Arabische wereldkampioene absolute veilingtopper *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Arabische wereldkampioene absolute veilingtopper *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:31

Redrumfox schreef:
Voor dit type vind ik het een heel mooie merrie. Daar kan niemand omheen. Lachen

ginouque: niet oordelen over iets waar je geen verstand van hebt. Arabieren zijn namelijk in alle takken van de paardensport succesvol in te zetten.

Dat wilde ik ook maar even zeggen.
Een arab is net zo goed in de sport als een ander paard. Pling
Alleen worden ze wel eens lager beoordeeld in de dressuursport omdat het een pony is.
En dat vind ik al helemaal gewoon niet eerlijk en belachelijk. Boos!
Toch ga ik ervoor als mijn arabje er klaar voor is. Cool

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:05

Een hoop negatieve reacties van mensen die waarschijnlijk de ballen verstand niet hebben van een zuiver paardenras en de Arabier in het bijzonder.

Dit is een onwaarschijnlijk mooi dier en ik denk dat het veulen wat zij draagt van QR Marc buitenaards zal gaan worden.

Trouwens het is al oud nieuws dat zij voor zoveel geld is verkocht. Was half augustus al bekend.
Zij zal in Europa geshowd worden door Frank Sponle.

Ik nodig al die Arabierenhaters uit om eens naar een show te komen en eens onbevooroordeeld de paarden te bekijken.
Het zijn dan geen KWPNers.... maar misschien heb je wel een leuke dag.

Zou ook een boek vol kunnen schrijven waarom ik geen ander ras zou willen hebben (en zeker geen KWPN) maar ik laat mijn collegapaardenliefhebbers in hun waarden.
Waarom kunnen jullie dat dan niet Verdrietig bij de Arabierenliefhebbers.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:20

Het is inderdaad eeuwig zonde dat zoveel mensen zo'n merkwaardig oordeel hebben over Arabische volbloed paarden, de redenen daarom kunnen we alleen maar naar raden. Maar het zal bij sommige een stukje jaloezie zijn, bij andere een stukje onbekendheid en bij velen heel veel horen zeggen, want "Arabieren zijn alleen maar voor de show, zijn gekkenhuizen om op te rijden". En dat laatste zal ook wel gelden omdat de gemiddelde ruiter de sensibiliteit en het temperament van dit dier niet aan kan.
Ik heb zelf een Arabier, ( en een aantal andere hoog in het bloed staande paarden gehad) het is niet het makkelijkste paard om te rijden, maar hij kan alles. IK heb er endurance meegereden, rijdt hem western ( met een prima "jog" voor pleasure, rollbacks en spinnen gaan ook al leuk en stoppen vind hij fantastisch) , maar hij kan ook al aardig piafferen, changeren en alle zijgangen. Daarbij heeft hij een heerlijk karakter, een prachtige uitstraling en zeker niet iel, maar wel anders gebouwd dan onze andere 2 paarden.
Maar ik krijg het niet voor niets en moet er wel voor werken, en hij ook! Maar dan heb je wel een paard onder je wat ondanks zijn 1.55m een hele hoop meer energie en kracht toont dan de gemiddelde KWPN'er en aanverwanten.
Overigens hebben we ook een Lusitano en een Paint horse. Ook hele fijne paarden, met hele fijne karakters en ook even sensibel. Overigens is het pittige karakter van een Lusitano voor de gemiddele dressuurruiter ook te veel en zal onze vrijwel puur op cutting gefokte Paint voor de meeste ook een hele handvol zijn.

Ik kan best begrijpen dat het ene ras meer aanspreekt dan het andere, maar om een Arabier meteen "lelijk" te gaan noemen getuigt van onkunde. Een goed gebouwd paard, van welk ras is nooit lelijk, maar kan gewoon minder je type zijn om wat voor reden dan ook.

Ik vind Arabieren in het algemeen prachtig, qua uitstraling, karakter en prestaties. Maar er zijn ook binnen dit ras weer types die ik liever zie als anderen, wat niets zegt over de schoonheid van het dier. Er zijn ook rassen die ik zelf nooit zal willen hebben, maar die ik echt nooit "lelijk" zal durven noemen.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:28

Pling Afgod Afgod OK dan! *LOL* Go jij! Go jij! Haha!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:54

wat een bedrag !!
ik vind haar eigenlijk niets speciaal hebben ...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:56

Ik vind het wel een schitterende merrie maar daarmee is het ook gezegd, het gangwerk valt me tegen.
Body heeft ze idd wel, meer als de meeste showarabieren.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:23

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:53

Ik krijg het idee dat ze lichtelijk onregelmatig loopt, vooral in het begin. Dat idee had ik al bij het veilingfilmpje en bij dit filmpje weer.

Nu zal er wel vreselijk over me heen gevallen worden maar ik bedoel het eerlijk niet rot ofzo, ik denk het alleen te zien.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:36

@anneliesdj: Je zal Kwestura eerst moeten zien lopen voordat je kan zeggen dat haar gangwerk tegenvalt. Ze vliegt door de ring en menig rus hier in NL kan niet aan haar gangwerk tippen.

Christine Jamar bood niet voor zichzelf op Kwestura heb ik een groot vermoeden van. Ik durf er goed op te gokken dat ze op die merrie bood voor dhr Paul Gheysens.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:11

wauw!
In dit filmpje laat ze zich vind ik veel beter zien dan in dat veiling filmpje.
PRACHTIG

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:20

Poeh wat een machtig beenwerk heeft die merrie zeg. Kippenvel! anneliesdj: Mij viel hetzelfde op. Maar kan me niet voorstellen dat ze een paard kopen wat onregelmatig is voor zo'n prijs: die zal zeker 2x ruim (goed)gekeurd zijn voor de verkoop. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:14

jazz-fan schreef:
@anneliesdj: Je zal Kwestura eerst moeten zien lopen voordat je kan zeggen dat haar gangwerk tegenvalt. Ze vliegt door de ring en menig rus hier in NL kan niet aan haar gangwerk tippen.

Van een filmpje kun je net zo goed wat zien en ik zeg niet zomaar wat, heb de filmpjes meerdere keren bekeken en bij beide filmpjes viel het me op.
Als je wilt weten of ze goed droog beenwerk heeft moet je d'r idd irl gaan bekijken maar wbt de gangen kun je van het filmpje ook genoeg zien.

Overigens wel toevallig dat ik niet de enige ben die het opviel.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:07

anneliesdj schreef:
Als je wilt weten of ze goed droog beenwerk heeft moet je d'r idd irl gaan bekijken .

Vorig jaar stond ze naast Siv op stal in Aachen, we hebben haar heel goed kunnen bekijken en Siv ook Lips are sealed (er waren alleen tralies tussen de stallen Pling )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:28

En Siv bleef er rustig onder? Wilde beesten he, die arabische hengsten? Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:39

anneliesdj schreef:
En Siv bleef er rustig onder? Wilde beesten he, die arabische hengsten? Knipoog

Er ging wel een tafereeltje aan vooraf, maar Siv is altijd rustiger met mooie dames als met andere hengsten. Alleen afgelopen weekend was hij een beetje doorgedraaid op stal in Renswoude Scheve mond Hij moest en zou naar die merrie die achter hem stond !

Maar nu weer ontopic Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:23

Wat vind jij van de merrie? Zie je wat ik zie of zie ik spoken?
(wat een leuke zinspeling... Tong uitsteken)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:32

anneliesdj schreef:
Wat vind jij van de merrie? Zie je wat ik zie of zie ik spoken?
(wat een leuke zinspeling... Tong uitsteken)

Jij ziet spoken Haha! Ik (en velen met mij) hebben haar mogen aanschouwen in Aachen. Misschien dat ze ten tijde van de veiling niet helemaal rad liep, het kan een momentopname zijn, maar als deze merrie gaat showen, dan wordt je bijna uit je schoenen geblazen ROFL