Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alwiene schreef:Hemel wat een ellende! Ik kan me hier domweg nauwelijks wat bij voorstellen dat je in een klap bijna al je spullen op stal kwijt bent en ook nog grof moet betalen om terug te krijgen wat wel kan! Ik woon veel te ver voor die benefietdag maar wil graag helpen met spullen. Ik heb gelezen dat niet iedereen meer contact heeft maar als er mensen hier zitten van de stal die dringend iets nodig hebben bv peesjes, martingaal, halstertouwen oid pb me dan, dan kijk ik wat ik kan doen! Ik ga er wel vanuit dat iedereen eerlijk genoeg is om voor zichzelf te bepalen of hulp echt nodig is en niemand gaat voor "lekker gratis dus doe maar"
aerdenhout1 schreef:Je hebt hele fijne mensen bij je op stal staan John!
Als eigenares van ook een pensionstal weet ik hoe verschrikkelijk belangrijk dat is.
Aangezien je heel veel mensen achter je hebt staan, bewijst dat in mijn ogen dat je het goed hebt gedaan en hopenlijk heel snel weer gaat doen!
Laat je niet gek maken door wie dan ook, nu ziet alles nog even heel zwart, maar je komt er sterker uit!
_Nann_ schreef:easygoing schreef:Is het voor dieren niet schadelijk?
Het is zowiezo sterk overdreven gloof ik'.
want een asbest bedrjf vertelde mij, dat het voor ons pas schadelijk is, als je het 5 jaar lang, dagelijks in zou ademen... en dan als je ziek zou worden, zou dat pas na 30 jaar zijn... nou zo oud worden de meeste katten niet eens hahah
De eerder genoemde vergelijking met roken gaat dus ook niet op; met roken beschadig je je longen, en naarmate je langer/meer rookt, neemt de beschadiging toe.
). 
easygoing schreef:Is het voor dieren niet schadelijk?
!
En voor de honden is dat natuurlijk helemaal het geval. 
LHO schreef:Sowieso zal het gemiddelde paard in een stal 10? jaar oud zijn.. Asbestkanker steekt na een jaar of 15 a 20 eens de kop op, dan zit je al op 25 a 30 jaar. De kans dat een paard na een dergelijke incubatietijd nog leeft is een stuk kleiner dan bij mensenEn voor de honden is dat natuurlijk helemaal het geval.
.

Jetta schreef:Dat bloed een stille dood, denk ik. Je moet maar denken: het leven gaat door. Vrijwel alle paarden hebben een nieuwe stal elders en de meeste baasjes hebben zadels laten reinigen. Iedereen schraapt wat geld bij elkaar voor wat spullen die verloren zijn gegaan, want we denken niet dat er snel wat gebeurt op het terrein van de stal wat betreft reinigen en saneren.Het leven gaat door, paarden worden weer opgepakt, er wordt weer gereden, ach, MiddenDelflanders zijn taaie mensen die zich niet uit het veld laten slaan.
Bewoners van de huizen op het terrein hebben vrijwel allemaal al een andere woning aangeboden gekregen, sommigen hebben die ook al betrokken.
Wel zijn ze blij met alle lieve woorden, hulp en adviezen van goede medemensen. Dank daarvoor.