Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:44

Zoals ik ook al aangaf: DAT is jullie probleem, die mensen die niet willen dat de sport uitgebreid wordt! Niet Anky, want die trekt media aandacht voor jullie sport, dank haar maar op jullie blote knietjes dat ze niet is gaan mennen ;)

Maar die mensen die niet willen dat de sport wordt uitgebreid, alles in ons kleine clubje willen houden en vervolgens gaan jammeren dat het zo gek is dat er geen sponsors in willen investeren, dat zijn degenen die vooruitgang tegenhouden!

Ook een talentenplan komt er pas als je de rest van je zaakjes goed op orde hebt, pas dan is er een sponsor bereid om geld uit te trekken want dan heeft het zin. En dan zal het nog zo zijn dat je pas "een talent" bent als je ook een goed paard onder je kont hebt, dus ook dan is geld een belangrijke factor!

En sorry, of je nu een amateur bent of niet, als je mee wilt doen aan de top en je gaat bij de FEI, dan hoor je je zaakjes in orde te hebben. "Hoe kon ze dat nu weten" is bij die entingen een dooddoener van heb ik jou daar. Zij heeft het paspoort van haar paard, dus zij is de enige die het juist wél kan weten.
Dat ze er nu keihard achterkomt dat ze het niet goed gecontroleerd heeft, dat zal haar voor de rest van haar leven wel bijblijven en die fout zal ze waarschijnlijk nooit meer maken, maar ook dat hoort bij een sport in ontwikkeling: leren managen van een stal, leren dat je een FEI dierenarts moet nemen die zelf zo verstandig is alles goed te checken en die zorgt dat je in orde bent met alles en zo nog duizend andere dingen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:01

horseyfries schreef:
Zoals ik ook al aangaf: DAT is jullie probleem, die mensen die niet willen dat de sport uitgebreid wordt! Niet Anky, want die trekt media aandacht voor jullie sport, dank haar maar op jullie blote knietjes dat ze niet is gaan mennen ;)

Maar die mensen die niet willen dat de sport wordt uitgebreid, alles in ons kleine clubje willen houden en vervolgens gaan jammeren dat het zo gek is dat er geen sponsors in willen investeren, dat zijn degenen die vooruitgang tegenhouden!

Ook een talentenplan komt er pas als je de rest van je zaakjes goed op orde hebt, pas dan is er een sponsor bereid om geld uit te trekken want dan heeft het zin. En dan zal het nog zo zijn dat je pas "een talent" bent als je ook een goed paard onder je kont hebt, dus ook dan is geld een belangrijke factor!

En sorry, of je nu een amateur bent of niet, als je mee wilt doen aan de top en je gaat bij de FEI, dan hoor je je zaakjes in orde te hebben. "Hoe kon ze dat nu weten" is bij die entingen een dooddoener van heb ik jou daar. Zij heeft het paspoort van haar paard, dus zij is de enige die het juist wél kan weten.
Dat ze er nu keihard achterkomt dat ze het niet goed gecontroleerd heeft, dat zal haar voor de rest van haar leven wel bijblijven en die fout zal ze waarschijnlijk nooit meer maken, maar ook dat hoort bij een sport in ontwikkeling: leren managen van een stal, leren dat je een FEI dierenarts moet nemen die zelf zo verstandig is alles goed te checken en die zorgt dat je in orde bent met alles en zo nog duizend andere dingen.

Veel ruiters hebben idd hun zaken niet op orde, maar dat heeft de reining afdeling van de KNHS ook zeker niet!
Ik ga geen lid worden van de KNHS omdat ik dan heel veel lidmaatschap betaal terwijl er in Nederland bijvoorbeeld maar 2 CRI wedstrijden voor de jeugd worden georganiseerd.
En door heel veel onduidelijkheden willen andere ruiters ook niet bij de KNHS gaan rijden en dat snap ik heel goed..
Wil niet zeggen dat de sport niet vooruit zou moeten gaan, dat zeker!
Maar pas als de organisatie goed is gaan ruiters zich erbij aansluiten en wordt de sport groter naar mijn mening.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:08

YouthReiner schreef:
Ja, dan verdienen ze 23,000 DOLLAR (mochten ze winnen), daar blijft een heel stuk minder EURO'S van over.
En die euro's hebben ze ookal in verblijf en eten gestopt want dat wordt dus echt niet allemaal voor hun betaald, anders waren er heel veel andere ruiters geweest die waarschijnlijk wél mee waren gegaan.
Dus je betaalt veel geld om vervolgens MOCHT JE 1E WORDEN dat geld weer terug te verdienen, wat heb je daaraan?
En denk je nou serieus dat de reining ruiters hier in Nederland ervan uitgaan dat ze 1e worden als er 2 million dollar riders uit Amerika meedoen met de meest geweldige paarden?

Bij de dressuur en eventingsport heeft jarenlang bakken met geld bijgemoeten en nog is het prijzengeld niet je van het. Dus wat dat betreft scheelt dat toch heel weinig met reining.

horseyfries

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:12

Youthreiner, NERGENS is het zo dat alles eerst goed georganiseerd wordt en dan pas de leden komen. Eerst moeten er leden komen, die betalen, en met dat geld kan er dan geëist worden dat er een goede organisatie komt en er goede voorzieningen getroffen worden.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:25

horseyfries schreef:
Youthreiner, NERGENS is het zo dat alles eerst goed georganiseerd wordt en dan pas de leden komen. Eerst moeten er leden komen, die betalen, en met dat geld kan er dan geëist worden dat er een goede organisatie komt en er goede voorzieningen getroffen worden.

De KNHS is toch al een grote organisatie?
Die wil even leuk doen door reining erbij te nemen maar vervolgens wordt er niks georganiseerd of wordt het slecht georganiseerd.
Zo haken mensen af ja, ik ken meerdere mensen die even lid zijn geweest, waaronder ikzelf, maar die zijn afgehaakt omdat het gewoon een zooitje ongeregeld was.
Je kunt niet verwachten dat er mensen lid worden of lid blijven als je een waardeloze organisatie hebt.
Kijk naar de WRAN of naar de DRHA, dat zijn de grootste westernorganisaties van Nederland met redelijk veel leden en een goede organisatie, die zijn ook begonnen met niets!
Maar die zijn wel meteen góed begonnen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:29

Moeni11 schreef:
YouthReiner schreef:
Ja, dan verdienen ze 23,000 DOLLAR (mochten ze winnen), daar blijft een heel stuk minder EURO'S van over.
En die euro's hebben ze ookal in verblijf en eten gestopt want dat wordt dus echt niet allemaal voor hun betaald, anders waren er heel veel andere ruiters geweest die waarschijnlijk wél mee waren gegaan.
Dus je betaalt veel geld om vervolgens MOCHT JE 1E WORDEN dat geld weer terug te verdienen, wat heb je daaraan?
En denk je nou serieus dat de reining ruiters hier in Nederland ervan uitgaan dat ze 1e worden als er 2 million dollar riders uit Amerika meedoen met de meest geweldige paarden?

Bij de dressuur en eventingsport heeft jarenlang bakken met geld bijgemoeten en nog is het prijzengeld niet je van het. Dus wat dat betreft scheelt dat toch heel weinig met reining.

Oow, dat geloof ik best hoor!
Ik heb het vooral over de WEG en waarom sommige ruiters liever in Europa blijven om hier wedstrijden te rijden dan naar de WEG gaan, vanwege het prijzengeld...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:07

YouthReiner schreef:
horseyfries schreef:

De KNHS is toch al een grote organisatie?
Die wil even leuk doen door reining erbij te nemen maar vervolgens wordt er niks georganiseerd of wordt het slecht georganiseerd.
Zo haken mensen af ja, ik ken meerdere mensen die even lid zijn geweest, waaronder ikzelf, maar die zijn afgehaakt omdat het gewoon een zooitje ongeregeld was.
Je kunt niet verwachten dat er mensen lid worden of lid blijven als je een waardeloze organisatie hebt.
Kijk naar de WRAN of naar de DRHA, dat zijn de grootste westernorganisaties van Nederland met redelijk veel leden en een goede organisatie, die zijn ook begonnen met niets!
Maar die zijn wel meteen góed begonnen.

Ik vind het wel grappig dat je niks moet hebben van de andere disciplines maar dat je er vervolgens wel even vanuit gaat dat zij het geld ophoesten voor jullie sport terwijl je zelf een lidmaatschap nog teveel vind.
Zijn die organisaties die je noemt begonnen met niets? Die waren toch allang opgericht in Amerika?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:47

horseyfries schreef:
Ik vind het wel grappig dat je niks moet hebben van de andere disciplines maar dat je er vervolgens wel even vanuit gaat dat zij het geld ophoesten voor jullie sport terwijl je zelf een lidmaatschap nog teveel vind.
Zijn die organisaties die je noemt begonnen met niets? Die waren toch allang opgericht in Amerika?

Ik heb zelf ook dressuur gereden en gesprongen hoor, dus dat ik er niets van moet hebben is absoluut niet waar. ;)
De WRAN staat voor Western Ruiter Associatie Nederland en die hebben ze in Amerika niet nee, alleen in Nederland.
En de DRHA staat voor Dutch Reining Horse Association, de overkoepelende organisatie is de NRHA (National Reining Horse Association) vanuit Amerika, maar de DRHA heeft zijn eigen klasses etc.
En ik zeg niet geld ophoesten, ik vind het alleen jammer dat ik 100 euro voor een lidmaatschap moet betalen en ik daarvoor 1 wedstrijdje per jaar kan rijden wat ook nog eens redelijk veel inschrijfgeld kost én ik daar ook nog verplicht stalling voor moet betalen à 150 euro voor een weekendje.
Dan kost het bij elkaar nog aardig wat ja, dan rijd ik liever een gewoon DRHA wedstrijdje.
Daarom denk ik dat veel mensen geen lid willen worden en lekker bij de WRAN of de DRHA blijven, en zo wordt de reining afdeling van de KNHS natuurlijk nooit groter...
Volgens mij was de KNHS 1 van de eerste verenigingen in dressuur en springen dus het was logisch dat je daar lid van werd vroeger.
Wij hebben al een aantal goede verenigingen voor western, daarom is er ook minder animo om voor nóg een vereniging lid te worden...

Maar goed, dit gaat wel heel erg offtopic, dus ik hou op met deze discussie hihi. :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:56

Internationaal is in alle takken van de hippische sport reteduur gewoon. Ik denk dat de springruiters nog het makkelijkste sponsors vinden maar er zijn genoeg GP-dressuurruiters die nog steeds zoekende zijn voor goede sponsors. Ik ken verschillende mensen die nationaal rijden maar de overstap naar internationaal niet kunnen maken vanwege financiële redenen. Dat is natuurlijk rot, maar geld hebben hoort helaas bij het totaalplaatje van naar de (internationale) top komen. Pas als je er bent zijn er sponsors te vinden. Een enkeling weet het via een kruiwagen te bereiken (via een stal rijden en zich opwerken oid, maar dat zijn zeldzaamheden.)
Dat is in de dressuur echt niet anders dan in de western. Lees de terugkerende topics maar over bijv. het Rabobanktalentenplan. Wie zitten daar in? ;)

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:01

Het valt mij op dat Western-ruiters vinden dat alles maar voor hen betaald moet worden en ook voor hen geregeld dient te worden.

Dat geklaag over slechts 2 CRI voor de jeugd in Nederland is leuk, maar doe er dan iets aan en organiseer een wedstrijd. In de andere disciplines worden de wedstrijden ook niet door de KNHS georganiseerd maar door zelfstandige organisaties.

Ten aanzien van de kosten: in alle discilplines moeten de ruiters/sporters zelf opdraaien voor de kosten van internationale wedstrijden en alleen voor springwedstrijden is er voldoende prijzengeld om de kosten terug te verdienen.
Ten aanzien van de kosten voor de WEG: zover ik weet heeft de KNHS voor de WEG een sluitende begroting hetgeen inhield dat voor de deelnemers de minimaal te maken kosten werden vergoed. Indien je dan bijvoorbeeld een extra groom mee wilde diende je die wel zelf te betalen, maar dat was voor alle disciplines wederom gelijk

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:52

Beeeeeeeeh schreef:
Het valt mij op dat Western-ruiters vinden dat alles maar voor hen betaald moet worden en ook voor hen geregeld dient te worden.

Dat geklaag over slechts 2 CRI voor de jeugd in Nederland is leuk, maar doe er dan iets aan en organiseer een wedstrijd. In de andere disciplines worden de wedstrijden ook niet door de KNHS georganiseerd maar door zelfstandige organisaties.

Ten aanzien van de kosten: in alle discilplines moeten de ruiters/sporters zelf opdraaien voor de kosten van internationale wedstrijden en alleen voor springwedstrijden is er voldoende prijzengeld om de kosten terug te verdienen.
Ten aanzien van de kosten voor de WEG: zover ik weet heeft de KNHS voor de WEG een sluitende begroting hetgeen inhield dat voor de deelnemers de minimaal te maken kosten werden vergoed. Indien je dan bijvoorbeeld een extra groom mee wilde diende je die wel zelf te betalen, maar dat was voor alle disciplines wederom gelijk

zover ik weet alle wedstrijden waar de knhs aanhangt hoeven de ruiters niks te betalen.
ook deze WEG niet,,geld is het probleem niet want alles word betaald,,de knhs heeft 6 ton beschikbaar gesteld voor de reining om dit soort wedstrijden te bekostigen,
zelfs de groom word betaald

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:28

Beeeeeeeeh schreef:

Dat viel mij ook op ja, zou achterover leunen in het cowboyzadel en afwachten tot alles voor je geregeld en betaald is ook bij western horen? :+

De organisatie van wedstrijden is idd niet afhankelijk van de KNHS, maar van de westernclubs die dat moeten organiseren. De KNHS zal echt wel toestemming geven voor meer wedstrijden, en meer doen zij ook in andere sporten niet.
Als ik het zo zie zijn er teveel verenigingen die allemaal een deeltje westernruiters inlijven, dit leidt tot versnippering. Dus is wederom het probleem niet de KNHS, maar jullie eigen structuur. Hopelijk hebben deze verenigingen geen last van een te groot ego en gaan zij in de toekomst beseffen dat het beter is om zichzelf te wijzigen naar een puur wedstrijdorganiserende instantie, en laten ze de KNHS de overkoepelende organisatie worden die alle administratie doet. Dan hebben jullie één lidmaatschap, genoeg wedstrijden om te rijden (die mensen kunnen dan immers meer wedstrijden organiseren omdat ze het andere werk niet meer hoeven doen) en worden jullie serieus genomen als discipline. Leuke bijkomstigheid: dan kun je ook eisen stellen en zorgen dat er inspraak is over bijv. "de bondscoach" ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:14

??? reining te versnippert?? Want over die tak gaat het hier uiteindelijk. (niet over alle andere western onderdelen)

Eventjes de praktijk:
Als ik op een DRHA wedstrijd start heb ik meer dan 60 tegenstanders in mijn rubriek. Die rubriek begint om 8.30 uur en duurt tot ver na 1200 uur. Dat is dan nog maar 1 rubriek!!
Elke door de DRHA georganiseerde wedstrijd duurt alleen al in Nederland 4 dagen! Zoveel deelnemers!!
Uiteraard worden dan ook de NRHA rubrieken verreden. En op elke DHRA georganiseerde wedstrijd zijn diverse buitenlanders die aan start komen.

De moederorganisatie zit in amerika en verwerkt de uitslagen van alle NRHA wedstrijden die over heel de wereld worden gehouden. Diverse Nederlandse topruiters en Nederlandse eigenaren van toppaarden reizen heel de wereld over op zoek naar de interessante wedstrijden. Diverse Nederlanse ruiters gaan maandenlang naar de USA om te trainen en deel te nemen aan USA wedstrijden. En heel vaak verdienstelijk.

Bekijk het huidige overzicht maar eens op de usa site http://www.nrha.com/results/currentT10.asp?mode=NRHA Dit zijn dan alleen nog maar de paarden (met vermelding van de ruiter) die geld hebben verdient tijdens de wedstrijden....over de hele wereld.

Selekteer eens de open divisie (hoogste nivo van de wereld). De paarden staan gerankschikt naar de totaal bedragen die ze dit seizoen bij elkaar hebben gelopen.
Bovenaan staat een paard dat in Nederlands eigendom is! En deze eigenaar heeft zijn paarden uit staan bij eigen trainer, maar ook bij andere toptrainers. Ja hij heeft veel meer dan 2 paardjes....en draait al jarenlang heel goed mee (om nog maar te zwijgen over de sponsoring vanuit zijn bedrijf t.b.v. de reiningsport).

Op nr. 22 van de wereldranglijst kom je reeds de eerste Nederlandse ruiter tegen. (weer een paard van dezelfde eigenaar)
Kijk eens hoe lang die lijst al is. Dit zijn alleen paarden die dit seizoen geld hebben verdient....de rest wordt simpelweg niet genoemd, om de lijst in toom te houden. :P

Weer een andere Nederlandse ruiter die in de USA woont, is in heel de reining wereld bekend vanwege zijn toppaarden, training en dito prestaties etc. Krijgt opdrachten uit de hele wereld om op zoek te gaan naar goede reining paarden om vervolgens eventueel te exporteren. Deze meneer heeft zich al lang binnen de reining wereld bewezen met o.a. topscores en titels!! Behoort simpelweg al jaren tot de top.

Nederland wordt niet serieus genomen op reining gebied _O- :+ :Z
Reining wordt niet serieus genomen door mensen die er geen verstand hebben van hebben, lijkt meer de juiste benadering.

Nederlands is binnen de reining wereld een serieus belangrijke schakel met al jarenlang gevestigde namen van ruiters en eigenaren. Jarenlang rijden zij al topscores op diverse paarden.

Zoooo enorm jammer dat het door mensen die er geen verstand van hebben het niet zo serieus wordt gezien.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 03-09-10 10:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:35

Ik denk dat dat ook komt door het 'image' wat hier tentoongesteld wordt door een aantal westernruiters :j

En uiteindelijk toch wel jammer dat blijkbaar zo'n belangrijk reiningland (of in ieder geval een land wat al jaaaaren meeteld) bij de vorige WEG 13e werd, en nu geen reservepaarden heeft voor de ruiters die wel meemogen/willen mbt de coach..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:43

CounTree schreef:
??? reining te versnippert?? Want over die tak gaat het hier uiteindelijk. (niet over alle andere western onderdelen)

Eventjes de praktijk:
Als ik op een DRHA wedstrijd start heb ik meer dan 60 tegenstanders in mijn rubriek. Die rubriek begint om 8.30 uur en duurt tot ver na 1200 uur. Dat is dan nog maar 1 rubriek!!
Elke door de DRHA georganiseerde wedstrijd duurt alleen al in Nederland 4 dagen! Zoveel deelnemers!!
Uiteraard worden dan ook de NRHA rubrieken verreden. En op elke DHRA georganiseerde wedstrijd zijn diverse buitenlanders die aan start komen.

De moederorganisatie zit in amerika en verwerkt de uitslagen van alle NRHA wedstrijden die over heel de wereld worden gehouden. Diverse Nederlandse topruiters en Nederlandse eigenaren van toppaarden reizen heel de wereld over op zoek naar de interessante wedstrijden. Diverse Nederlanse ruiters gaan maandenlang naar de USA om te trainen en deel te nemen aan USA wedstrijden. En heel vaak verdienstelijk.

Bekijk het huidige overzicht maar eens op de usa site http://www.nrha.com/results/currentT10.asp?mode=NRHA Dit zijn dan alleen nog maar de paarden (met vermelding van de ruiter) die geld hebben verdient tijdens de wedstrijden....over de hele wereld.

Selekteer eens de open divisie (hoogste nivo van de wereld). De paarden staan gerankschikt naar de totaal bedragen die ze dit seizoen bij elkaar hebben gelopen.
Bovenaan staat een paard dat in Nederlands eigendom is! En deze eigenaar heeft zijn paarden uit staan bij eigen trainer, maar ook bij andere toptrainers. Ja hij heeft veel meer dan 2 paardjes....en draait al jarenlang heel goed mee (om nog maar te zwijgen over de sponsoring vanuit zijn bedrijf t.b.v. de reiningsport).

Op nr. 22 van de wereldranglijst kom je reeds de eerste Nederlandse ruiter tegen. (weer een paard van dezelfde eigenaar)
Kijk eens hoe lang die lijst al is. Dit zijn alleen paarden die dit seizoen geld hebben verdient....de rest wordt simpelweg niet genoemd, om de lijst in toom te houden. :P

Weer een andere Nederlandse ruiter die in de USA woont, is in heel de reining wereld bekend vanwege zijn toppaarden, training en dito prestaties etc. Krijgt opdrachten uit de hele wereld om op zoek te gaan naar goede reining paarden om vervolgens eventueel te exporteren. Deze meneer heeft zich al lang binnen de reining wereld bewezen met o.a. topscores en titels!! Behoort simpelweg al jaren tot de top.

Nederland wordt niet serieus genomen op reining gebied _O- :+ :Z
Reining wordt niet serieus genomen door mensen die er geen verstand hebben van hebben, lijkt meer de juiste benadering.

Nederlands is binnen de reining wereld een serieus belangrijke schakel met al jarenlang gevestigde namen van ruiters en eigenaren. Jarenlang rijden zij al topscores op diverse paarden.

Zoooo enorm jammer dat het door mensen die er geen verstand van hebben het niet zo serieus wordt gezien.

Als je serieus wilt worden genomen dan is stap nummer één: zorgen dat je samen sterk staat en een éénheid vormt. Jij zegt dat er geen versnippering is, hoe komt het dat je in Nederland dan al mogelijkheid hebt om van drie verschillende verenigingen lid te worden?
Als Nederlanders het zo goed doen en zo gewaardeerd worden all over the world, waar zitten die mensen dan allemaal op het moment dat er een landenteam afgevaardigd moet worden? Waar zijn al die toppaarden in bezit van Nederlanders op het moment dat er een paard geblesseerd uitvalt?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:48

Cer schreef:
......
En uiteindelijk toch wel jammer dat blijkbaar zo'n belangrijk reiningland (of in ieder geval een land wat al jaaaaren meeteld) bij de vorige WEG 13e werd, en nu geen reservepaarden heeft voor de ruiters die wel meemogen/willen mbt de coach..

Ja dat is heel erg jammer. En nu is het te laat.

@ horseyfries. Kan je de drie verenigingen eens noemen op reining gebied?

Voor de rest.....lees de tig bladzijdes en vind de antwoorden.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 03-09-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:50

horseyfries schreef:

Volgens mij heb je hier twee keer de vinger op de zere plek.

De KNHS zou voor reining heel goed de schakel kunnen zijn naar andere internationale organisaties zoals de NRHA.

Laten we vooral niet vergeten dat wij als leden van de KNHS ook meebetalen voor uitzending van al die ruiters naar Kentucky.

youthreiner schreef:
Volgens mij was de KNHS 1 van de eerste verenigingen in dressuur en springen dus het was logisch dat je daar lid van werd vroeger.

Niet helemaal hoor, de KNHS was vroeger NHS en daar hoorde je alleen bij als je internationaal reed. Er waren verschillende bonden voor de basissport en die zijn allemaal gefuseerd met elkaar en de gespecialiseerde wedstrijdsport tot de KNHS.

Als je in de dressuur meerijdt op bijvoorbeeld een NK in de gespecialiseerde sport heb je ook te maken met een behoorlijke kostenpost en verplichte stalling enzovoort. De westernwereld zou een voorbeeld moeten nemen aan hoe het in de breedtesport voor de andere disciplines geregeld is en zelf ook mee moeten helpen om ook zo'n wedstrijdstructuur op poten te zetten. Laat dan inderdaad de KNHS de administratie maar verder doen van A tot Z, er is namelijk meer dan alleen de resultaten van de paarden om bij te houden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:52

Lovely schreef:
De KNHS zou voor reining heel goed de schakel kunnen zijn naar andere internationale organisaties zoals de NRHA.

DRHA is dochter van NRHA. Die schakel kan je wegstrepen! Die is er al heel lang.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:56

dat is wat we jullie al zo'n 20 paginas proberen te vertellen.

DIE WILLEN NIET RIJDEN ONDER HET HOEDJE VAN DEZE BONDSCOACH EN ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN.

Het hele verschil zit erin dat de western/reining sport USA als uitgangspunt en thuisbasis van de sport heeft. Daar liggen onze verenigingen, komen onze regels vandaag, zijn de top wedstrijden (geen gp maar voor ons zijn dat de derby's en futurity's).
denk je echt dat we dat allemaal even gaan veranderen voor 1 wedstrijd zoals de WEG? of nog erger, een organisatie als de KNHS (alleen nederlands dus...). Wij hebben ons gewoon aan de regels van onze moederorganisaties in de usa te houden, die zijn voor ons een stuk belangrijker dan de knhs.

en ik hoor hier geen westernruiter zeggen dat we verwachten dat men het wel even allemaal voor ons regelt. wel dat jullie niet moeten denken dat het allemaal al geregeld is, want daar wordt hier door veel engelsruiters toch wel vanuit gegaan.

en ach, dat engelsruiters ons niet serieus nemen is al lang, maakt niet uit hoor, ik neem hun ook niet al te serieus :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:59

Lovely schreef:
Laten we vooral niet vergeten dat wij als leden van de KNHS ook meebetalen voor uitzending van al die ruiters naar Kentucky.

Nou inderdaad en dan mag je toch ook aannemen dat een organisatie er van alles aan doet om ervoor te zorgen dat de beste ruiters van het land in het team zitten en gaan als ze in principe wel willen.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 03-09-10 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:00

quarterH schreef:
DIE WILLEN NIET RIJDEN ONDER HET HOEDJE VAN DEZE BONDSCOACH EN ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN.
denk je echt dat we dat allemaal even gaan veranderen voor 1 wedstrijd zoals de WEG?

Jeetje, als ze echt niet willen, wat is dan het probleem. Dan blijven 'ze' toch lekker thuis. Dan is er helemaal geen probleem meer :D

Citaat:
en ach, dat engelsruiters ons niet serieus nemen is al lang, maakt niet uit hoor, ik neem hun ook niet al te serieus :P

Gatverdarrie.. wat ben ik blij dat ik nergens bij hoor.. Dat 'wij' en 'hun'.. dat is toch absoluut niet constructief :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:02

Wordt zo wel heel duidelijk wie het werkelijke probleem vormen...

Wat ik me dan ook afvraag: waarom zijn andere landen zoals België en Duitsland zo succesvol? Hoe is het daar geregeld? Waarom kunnen die blijkbaar wel samenwerken met de nationale federatie?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 03-09-10 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:06

CounTree schreef:
Lovely schreef:

DRHA is dochter van NRHA. Die schakel kan je wegstrepen! Die is er al heel lang.

Die hoef je niet weg te strepen, die kan in een nieuwe structuur gewoon blijven bestaan als duidelijk is wie wat doet. Zo kan de DRHA misschien een grotere rol spelen voor de gespecialiseerde wedstrijdsport in plaats van de breedtesport.

Los van het wie-wat-waar van de internationale ruiters die naar de WEG gaan, is er in de westernsport misschien wel behoefte aan een beter georganiseerde breedtesport met meer wedstrijden in plaats van dat handjevol dure meerdaagse wedstrijden? Zo creeer je draagvlak en daar kan de KNHS een grote rol in spelen waardoor het ook weer terugkomt bij de ruiters die er uiteindelijk de vruchten van plukken. Het is voor sponsors en een eventueel talentenstimuleringsplan ook gunstig en ruiters kunnen zich beter ontwikkelen naar de eventuele top toe.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:22

lovely, nogmaals wij hebben ons te voegen naar de regels van onze internationale verbonden in usa!! daar komen dus ook de regelementen van goedgekeurde shows vandaan.
tuurlijk, knhs kan zelf reiningwedstrijdjes gaan organiseren maar deze zullen dan niet aangesloten zijn bij de nRHA en dus 0 toegevoegde waarde hebben voor ons om daar te starten (geld/punten tellen niet mee, waar komen de judges vandaan? welke regels hanteer je?enz enz enz).

wij hebben volgens mij totaal geen moeite met hoe onze sport nu georganiseerd is bij bv de drha, het zijn goede wedstrijden waar je eigenlijk nooit iets negatiefs over hoort, de mensen die er daadwerkelijk rijden zijn er eigenlijk wel tevreden mee volgens mij, dus waarom willen jullie het zo nodig veranderen? wij hebben er volgens mij geen problemen mee.....

cer: het probleem is de REDEN waarom deze goede ruiters/sponsors/paardeigenaren niet willen. de bron van he tprobleem zeg maar. dat moet aangepakt worden en er moet dan niet gezegt worden 'nou dan niet'. want zo komen we er nooit.

In duitsland, italie en Belgie is onze sport veel groter, er zijn meer goede ruiters, de selecties hiervan zijn beter geregeld (daadwerkelijk de besten gaan)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:28

quarterH schreef:
cer: het probleem is de REDEN waarom deze goede ruiters/sponsors/paardeigenaren niet willen. de bron van he tprobleem zeg maar. dat moet aangepakt worden en er moet dan niet gezegt worden 'nou dan niet'. want zo komen we er nooit.

True, maar dan moet daar iets mee gedaan worden door mensen die daar iets aan kunnen doen. Een plan of iets? Een vergadering? Maar dat probleem is dan denk groter dan nu alleen de WEG, maar t komt nu wel naar voren waarschijnlijk?