Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karin444 schreef:ik heb met de eigenaresse het gehad over het interview met de dierenarts. Hij mag niets zeggen omdat er geen feiten zijn zonder getuigen dus vandaar dit 'of of'' en dit is juist zakelijk maar geeft een verkeerd beeld voor sommigen dus. Maar als iedereen nadenkt is het duidelijk wat er gebeurd is. 2 paarden met dezelfde soort verwondingen, dat is erg onlogisch. Paarden doen zichzelf zoiets echt niet aan tegelijk ook nog. Plus de wei is uiteraard helemaal nagelopen en geen haartje aan iets of rensporen te zien van twee paarden. En een metalen weipaal is verdwenen. De kajak is ook gezien. Deze discussie sluit ik nu hoor.
Als jullie terugkijken zien jullie mijn postings van gisteren dus WELCOME!
De paardjes maken het redelijk naar omstandigheden. AAangezien ik een collecte ben gestart voor de eigenaresse want ik heb nog nooit zoiets wreeds gezien, ben ik in contact met haar.
Geen aanval van koliek meer voor Popupka. Tibet zijn oog gaat ook redelijk, kan hem niet sluiten nog maar even 8 dagen afwachten of het oog behouden kan worden. Duimen! Alles is nog cruciaal hoor. De hoofdjes zijn ingepakt met idd drain of drains voor afvoering van vocht. Heb foto's gezien en ze eten gewoon lekker door. Gelukkig! Maar dit gaat nog weken duren, de verzorging van zulke wonden en erna stalrust en zonder stof!
Erg bedankt voor jullie medeleven, ook namens de eigenaresse!
Karin
scheepie schreef:Gadsie is ze nog drachtig ook. Goed van ze om de natuur zijn beloop te laten doen, als het niet goed gaat is stoot het lichaam het af, hoe triest ook.....
Fijn dat ze zich vandaag zichtbaar beter voelde en dat bij Tibet de drain eruit mag!
Cayenne schreef:[update 6 mei: 07:17Citaat:Er is een filmpje geplaatst. Het is in het Frans, maar in principe wordt er geen nieuwe informatie gegeven dan dat wij al eerder hebben gemeld. Er worden wel beelden van Tibet en Polupka getoond en de situatie rond het weiland.
Je kunt het filmpje hier bekijken.
Citaat:Weer paarden mishandeld: Een onbekende heeft twee paarden in een wei in Dréhance (Dinant) zo ernstig mishandeld dat ze meerdere botbreuken opliepen en veel vleeswonden. De politie is een onderzoek begonnen. Het is niet zeker dat ze in leven blijven. De eigenaresse denkt dat kajakkers de daders zijn, maar de dierenarts vond dat het meer op een vreemd auto-ongeluk leek. Bron: RTBF