Goed dat die dna test is gedaan. Binnen het draverswereldje was de geboorte van dit veulen al langer bekend, maar niemand die zomaar geloofde dat dit een 100% draver is. Leuk!
@greensleaves : ik had het idd alleen over paarden Van bont heb je maar één gen nodig om het te tonen, hartstikke dominant dus Dat je het niet altijd ziet komt door de minimale expressie.
Dit lijkt idd een speling van de natuur. Voor kleurwetenschappers zou dit een uitdaging moeten zijn
Geloof dat we op FA beter verder ingaan op dit bijzondere fenomeen. Geloof wel dat ik mijn merrie hun stamboom eens ga uitpluizen of er geen hengsten of merrielijnen tussen met sabinogenen. Dan even een hengst erbij met zo'n gen en heel misschien dat ik dan eindelijk eens een veulen met heb met meer dan een enkel wit haartje op het hoofd of een wit voetje.
is pas geleden bij de kossack stud een bonte arabier geboren...en was een engels volbloed merrie in australië die tot vier keer toe achter elkaar van verschillende vaders bonte jongen voortbracht. grapjes van de natuur
ben nu wel erg nieuwsgierig naar dit veulen. ik kan helaas geen enkele link openen en ook alle geplaatste foto's zijn bij mij kruisjes??? is er een andere manier om dit artikel toch te zien?