Enquête over kennis in de paardenhouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Enquête over kennis in de paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:23

oneilltje79 schreef:
Anya schreef:
Lieve mensen, als je de nota paardenwelzijn had gelezen, had je alle goede antwoorden kunnen geven Knipoog Haha!

Dat een antwoord in de nota paardenwelzijn staat wil nog niet zeggen dat dat ook automatisch het goede antwoord is. Elk paard heeft zijn eigen individuele behoeftes en het zijn geen machines die allemaal hetzelfde nodig hebben.

Nee? Niet?
Ik dacht serieus dat ik een fiets had gekocht. Clown
Je moet wel lezen wat ik schrijf en hoe ik het schrijf Ja

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:00

Heb de enquete ook ingevuld. Maar op het einde waar je zelf een toevoeging kon geven heb ik geschreven dat elk persoon weer anders tegen de paardensport aankijkt.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:18

Ik heb het wel ingevuld maar vond dat er veel vragen ontbraken en weer andere vragen hadden weinig invulmogelijkheden..... De kennis die men hieruit haalt is daarom m.i. matig; de onderzoekers komen dan misschien een klein stapje vooruit maar geen hele sprongen, die men wel nodig heeft om het beleid aan te passen. Meerdere enquetes met andere vragen is denk ik zinvol als vervolg hierop. Verder wordt het hoog tijd dat de overheid ingrijpt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:30

Ik vond de vraag over hoe vaak geef je hooi raar, ik doe dat onbeperkt, maar dat kun je dan weer niet invullen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:46

Ik heb de enquete ook ingevuld. Maar ik vond meerdere vragen (waaronder voeren), niet volledig en derhalve niet naar wens kunnen invullen.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:47

Ik heb hem ingevuld.
Die vraag over het voeren vond ik wat raar uitgewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:38

Ik miste ook wat mogelijkheden bij het ruwvoer voeren Tong uitsteken
Ik pas het aan naar het seizoen en hoeveel behoefte ze hebben, van alleen gras, naar 1x per dag, 2x per dag tot de hele dag door een gevuld(e) net/ruif/bak

Bij de laatste ruimte voor opmerkingen heb ik een verhaal over hulpmiddelen geschreven dat het niet gaat om dat je het gebruikt, maar om hoe je het gebruikt...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:00

Slechte enquete zeg !!!! Had er dan allemaal open vragen van gemaakt... Maar ja das natuurlijk weer te veel werk...

Ik vindt dat er geen specifieke regels zijn over het houden van paarden, een paard is een individu, en zijn dus net als elk mens anders. Mijn paard heeft mss 2 kilo krachtvoer nodig maar zijn buurman 4 kilo, daar is toch geen regel voor....

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:54

Heb het in gevuld en vind het een goede Enquete..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:07

Ik heb hem ingevuld. Vond het een goede enquete, alleen het laatste schermpje voor op- en aanmerkingen was voor mij te klein. Vork

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:22

ik heb hem ook ingevuld Ja

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:35

ikke ook

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:12

Ongelofelijk dat dit vanuit een ministerie wordt gebruik om later een beleid op de baseren. Dat de enquete is opgesteld door iemand die onvoldoende 'allround'' kennis van paardenhouderij en sport afweet lijkt me duidelijk en misschien nog enigzins te begrijpen. Maar dat voor een dergelijk onderzoek niet eens de moeite wordt genomen een methodoloog of iemand die er verstand van heeft er naar te laten kijken.....
Dit gebeurt dus o.a. van ons belastinggeld, en dan te bedenken dat de minister die ongetwijfeld niet heeft gezien maar uiteindelijk wél verantwoordelijk is voor het beleid voorheen een vrij belangrijke functie bij de KNHS had. Op een dergelijk opgestelde vragenlijst bij een onderzoek kan een HBO'er waarschijnlijk niet eens afstuderen Frusty

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:16

Fleurtje100 schreef:
Ongelofelijk dat dit vanuit een ministerie wordt gebruik om later een beleid op de baseren. Dat de enquete is opgesteld door iemand die onvoldoende 'allround'' kennis van paardenhouderij en sport afweet lijkt me duidelijk en misschien nog enigzins te begrijpen. Maar dat voor een dergelijk onderzoek niet eens de moeite wordt genomen een methodoloog of iemand die er verstand van heeft er naar te laten kijken.....
Dit gebeurt dus o.a. van ons belastinggeld, en dan te bedenken dat de minister die ongetwijfeld niet heeft gezien maar uiteindelijk wél verantwoordelijk is voor het beleid voorheen een vrij belangrijke functie bij de KNHS had. Op een dergelijk opgestelde vragenlijst bij een onderzoek kan een HBO'er waarschijnlijk niet eens afstuderen Frusty

Dat dacht ik ook toen ik hem zag. Heb redelijk wat wetenschappelijk onderzoek gedaan en bij deze enquete zakte mijn broek zowat af. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:17

ik ben gelukkig niet de enige die dit methodologisch om te huilen vind. Vroeg me al af of ik gek werd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:18

En het meest beangstigende is, dat er beleid vanuit gaat worden opgesteld

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:19

Lielle schreef:
ik ben gelukkig niet de enige die dit methodologisch om te huilen vind. Vroeg me al af of ik gek werd.

HOeveel kracht en ruwvoer heeft een sportpaard nodig dat op stal staat.

ja wat moet ik daar nou invullen???

de optie 'niet op stal' zat er niet bij Clown

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:25

Ik vond het een slechte enquete, helemaal als deze gemaakt is door studenten van de Wageningen Universiteit. Daar verwacht je toch wel meer van.

Ik mag dan ook hopen dat men in Den Haag toch nog even verder kijkt dan deze enquete en hun neus lang is.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:33

Fitzroy schreef:
Ik vond het een slechte enquete met veel te weinig keuzemogelijkheden. Dit heb ik ook aangegeven aan het einde.
Hij leek mij veel te veel vanuit het Natural gebeuren geschreven en niet objectief.

Deze enquete is absoluut niet vanuit het natural-gebeuren geschreven. In de KNHS-cursus ´(Van) Paarden Houden´ wordt veel aandacht besteed aan het welzijn van het paard en daar komen zaken als voeding en huisvesting ook uitgebreid aan de orde, net als het belang van sociaal contact e.d. De inhoud van deze cursus is grotendeels gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
Ik vond deze enquete ook puur gericht op het welzijn van het paard, en los staan van natural, klassiek of wat dan ook.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:35

Ludora schreef:
Slechte enquete zeg !!!! Had er dan allemaal open vragen van gemaakt... Maar ja das natuurlijk weer te veel werk...

Ik vindt dat er geen specifieke regels zijn over het houden van paarden, een paard is een individu, en zijn dus net als elk mens anders. Mijn paard heeft mss 2 kilo krachtvoer nodig maar zijn buurman 4 kilo, daar is toch geen regel voor....

Het gaat erom dat je het paard in ieder geval meer ruwvoer dan krachtvoer geeft.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:38

Ik had hem ook al ingevuld, had er meer een quiz idee bij van achteraf hoeveel ik er goed had. En veel opties waren er gewoon niet bv ik heb geen stal staan bij mij altijd buiten.
krijgen ook geen krachtvoer enz.... beetje lastig in te vullen dus bij sommige vragen.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:52

ingevuld zo goed als ik kon

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:01

Wat te denken van de vraag over water op transport? ROFL
Paard hoeft 12 uur geen drinken is onzin
Paard mag elke 6 uur drinken is niet genoeg
Hang een emmer water op is gevaarlijk
Wat moet je dan antwoorden?
Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:06

ja, daar moest ik ook even goed over nadenken. Heb uiteindelijk maar voor 6 uur gekozen.
Een emmer ophangen vond ik ook niet zo bijdehand. 1 bocht en je paard staat te zwemmen.

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:08

Ingevuld, hopelijk doen ze er iets mee.
Maar wat een vragen ROFL, ze hadden er beter open vragen van kunnen maken, want bij sommige ( zoals met het transport en het krachtvoer) zat er wat mij betreft geen `goed' antwoord bij Clown.