’Je voeten worden hier gewoon uit je beugels gereden’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: ’Je voeten worden hier gewoon uit je beugels gereden’

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:36

Een ruiterpad zou ook voor de ruiters van de Hoekse trainingsstal een welkome oplossing zijn. ,,Ik durf nu de weg niet op,’’ zegt Van der Meer. ,,Maar een lekker ontspannen ritje na een training zou wel fijn zijn voor zowel ruiter als paard.’’

foutje; vd meer is van de Hoeve. Haha!

Maar, weinig last van.
Harry staat aan de weg naar strand beukel, vlakbij Noordland.
En daar ligt een prachtig ruiterpad omhoog naar het strand.
Maar de andere manege's hebben er inderdaad flink last van ja.. Scheve mond

Hoek van holland vind ik trouwens nog wel een redelijk relaxede locatie, en veilig naar het strand.
als je achter elkaar rijdt op het fietspad en je paard goed aan het verkeer gewend is, geen probleem..

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:58

Ik ben blij dat er aandacht wordt besteed aan dit onderwerp! Natuurlijk is het belangrijk dat de mensen die met hun paardje de weg op gaan weten hoe ze hun paard onder controle moeten houden, maar ik vind het net zo belangrijk dat andere weggebruikers eens gaan leren hoe ze met paarden in het verkeer om moeten gaan. Ik moet een paar smalle bruggetjes over om bij het ruiterpad te komen, en hoe vaak ik toch ruzie heb gemaakt met fietsers die (op de brug) proberen zich langs je te wurmen, en dan gaan klagen dat ze te weinig ruimte hebben... Die bruggetjes op zich zijn al eng genoeg, laat staan dat er nog een fietser naast moet! Ze kunnen toch wel even een paar seconden wachten...?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:30

eevita schreef:
Wij weten wie het zegt... Clown

en ik doel op gequote meneer De Groot

De lezers van de krant niet. Díe lezen dat een manegehouder vindt dat paarden niet op de weg horen. Erg slim Gestoord
Goede aanpak om meer respect en ruimte te krijgen op de weg Frusty

hc

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:20

Hc ik vroeg me al af of je hier ging posten Knipoog

Als sommige situaties echt zo gevaarlijk worden als sommige hier beschrijven vraag ik me af, zoalng er geen maatregelen genomen worden of het dan wel verstandig is om daar toch te blijven rijden.

Op zon manier breng je toch ook andere mensen in gevaar en zou ik niet op mijn geweten willen hebben.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:39

Ik vraag me wel eerder of de journalist hier niet zijn eigen draai aan gegeven heeft. Want het is hier inderdaad levensgevaarlijk om op de openbare weg te rijden, paarden horen in het hedendaagse verkeer niet meer thuis, juist daarom zal er meer aandacht besteedt moeten worden aan ruiterpaden waar ze wel veilig kunnen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:30

berpie schreef:
Hc ik vroeg me al af of je hier ging posten Knipoog

Als sommige situaties echt zo gevaarlijk worden als sommige hier beschrijven vraag ik me af, zoalng er geen maatregelen genomen worden of het dan wel verstandig is om daar toch te blijven rijden.

Op zon manier breng je toch ook andere mensen in gevaar en zou ik niet op mijn geweten willen hebben.

Voor zover ik kan inschatten, ik ken alle locaties, klopt t wel aardig. Maar het allerbelangrijkste is dat je pas de weg op gaat wanneer je paard volledig verkeersmak en betrouwbaar is.
Ik rij al 20 jaar in en door het westland, en nog nooit een ongeluk gehad of meegemaakt op de weg.

gewoon een kwestie van verstandig nadenken. *dat geldt overigens in heel nederland Knipoog *

Liisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:58

Haay

ik rij op manege el sham. En wat er staat is 100% waar. als we naar buitne gaan rij je minaiemaal 15 over het fiets pad en met 2x oversteken is het meestal op eltten. El sham heeft vrijspelling gekregen anders had je op ene gras vled langs de andren kant moetne rijden van een meter breed. dus dit zal veel problemen op lossen Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:18

eevita schreef:
Maar het allerbelangrijkste is dat je pas de weg op gaat wanneer je paard volledig verkeersmak en betrouwbaar is.

Helaas is dit niet uit een boekje te leren aan je paard. Tenminste bij die van mij niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:33

Sjonniej schreef:
eevita schreef:
Maar het allerbelangrijkste is dat je pas de weg op gaat wanneer je paard volledig verkeersmak en betrouwbaar is.

Helaas is dit niet uit een boekje te leren aan je paard. Tenminste bij die van mij niet.

hahaha mee eens!!

Ik ken mensen die hebben een volledig verkeersmak paard gekocht, maar dan verkeersmak volgens het verkeer in de polder wat dus totaal niet te vergelijken is met de vrachtwagens, snelheden en drukte hier in het westland.. dus verkeersmak is nog vrij relatief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:45

Citaat:
gewoon een kwestie van verstandig nadenken. *dat geldt overigens in heel nederland Knipoog

Wellicht wordt deze zin in de bovenstaande reacties vergeten mee te nemen, wordt alleen mijn zin over verkeersmakke paarden gequote..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:29

Ja maar als ik pas op de weg kan met een verkeersmak en betrouwbaar paard, dan kom ik daar dus nooit. Want de enige plaats waar een paard verkeersmak wordt, is op de weg. Ik zal me dus toch tussen al die vliegende vrachtwagens moeten bevinden, om mijn paard met verkeer in aanraking te laten komen.
Natuurlijk moet je verstandig nadenken. Maar met alleen verstandig nadenken kom je er als ruiter niet.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:18

Ik rij zelf zo'n 4 keer per week in Madestein & De uithof. Vind zelf de paden best goed in Madestein, op de zwarte brokken plastic na. In Madestein zijn de paden ook bijna altijd droog, wat ik wel heel fijn vind omdat ik geen bak bezit dus altijd buitenrijd.
In de Uithof vind ik het wel jammer dat de paden altijd zo modderig zijn. Heb ik nieuwe peesbeschermers, kom ik thuis zijn ze niet groen met lichtblauw meer maar bruin met zwart . Huilen van het lachen Maar idd, het verkeer is echt erg druk! Gelukkig schrikt mijn haf niet van het verkeer en is ze erg mak langs de weg. Knipoog

marloes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:48

bij manege noordland is het gewoon super, je kan zo het strand op en de duinen in richting hoek van holland, heerlijk! (ik heb hier een bijrijdpaard staan)
toen ik bij madestein in de buurt stond, vond ik het zelf niet zo'n probleem om de madeweg over te steken, hierna zit je toch heerlijk bij een heleboel ruiterpaden en het ockenburgse bos in de buurt Knipoog