Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:56

Je zult maar op deze aarde komen in het lichaam van een dier...ben je mooi klaar mee, zo overgeleverd zijn aan de grillen van een mens.

Soms denk ik wel eens: wat geeft ons het recht een ander levend wezen voor geld te verhandelen?
Nog niet eens zo heel lang geleden gebeurde dit ook met de mensen-slaven handel. En helaas gebeurt dit nog steeds met weerloze vrouwen en kinderen in een aantal landen.
Zouden we over een paar honderd jaar, hopelijk veel eerder, ook zo denken over de handel in dieren? Dat dit niet echt een nobele eigenschap is van ons o zo superieure soort - de mens.
Wat is geld nou helemaal, gewoon een dom papiertje en we zijn er allemaal afhankelijk van en kunnen er maar niet genoeg van hebben.
Helaas zit onze samenleving nu (nog) eenmaal zo in elkaar.

Ik hoop voor Power dat hij in zijn laatste jaren mensen treft die het oprecht goed met hem voor hebben. Alleen al dagelijks naar hem kunnen kijken in de wei is toch al een grote tegenprestatie voor de koop van hem?

Laten we met zijn allen positieve gedachten sturen zodat hij op een mooie plek terecht komt. Dat is hem van harte gegund.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:18

StableEnable schreef:
Dat DVB hier niet komt met het tegendeel komt wellicht doordat men zich daar niet wil verlagen tot het niveau van moddergooien op internet. Mede omdat DVB helemaal geen partij is in het conflict tussen koper/verkoper. En dat conflict ligt nog altijd ter beoordeling bij de rechtbank.

Ik begrijp je sympathie voor DVB gezien de dressuurstal veel goede dingen doet waaronder ook voor jullie. Maar het is zo dat in vergelijkbare situaties elk ander bedrijf buiten de paardenbranche met een officiele verklaring naar buiten komt waarin de feiten weerlegd worden. Je tussen het publiek op internet mengen is geen hele verstandige manier maar een net bericht waarin de DVB aangeeft kennis heeft genomen van de gang van zaken rondom Power and Paint en daarin hun eigen rol weergeeft zou al veel onduidelijkheid uit de lucht halen.

Citaat:
Met de pony was op DVB helemaal niks mis. De pony heeft altijd in de kaders gelopen en iedereen weet dat ze dan continue onder controle staan van de teamdierenarts. Een onzinverhaal dus.

Dat er met de pony niets mis was kunnen wij beide niet weten gezien er erg veel gebeurt waar niemand weet van heeft. Ik neem aan dat je ook weet dat er naast alle goede zorg ontzettend veel gerommeld wordt. Daar kan alleen maar over gespeculeerd worden maar als ik iets geleerd heb door de jaren heen is dat er niets is zoals het lijkt of naar buiten gebracht wordt.

Citaat:
Ten tweede, hoe kom je op het idee dat DVB zoveel geld heeft verdiend aan de pony? De rol die DVB heeft gehad is het trainen van de combinaties met de pony. Dat brengt niet heel veel geld op, maar kost vooral veel geld en heel veel tijd

Ik weet niet of je de bedragen weet wat stalling/africhting/leasen Power and Paint kost maar dat zijn bedragen waar een modaal Nederlands gezin van kan dromen.

Dit is geen aanval jegens jouw persoon. Ik ben alleen van mening dat je door de sympathie die je voor de dressuurstal hebt (wat ik mij ook heel goed kan indenken, ze doen zeker voor jullie heel veel goede dingen) de zaken een beetje rooskleuriger inziet dan ze daadwerkelijk zijn.

StableEnable

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:47

@Vudress
Wij hebben de pony in de tijd op DVB vaak zien trainen en starten en de pony was gewoon in orde.
En over de kosten/baten van fulltime training en wedstrijdbegeleiding heb ik eerder al mijn visie gegeven. Daar staan geen uurtarieven tegenover.
En idd hebben wij veel sympathie voor DVB. Niet alleen om alles wat ze voor ons doen, maar ook omdat ze op het gebied van paardenmanagement een groot voorbeeld voor ons zijn.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:57

Dressuurstal van Baalen doet niet aan gratis begeleiding weggeven hoor. Dan zouden er heel andere ruiters trainen dan er nu doen. Wil je daar komen trainen dan moet je gewoon een dikke portomenee meenemen. Is niet erg, maar ga niet doen alsof DVB dat alleen maar uit liefde doet. Met alleen liefde houd je een topsportstal niet op de been.

Dat hij in de tijd dat hij wedstrijden liep getraind werd kan ik mij voorstellen. Maar dan kun je er niet weten wat er allemaal met die pony gebeurde. Ik neem aan dat ze geen lesklanten roepen als er een paard behandeld wordt.

Jij weet net zo goed, als waarschijnlijk de meeste anderen, niet wat er nu daadwerkelijk met Power and Paint aan de hand is en was.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:38

is de veiling nou al geweest??

Edit: zie dat het morgen is..
ben erg benieuwd. ;)

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:41

Ja na meerdere reacties te hebben geplaatst..
is het behoorlijk blond dat ik er overheen lees ;)

Shit happens }:0 :(:)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:52

ik hoop dat ie goed terecht komt. Vind het een naar bericht. tis zo'n leuke pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:54

Ania schreef:
Overigens lees ik dat de pony 2 jaar op stal korenbloem gestald was en dan zij er veel geld in besteed hebben aan onderhoud en dierenarts (en stal korenbloem kennende kan ik dit absoluut bevestigen) en er van de eigenaren nooit een cent hebben mogen ontvangen.
Ja dan houdt het uiteindelijk ook op lijkt me.

Vind het dan een beetje sneu voor beide, zowel voor P&P als voor de stal. Hij is tenminste goed verzorgd geweest, benieuwd naar morgen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:57

Ik ben ook erg benieuwd naar morgen! Zou er in de Paardenkrant van vrijdag iets komen? misschien? hopenlijk :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:15

Als ik het nu dus goed begrijp: de enige rede dat Power geveild word is om de schulden van zijn eigen baas te kunnen afbetalen? Dus voor de zoveelste keer moet dit beestje zijn baas een dienst bewijzen.

Omdat het nu een bekend paard betreft moet er nog maar even geld aan hem verdiend worden,ondanks dat ie in feite geen drol meer waard is want je betaald uiteindelijk alleen voor zijn naam.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:19

Wendy ashley, niet alleen omdat ie een bekend paard is.
Maar meer omdat hij paard naja pony is, en pony's staan voor deurwaarders gewoon gelijk aan auto: geld.
En als zij niet op een andere manier betalen zal ergens beslag op gelegd worden.
Dus voor de gemiddelde manegepony zal ook geld verdiend worden door de deurwaarder.
Zijn in t land wel meer paarden en pony's die per executoriale verkoop verkocht zullen gaan worden.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:23

Dat heeft die pony echt niet verdiend. Hoop dat hij goed terecht komt.

Solitude197

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:32

Hé hé, weer eens een good old P&P topic!
En zo te zien aan het begintopic wederom van de good old zelfde bron gekomen.
Weer erg niet-neutrale info van een en dezelfde kant...
Gelukkig zie ik ook veel reacties van mensen die zo’n bericht niet voor zoete koek slikken, maar helaas ook velen die zomaar aannemen dat het waar is omdat het nu eenmaal als een bericht is gebracht......
Ik heb een gerucht gehoord dat de rechtzaak in het nadeel van de kopers lijkt te lopen. Dan komt er wel een keer uit dat die partij alles doet om zelf de dans te ontspringen.

Die pony is gewoon niet betaald. Een van de financiele debacles rond die partij.
Een andere kan ik me nog heel goed herinneren. Het financieel drama van het youth dressage festival in weert. Het hele concours bijna om zeep. Wie was toen toch ook al weer de penningmeester??? Ook toen de dans ontsprongen omdat men het concours niet verder in gevaar wilde brengen door de ellende bekend te maken.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:34

Het is een grove schande dat deze pony de dupe is van mensen die blijkbaar meer belang in geld hebben dan in de pony die zoveel gepresteerd heeft, mag toch werkelijk hopen dat één van de dames die zoveel met P&P gepresteerd heeft hem een goede oude dag zal geven. :o

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:51

Sarabande, Stal Korenbloem is de eigenaren niet van P. and P. ;) Het is ook niet voor niets dat de hengst nooit gedekt heeft in de 2 jaar dat hij daar staat.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:40

Avelienvd schreef:
Wendy ashley, niet alleen omdat ie een bekend paard is.
Maar meer omdat hij paard naja pony is, en pony's staan voor deurwaarders gewoon gelijk aan auto: geld.
En als zij niet op een andere manier betalen zal ergens beslag op gelegd worden.
Dus voor de gemiddelde manegepony zal ook geld verdiend worden door de deurwaarder.
Zijn in t land wel meer paarden en pony's die per executoriale verkoop verkocht zullen gaan worden.

Ja ik snap het verhaal over executie verkoop en dat elke vorm van waarde in beslag word genomen.

Maar in dit geval (mochten alle berichten waar zijn) is P&P voor geen enkel doelgroep meer geschikt, behalve dan misschien als grasmaaier.
Een normaal huis,tuin en keuken paard zou in zo'n geval (aandoeningen van P&P) geen drol meer opleveren en dus de moeite van executie haast niet waard zijn.
Omdat er aan deze pony een grote naam hangt betaal je dus nu in feite alleen een hoop geld voor zijn naam, lichamelijk zou hij (volgens de verhalen) namelijk niets meer kunnen zonder pijn en dus in mijn ogen niets méér waard zijn dan elk ander paard met vergelijkbare aandoening.

Zo bedoelde ik het een beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:41

Wat heeft het paard nu eigenlijk? Kan hij niet zonder pijn lopen? Een peesblessure?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:44

russel schreef:
Wat heeft het paard nu eigenlijk? Kan hij niet zonder pijn lopen? Een peesblessure?

dat weet niemand

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:44

Ja dat wil ik ook wel weten, kan de pony ook niet op lager niveau lopen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:47

Moderatoropmerking:
Beste topic lezers, er is per ongeluk aangenomen dat er flink wat sperma van Power and Paint is afgenomen in de laatste dagen. Dit is geen juiste informatie en het spijt het Nieuwsteam dat dit ten onrechte in het topic terecht is gekomen, dit omdat zij de verkeerde informatie hebben gekregen door een misverstand van beide kanten. Ik heb daarom een aantal reacties verwijderd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:51

Jammer dat het een misverstand is maar goed, miscommunicatie is menselijk hoor. :)
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 25-05-10 20:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:52

Goed dat het bericht is aangepast!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:52

I_Moondance schreef:
Ja dat wil ik ook wel weten, kan de pony ook niet op lager niveau lopen?

Snap er zelf ook niets meer van:

Iets met zijn pees wat al lange tijd speelt??
Breuk in sesambeentje??
Kan niet meer dekken.......maar vervolgens word hier weer gepost dat er nu sperma word afgenomen voordat de executie van start gaat???
Kan niet meer gereden worden....maar vervolgens lees ik weer dat hij wedstrijden liep terwijl toen al bekend was dat hij niet goed was??

Daarom post ik ook met : "volgens de verhalen" want eerlijk gezegd kan ik er geen touw meer aan vast knopen.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:53

Nee ik ook niet, als hij nog kan lopen dan zou ik meteen tegen pap zeggen: verkoop die pony hier maar, ik wil power!
Maar anders zou ik hem echt niet meer hoeven hoor..

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:58

beter houdt iedereen zich aan de feiten ipv eindeloos te speculeren over zaken...