Ons darmstelsel is dat van een omnivoor. Lijkt heel erg op dat van een varken. We zijn bedoeld om vlees te eten, in welke mate, dat kiest ieder voor zich

En té is inderdaad altijd té.
Phara, ik snap je wel hoor. Het is inderdaad anders. Iemand denkt dat hij het "moeilijk heeft en toch zijn best doet", maar zit wel op kamers terwijl de mensen waarover Phara het had daar niet eens aan dénken, kamers. Daar is geen geld voor, punt uit.
De sticker biologisch is verbonden aan een draaiboek van wetgevingen en richtlijnen. Sommige merken zoals Meritus gaan bijvoorbeeld nog stengere normen opleggen dan de geldende europese, en enkel het vlees dat daaraan voldoet krijgt de sticker van Meritus.
Ik weet niet echt in hoeverre dat vlees ook echt van een happy koe is geweest. Maar het scheelt. Biokip/scharrelkip zou ik toch niet echt kopen denk ik. Bio-rund misschien wel.
Mocht het economisch interessant en haalbaar zijn, was de overstap meteen gemaakt. Op vlak van welzijn is er mogelijks een verbetering, maar dat valt nog af te wachten. Er zijn ontzettend veel welzijnsproblemen bij de alternatieve biologische systemen en dat moet er eerst uit. Inderdaad het kannibalisme bij kippen, de agressiviteit tussen varkens etc.