bulck schreef:Ja MD met alle respect, maar iedereen die zich echt verdiept heeft in de rollkur en het superflexen, weet dat je dat ook kan bekomen zonder agressie (dat is het stereotype beeld dat ze willen ophangen). Dus waar gaan ze de lijn trekken tussen kort in de kaak en hals of echte rollkur? Sjeff heeft dat weer goed geregeld. Dus eenzelfde houding zonder agressie, wat ik Anky nog niet heb zien doen en al zeker niet op concours, zal wss er gewoon doorgaan. Maar bon dat zullen we wel zien.
En Ja volgens mij gaat er meer verkeerd bij het rijden van ldr. Gezien er amper mensen zijn die goed rollkur kunnen rijden en de meeste na-apers niet verder geraken dan het LDR proberen na te bootsen. ( lees paarden op voorhand, geen achterhand gebruik, paard in stukken lopen etc) En zeker in de springpiste kom je nauwelijks inbreuken tegen rollkur tegen, wel tegen ldr. Dus dat is weer echt zo'n besluit dat geen oplossing zal bieden
In principe hoeft er ook maar een ding te veranderen, dat is dat er geen paarden meer zichtbaar zijn op concours die met de kin tegen, of bijna tegen, de borst lopen. Voor de rest vind ik ook dat alles toegestaan is. En ik twijfel geen seconde dat dat beeld ook verdwenen zal zijn tegen de tijd dat het mei is. Ik heb met iemand gesproken die nu in het comite zit dat deze regelveranderingen op papier moet gaan zetten, en die zei zelf letterlijk dat de FEI het zicht van die kinnen tegen de borst verbannen wil zien. En dan zal dat ook zo gaan gebeuren. Zo niet, dan laait het protest weer helemaal op, want het publiek weet niet hoe het heet. Hyperflexie, Rollkur of LDR. Het enige dat hun verschrikkelijk vinden is die extreem diepe paarden, en dat is dan ook waar ze tegen ageren.