Fitch schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zich nu pas druk maakt? Waarom moet er eerst zo'n bericht komen uit een ander land? In Nederland gaat 't er bij veel (niet alle!) slachterijen net zo aan toe. Dat is nu eenmaal inherent aan de huidige kapitalistische vleessector. Heel gruwelijk. Helaas niet alleen in Canada. In Nederland worden er soms ook koeien nog bij bewustzijn (maar verlamd) omhoog getakeld. Is ontdekt door interviews met (ex)personeel van slachthuizen en filmmateriaal door undercover activisten. Toen ik dit een keer in een Bokt topic vertelde geloofde helaas niemand mij. Toch jammer, dat dergelijke zaken omdat (1) mensen hun goedkope stukje vlees willen, en (2) onderbetaald slachthuispersoneel sadistische neigingen vertoont (wat weer door 1 komt) nog steeds gebeuren.
Voor iedereen die het hier iets aan wil doen, is invloed uitoefenen op de markt van vraag en aanbod het beste actiemiddel. Samen staan we sterk. Diegenen raad ik dan aan om dierlijke producten voortaan van hun menu te schrappen, of als dit onmogelijk is, biologisch te eten.
Mensen die hier hun schouders voor op halen en negatievelingen die zeggen dat het 'toch niets uitmaakt' wens ik veel sterkte om met zichzelf te leven.
Hi Fitch.... ondanks het feit dat het belastend is altijd tegen een eikenhouten deur te moeten praten, zitten er af en toe kleine haarscheurtjes in waar informatie doorheen komt sijpelen.
Ik hoop dat het besef bij mensen blijft groeien dat de grootste troef die zij hebben hun aandeel is in de markt van vraag en aanbod.
Eet jij het niet? Dan wordt het minder geproduceerd... simple as that.
Jij, ik, en vele anderen blijven dit vertellen.... en al veranderd er maar 1 persoon per topic van gedachten, het is toch weer de moeite waard.