Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:17

Rinske schreef:
Kaja schreef:
Ollright liep al lang en breed op de wereld te huppelen voordat Rubiquil werd ggk hoor en zo ken ik er nog wel meer...

Wat heeft Rubiquil met Totilas te maken? Van Rubiquil was er allang bekend dat er nakomelingen van waren.
Ik vind dat je echt rare dingen de wereld in aan het brengen bent.

Je kunt ook gewoon even lezen Rinske, scheelt mij een hoop werk :D

Lante schreef:
Wat heb je aan een nakomeling van een hengst als je er geen papieren bij aanvraagt? Dan ga je toch op zijn minst er een reg. B papier bij aanvragen en dan is het dus al bekend dat die nakomeling er is. Op papier heeft hij geen nakomelingen, dat is gewoon op te vragen bij het stamboek.

Ik antwoordde op deze quote, had ook best met een andere hengst kunnen zijn, maar ik dacht Ollright is er eentje die we allemaal kennen... ;)

Rinske schreef:
Bovendien lijkt het me niet dat je alles van Suzanne weet, dus waarom zo stellig zeggen dat ze hem hooguit ooit heeft geaaid? Vind dat niet echt van respect getuigen.

Het enigste wat ik haar vraag is of ze het zeker weet, en dus sluitend 100%!
Wat misvraag ik haar dan en waar toon ik geen respect?

Geruchten de wereld in helpen kunnen we allemaal, maar getuigd ook van weinig respect toch??

:D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:51

Zei ik toch al in een eerder stadium (pagina 4) dat het minimaal 5000 zou zijn. En dat is nog exclusief b.t.w. en alle andere bijkomende kosten. Ook niks meer dan terecht. Voor top kwaliteit moet er top betaald worden.
Bovendien is hij echt niet de duurste. Voor Quidam de Revel betaal je meer dan 5000 euro. en die heeft er al meer dan 12.000 gedekt.
Automatisch betekent dat ook dat er onder de 10.000 geen Totilas nakomeling te koop zal zijn. Dus een hoog dekgeld heeft ook weer zijn effect op de minimale waarde als veulen/paard.
Laatst bijgewerkt door Springert op 03-02-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:01

MarcelDufour schreef:
Zei ik toch al in een eerder stadium (pagina 4) dat het minimaal 5000 zou zijn. En dat is nog exclusief btw.
Ook niks meer dan terecht. Voor top kwaliteit moet er top betaald worden.

En voor topbetalingen komen topmerries en die combinatie geeft nog wel geen garantie voor de toekomst, maar je sluit een aantal zaken wel uit!

Bovendien geeft het nog enigzins 'rust' zodat hij zich niet helemaal suf hoeft te dekken.
Maar de garantie dat hij goed vererft is er niet en dus zal hij exclusief zijn voor de elite ;)

Reken maar van yes dat de aanvragen vanuit het buitenland binnenstromen, die zijn niet zo bekrompen als wij en ook dat geeft stof tot nadenken... Want bekrompen als wij zijn, staan we wel aan de top!

Djilna

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:03

Op welke pagina staat de update?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:04

Citaat:
Maar de garantie dat hij goed vererft is er niet en dus zal hij exclusief zijn voor de elite
Dat geldt ook de andere kant op. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij zijn eigenschappen NIET door geeft.
Typisch het verhaal van de positvo en de negativo. Voor de positivo is het glas nog lekker half vol, voor de negativo is 'ie al half leeg. En toch is het hetzelfde glas.
Citaat:
Op welke pagina staat de update?
Op de voorpagina en houdt in dat de prijs nu bekend is en de selectie van merrie's die hij met zijn goddelijk zaad bevruchten mag. :D
Laatst bijgewerkt door Springert op 03-02-10 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:06

MarcelDufour schreef:
Citaat:
Maar de garantie dat hij goed vererft is er niet en dus zal hij exclusief zijn voor de elite
Dat geldt ook de andere kant op. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij zijn eigenschappen NIET door geeft.
Typisch het verhaal van de positvo en de negativo. Voor de positivo is het glas nog lekker half vol, voor de negativo is 'ie al half leeg. En toch is het hetzelfde glas.

Precies... :D

Sommige zaken worden zo uitgekauwd, dat er niets meer van over blijft...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:10

Ze hebben het slim gedaan.

Lingh was ook mega-populair toen hij uiteindelijk goedgekeurd werd, maar een jaar later hoorde je er helemaal niks meer over. Dat zullen ze met Totilas willen voorkomen.
Een goed sportpaard houdt niet automatisch in dat het een goed vaderdier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:18

Raiza schreef:

Nee dat is zo.
Maar Totilas is een sportpaard uit een sterke moederlijn. De kans dat hij wel goed fokt acht ik best groot.
Net als een Jazz en een Ferro die hun kwaliteit in zowel de sport als de fokkerij bewezen hebben.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:24

In de voorwaarden stond het dekgeld 5500 euro ex btw etc, vooraf betalen en bij niet drachtig 25% terug.... pfff
Eerst maar de eerste lichtingen afwachten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:54

[***] schreef:
Raiza schreef:

Nee dat is zo.
Maar Totilas is een sportpaard uit een sterke moederlijn. De kans dat hij wel goed fokt acht ik best groot.
Net als een Jazz en een Ferro die hun kwaliteit in zowel de sport als de fokkerij bewezen hebben.

Het moederlijntje van Lingh is ook niet het minste, maar ja... resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor ...

monnes schreef:
In de voorwaarden stond het dekgeld 5500 euro ex btw etc, vooraf betalen en bij niet drachtig 25% terug.... pfff
Eerst maar de eerste lichtingen afwachten

Moet dat niet 25% betalen zijn, bij niet drachtig? Anders zou het wel echt oplichterij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:07

Lijntje van Lingh zit veel minder sport in dan in de moederlijn van Totilas. Maakt ook niet uit, ik vind beide paarden niet met elkaar te vergelijken.

En nee het is 25 % retour, dat is nog niet eens zo raar. In de voorwaarden van de bond van hengstenhouders is het standaard 30 % korting op de dekking van het volgende jaar.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:10

[***] schreef:
En nee het is 25 % retour, dat is nog niet eens zo raar. In de voorwaarden van de bond van hengstenhouders is het standaard 30 % korting op de dekking van het volgende jaar.

Nou ik vind 4125 euro voor een gustgebleven merrie toch wel een risicootje...

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:13

Maar dan krijg je wel de dekking van zijn halfbroertje Bodyguard gratis :D..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:18

monnes schreef:

Niemand zegt ook dat je dat risico moet nemen...

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:22

[***] schreef:
monnes schreef:

Niemand zegt ook dat je dat risico moet nemen...

Je kunt het ook als een sarcastisch bedoelde opmerking lezen van mij. Ik denk als je het dekgeld er voor over hebt, je wellicht ook dat gustgeld wel wil betalen. Maar wij kunnen wel willen fokken, maar het is de hengsteigenaar die kiest. Kortom, volgend jaar maar eens zien wat eruit komt. Het zal in ieder geval uit de betere merries komen, dus er is geen excuus over het merriemateriaal. :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:27

Ach, als hij alleen topmerries mag dekken zegt het nog weinig over zijn kwaliteiten als dekhengst.
Een echt goede dekhengst kan ook uit iets mindere merries hele leuke nakomelingen fabriceren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:40

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:44

Benieuwd hoe die zich dan zullen gaan ontwikkelen! Volle zus van Totlias loopt inmiddels toch lichte tour?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:45

Lilliputter schreef:
Benieuwd hoe die zich dan zullen gaan ontwikkelen! Volle zus van Totlias loopt inmiddels toch lichte tour?

Dat is weer een ander type en nog geen wereldkampioene.

Afbeelding

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:46

ceasario schreef:
Lilliputter schreef:

Dat is weer een ander type en nog geen wereldkampioene.

Dat hoor je mij ook niet zeggen ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:22

Waar blijft die volle zus eigenlijk? Totilas had zijn eerste Grand Prix er een jaar geleden o zitten. Volgens mij is deze merrie nog nooit LT gestart?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:39

Ooit van genen gehoord..en die zijn er heel veel..
Je ziet toch dat het type verschilt..Langgelijnd en niet langgelijnd..Dus wat is het beste?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:50

Suelza schreef:
[ Ik zou zowiezo al niet met hem dekken omdat ik hem, zoals eerder gezegd, exterieurmatig niet aansprekend vind en hem dus niet zou gebruiken.
;)

Kun je een nieuw topic opstellen, :(:) heeft Exterieur iets te maken met prestatie..En hoe exterieurmatig moet een paard zijn om over 94% te scoren ?? :(:) :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:56

Het gaat in dit topic over Totilas als dekhengst en dan mag je best je mening geven over zijn exterieur, dat lijkt me zeker zo relevant als zijn sportpresties (zo niet relevanter in de context van fokkerij).

Kasja: Zoals eerder gezegd was van Rubiqiul bekend dat hij nakomelingen had, van Totilas niet. Er is geen reden om te suggereren dat er wel nakomelingen zijn. JIJ brengt vreemde praatjes in de wereld door te suggereren dat ze er wel zouden zijn.

En hoe weet jij of Suzanne F hem hooguit een aai over de neus heeft gegeven..? Slaap jij bij Totilas in de box of zo?
Ik heb zo nu en dan een beetje moeite met jouw manier van reageren. Je verwijt iemand anders dat ze denkt alwetend te zijn, maar dat zelfde gevoel krijg ik bij jouw reacties veel sterker. :)

[***] bedoeld denk ik of er al mensen zijn die sperma hebben aangevraagd o.i.d. voor het komende jaar. Ben ik ook wel benieuwd naar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:16

Sjuimpje schreef:
Geen idee, ik begreep wel dat er ook mensen zijn die al gebeld hebben en er 7 merries bij willen doen.

Die wilde zeker kwantumkorting :D

Lia_ schreef:
Zo duur en ingewikkeld hoeft dat toch helemaal niet te zijn :D
"Ding Dong, goedemorgen buurman...ik mis mijn vreselijk hengstige merrie, ik denk dat ze vannacht is uitgebroken...heeft u haar soms gezien???..O..ik zie haar al, kijk haar eens leuk spelen met Totilas in de binnenbak...Hoe zouden ze daar nu terecht zijn gekomen???" :+

_O- _O- _O- Dat zou ook een manier zijn :D

anneliesdj schreef:
Al zou ik nog zo graag een Totilasje willen, met zulke onvriendelijke voorwaarden hoef ik er niet eens over na te denken. Iemand een idee waarom ze dit zo doen? Zijn ze soms ergens bang voor?

Het lijkt me nogal logisch dat ze zeker de eerste jaren zoveel mogelijk goede veulens voort willen brengen, zodat ze daar de jaren daarna van kunnen profiteren door het dekgeld hoog te kunnen houden. Dus zullen ze "de shetlander" wel weigeren.