Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
HannahFrouk schreef:In zekere zin ben ik het niet eens zo met je oneens hoor. Maar ik vind dan precies hetzelfde ook voor mensen. Want draagmoederschap met ingeplante eitjes vind ik dus ook niet helemaal pluis.
Maar ik blijf er voor mezelf dus bij: paard niet, dan mens ook niet. En nogmaals met nadruk: hoeft niemand van mij OOK te vinden, maar zelf vind ik dat wel.
berpie schreef:Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mennig toch anders saaie boel hoor.
Mindim schreef:Citaat:En dan vind ik dat voor de mensen hun eigen keus, maar die paarden hebben niks te kiezen.. en wat is het nut er dan van?
Dat de eigenaresse dat graag wil, straks lijken die veulen qua karakter en / of uiterlijk helemaal niet op de merrie...
Ze zal vast een goede papa hebben uitgezocht. De veulens krijgen niets van de surrogaatmoeder mee, want het is niet haar eitje, dus het zal altijd ergens kenmerken van de overleden merrie hebben, want het stamt er 50% vanaf, dus die opmerking slaat kant nog wal.
Mindim schreef:@ Berpie, ik zeg nergens dat jij geen mening mag hebben hoorAlleen heb ik de mijne ook en spu die graag.
En dat amerikaanse mag mijn part ook daar blijven, want men knuffelt daar iedereen lijkt het en ik vind het allemaal altijd zo nep. Maar goed das een andere duscussie.
Ik snap ook niet warom het wel bij mensen wordt geaccepteer en bij dieren dan weer niet. Andersom natuurlijk ook, een dier mag je 'humaan' laten inslapen, maar een mens op eigen aanvraag niet, krom allemaal.
SparklingApp schreef:Zeker geen ervaring in de fokkerij?![]()
Daarom zeggen ze vaak fokken is gokken, zo simpel is dat allemaal niet!
Jij hebt het over de 50% genetisch materiaal die ze mee krijgen, ik heb het over het karakter en uiterlijk.. (en als ze zit te wachten op een veulen die ergens wat kenmerken van de merrie heeft kan ze imo beter iets uit gaan zoeken met eventueel aardig dezelfde bloedlijnen)
En wat die veulens volgens mij toch van hun surrogaatmoeder mee krijgen is een stukje voorbeeld en opvoeding, daar kan jij het niet mee eens zijn, maar dat is wel mijn mening!
Mindim schreef:Even vrij vertaald, stel dat ik dood ga en ik heb nog eicellen, dan kan mijn man beter een kind krijgen met mijn zus (aardig dezelfde bloedlijnen) want dat kind heeft dan meer kenmerken van mij, dan dat mijn eitje bevrucht wordt door mijn man en door een draagmoeder wordt gedragen? Ook al zou mijn zus het kind opvoeden, genetisch stamt het kind 50% van mij af en ik zal altijd iets doorverven naar mijn kind, ongeacht opvoeding.
Als dat je redenering is, dan snap ik hem niet.
Beaux schreef:O nee, met een huis-tuin-en keuken paard doe je dit niet? Een kennis van mij heeft dit met haar huis tuin en keuken paard wel geprobeerd en dat is helaas niet gelukt.
Wat oordelen jullie lekker, en de indianenverhalen over dat er onverdoofd eitjes gepuncteerd zouden zijn daar walg ik van want dat is gewoon niet waar. Bij overleden mensen nemen ze ook sperma en eicellen af en dan zijn ze echt al wel dood. Het moet wel binnen een bepaalde tijd na overlijden
En als we het gaan hebben over het geen eigen keuze hebben van een paard: hoe is jullie paard ontstaan en ter wereld gekomen. Das ook egoistisch dan he, vind je niet? Door julie/onze vraag naar paarden worden er zielige merries tegen hun wil in door de arm van de inseminator verkracht! Dat is toch wel een rotgedachte he!
En om het dan nog maar niet over het gebruik en rijden van paarden te hebben. Ja hoor, lekker veel keus hebben ze. Nee als je zo oordeelt kunnen we beter onze paarden los gaan laten ergens op de hei, dan kunnen ze lekker zelf kiezen.
En als iets uit Amerika komt is het belachelijk? Dankzij een land als Amerika waar veel geexperimenteerd wordt kunnne er veel mensen en dieren tegenwoordig genezen worden van ziektes etc en zijn er behandelingen uitgevonden die hier nog niet aan de orde zijn.