Verschrikkelijk...

En wat betreft de eigenaresse, die zou ik ook dolgraag een jaar op dat veldje vastketenen, kijken hoe lang ze overleeft zonder eten en genoeg drinken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barmat schreef:Van dit soort dingen moet ik echt huilen
randalinpony schreef:Ik ben hier wel benieuwd naar het verhaal achter het verhaal. Waarom al deze dieren geexporteerd?
Wilde deze vrouw een stoeterij opzetten maar kon ze de rekeningen niet betalen?
Was ze bezig met onderzoek voor farmacie- of voedingsindustrie doeleinden en ging dat ergens mis?
Zoolgangster schreef:Ik heb eens een tamme rat in huis gehaald, die van iemand was die anorexia had. Het diertje had een groeiachterstand en was véél te licht, want vrouwtje was bang dat ie ook "te dik" zou worden, en ik moest van haar het ratje hele piepkleine beetjes voer (veel te weinig) geven (heb ik me natuurlijk niet aan gehouden)... Sommige mensen projecteren hun eigen anorexia op hun huisdieren, zodat die ook uitgehongerd worden, helaas.
Macusa schreef:In Spanje wordt niet zoveel hooi verbouwd ...
Zoolgangster schreef:Huertecilla, ik neem aan dat buitenlanders van tevoren niet goed (kunnen?) inschatten, hoe de situatie in Spanje is, wat hooi betreft.
Citaat:Verkopen is geen realistische optie omdat de spaanse economie al een klein jaar afremt. De paardenhandel is met meer dan driekwart afgenomen. Paarden naar de slager is echter hier in Spanje niet gebruikelijk. In NL is dat als 'oplossing' heel normaal, hier nog niet eens zo makkelijk.
Cyrina schreef:Citaat:Verkopen is geen realistische optie omdat de spaanse economie al een klein jaar afremt. De paardenhandel is met meer dan driekwart afgenomen. Paarden naar de slager is echter hier in Spanje niet gebruikelijk. In NL is dat als 'oplossing' heel normaal, hier nog niet eens zo makkelijk.
Als ik zo de stukjes lees over de paarden bij hun stamboek, hadden ze zo terug gekund naar vorige eigenaren en liefhebbers buiten Spanje.
Huertecilla schreef:'Dom' is incorrect. Waarschijnlijk cultureel belast met een blokkade de kudde te reduceren door paarden te laten slachten.
Ik zie het hier een stukje stroomopwaards bij een stel Engelsen nú gebeuren. Die hebben een groep van 20 paarden. Bijna allemaal 'van de slager gered'. Die zelfuitgeroepen goeddoeners hadden afgelopen winter een groep scharminkels staan. De paarden zijn nu al weer aan het afvallen. Ze hebben voor slechts een paar maanden voorraad.....
Die mensen sluiten onbewust hun ogen. Ontkennen dat ze het beste een tiental paarden kunnen laten slachten. Dat zou echter een frontale botsing zijn met waar ze zich al 5 jaar luidkeels op laten voorstaan....
Het vervelende is dat ze uiteindelijk toch moéten doch dat dan inmiddels álle paarden ingeleverd hebben. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald is helemaal van toepassing. Dat werkt echter niet zo bij 'dierenredders.'
Zo ken ik er nog een heel stel waarbij het fout zál gaan deze winter. Vooral engelsen, maar ook een duitse en een belgische. Ja, zonder uitzondering vrouwen. Wellicht een opvallend toeval, wellicht een verband met het emotionele conflict.
hc