KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:01

Kunnen we geen lijstje maken met bokkers die zeker komen? Of is de startlijst misschien al klaar?

Ik vind het te kort dag om mijn paard nu nog om te trainen naar bitloos en vind de rit in de trailer voor hem te lang, maar het lijkt me erg leuk om te komen kijken. Het is dan natuurlijk wel net zo leuk om te weten wie ik blij kan maken met bv een foto of een praatje :D

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:26

Ik heb wel zin om te komen kijken :) (paard is helaas onlangs ingeslapen dus meedoen gaat m niet worden)
Probleem, ik heb geen vervoer, dus als iemand toevallig nog vanuit Wageningen die kant op gaat? :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:48

had ik hier al gevraagd om een lezer? Volgens mij zag ik wel een keer ergens iemand voor bij komen die dat wel wilde doen?
mijn trainingsschema van afgelopen week was beetje knudde. ma niet gereden geloof ik te warm ofzo?
dinsdag gelest.
woensdag kwartietje licht gereden zonder zadel twas volgens mij ook erg warm toen,
donderdag trailerladen geoefent omdat ze dat niet durft....word dus wat vrijdag ;)
vrijdags wel gereden dacht ik.
zaterdag buitenritje
zondag strandrit.
maandag niet gereden ivm geen tijd en te warm
dinsdag(vandaag) wel gereden. wel licht, maar ze was super los.
Morgen moet ik echt goed gaan trainen vind ik
En ook een traileroefendagje inplannen want de strandrit was met een uur vertraagd omdat de dame er NIET in ging.
uiteindelijk stond ze er in, en liet de mevrouw dr los aan de voorkant omdat ze dacht nou die staat. Maar nee hoor mijn dikke dame kijkt es achterom, rekt dr nek uit en *kraakk schuiff* achterstevoren! Stond ze dan, met dr hoofd uit de achterkant, wilde ze er nog ff overheen gaan ook omdat ik em niet open deed :+)

Oh en ik had nog gemailt met de organisatie. Er word alleen binnen gereden als het weer het niet toelaat om buiten te rijden. Dus hopen op mooi weer!
En ik mocht me nog voor een L proef opgeven, uiterlijk vóór virjdag. En per proef word je beoordeeld door 5 jurys (maar dat wisten we misschien al?)
Ik twijfel nog...B hebben we net 1 keer gedaan. Lesgeefster zegt dat t wel moet lukken. Maar als ze met 5 man streng naar me gaan kijken..hihi. heb ik geloof ik liever nog een B :o

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:49

ik heb vervoer.
ze gaan niet samen in de trailer, maar ze komen samen naar mij toe en dan stapt haar man over in mijn auto /trailer combinatie.
mits we allebei mogen starten natuurlijk. er is natuurlijk nog een soort van selectie

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:36

Fahya: ik zou idd gewoon lekker B rijden als ik jou was. Ik had toen ook aangeboden om een Mproef te doen maar dat hoefde voor alsnog niet en nu ben ik daar blij om. Ook door het weer lukt het me niet om serieus te trainen en dan zet ik liever een L2 proef redelijk / goed (ahum) neer dan een slechte M1 proef. Voor mezelf maar ook voor de jury want die krijgen dan zowieso een vertekend beeld. Dan rijdt er een L2 combi (die dus volgens de officiele regels nog niet Mstartgerechtigd is) en M en bitloos. Dikke kans dat dat dus minder uitpakt en dan? wordt er gezegd dat het niets is bitloos. Terwijl die selectie met bit anders werkt :? Op echte wedstrijden mag je niet over met 10 wp's waarom nu dan in ene hoger pakken?

Nou, mijn "trainings" schema ligt ook op z'n gat! Vanochtend kon ik me er niet tot toe zetten en nu is het weer zo warm }:0 en zo is het iedere x wat en dan is het "plotseling"' 10 juli :+ !!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:28

evelienepien: precies zoals ik dacht. daarom liever veilig in de B. Maar het zou wel leuker zijn, als er meerdere in de 'hogere' klasses rijden :)

Tis natuurlijk een soort van onderling. Dan mag je ook elke klasse starten die je wilt toch? Vrije keuze..?

Ja die 10 juli, snelle datum! Is inderdaad een 'plotselinge' dag.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:54

vandaag bitloos les gehad. was best pittig.
en echt bezig geweest met het verkrijgen van meer balans op het achterbeen. en daar ben ik nog nooit mee bezig geweest, alleen het meer activiteit van het achterbeen. Dat was nu wel goed, en dan kun je er maanden op door trainen, maar dit was weer een stapje verder, hoop dus maar dat hij straks niet helemaal op zo'n punt zit dat het een overgangsfase is...
en dus ff helemaal niet echt representatief.

maar volgende week wéér bitloos les.
mijn instructrice is wel heel erg positief over bitloos, zij zei meteen " hij gebruikt nu zijn lijf! met bit houd hij dat allemaal vast!" daar was ik blij om, want dat was exact mijn gevoel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:57

Ik heb door omstandigheden Odin teruggetrokken...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:10

Billy; hé wat jammer ....

Annetje, bokkers die zekers meedoen, die ik weet:
- FahyaFemke (B)
- Moonprayer (M2)
- Sjolvir (Z1)
- en ik zei de gek (L2)

Enne fotoos en praatje zijn altijd welkom en leuk *-:) Alleen ben ik tijdens het zadelen en net voor m'n proef altijd wat terug getrokken dus dan is praatje niet welkom :o Concentratie noemen ze dat O:) . Oh, tijdens losrijden kan ik wel praten en lachen ;)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:35

de mensen die mij op sleeptouw nemen zijn er voor de Z2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:03

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:29

ok dan !! Nou superr. daarom mocht ik tot vrijdag zeker ook nog ff wisselen, want zoals al gezegd, tis zo 10 juli natuurlijk. hihi.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:44

Dat is mooi!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:55

Iemand ook enig idee tót hoelaat het ongeveer duurt of wanneer dat bekend gemaakt wordt? Ik kan er namelijk niet meteen om 19.00 uur zijn, maar zou het jammer vinden als ik alles gemist heb.

Evelienepien bedankt voor het lijstje! En ik zal jullie pas lastigvallen ná het rijden, als ik jullie al herken :P

Billy jammer dat je toch niet mee kunt doen.

20 deelnemers valt me trouwens nog tegen, maar ergens vind ik het niet gek. Ik heb nu niet echt reclamel gezien voor deze wedstrijd, ik zag het pas toen ik dit topic las.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:14

ik denk wel dat het gewoon om 19:00 uur start. Het zou vanaf 19:00 uur zijn. Daar versta ik onder dat de eerste om 19:00 uur is..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:18

Of ze beginnen dan met een slaapverwekkend inleidend praatje van een half uur. Maar ik zag dat maandag de startlijsten erop zullen komen, dus die wacht ik dan nog maar even af :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:21

Billy, jammer.

Ik had begrepen maximaal 20 deelnemers die mochten deelnemen. (Dus meer dan dat kon niet.)
En eerlijk verdeeld over de klassen. (Dus kan je ook nog buiten de boot vallen als je je al had aangemeld.)
Op 6 juli zouden de startlijsten bekend worden gemaakt. (nu het vol is kan dat misschien wel eerder?)

(Iemand van jullie behalve na jullie aanmelding een oke, nog iets gehoord over deelname?)

Is dus in principe buiten, behalve bij slecht weer, dat is mooi!
5 jury leden, toe maar! Zoveel hebben er nog nooit tegelijk hun oordeel over ons geveld.
Vraag me af of we achteraf ook alle 5 de protocollen mogen zien?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:05

5 juryleden, zozo, het lijkt wel een internationale wedstrijd :D
Ik en erg benieuwd wat ze ervan vinden, ik hoop wel dat ze er open voor staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:08

Als ze er niet voor open zouden staan zouden ze hun vrije tijd er niet aan besteden...
Jureren is nl. gewoon vrijwilligerswerk.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:41

Dat er vijf jury's komen is waarschijnlijk omdat de KNHS partijdigheid uit wil sluiten. Dat er niet één jury tussen zit die tegen bitloos is en daarom iedereen slechte punten krijgt, ofzo. Zoiets denk ik.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:12

Het gaat deze wedstrijd niet om de punten, maar om de toekomst. Er zullen dus meer mensen jureren zodat deze met zijn allen een oordeel kunnen vellen over de pro's en contra's. Als er maar één jury zou zitten zou de toekomst van bitloos wedstrijd rijden wel heel erg afhangen van één subjectieve mening. Goed idee dus om er vijf neer te zetten!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:14

Precies, dat bedoel ik.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:57

okai, dat is wel veel priemende ogen, ja...
maar goed het is voor een goed doel :)

ik bedenk me net, ik ken je proef helemaal nog niet.
volgende week vaak oefenen dus want ik heb geen voorlezer meer haha

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:28

Super goed nieuws dat er 20 deelnemers zijn! *\o/*

Ik ben zeer benieuwd :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:38

Ben ook nog lezerloos, in geval van nood, op die avond gewoon smeken om een lezer.

Vanavond eens kijken of singelwondje dicht is (vingers gekruisd)

Mijn trailer is er in ieder geval klaar voor! Heeft vandaag nieuwe bandjes gekregen!