PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Re: PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:44

mij maakt het niet uit wie het doet
als het maar aangepakt wordt. Dieren- (en kinder)mishandeling vind ik het laagste wat er is. Pak dan maar iemand van je eigen soort/formaat

GillsGipsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:49

Peetjuh schreef:
femmefatale1 schreef:
Waar kan ik solliciteren???? Haha!

Haha dat zou ik ook wel willen weten!! Knipoog
Goed plan van Wilders!!! OK dan!

JA en dat zou ik ook wel willen weten!!!!!
Heel erg goed plan van Wilders. Denk dat je inderdaad wel heel sterk in je schoenen moet staan in sommige gevallen, want als je Animal Planet wel eens bekijkt, nou daar zitten echt hele schrijnende gevallen tussen.

Maar als het in nederland zou komen, zou ik dat echt helemaal s u p e r vinden. Hier merk je dat er gewoon te weinig op gecontroleerd kan worden en dat is heel erg.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:08

Vorige pagina werd gezegd dat er niet meer mensen nodig zijn want we hebben de AID en de DB. De DB heeft totaal geen bevoegdheden om wat te doen dus daar schiet je in de praktijk erg weinig mee op als er dieren in beslag genomen moeten worden o.i.d. We hebben wel de AID en de LID (en ook nog regionale mensen) maar die hebben dierenwelzijn NIET in het prioriteitenlijstje staan omdat er te weinig mensen en te weinig geld is en er zijn "belangrijkere" zaken te regelen. Kortom, het merendeel van de meldingen wordt wegens tekort aan geld en mankracht niks mee gedaan. Hoezo niet meer mensen nodig???

Goed initiatief, ben alleen maar blij als de hele politiek meezeult op het dierenwelzijn om zieltjes te winnen. Kan me werkelijk niet schelen wat de drijfveer van deze mensen is want het komt nu tenminste in de media en in de kamer!! Wie weet gaat er nu eindelijk wat meer gebeuren hier in NL!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:10

Ik ben ook voor een verbod op het houden van dieren als ze verwaarloost of mishandeld werden.
Maar dan heb je wel zo'n soort politie nodig die er op let dat mensen zich er ook daadwerkelijk aan houden.
de dierenbescherming moet ook flink wat meer mogen doen vind ik zelf.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:12

Top idee van Wilders. Vind het een vage vent met z'n Mozart haar maar goed dat doet niets aan het idee af.

Als er ergens een petitie komt teken ik meteen, wil er nog wel mee langs de deuren. Dierenmishandeling moet echt strenger aangepakt worden en ook beter op gecontroleerd worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:14

Goh heeft die Wilders toch nog eens een goed idee!

Ik vind dit wel een goede actie, misschien lijkt het alsof mishandeling en verwaarlozing in NL minder voorkomt dan in het buitenland maar dat lijkt mij grotendeels een kwestie van 'geen aandacht voor'.
Voor mishandeling en verwaarlozing komt pas aandacht op het moment dat iemand een klacht indient bij politie of dierenbescherming en veel mensen weten niet wat er wel en niet kan.
Lijkt me een goede zaak dat er mensen komen die het speciaal in de gaten gaan houden, mits die mensen ook goed worden opgeleid en dus weten waar ze het over hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:15

En laten ze ook meteen een wet maken die ervoor zorgt dat de daders zwaarder gestraft kunnen worden.

In NL kun je 10 paarden verkrachten en met messen bewerken en je krijgt 3 maanden cel, in Amerika moet je daar minstens 2 jaar voor brommen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:21

Zwerte schreef:
Vorige pagina werd gezegd dat er niet meer mensen nodig zijn want we hebben de AID en de DB. De DB heeft totaal geen bevoegdheden om wat te doen dus daar schiet je in de praktijk erg weinig mee op als er dieren in beslag genomen moeten worden o.i.d. We hebben wel de AID en de LID (en ook nog regionale mensen) maar die hebben dierenwelzijn NIET in het prioriteitenlijstje staan omdat er te weinig mensen en te weinig geld is en er zijn "belangrijkere" zaken te regelen. Kortom, het merendeel van de meldingen wordt wegens tekort aan geld en mankracht niks mee gedaan. Hoezo niet meer mensen nodig???

Goed initiatief, ben alleen maar blij als de hele politiek meezeult op het dierenwelzijn om zieltjes te winnen. Kan me werkelijk niet schelen wat de drijfveer van deze mensen is want het komt nu tenminste in de media en in de kamer!! Wie weet gaat er nu eindelijk wat meer gebeuren hier in NL!

idd, het is beter om het positief te zien.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:32

danneke80 schreef:
en ik ben benieuwd of het Wilders meer stemmen oplevert

Precies en waar hij die 20 miljoen vandaan haalt Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:36

Mnn, Ze mogen dat gerust ook in Belgie opvoeren idt, heb ik ook direct mijn droomjob gevonden!
Dan zouden dierenmishandelaars eindelijk eens echt gestraft worden ipv telkens door de mazen van het net te glippen nu...

Gisteren op het nieuws: 250 mishandelde honden in illegale fokkerij in het Vlaamse op sterven na dood gevonden, en wat gaat er gebeuren? helemaal niets... Verdrietig

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:50

jajaja, en daarmee gaat hij zoveel zieltjes winnen. Hij heeft precies opgepakt wat andere politici laten liggen en wat lekker op het onderbuik gevoel van de mensen werkt. Het is een akelig doortrapt mannetje maar het idee is (je zou bijna zeggen helaas...) goed en broodnodig. Ik hoop alleen maar dat het voorstel snel wordt angenomen, van wie het dan ook vandaan mag komen.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:52

anneliesdj schreef:
Ik vind dit wel een goede actie, misschien lijkt het alsof mishandeling en verwaarlozing in NL minder voorkomt dan in het buitenland maar dat lijkt mij grotendeels een kwestie van 'geen aandacht voor'.
(zinnetje er uit geknipt)

Het komt hier gelukkig nog steeds minder voor omdat we toch een relatief welvarend land zijn.
In landen waar men zelf niet te eten heeft worden de standaards voor dieren ook meteen naar beneden aangepast.

A hungry mob is an angry mob zong Bob Marley al in de jaren 70.

Hoe beter een mens het heeft des te meer ruimte er is voor liefde en compassie. Vooral naar vreemden en dieren geldt dat. De liefde voor je naaste familie zou wel eens groter kunnen zijn door armoede en honger omdat je in zo'n wereld van je naasten afhankelijk bent. Maar nu draaf ik door. Knipoog (en voor kinderen wordt het er in armoede ook vaak niet beter op)
Laatst bijgewerkt door ladolcevita op 18-09-08 11:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:54

Dat is nou eens een goed idee! Eindelijk!! Heb me altijd al afgevraagd wanneer het er in NL nou ook eens van zou komen... Zoals ik dit forum lees is het in iedergeval geen moeite om aan 250 agente te komen... hihi Clown

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:54

goed plan doen dan stap ik eruit bij defensie om daar te gaan werken haha ik kijk ook altijd die progamma`s op animal planet en vind het geweldig van mij mag het

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:01

aslo schreef:
danneke80 schreef:
en ik ben benieuwd of het Wilders meer stemmen oplevert

Precies en waar hij die 20 miljoen vandaan haalt Knipoog

had ik, geloof ik, ook geschreven.
van het geld wat nu aan ontwikkelingshulp uitgegeven wordt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:12

Zwerte schreef:

Plus, en dit weet ik uit ervaring, laat de AID tevoren weten dat ze komen. En als dan de betreffende beestjes water en voer hebben en er iets beter bij staan, komt iedereen overal mee weg. Meteen aktie op een melding levert veel meer op. Als de DB en de AID meer bevoegdheden zouden krijgen en ipv als er water staat alles maar goed vinden, en er meer mensen ter ondersteuning komen laat dan daar dat geld naartoe gaan. En idd, wat het idee erachter ook is boeit me niet, als het maar geregeld wordt. Loze kreten horen we al lang genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:38

Volgens de PVV smelten de poolkappen helemaal niet Bloos dus een deel van dat geld komt uit het potje voor het tegengaan van het broeikaseffect.

Aan 250 politie agentjes heb je geen ene kl*te als je niet eerst de wetgeving aanpast:
- makkelijker dieren in beslag kunnen nemen (opvang kost ook weer geld)
- houderij verbod op kunnen leggen (ook voor professionele houders)
- hogere boetes (kom je ook weer een beetje uit de kosten)
- zwaardere celstraffen (kost ook weer een berg geld, mits je ze op water en brood zet Whoosh! )
en zo is er vast nog wel meer te vinden

Ben het wel met SuperWoman eens dat hij dit misschien ook wel roept omdat veel delicten toch worden gepleegd door de mensen die hij het liefst niet in ons lage landje heeft. Voor hem misschien wel weer een stok om mee te slaan. Even doordenkend vanuit zijn ogen: alle allochtonen met strafblad eruit (ben ik op zich wel met hem eens) -> k*t m*r*kk**n steekt een katje in de fik -> strafblad -> land uit -> weer ééntje minder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:39

Eindelijk heeft Wilders iets zinnigs gezegd, alleen dat al mag in de krant! Ben idd alleen wel benieuwd hoe hij de praktische uitvoering in gedachten had. Hoop alleen niet dat hij dan iets tegen mijn uit een moslim land afkomstige hond heeft......hij heeft toch echt een europees paspoort sinds hij zijn inburgeringscursus vorig jaar heeft afgerond.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:42

Beetje jammer dat dit idee bij de vreselijke PVV vandaan moet komen en niet bij de PvdD of een van de grotere partijen, maar niettemin een goed plan. Volgens mij zou het in elk geval al een stuk schelen, als de termijn waarop tot ingrijpen/vordering wordt overgegaan zou worden ingekort. Nu lees je te vaak dat dieren in beslag worden genomen bij een plek waar de DB of AID al vele malen eerder over de vloer is geweest. Er zitten vervolgens te vaak dieren bij die op dat moment al niet meer te redden zijn.
Sluit me daarom aan bij de voorwaarden die Juliette86 hiervoor stelt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:50

danneke80 schreef:
boetes omhoog? Die zijn al flink gestegen.
Volgens mij wil Wilders dit financieren door o.a. ontwikkelingshulp af te schaffen.

Ik bedoel meer de boetes tegen mishandeling Lachen En het belangrijkste is dat er nu de aandacht op word gevestigd, er moet gewoon wat verbeterd worden, of dat nu gebeurd door de wet aan te passen alleen en de rest meer rechten te geven of het zoals dit idee grootschaliger aan te pakken maakt mij niet eens zoveel uit. Maar zoals het nu gaat schiet gewoon niet op, beesten worden pas weggehaald als ze niet meer te redden zijn enz.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:56

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dat aan willen pakken hier in NL.
Zeker ivm straffen van de schuldigen en opvang van de dieren!
Als ik naar animal planet kijk en zie dat het daar wel kan, en de staffen flink hoger zijn dan in NL.
Zou dat hier ook moeten kunnen. Knipoog
Dus ik vind het een goed plan mits het goed word uitgevoerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:00

SusanH schreef:
Hoop alleen niet dat hij dan iets tegen mijn uit een moslim land afkomstige hond heeft......hij heeft toch echt een europees paspoort sinds hij zijn inburgeringscursus vorig jaar heeft afgerond.

ROFL heeft hij ook al die nieuwe gedragtest voor agressieve honden gedaan? of is dit een marokkaan die ook alleen maar blaft en niet bijt Tong uitsteken

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:03

Heeft iemand een adres voor mijn sollisitatiebrief??

Nee, zonder gekheid. Eindelijk eens een echt goed idee van Wilders. Maar ook zou ik er idd willen solliciteren. Dit echt iets wat ik zou willen doen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:04

Juliette86 schreef:
SusanH schreef:
Hoop alleen niet dat hij dan iets tegen mijn uit een moslim land afkomstige hond heeft......hij heeft toch echt een europees paspoort sinds hij zijn inburgeringscursus vorig jaar heeft afgerond.

ROFL heeft hij ook al die nieuwe gedragtest voor agressieve honden gedaan? of is dit een marokkaan die ook alleen maar blaft en niet bijt Tong uitsteken

Huilen van het lachen De hond van mijn ma zal Wilders dan zeker accepteren, die is racistisch Nagelbijten / Gniffelen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:10

Juliette86 schreef:
Aan 250 politie agentjes heb je geen ene kl*te als je niet eerst de wetgeving aanpast:
- makkelijker dieren in beslag kunnen nemen (opvang kost ook weer geld)
- houderij verbod op kunnen leggen (ook voor professionele houders)
- hogere boetes (kom je ook weer een beetje uit de kosten)
- zwaardere celstraffen (kost ook weer een berg geld, mits je ze op water en brood zet Whoosh! )
en zo is er vast nog wel meer te vinden

Ben het wel met SuperWoman eens dat hij dit misschien ook wel roept omdat veel delicten toch worden gepleegd door de mensen die hij het liefst niet in ons lage landje heeft. Voor hem misschien wel weer een stok om mee te slaan. Even doordenkend vanuit zijn ogen: alle allochtonen met strafblad eruit (ben ik op zich wel met hem eens) -> k*t m*r*kk**n steekt een katje in de fik -> strafblad -> land uit -> weer ééntje minder.

misschien dat dan nu de tijd is gekomen om wat aan die wetgeving te veranderen. Hoe eerder hoe beter.

en degene die een kat in de fik steekt hoort m.i. een forse straf te krijgen ongeacht zn afkomst.
maar ik zal er niet wakker van liggen als een kl**tz*k die dit soort dingen flikt het land uitgezet wordt.