Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annes3004

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:11

hmmm 't moet toch niet gekkr worden Scheve mond hoezo kort lontje.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:38

Schandalig natuurlijk..

jury schreef:
Moet je je een verplaatsen in de jury, wordt je eerst de blubber ingetackeld, naar je keel gegrepen en dan nog bedreigd met een stuk hout (als het artikel klopt natuurlijk).

Haha! Haha! Haha! sorry Bloos

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:57

Elk verhaal heeft een verhaal......
mijn verhaal, jou verhaal en het WAREverhaal!!!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:10

MissJ schreef:
hilden1971 schreef:
Aan elk verhaal zitten twee kanten, we weten niet precies wat de jury heeft gezegd om mischhien deze reactie te ontlokken, en wie weet was er een geldige reden voor de afwezigheid van het paard. Laten we nu eerst maar wachten op het tegen woord. Haha!

Is er ooit een reden om zo te reageren dan? Verward

Woorden kunnen soms pijnlijk aankomen. V.B je rijdt voor jou doen zo goed als je kunt, paard werkt niet mee. Jury zegt nadien klote paard of iets in die strekking, alleen heb je dat klote paard van je moeder die net bv 1 week ervoor is begraven en je met een hoop emotie onder je arm loopt. wedden dat je ontploft, neemt niet weg dat je soms ook kunt dooslaan in geweld, dus ik praat op voorhand niets goed. Cool

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:17

double schreef:
Tooske schreef:
Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.

Lips are sealed Voor jou de tip om eens naast een jury te gaan zitten..
Wat mag dan in hemelsnaam een reden zijn om een jurylid naar de keel te grijpen of überhaupt die gedachte de krijgen?
Een jurylid zit daar in zijn/haar vrije tijd, denk je dat een jury daar zit om een ruiter te irriteren? Rolleyes

Ik ken een jurylid die idd in de auto gaat zitten om iemand te irriteren ja en niet omdat, ze het jureren nou zo leuk vind.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:53

Tooske schreef:
Ik ken een jurylid die idd in de auto gaat zitten om iemand te irriteren ja en niet omdat, ze het jureren nou zo leuk vind.

En jij denkt serieus dat zo'n jury niets beters te doen heeft? Kom op nou zeg..
"Laat ik eens jury worden om ruiters te pesten"
Een jury is ook een mens, als je eens vaker naast zo'n jury gaat zitten dan merk je dat mensen soms dénken dat ze een geweldige proef neer zetten, of de regels pietjeprecies kennen.. Maar terwijl er in werkelijkheid gewoon niks van klopt..
En tja, als een jury dan niet even denkt zoals de ruiter wilt, dan moet de jury maar neergehaalt worden?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:54

Ik heb 26 augustus in wWerkendam nog een oudere heer gezien die zat te jureren, te sjagrijnig voor woorden, er kon geen vriendelijk woord of lachje vanaf, alleen maar snauwen. En die zat ponykinderen af te maken. Die had van mij bij wijze van spreken best even getackled gemogen hoor. Wat een azijnpisser.
Wat doe je dan als jury op zo'n wedstrijd. En degene die Tooske bedoeld ken ik ook. Altijd lelijk doen, kom je iemand aanmelden dan snauwt ze je altijd af en volgens mij heeft ze nog nooit gelachen. Bah, ga dan iets anders doen dan mensen pesten in het weekend!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:56

En nou niet lekker met z'n allen roomser dan de paus doen want iedereen heeft weleens gedacht: wat een klotejury!
Dat iemand aangevallen wordt is uiteraard niet normaal, dat keur ik niet goed maar ook in de wereld die jury heet zijn onaardige/vervelende mensen!!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:20

Beaux schreef:
een oudere heer gezien die zat te jureren, te sjagrijnig voor woorden, er kon geen vriendelijk woord of lachje vanaf, alleen maar snauwen. En die zat ponykinderen af te maken. Die had van mij bij wijze van spreken best even getackled gemogen hoor. Wat een azijnpisser.
Wat doe je dan als jury op zo'n wedstrijd.

Wow knap dat je kunt zien dat hij sjagarijnig is en kunt zien dat hij geen vriendelijk woord over heeft. Wellicht was daar het niveau van de ruiters ook naar, wordt je venzelf wel sjagarijnig van soms.
Ben pas geleden ook weer eens bij een wedstrijd wezen kijken en heb tenenkrommend langs de kant gestaan vanwege het niveau, en dat was pas de B. En dan ruiters die over de zeik zijn omdat ze (geheel terrecht overigens) geen wp hebben gereden.

En dan nóg vraag ik me af waar de gedachte vandaan komt om iemand, die in zn vrije tijd de moeite neemt om jouw wanprestaties te beoordelen, te tackelen.
Verbeter de wereld begin bij jezelf, als alle juryleden met diezelfde gedachtes rond zouden lopen zouden de terreinen bezaaid zijn met getackelde ruiters namelijk ROFL

Waar is de tijd gebleven dat men nog gezéllig op wedstrijd ging en er een familie-uitje van maakte. Lekker de hele dag bleef hangen op het wedstrijdterrein en collegaruiters aanmoedigde? Waar is die goede oude tijd gebleven?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:46

Waar blijft overigens de officiele melding cq standpunt van het KNHS. Op hun site staat nog niets. Zeker nu het de nationale pers gehaald heeft lijkt het me wel verstandig dat zij ook hun standpunt hierin geven.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:56

volgens mij klopt dit stukje trouwens niet.

Deze meid had een prijs gewonnen (dus geen fout op haar protocol) maar omdat ze niet op haar paard aanwezig was ging de prijs naar een ander. En daarom is die vent uit zn stekker gegaan en heeft later een staander gepakt.

Hoe het gesprek e.d veder is gegaan weet ik niet! Lachen

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:02

Citaat:
Aanleiding was een dispuut over het protocol

Hiermee wordt niet het protocol (papier met je punten) bedoeld maar de regels voor de prijsuitreiking.

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:06

wat een rel om een beker of een lintje
tis bijna hylarisch

next time de ''bereden Politie'' er maar langs opstellen met de prijsuitreiking Knipoog

Nathalie_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:09

Wat asociaal gedrag!!!
En ongeacht wat voor jury er zit of dat hij een oude chagarijn is of niet je hebt je eigen te gedragen!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:10

Ow haha sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:11

Vippie schreef:
Beaux schreef:
een oudere heer gezien die zat te jureren, te sjagrijnig voor woorden, er kon geen vriendelijk woord of lachje vanaf, alleen maar snauwen. En die zat ponykinderen af te maken. Die had van mij bij wijze van spreken best even getackled gemogen hoor. Wat een azijnpisser.
Wat doe je dan als jury op zo'n wedstrijd.

Wow knap dat je kunt zien dat hij sjagarijnig is en kunt zien dat hij geen vriendelijk woord over heeft. Wellicht was daar het niveau van de ruiters ook naar, wordt je venzelf wel sjagarijnig van soms.
Ben pas geleden ook weer eens bij een wedstrijd wezen kijken en heb tenenkrommend langs de kant gestaan vanwege het niveau, en dat was pas de B. En dan ruiters die over de zeik zijn omdat ze (geheel terrecht overigens) geen wp hebben gereden.

En dan nóg vraag ik me af waar de gedachte vandaan komt om iemand, die in zn vrije tijd de moeite neemt om jouw wanprestaties te beoordelen, te tackelen.
Verbeter de wereld begin bij jezelf, als alle juryleden met diezelfde gedachtes rond zouden lopen zouden de terreinen bezaaid zijn met getackelde ruiters namelijk ROFL

Waar is de tijd gebleven dat men nog gezéllig op wedstrijd ging en er een familie-uitje van maakte. Lekker de hele dag bleef hangen op het wedstrijdterrein en collegaruiters aanmoedigde? Waar is die goede oude tijd gebleven?

Het niveau was prima die dag en als je een kind aan komt melden en je wordt afgesnauwd dan vind ik dat behoorlijk sjagrijnig en er weinig gezellig familie-uitjes-achtig uitzien. En dit was niet alleen bij mij maar bij iedereen.
En meestal zie je neit dat iemand geen vriendelijk woord over heeft maar hoor je dat. Ik hoorde hem punten geven omdat ik naast de auto stond en de manier waarop deze heer dat deed was heul erg sjagrijnig. De schrijfster zat stijf van schrik in de auto.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:12

Als ik dit zo lees, ging het niet toevallig over een springconcours?

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:12

ja het was een springconcours ja! Lachen

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:15

jury schreef:
Waar blijft overigens de officiele melding cq standpunt van het KNHS. Op hun site staat nog niets. Zeker nu het de nationale pers gehaald heeft lijkt het me wel verstandig dat zij ook hun standpunt hierin geven.

Doordat er aangifte is gedaan door het betreffende jurylid heeft het door toedoen van de politie de nationale pers gehaald. De KNHS zal dus gewoon het juryrapport afwachten en hiervan uitgaande te werk gaan. Maar wees gerust. Er wordt héél hard gewerkt om de zaak in onderzoek te nemen en de juffrouw te berispen. Er wordt dus verder niets in doofpot gestopt, maar de KNHS wil wel eerst graag precies weten wat er aan de hand is. ( En dat had dus zéér weinig te maken met zure jury`s, of met mensen die op hun vrije zondag een beetje ruitertjes wilden pesten Knipoog )

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:19

Nee, maar dat is ook helemaal niet wat ik er mee wil zeggen. Het gaat er alleen om dat iemand zegt dat je soms wel eens jury's hebt die je in gedachten verwenst en dat de rest er zo hysterisch op reageert alsof alle jury's lieftallig zijn. Dat is gewoon niet zo. En die verwens je weleens maar dat wil niet zeggen dat je ze ook daadwerkelijk wat aan wil doen.

D_Cartigny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:20

We weten allemaal niet wat er is gebeurd.

Maar ik als het ook niet leuk vinden als ik op de prijsuitreiking kom. En in eens geen prijs meer krijg.
Je zal maar een paard hebben die zo bang word van al dat kabaal dat hij misschien levensgevaarlijk kan worden. Dan kom ik ook liever niet te paard me prijs op halen.

Maar ik vind niet dat je iemand bij de keel moet grijpen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:23

Echt vreselijk asociaal wat er geburd is! Ik weet welk jurylid belaagd is, en ik kan niet zeggen dat hij erg zuur is.
Hij komt op mij altijd over als een erg vriendelijke, vrolijke man met humor.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:25

Tsja, je kunt ook als je ergens start even gaan uitzoeken of de prijsuitreiking te paard/in tenue is en je daar aan gaan houden. En mocht prijsuitreiking te paard link zijn dat je dat dan van te voren aangeeft bij het secretariaat/officials.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:27

D_Cartigny schreef:
We weten allemaal niet wat er is gebeurd.

Maar ik als het ook niet leuk vinden als ik op de prijsuitreiking kom. En in eens geen prijs meer krijg.
Je zal maar een paard hebben die zo bang word van al dat kabaal dat hij misschien levensgevaarlijk kan worden. Dan kom ik ook liever niet te paard me prijs op halen.

Maar ik vind niet dat je iemand bij de keel moet grijpen.

De omstandigheden tijdens de prijsuitreiking waren niets enger dan het concours zelf rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:29

femiaans schreef:
jury schreef:

Doordat er aangifte is gedaan door het betreffende jurylid heeft het door toedoen van de politie de nationale pers gehaald. De KNHS zal dus gewoon het juryrapport afwachten en hiervan uitgaande te werk gaan. Maar wees gerust. Er wordt héél hard gewerkt om de zaak in onderzoek te nemen en de juffrouw te berispen. Er wordt dus verder niets in doofpot gestopt, maar de KNHS wil wel eerst graag precies weten wat er aan de hand is. ( En dat had dus zéér weinig te maken met zure jury`s, of met mensen die op hun vrije zondag een beetje ruitertjes wilden pesten Knipoog )

Kijk en zo'n berichtje dat men er mee bezig is zou voor mij al voldoende zijn.