Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

se7entje

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:58

Toen hij viel ?
Ok, dat kon ik er niet helemaal uit opmaken.
Dan zou het kunnen dat ie misschien zijn nek heeft gebroken aan het touw, of gestikt is.
Ook niet fijn, maar beter dan 'afschaven'.

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:21

vind het idd een raar verhaal....dat moet je toch voelen.....en je controleerd de trailer toch voor je gaat rijden....tenminste, als ik ga rijden met de trailer en mijn paard, dan loop ik nogmaals een keer extra voor ik daadwerkelijk ga rijden.....wat zl dat paard eeen pijn hebben gehad.....vreselijk zeg.....

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:26

Ja, echt erg.
Ik hoop maar voor het paard dat ie z'n nek gebroken heeft, das nog het minst erg.

Julie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:30

Dan hoop ik maar dat dat paard snel dood was, ja. Maar het ergste vind ik; blijkbaar had dat paard dus geen ruimte om te lopen, of zat-ie vast. Nou moet je voorstellen. Maar het paard daarnaast dan, die zou toch wel wild zijn geworden?

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:41

vreselijk... :(:)

Je zal dat paard maar zijn die heeft indd vreselijk geleden. ;( ;( ;( ;( |( |(
Indd raar dat die vrouw het niet gemerkt heeft maar het is ook vreselijk voor haar. |(
Hopelijk was hij snel overleden want anders heeft hij nog meer pijn gehad ;(

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:44

Julie18 schreef:
Dan hoop ik maar dat dat paard snel dood was, ja. Maar het ergste vind ik; blijkbaar had dat paard dus geen ruimte om te lopen, of zat-ie vast. Nou moet je voorstellen. Maar het paard daarnaast dan, die zou toch wel wild zijn geworden?

Al die trailer 2 deuren had is het mogenlijk dat de deur bij dat paard gewon dicht zat.
Dan zou hij idd kijken waar zijn maatje is en moet je dat toch gevoeld hebben?!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:46

Plus dat er reeds een gelijkaardig voorval zich eens had voorgedaan.

Maar bon het is gebeurd, dat vrouwtje zal zich wss al schuldig genoeg voelen. Express doe je dat nu ook weer niet.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:49

mijn god wat afschuwelijk dit!!
en ik kan me ecjt niet voorstellen hoe je dit niet kan merken...
ik merk het al als mijn pony even een stapje opzij doet, mens moet echt acuut doof en blind tegelijk geweest zijn

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:50

OMG wat verschrikkelijk! ongelooflijk dat iemand dat niet merkt.. Wat zal dat arme dier geleden hebben ;(

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:42

wat erg zeg

nou weet ik waarom ik altijd alles 100 x nakijk

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:39

Beetje jammer eigenliijk, al de reackties dat bestuurster het gemerkt móest hebben.
Niemand die zo'n bende en ellende moedwillig opzoekt, zelfs al had degene een pesthekel aan het paard

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:41

Ja mensen, ze heeft het vast en zeker expres gedaan. Wat een sadistisch mens zeg. :r

Denk eens na.... Natuurlijk doet ze dat niet expres.....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:49

Nee natuurlijk niet.
Maar iemand die niet voelt dat er iets gebeurt op het moment dat er een paard uit de trailer valt (en erachter sleept) is een waardeloze chauffeur en zou sowieso al niet met paarden moeten mogen rijden.
Waarom? Omdat je wel degelijk 'iets' merkt (ik rij met combinaties van 50000 kilo en meer en ook dan merk ik wanneer er 500 kilo uit valt. En als ik levende beesten vervoer ben ik nog veel scherper op onregelmatigheden. Een ieder die paarden vervoert zou dat moeten zijn. Iemand die dat niet merkt is niet geschikt met dergelijke combinaties te rijden en al helemaal niet met levende beesten.
Maar ach; iedereen kan tenslotte toch makkelijk met een trailer rijden? Daar heb je helemaal geen extra rijbewijs voor nodig? ;) (vandaar al die topics op TAO)
Hoe zit dat eigenlijk in de VS? Mag een ieder met een rijbewijs ook met een aanhanger rijden? (dat zou voor mij in ieder geval e.e.a. verklaren! ;)

By the way; als 1 van mijn chauffeurs 500kg van hun lading verliezen krijgen ze ten eerste op z'n minst een enorme bekeuring, wordt hij hoogstwaarschijnlijk strafrechterlijk vervolgd, staat het breeduit in de krant en komt de oorzaak van de file uitgebreid op de radio: 'omdat een vrachtwagen lading is verloren'
Beweert hij ook nog dat hij niks gemerkt heeft, krijgt hij bovendien van mij op staande voet ontslag en- in het geval van een slachtoffer(s)- van mij persoonlijk een schop onder z'n hol! Ík stel namelijk hoge eisen aan mensen die dingen,- en al helemaal aan mensen die díeren vervoeren!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 16-06-10 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:59

Ik bedoel natuurlijk niet dat ze door reed terwijl ze het merkte! Ik bedoel dat ze extreem onzorgvuldig gehandeld heeft als je het niet merkt.. Dus niet in de spiegels gekeken etectera.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:03

Jeetje wat vreselijk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:08

Gadverdamme!

Arm paard, ik hoop dat hij niet teveel geleden heeft..

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:16

Vreselijk zeg!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:18

Juut schreef:
Beetje jammer eigenliijk, al de reackties dat bestuurster het gemerkt móest hebben.
Niemand die zo'n bende en ellende moedwillig opzoekt, zelfs al had degene een pesthekel aan het paard

Nou, ik vind het wel logisch, je voelt al als een paard een fikse trap geeft of onrustig staat te doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:25

F_Orumster schreef:
Juut schreef:

Nou, ik vind het wel logisch, je voelt al als een paard een fikse trap geeft of onrustig staat te doen.

zoals ik eerder al zei: jij rijdt waarschijnlijk in een gewone personenauto.

als je een wat grotere combinatie rijdt, dan voel je echt niks hoor. ik gaf het voorbeeld al eerder, maar als ik in de bakwagen van mijn
vriend rij met de trailer erachter dan zie ik de trailer niet eens. voelend doe ik al helemaal niks. ik zie alleen in de bochten de schaduw van de trailer, dat is mijn enige controle dat hij er nog achter hangt.
nou heeft zij misschien niet met een bakwagen gereden, maar kan me voorstellen dat je met zo'n grote combinatie veel minder voelt.
ga er eerst zelf eens mee rijden voordat je oordeelt.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:37

loulou schreef:
zoals ik eerder al zei: jij rijdt waarschijnlijk in een gewone personenauto.

als je een wat grotere combinatie rijdt, dan voel je echt niks hoor. ik gaf het voorbeeld al eerder, maar als ik in de bakwagen van mijn
vriend rij met de trailer erachter dan zie ik de trailer niet eens. voelend doe ik al helemaal niks. ik zie alleen in de bochten de schaduw van de trailer, dat is mijn enige controle dat hij er nog achter hangt.
nou heeft zij misschien niet met een bakwagen gereden, maar kan me voorstellen dat je met zo'n grote combinatie veel minder voelt.
ga er eerst zelf eens mee rijden voordat je oordeelt.

En dan vraag ik me af hoe verantwoord het is om met een dergelijke combinatie rond te rijden. Maargoed dat is weer een andere discussie.
Punt is gewoon dat je met het vervoeren van levende wezens met werkelijk de meest rare situaties rekening moet houden. Niet te hard rijden, iedere vreemde stap of beweging serieus nemen. Wil niet zeggen dat ik vind dat de vrouw moedwillig haar paard 3 km heeft meegesleurd.... Ik vind het juist hartstikke erg voor haar! Wat een schuldgevoel moet je hebben als je zoiets doet. Toch blijf ik het niet normaal vinden dat een deur 'zomaar' open kan vallen. Ik blijf het bizar vinden dat er pas na 3 km (dat moet dan toch minstens 2 minuten voortslepen zijn geweest) gereageerd is op de 500 a 800 kg weerstand extra. Je kunt wel aankomen met ervaringen met het rijden van een grote wagen etc. Maar hoeveel mensen hier hebben ervaring met het spontane verlies van 500 kg rollend vermogen wat ineens 500 kg aan weerstand wordt? Dat heb je toch nooit gevoeld hoop ik? Waar vergelijk je dan mee?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:41

sprakeloos..........

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:08

Precies!
Loulou, als jij niks voelt ben jij geen goede chauffeur! Als ik met de vrachtwagen over een egel rij, voel ik dat nog!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:25

IsabelvS schreef:
Ik bedoel natuurlijk niet dat ze door reed terwijl ze het merkte! Ik bedoel dat ze extreem onzorgvuldig gehandeld heeft als je het niet merkt.. Dus niet in de spiegels gekeken etectera.

Ik vind nog steeds niet dat je zulke uitspraken kan doen.
Jij weet niet of ze in de spiegel gekeken heeft.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:27

sflj schreef:
Precies!
Loulou, als jij niks voelt ben jij geen goede chauffeur! Als ik met de vrachtwagen over een egel rij, voel ik dat nog!

Je weet niet in welke combinatie ze heeft gere4den.
Ik ga ervan uit dat als iemand wat voelt je stopt met rijden.
Ik vind het makkelijk gezegd dan ben je geen goeie chauffeur als je er niet bij bent geweest.

Vind wel dat als je met levende wezens rijd of je goed op moet blijven letten.
Maar wij kunnen niet met zekerheid zeggen of ze dat ook niet heeft gedaan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:32

je kijkt toch zeker wel vaker dan 1 keer in je spiegels..
dan had ze het zeker moeten zien..
en ik geloof niet dat je niets voelt aan je auto.. en dat je niets hebt gehoord..
kan gewoon niet..