Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Peetjuh schreef:femmefatale1 schreef:Waar kan ik solliciteren????
Haha dat zou ik ook wel willen weten!!![]()
Goed plan van Wilders!!!
Zwerte schreef:Vorige pagina werd gezegd dat er niet meer mensen nodig zijn want we hebben de AID en de DB. De DB heeft totaal geen bevoegdheden om wat te doen dus daar schiet je in de praktijk erg weinig mee op als er dieren in beslag genomen moeten worden o.i.d. We hebben wel de AID en de LID (en ook nog regionale mensen) maar die hebben dierenwelzijn NIET in het prioriteitenlijstje staan omdat er te weinig mensen en te weinig geld is en er zijn "belangrijkere" zaken te regelen. Kortom, het merendeel van de meldingen wordt wegens tekort aan geld en mankracht niks mee gedaan. Hoezo niet meer mensen nodig???
Goed initiatief, ben alleen maar blij als de hele politiek meezeult op het dierenwelzijn om zieltjes te winnen. Kan me werkelijk niet schelen wat de drijfveer van deze mensen is want het komt nu tenminste in de media en in de kamer!! Wie weet gaat er nu eindelijk wat meer gebeuren hier in NL!
danneke80 schreef:en ik ben benieuwd of het Wilders meer stemmen oplevert
anneliesdj schreef:(zinnetje er uit geknipt)Ik vind dit wel een goede actie, misschien lijkt het alsof mishandeling en verwaarlozing in NL minder voorkomt dan in het buitenland maar dat lijkt mij grotendeels een kwestie van 'geen aandacht voor'.
(en voor kinderen wordt het er in armoede ook vaak niet beter op)
aslo schreef:danneke80 schreef:en ik ben benieuwd of het Wilders meer stemmen oplevert
Precies en waar hij die 20 miljoen vandaan haalt

Zwerte schreef:Vorige pagina werd gezegd dat er niet meer mensen nodig zijn want we hebben de AID en de DB. De DB heeft totaal geen bevoegdheden om wat te doen dus daar schiet je in de praktijk erg weinig mee op als er dieren in beslag genomen moeten worden o.i.d. We hebben wel de AID en de LID (en ook nog regionale mensen) maar die hebben dierenwelzijn NIET in het prioriteitenlijstje staan omdat er te weinig mensen en te weinig geld is en er zijn "belangrijkere" zaken te regelen. Kortom, het merendeel van de meldingen wordt wegens tekort aan geld en mankracht niks mee gedaan. Hoezo niet meer mensen nodig???
Goed initiatief, ben alleen maar blij als de hele politiek meezeult op het dierenwelzijn om zieltjes te winnen. Kan me werkelijk niet schelen wat de drijfveer van deze mensen is want het komt nu tenminste in de media en in de kamer!! Wie weet gaat er nu eindelijk wat meer gebeuren hier in NL!
dus een deel van dat geld komt uit het potje voor het tegengaan van het broeikaseffect.
)
danneke80 schreef:boetes omhoog? Die zijn al flink gestegen.
Volgens mij wil Wilders dit financieren door o.a. ontwikkelingshulp af te schaffen.
En het belangrijkste is dat er nu de aandacht op word gevestigd, er moet gewoon wat verbeterd worden, of dat nu gebeurd door de wet aan te passen alleen en de rest meer rechten te geven of het zoals dit idee grootschaliger aan te pakken maakt mij niet eens zoveel uit. Maar zoals het nu gaat schiet gewoon niet op, beesten worden pas weggehaald als ze niet meer te redden zijn enz.
SusanH schreef:Hoop alleen niet dat hij dan iets tegen mijn uit een moslim land afkomstige hond heeft......hij heeft toch echt een europees paspoort sinds hij zijn inburgeringscursus vorig jaar heeft afgerond.
heeft hij ook al die nieuwe gedragtest voor agressieve honden gedaan? of is dit een marokkaan die ook alleen maar blaft en niet bijt

Juliette86 schreef:SusanH schreef:Hoop alleen niet dat hij dan iets tegen mijn uit een moslim land afkomstige hond heeft......hij heeft toch echt een europees paspoort sinds hij zijn inburgeringscursus vorig jaar heeft afgerond.
heeft hij ook al die nieuwe gedragtest voor agressieve honden gedaan? of is dit een marokkaan die ook alleen maar blaft en niet bijt
De hond van mijn ma zal Wilders dan zeker accepteren, die is racistisch
Juliette86 schreef:Aan 250 politie agentjes heb je geen ene kl*te als je niet eerst de wetgeving aanpast:
- makkelijker dieren in beslag kunnen nemen (opvang kost ook weer geld)
- houderij verbod op kunnen leggen (ook voor professionele houders)
- hogere boetes (kom je ook weer een beetje uit de kosten)
- zwaardere celstraffen (kost ook weer een berg geld, mits je ze op water en brood zet)
en zo is er vast nog wel meer te vinden
Ben het wel met SuperWoman eens dat hij dit misschien ook wel roept omdat veel delicten toch worden gepleegd door de mensen die hij het liefst niet in ons lage landje heeft. Voor hem misschien wel weer een stok om mee te slaan. Even doordenkend vanuit zijn ogen: alle allochtonen met strafblad eruit (ben ik op zich wel met hem eens) -> k*t m*r*kk**n steekt een katje in de fik -> strafblad -> land uit -> weer ééntje minder.