Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:00

Ja je moet wel goed kijken inderdaad.. Je moet op 'hier' klikken..

Ik hoop zo dat het goedkomt met deze paarden, vind het zo'n sneu gezicht...

lifeofmarit

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 6*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:03

ik heb hem gevonden :+
die arme merrie! :oo tibet ziet er beter uit,
arme beesten ;(

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:05

Dat zulke zieke mensen bestaan!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:13

Hoe kun je dit een paard aandoen, dan ben je gewoon onmenselijk!
Krijg de tranen in me ogen als ik zoiets zie!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:49

Kun je collecte doen via rekening nummer of?

Heb hier wel bijdragen voor over, (niet dat ik zo rijk ben maar alle kleine beetjes helpen, toch?)

karin444 schreef:
ik heb met de eigenaresse het gehad over het interview met de dierenarts. Hij mag niets zeggen omdat er geen feiten zijn zonder getuigen dus vandaar dit 'of of'' en dit is juist zakelijk maar geeft een verkeerd beeld voor sommigen dus. Maar als iedereen nadenkt is het duidelijk wat er gebeurd is. 2 paarden met dezelfde soort verwondingen, dat is erg onlogisch. Paarden doen zichzelf zoiets echt niet aan tegelijk ook nog. Plus de wei is uiteraard helemaal nagelopen en geen haartje aan iets of rensporen te zien van twee paarden. En een metalen weipaal is verdwenen. De kajak is ook gezien. Deze discussie sluit ik nu hoor.

Als jullie terugkijken zien jullie mijn postings van gisteren dus WELCOME! :-)

De paardjes maken het redelijk naar omstandigheden. AAangezien ik een collecte ben gestart voor de eigenaresse want ik heb nog nooit zoiets wreeds gezien, ben ik in contact met haar.
Geen aanval van koliek meer voor Popupka. Tibet zijn oog gaat ook redelijk, kan hem niet sluiten nog maar even 8 dagen afwachten of het oog behouden kan worden. Duimen! Alles is nog cruciaal hoor. De hoofdjes zijn ingepakt met idd drain of drains voor afvoering van vocht. Heb foto's gezien en ze eten gewoon lekker door. Gelukkig! Maar dit gaat nog weken duren, de verzorging van zulke wonden en erna stalrust en zonder stof!

Erg bedankt voor jullie medeleven, ook namens de eigenaresse!

Karin

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:51

De paarden zien er gelukkig al wat beter uit, en fijn dat ze een voorsprong maken!
Nou hopen dat het allemaal goed komt met ze en dat ze nog een fijn leven tegemoed mogen gaan

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:29

Er is een nieuwe update in de beginpost geplaatst.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:45

Wat een fijn bericht :)
Laten we hopen dat dit geen schade heeft aangebracht aan de foetus!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:03

Gadsie is ze nog drachtig ook. Goed van ze om de natuur zijn beloop te laten doen, als het niet goed gaat is stoot het lichaam het af, hoe triest ook.....
Fijn dat ze zich vandaag zichtbaar beter voelde en dat bij Tibet de drain eruit mag!

irisjanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:02

Wat verschrikkelijk! Je moet echt helemaal gestoord zijn om dit een dier aan te kunnen doen, ik woord er gewoon misselijk van. Arme dieren! |(

Stagediver

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 7*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:23

Echt kan der nog steeds niet omheen met mijn hoofd echt WALGELIJK!!! hoop dat ze die eikels op pakken. en dat de paardjes er boven op komen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:48

scheepie schreef:
Gadsie is ze nog drachtig ook. Goed van ze om de natuur zijn beloop te laten doen, als het niet goed gaat is stoot het lichaam het af, hoe triest ook.....
Fijn dat ze zich vandaag zichtbaar beter voelde en dat bij Tibet de drain eruit mag!

Ben ook erg blij met het positieve bericht. Fijn dat Tibet lekker staat te eten :j Mag de merrie nog niet ivm koliek?
Lijkt me idd beter om de natuur z'n beloop te laten ivm de dracht. Aborteren is ook belastend, wie weet gaat het gewoon goed.

Wat die collete betreft: zijn de paarden niet verzekerd dan? Of valt schade door derden daar buiten? Zou dat laatste wel heel belachelijk vinden! Hopelijk kunnen ze ook wat verhalen op de dader(s). Want natuurlijk is de zorg rondom genezing van de wonden een kostbaar proces.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:15

maar is er eigelijk nu nog bewijs gekomen van dat door iemand gedaan is of niet ?
want als ik het goed begrijp zijn ze daar niet zeker van....
maar goed al met al weer een hoop elende als er echt daders zijn...vraag ik me af tot wat ze verder in staat zijn.......of dader.....echt te erg voor woorden en idd mocht er ergens een bijdragen komen ik ben zeker van de partij om wat te storten en idd niet dat ik rijk ben maar alles is meegenomen denk ik na zoiets......go, echt tjee, wat erg....heb er eigelijk geen woorden voor.....in, en in, triest dit....

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:16

wat verschrikkelijk dit zeg arme paarden
wat heb je toch een zieke mensen op de wereld rondlopen
hoe ziek in je kop ben je dat je zoiets kan doen vreselijk
heel veel sterkte voor de eigenaren wat zullen die boos en vreselijk geshockeerd en verdrietig zijn
ik zou helemaal gek worden als ik mijn paarden zo in de wei aan zou treffen
ik hoop dat de paarden er bovenop komen
bah ik ben er beroerd van ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:04

Ja, er wordt een inzamelingsactie gehouden! Helaas zijn de gegevens hier verwijderd (mag niet van Bokt blijkbaar) maar op het Arabieren forum staan wel de bankgegevens. Ik ben niet de contactpersoon maar je mag me wel pb en voor het rekeningnummer. Alle beetjes helpen!!

menespride

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:39

Ik wens de eigenaren heel veel sterkte met deze verschrikkelijke gebeurtenis.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:24

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:51

Cayenne schreef:
[update 6 mei: 07:17
Citaat:
Er is een filmpje geplaatst. Het is in het Frans, maar in principe wordt er geen nieuwe informatie gegeven dan dat wij al eerder hebben gemeld. Er worden wel beelden van Tibet en Polupka getoond en de situatie rond het weiland.
Je kunt het filmpje hier bekijken.

druk op hier (hierboven in de quote) voor het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:26

Jeetje wat erg zeg! Heb niet alles gelezen, maat vind het echt vreselijk dat dit gebeurd is.

Jullie weten dat er zich afgelopen week een soortgelijk incident heeft plaatsgevonden vlakbij Dinant?

Citaat:
Weer paarden mishandeld: Een onbekende heeft twee paarden in een wei in Dréhance (Dinant) zo ernstig mishandeld dat ze meerdere botbreuken opliepen en veel vleeswonden. De politie is een onderzoek begonnen. Het is niet zeker dat ze in leven blijven. De eigenaresse denkt dat kajakkers de daders zijn, maar de dierenarts vond dat het meer op een vreemd auto-ongeluk leek. Bron: RTBF

Vind de reactie van de politie erg vreemd :n

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:12

Ah bedankt Liene, ik schrok al. Luik en Dinant liggen namelijk echt niet in de buurt van elkaar :P En omdat in het stukje wat ik net hier plaatste 'weer' stond, dacht ik echt dat het 2 verschillende incidenten waren. Maar gelukkig is dat dus niet zo :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:18

Wauw dat ziet er erg goed uit en erg mooi gedaan, die laatste 2 fotos, ik heb weer hoop voor deze 2 arme paarden.

Maar ik blijf erg boos op de daders, ongelooflijk.

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:11

Dit is toch onbegrijpelijk dat een mens tot zoiets in staat is.
Bij het zoeken naar meer nieuws (ik had namelijk ergens gelezen dat de dader zou opgepakt zijn) kwam ik op deze link terecht

http://www.hbvl.be/limburg/sint-truiden ... den-2.aspx
Ik vroeg me af of het ene iets met het ander te maken zou kunnen hebben, al is het voorval in Sint-Truiden al wel van anderhalf jaar geleden....
IK hoop echt uit het diepst van mijn hart dat de arme stakkers helemaal herstellen.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:29

Wat een verschil al, inderdaad meer leven in haar oog te zien. Tibet's wonden zien er ook rustig uit voor zover ik dat op een foto kan zien. ik blijf hard meeduimen voor een zo goed mogelijk herstel. De foto's deden mij wel veel in ieder geval.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 07:40