De combinatie Ed Toot was nergens mee te vergelijken die was totaal uniek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:40

Ed heeft een totaal andere manier van rijden als Rath. Veel meer op spektakel gericht.
Bij Rath zou ie idd minder spectaculair door de baan gaan tzt.
Maar zonder spektakel wil imo niet zeggen minder goed. Iets wat voor een hoop anderen (incl juryleden) niet geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:45

Needje, wat je daar zegt, klopt naar mijn idee heel goed. Spektakel is leuk, maar het is niet waar onze sport om zou moeten draaien, denk ik.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:56

Needje schreef:
Zolang het deze kant op komt hoor je niemand :+
En ook jammer dat men een buitenlander dus blijkbaar geen succes gunt.
Ik kon wat jaartjes terug gelukkig ook gewoon genieten van een Matine. En als die goud had gewonnen en niet Anky had ik net zo genoten.

Zo wat een prachtpaard was dat! Zonde dat een merrie van die klasse niet langer in de sport heeft mogen meedoen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:58

Citaat:
Maar als het om het winnen gaat, dan is het toch niet erg dat het minder gaat met Totilas?
Dan winnen we toch gewoon met Adelinde??

Die conclusie lijkt me wat kort door de bocht. Mijn opmerking over 'winnen' gaat meer in op het feit dat hier her en der beweerd wordt dat je maar meteen de handdoek in de ring moet gooien om te voorkomen dat je van jalouzie e.d. beschuldigd wordt en dat het 'sportief is' om een ander wat te gunnen. Niemand gaat de ring in met het idee ik ga het mijn opponenten gunnen. Ik zie niet in wat er verkeerd aan is om je "eigen" combinatie te steunen en het ontzettend jammer te vinden als deze - om welke reden dan ook - uit elkaar gehaald wordt. En het niet erg vinden dat het minder gaat .. nou, in tegendeel: ik zou het ontzettend jammer vinden om te zien dat een paard met zo'n potientieel (in combinatie met de juiste ruiter) weer naar een 'gewoon' niveau neerdaalt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:59

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:03

Even teruglezen Schangah - dat filmpje is wel besproken en er is ook een vergelijkend trainingsfilmpje van Edward Gal bij geplaatst. Dat levert - helaas - nog steeds een bedenkelijk beeld op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:03

Lovely schreef:
Needje, wat je daar zegt, klopt naar mijn idee heel goed. Spektakel is leuk, maar het is niet waar onze sport om zou moeten draaien, denk ik.

De enige foto's van Rath met Toot die ergens op lijken zijn de foto's waar hij de "spectakelknoppen" indrukt.
Maar daar gaat het in (onze :? ) de sport niet om, dat klopt.
Het gaat om vloeiende overgangen van de ene oefening naar de ander, het correct uitvoeren en het er laten uitzien alsof het allemaal vanzelf gaat en het paard het met plezier doet
Dat zie je niet terug in de filmpjes en foto's

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:05

Jannepauli schreef:
Even teruglezen Schangah - dat filmpje is wel besproken en er is ook een vergelijkend trainingsfilmpje van Edward Gal bij geplaatst. Dat levert - helaas - nog steeds een bedenkelijk beeld op.

Ik heb veel pagina's bekeken, maar niet alle 21, is me net iets te veel, op welke pagina staat het dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:07

sarabande schreef:
Lovely schreef:

De enige foto's van Rath met Toot die ergens op lijken zijn de foto's waar hij de "spectakelknoppen" indrukt.
Maar daar gaat het in (onze :? ) de sport niet om, dat klopt.
Het gaat om vloeiende overgangen van de ene oefening naar de ander, het correct uitvoeren en het er laten uitzien alsof het allemaal vanzelf gaat en het paard het met plezier doet
Dat zie je niet terug in de filmpjes en foto's

Daar zijn het dan weer trainingen voor. We zullen straks in de ring wel zien hoe het gaat, want daar moet het gebeuren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:22

Daar ben ik het mee eens en heel persoonlijk moet ik zeggen, dat ik het rijden van Adelinde mooier vindt dan dat van Edward en Toot werd...
Sorry maar ik was wel af en toe een beetje klaar met het spektakel en vind het mooie correcte rijden van de proef van Adelinde eigenlijk die van binnen mooier..
Ook al is het beeld van Edward en Toot gaver..

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:30

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:37

Toch zie ik op die foto wel naar mijn idee een tevreden paard. Hij lijkt niet ongelukkig en het straalt ook wel kracht en enthousiasme uit!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:50

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:13

sarabande schreef:
Talishe schreef:
[VN] Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd
Ben benieuwd of al deze plannen wel doorgaan...

Ja en laten we daar nu maar gewoon op wachten
Wel weer tekenend dat de hele pers er weer bij geroepen is

Levert weer geld op!! Dat is alleen maar hele slimme marketing!