Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:29

lush schreef:
Anky is in mijn ogen niet de beste van de wereld omdat de dressuursport nooit eerlijk beoordeeld kan worden.
Het ene jurylid moet je wel en het andere niet, en dan daarbij laat de ruiters/amazones eens van paard wisselen tijdens de olympische spelen.
Dan zou je een eerlijk beeld krijgen van wat ze kunnen.
Dit gebeurt ook wel eens in de springsport tijdens belangrijke wedstrijden.
Het blijft immers een moment opname.
Daarbij vind ik Anky pas de beste van de wereld als ze zelf eens met een paard komt wat ze zelf helemaal heeft opgeleid.
Dit houdt in, zelf zadelmak maken en door rijden tot het nivo van salinero.
We hebben het gezien in Groningen (paard en passie).
Als je op z'n nivo rijdt moet je overal je clinic kunnen rijden.
Ook al is de piste te klein of staat de muziek wat hard.
Als je een buitenrit maakt moet je ook rekening houden met bijv. een auto die vlak langs je komt gereden of toetert of de muziek kei hard aan heeft enz enz.
Al je roem koopt weet je ook dat je een keer op je bek kunt gaan, maar als je je paard zelf inrijd en zover brengt neem ik mijn petje voor je af, dit geld niet allen voor Anky maar voor de meeste topruiters.
Ook hieraan kun je weer zien dat dit geen echte sport meer is maar een financieele sport.
Maar desondanks, van mij uit mag ze genieten van haar toegeschoven succesen.

er is er 1 jalours hoera hoera dat kun je wel zien dat is zijijijijijijijijij

zoooo kinderachtig echt waar, zo diep triest, in en in zielig gewoon. Get a life. Waarschijnlijk is dit zo'n recreatie ruiter die net van de manege pony's is afgestapt naar de manege paarden, en zichzelf heel wat voelt, want tijdens haar laatste les heeft paar paard gebokt, en ze is blijven zitten Slapen

Denk je nou werkelijk dat anky op een paard gaat zitten wat nog geen zadel op heeft gehad? Heb je enig besef wat er gebeurd als anky wederom van een paard af kletterd en haar beenbreekt? Dat is vragen of wibi (je weet wel die pianist) even met mijn vingers in de gehaktmolen durft te zitten.....
Nee anky gaat er op zodra de paarden te rijden zijn, dwz als er minder kans is om er af te vallen.
Dank dat jij zo ver nog niet gaat komen om dit te begrijpen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:37

Sherwood: Misschien moet jij ook even verder lezen dan je neus lang is voordat jij zelf ook iemand zo bekritiseert Nagelbijten / Gniffelen

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:40

Anky is leuk !! Gewoon heel normaal gebleven zonder ster allures

sanjaystyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:30

ik zou ook zo gerageerd hebben als anky
je weet gewoon gelijk waar je aan toe bent mooi toch Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:36

x_Marr schreef:
Sherwood: Misschien moet jij ook even verder lezen dan je neus lang is voordat jij zelf ook iemand zo bekritiseert Nagelbijten / Gniffelen

nee gaat er om dat het te voelen is hoe het is als iemand je bekritiseerd zonder dat ze je kennen. Kan dus idd compleet verkeerd zijn.
Of het nu de juiste of de verkeerde is, maaktin dit geval niet uit. Ik ging er ook vanuit volkomen verkeerd te zitten. Maar zo is het beste te voelen hoe dat nu is als iemand iets over je zegt die je totaal niet kent en wat nergens op slaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:54

sherwood schreef:
x_Marr schreef:

nee gaat er om dat het te voelen is hoe het is als iemand je bekritiseerd zonder dat ze je kennen. Kan dus idd compleet verkeerd zijn.
Of het nu de juiste of de verkeerde is, maaktin dit geval niet uit. Ik ging er ook vanuit volkomen verkeerd te zitten. Maar zo is het beste te voelen hoe dat nu is als iemand iets over je zegt die je totaal niet kent en wat nergens op slaat.

Bingo, amen!!!! Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:07

lush schreef:
Daarbij vind ik Anky pas de beste van de wereld als ze zelf eens met een paard komt wat ze zelf helemaal heeft opgeleid.

*bonfire* *prisco* *joker* *idool* *cocktail* *junior*

Allemaal paarden die ze heeft opgeleid tot het hoogste niveau.... Zorg op zijn minst eerst even dat je goed geinformeerd bent, voordat je zulke domme en afgunstige opmerkingen gaat maken.

lush schreef:
We hebben het gezien in Groningen (paard en passie).

Ik wil jou wel eens zien als je paard zo uit zijn naad gaat....

lush schreef:
Als je een buitenrit maakt moet je ook rekening houden met bijv. een auto die vlak langs je komt gereden of toetert of de muziek kei hard aan heeft enz enz.

Onlangs dat filmpje van Anky niet gezien dat je met Salinero door een met slingers en balonnen versierd dorp stapt?

lush schreef:
Al je roem koopt weet je ook dat je een keer op je bek kunt gaan, maar als je je paard zelf inrijd en zover brengt neem ik mijn petje voor je af, dit geld niet allen voor Anky maar voor de meeste topruiters.

Neem je perje dan ook even voor Anky af, want zij leidt haar paarden zelf op. En neem dat meteen even deze domme afgunstige opmerkingen terug... Die zeggen echt meer over jou dan over haar...

lush schreef:
Maar desondanks, van mij uit mag ze genieten van haar toegeschoven succesen.

Oh, dus dat nog wel? Nou dat valt dan weer mee van je... Slapen

Wat ben jij een dom afgunstig mens zeg! Je hoeft heus niet oh en ah te roepen bij alles wat Anky doet, en je hoeft het ook niet mooi te vinden. Maar 3 gouden medailles op een rij is een megaprestatie, en elke opmerking waarmee je dat wil bagetaliseren zegt meer over jou afgunst, dan over haar kwaliteiten.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:16

Dames...zucht, wat een aanval gericht op 1 persoon. Iedereen is vrij om te zeggen wat hij/zij denkt toch.?
Denk ook niet dat Lush dergelijke uitspraken deed om zo'n commotie teweeg te brengen en denk ook niet dat hij/zij gedreven werd door afgunst.

Allemaal speculaties, zo'n topic is wel makkelijk om je frustraties te uiten en te laten zien dat je pro-Anky bent. Haha!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:17

kingbilly schreef:
Anky is leuk !! Gewoon heel normaal gebleven zonder ster allures

....euhm, ook daar zijn de meningen over verdeeld! Sigaar

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:19

Eerlijk gezegd denk ik dat Lush een rel-SA is, dus dat het hem/haar juist wel om de commotie gaat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:42

Weltevreden schreef:
Dames...zucht, wat een aanval gericht op 1 persoon. Iedereen is vrij om te zeggen wat hij/zij denkt toch.?
Denk ook niet dat Lush dergelijke uitspraken deed om zo'n commotie teweeg te brengen en denk ook niet dat hij/zij gedreven werd door afgunst.

Allemaal speculaties, zo'n topic is wel makkelijk om je frustraties te uiten en te laten zien dat je pro-Anky bent. Haha!

Je bedoelt de "aanval" van Lush op Anky of begrijp ik het nu verkeerd? Knipoog

lush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:05

@sherwood; ben jij helderziend?? aangezien ik volgens jou een ponyruiter ben die net van de manege afkom!! Vind ik heel knap van je. Je spreek voor je zelf... (ik rijd nu ivm werk enkel recreatief maar was tot voor enkele jaren terug z- springen)

Voor al die andere mensen die vinden dat ik mijn huiswerk niet gemaakt heb om maar enkele voorbeelden te noemen;
Prisco heeft Anky als 5 jarige gekregen en toen helemaal opgeleid.
Krack C traint ze sinds 2000, paard is van 1992 en voor heen gereden door Nick Wagman.
Painted Black is in 2001 gestart door Hans Peter Minderhout en in 2003 overgenomen door Anky.
Dat neemt niet weg dat ik het niet knap vind dat ze die paarden verder tot psg heeft opgeleid.
Mij ging het erom dat zij paarden begint te rijden als ze al iets van enig nivo hebben.
De meeste ruiters/ amazone's hier op bokt beginnen in de B klasse en sommige van deze ruiters/ amazone's rijden hun paard zelf in..
Daar heb ik meer bewondering voor, als ze dan met hun paard in het zz of verder komen.
Het was niet bedoeld als het afzeiken van anky want nogmaals niet iedereen kan zover komen met zoveel verschillende paarden. Als je boven de zz klasses komt heeft het niets meer met sport te maken. Het is en blijft een jurysport de een vind je top de andere niet.
Het is in mijn ogen steeds meer een geldkwestie aan het worden net zo als voetballen.(de ene voetballer kost nog meer miljoenen dan een andere)

lush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:20

Als bijv. Imke Schellekens de komende wedstrijden met enkele paarden eerste zou worden en zich verder ook op de wedstrijden in de kijker blijft rijden met diverse leuke paarden zal jullie Ankyfobie vlug voorbij zijn en lopen jullie met Imke weg.
Dit zegt meer over jullie meelopen dan over mijn eigen mening.
Schijnbaar mag je op bokt geen eigen mening hebben en moet je maar met de kudde meeslijmen, daar pas ik voor, vroeg of laat zullen jullie dit wel een keer inzien als mensen met paarden paardenmensen worden.
Aangezien ik al meer dan 40 jaar paarden heb weet ik wel het een en ander over het reilen en zeilen over en van paarden en paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:22

ze heeft bonfire anders al vanaf 2.5, ik weet niet of ze in deB begonnen is, maar ze heeft hem toch wel zelf opgeleid tot niveau 'OS'..

Dus ik snap niet waarom je dan meer bewondering hebt voor iemand die z'n paard opleidt t/m ZZ oid ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:24

lush schreef:
Als bijv. Imke Schellekens de komende wedstrijden met enkele paarden eerste zou worden en zich verder ook op de wedstrijden in de kijker blijft rijden met diverse leuke paarden zal jullie Ankyfobie vlug voorbij zijn en lopen jullie met Imke weg.
Schijnbaar mag je op bokt geen eigen mening hebben en moet je maar met de kudde meeslijmen, daar pas ik voor, vroeg of laat zullen jullie dit wel een keer inzien als mensen met paarden paardenmensen worden.
Aangezien ik al meer dan 40 jaar paarden heb weet ik wel het een en ander over het reilen en zeilen over en van paarden en paardensport.

Jij mag best een eigen mening hebben hoor, maar dat mogen de mensen die het niet met je eens zijn ook..

Alleen door je reactie kwam je nogal jaloers over, en daarnaast wat erin stond klopte niet...
Dan is het net alsof je dus dingen gaat verzinnen om iemand de grond in te boren Clown

En dat is niet helemaal fair lijkt mij..

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:33

Ik sluit me bij het laatste antwoord van lush aan. Ik heb dit topic gevolgd en ook ik ben van mening, dat als je een andere mening hebt dan de meeste mensen, dan word je op bokt af en toe behoorlijk neergesabeld. Het lijkt er op dat je geen eigen mening mag hebben. Ik vind anky goed rijden maar zie ook graag imke of hans peter rijden. Er zijn nu eenmaal mensen die een andere mening hebben en ook dat moeten we "respecteren".
Zonder dat je dan gelijk afgunstig of jaloers bent.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:47

lush schreef:
Prisco heeft Anky als 5 jarige gekregen en toen helemaal opgeleid.

Prisco kon nog niets als 5-jarige... En Anky zelf ook niet....

lush schreef:
De meeste ruiters/ amazone's hier op bokt beginnen in de B klasse en sommige van deze ruiters/ amazone's rijden hun paard zelf in..

Het gros van de bokkers die hun paard zelf inrijdt mag al blij zijn als ze uberhaupt de B uitkomen. De meeste blijven hangen in het L van levenslang. Na tig jaar met je 'zelfingereden' paard nog steeds in het L uitkomen vind ik geen prestatie. Zeker niet als je die prestatie vergelijkt met een paard opleiden van basis tot internationaal GP niveau.

lush schreef:
Daar heb ik meer bewondering voor, als ze dan met hun paard in het zz of verder komen.

Ze heeft al bewezen dat ze in staat is een paard van zadelmak op te leiden naar internationaal GP niveau: Bonfire was 2,5 toen ze hem kreeg. Maar als het om Anky gaat is dat voor jouw dan kennelijk niet goed genoeg?

lush schreef:
Als je boven de zz klasses komt heeft het niets meer met sport te maken. Het is en blijft een jurysport de een vind je top de andere niet.
Het is in mijn ogen steeds meer een geldkwestie aan het worden net zo als voetballen.(de ene voetballer kost nog meer miljoenen dan een andere)

Topsport is inderdaad makkelijker als je veel geld hebt, maar je kan er ook zonder veel financiele middelen komen. Kijk bijvoorbeeld naar Adelinde Cornelissen. Gaat nog steeds met haar trailertje op pad. Moest het gewoon doen met een lerarensalarisje en een buitenbak. Voor velen is het niet beschikken over (veel) financiele middelen gewoon een goed excuus voor het uitblijven van prestaties.

Het is natuurlijk makkelijker te roepen dat je talent niet (h)erkent wordt omdat je niet rijk bent, dan toe te geven dat je misschien toch niet zo getalenteerd bent. Als je een trailer en een paard hebt en naar wedstrijden kunt, dan zou GP haalbaar moeten zijn voor de echt getalenteerden. En ontzettend veel bokkers hebben een paard, een trailer, gaan naar wedstrijden, nemen (dure) privelessen, (geven tonnen uit aan setjes en frutsels maar komen toch nooit verder dan het L). Je kan mij niet vertellen dat dat alleen maar een geldkwestie is.

lush schreef:

Helemaal niks fobie. Je kan ook bewondering hebben voor meerdere ruiters tegelijk hoor. Zo vind ik Isabell Werth ook helemaal top. Tineke Bartels ben ik ook nog niet vergeten ondanks dat zij al een tijd niet meer in de ring verschijnt. Hubertus Schmidt vind ik bijvoorbeeld ook een vakman.

lush schreef:

Je hoeft helemaal niet met de kudde mee te lopen, maar je spreekt je jezelf gewoon tegen dat je mensen pas knap vind als zij zich bewijzen met een zelfopgeleid paard, commentaar levert op Anky dat zij niet de beste is omdat zij haar paarden niet zelf opgeleid heeft, terwijl zij zich met meerdere zelfopgeleidde paarden bewezen heeft... Zeg dan gewoon niks.

flitzz schreef:
Ik heb dit topic gevolgd en ook ik ben van mening, dat als je een andere mening hebt dan de meeste mensen, dan word je op bokt af en toe behoorlijk neergesabeld.

Geheel terecht als de argumenten waarmee je je mening onderbouwd niet waar zijn... Dan vraag je er om.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:14

lush schreef:
@sherwood; ben jij helderziend?? aangezien ik volgens jou een ponyruiter ben die net van de manege afkom!! Vind ik heel knap van je. Je spreek voor je zelf... (ik rijd nu ivm werk enkel recreatief maar was tot voor enkele jaren terug z- springen)

lezen is moeilijk he..... Dromen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:35

lush schreef:

als jij al zoveel ervaring hebt............ dan weet je dat het geen kattepis is wat deze dame neerzet........

en wat is nou ervaring Lachen in 40 jaar 4 enigste eigenste paarden waar je wat mee buiten gehobbelt heb of 40 jaar in de sport meedraaien met 100 paarden........

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:49

Supper mooiie foto Bloos zou so jarloers er op worde met so mooiie paard Bloos

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:51

Moderatoropmerking:
graag ontopic verder, op de man gaan spelen is totaal niet nodig

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:27

Ik kijk graag naar een rit van Anky en ze heeft gevoel voor humor in haar clinics enzo.
Ik denk dat er veel afgunst is op haar, maar waarom, ben toch blij dat we gezegend zijn met zo'n goede amazone.
Dat zet Nederland toch maar weer mooi op de kaart.
En er zijn zoveel amateurs die hun paard in het z hebben lopen maar die door iemand anders opgeleid is, verder komen ze niet maar wel pronken.
Je zou blij kunnen zijn voor diegene of jaloers en afkatten het is maar net hoe je tegenover diegene staat.

Ik ben een grote slijmbal en vind Anky geweldig. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:44

anneve schreef:
Jij met slecht op de hoogte Lush, want Anky heeft al haar paarden zelf zadelmak gemaakt en getraind. Ze heeft nog nooit roem gekocht. Salinero was wel al zadelmak, maar nog nooit op wedstrijd geweest. Een leerpaard heeft Anky ook nooit gehad, ze heeft als 12 jarige prisco gekregen en hem van groen tot grand prix opgeleid. Bonnie heeft ze als 2.5 jarige gekocht en ook vanaf de B zelf gereden tot en met olympisch goud.

Hoe weet je dat, Anneve?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:55

detour schreef:
Hoe weet je dat, Anneve?

Die info kun je halen uit de vele artikelen die over Anky worden geschreven in bladen als IDS, De hoefslag, en P&S. Je kunt het ook lezen in haar boek 'Onbeteugeld'.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:01

detour schreef:
anneve schreef:
Jij met slecht op de hoogte Lush, want Anky heeft al haar paarden zelf zadelmak gemaakt en getraind. Ze heeft nog nooit roem gekocht. Salinero was wel al zadelmak, maar nog nooit op wedstrijd geweest. Een leerpaard heeft Anky ook nooit gehad, ze heeft als 12 jarige prisco gekregen en hem van groen tot grand prix opgeleid. Bonnie heeft ze als 2.5 jarige gekocht en ook vanaf de B zelf gereden tot en met olympisch goud.

Hoe weet je dat, Anneve?

Heel eenvoudig: We reden vroeger op dezelfde (landelijke) concoursen.