Vanavond Eurosport volledig in het teken van de paardensport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re: Vanavond Eurosport volledig in het teken van de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:41

Wat was met mis met het binnenkomen en afgroeten dan :? :?

En die zogenaamde foutjes bij het uitrijden van de piaffe naar passage vond ik ook nog wel meevallen. Natuurlijk, voor een 10 moet het misschien nog NET iets vloeiender, maar het waren toch wel zeker 8en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:43

Michael1104 schreef:
horseyfries schreef:

toch vond ik dat er teveel punten gegeven werden, teveel slordige overgangen en wat andere dingetjes. Verschil van 10% vind ik te groot.

Welke overgangen vond jij slordig dan?

er waren een paar overgangen vanuit (VOLGENS MIJ) pi/pa die slordig waren, als ik dan een slingerende serie en binnenkomen en afgroeten meetel, stel je krijgt daar 7-s voor, dan is 93% echt hoog, maar goed ik ben ook maar een leek.[/quote]

Ja ze waren niet allemaal perfect, maar misschien verkijk je er ook op bij Totilas, dat een overgang snel 'tegevalt' omdat de rest zo 'perfect' is? Snap je wat I mean? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:45

Bettine schreef:

En die zogenaamde foutjes bij het uitrijden van de piaffe naar passage vond ik ook nog wel meevallen. Natuurlijk, voor een 10 moet het misschien nog NET iets vloeiender, maar het waren toch wel zeker 8en.

Bij het binnenkomen stond hij niet vierkant waardoor hij niet netjes in de uitgestrekte draf wegkon.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:46

ik snap niet wat er verkeerd was aan het binnenkomen en afgroeten?
en ja als je een 7 hebt haalt dat die 93% wel omlaag, maar als er 10-en tegenover staan, en misschien op onderdelen die dubbel tellen, en op het artistieke deel etc, halen die enorm op!
echt grote slordigheden zag ik niet. behalve de wissels om de 2!

ik zag 1 amazone, en die proef ging ook volledig de mist in, maar ik zat stijf op de bank, zo vreselijk was zij met haar handen! judith nog wat...
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 17-12-09 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:48

Joolien schreef:
Bettine schreef:

Bij het binnenkomen stond hij niet vierkant waardoor hij niet netjes in de uitgestrekte draf wegkon.

misschien niet volledig vierkant maar wel het gewicht verdeeld over 4 benen, en gewoon rustig weg gereden? ik zie geen fout ofzo hoor

Sassielvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:49

Kippenvel...Totilas, wat een kanjer! +:)+

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:50

Even een still uit het filmpje:

Afbeelding

Inderdaad helemaal niet vierkant hoor :Z :Z

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:53

Joolien schreef:

1. Hij stond vierkant.
2. Hij gaat vanuit het halthouden niet weg in uitgestrekte draf.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:54

Nee ik zat ook al te kijken.. oke het is niet 100% vierkant, maar wel bijna :+ en idd gewicht netjes op 4 benen, hij hoefde niet in uitgestrekte draf weg, dus ook dat zie ik niet? :+

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:55

Nee, wat zou het schelen, 2 centimeter? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:59

Wacht even, dan ben ik in de war!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

Ach, wat zou het mooi zijn als Eurosport het nog eens zou herhalen. Ik heb het gemist. Wat een ellende. Lag ziek op bed. Misschien dat Adelinde nog ergens terug te kijken is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:02

Joolien schreef:

Ik zweer je dat ik een ruiter vanuit halthouden weg heb zien rijden naar middendraf die niet vierkant stond waardoor dit niet mooi uit de verf kwam, was er ook echt van overtuigd dat het Totilas was... Of ik heb zitten slapen... :z

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:07

zou willen dat die van mij zo mooi bleef staan op wedstrijd (whisfull thinking)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:16

Joolien schreef:
Joolien schreef:

Ik zweer je dat ik een ruiter vanuit halthouden weg heb zien rijden naar middendraf die niet vierkant stond waardoor dit niet mooi uit de verf kwam, was er ook echt van overtuigd dat het Totilas was... Of ik heb zitten slapen... :z

Heb jij samen met Michael1104 zitten kijken? Want volgens mij hebben jullie dan hélé andere dingen gedaan.... :D :P
Ik heb de proef opgenomen op Eurosport en kan met de beste wil van de wereld geen grote fouten ontdekken, en het was me juist opgevallen hoe perfect hij twee keer stilstond?? Groffe fout in de wissels om de twee? Ik ga nog maar een keer kijken.....????

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:17

Heb het nog even teruggekeken met het superleuke Engelse commentaar: My goodness, he flicked an ear. Would he get marks for that?? :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:17

ik heb het gisteravond gezien...wat beweegt dat paard makkelijk joh,net of het zijn benen niet zijn zo soepel.
en die uitgestrekte draf was ook mooi.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:18

horseyfries, volgens mij sloeg ie een wissel over...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:19

Nee hoor, de wissels om de 2 zijn misschien wat slingerig, maar wel allemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:20

horseyfries schreef:
Joolien schreef:

Heb jij samen met Michael1104 zitten kijken? Want volgens mij hebben jullie dan hélé andere dingen gedaan.... :D :P
Ik heb de proef opgenomen op Eurosport en kan met de beste wil van de wereld geen grote fouten ontdekken, en het was me juist opgevallen hoe perfect hij twee keer stilstond?? Groffe fout in de wissels om de twee? Ik ga nog maar een keer kijken.....????

Wat denk jij nou!!! :7

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:20

volgens mij zat er juist geen foutje in de 2ers, heb daar nog extra op gelet om dat ie daar vaak nog een foutje in maakte.
idd wat slingerig, maar geen foutje

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:23

Hij had volgens mij in het begin wat moeite om echt helemaal goed door te springen in de wissels om de 2, maar dat werd naar een paar wissels al veel beter. Daardoor was het volgens mij ook iets slingerend. Normaal heeft ie nogal eens een fout in de eners, maar ook die waren nu foutloos. ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:24

yes you are all right! adelinde had een foutje in de tweeërs!

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:31

Wat een prachtige kür van Gal en Totilas. Mijn mond viel open.

oline schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik in de eerder op de avond wel heel veel mindere combinaties gezien heb. Paarden met de mond open en dan de hele kur!! of hotsende en klotsende ruiters/amazones. Geen piaffe, nauwelijks passage, hobbelklots galopjes en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Nou. Ik was rechtop gaan zitten toen de kür begon van die ene amazone die als enige amateur meereed, omdat ik dat paard zo lollig vond (weet de namen niet meer - het ging om een paard met onbekende hengst als vader, vader zou half Gelders en half Hackney zijn). Maar wat bonkte die amazone in dat zadel, auw!

En Judith huppeldepup, bij wie zoveel mis ging in de Kür (wel sneu overigens), die had toch nog 69% he. Dat vond ik eigenlijk heel hoog voor een paard dat een beetje vooruit stapt als het moet piafferen. Moeten er negens en tienen tegenover die vieren gestaan hebben?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:32

jannie86 schreef:
yes you are all right! adelinde had een foutje in de tweeërs!

Ach, dankzij jou heb ik nog eens kunnen genieten...... ;) En wéér maakte hij geen enkele fout, knap hé! :)