Bokker Aimee: Nihao, Beijing huanyingni!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vessuvius

Re: Bokker Aimee: Nihao, Beijing huanyingni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:52

wat een prachtig verslag

heel erg bedankt hiervoor,..top dat je dit
hebt willen delen met de bokkers
dikke knuffel voor jou Knipoog

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:28

Aimee wat een topverslag van jullie onvergetelijke reis naar het verre China!!!!
Helemaal top Cool
Een goede reis terug naar huis!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:04

Wat een supermooi geschreven verslag, lijkt me echt een totaal andere wereld daar.
Goede reis terug!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:05

Geweldig verhaal! Veel plezier vanavond en goede reis terug! Misschien zie ik je volgende olympische spelen wel! Ik ben van plan om daar in 2012 ook heen te gaan!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:24

Wat een geweldig verslag, je kunt gewoon bijna de sfeer voelen Haha! Het lijkt me fantastisch om daarbij te mogen zijn!
Veel plezier vanavond en een goede reis terug!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:18

Geweldig verslag. ontzettend leuk om het eens van een andere kant te kunnen bekijken. Bijzonder dat je daar geweest bent!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:31

Geweldig geschreven, echt heel leuk om te lezen Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:39

Wat een gaaf verslag!

Erg leuk om te lezen en zag alles helemaal voor me Haha!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:44

Wauw klinkt als een super vakantie en mooi geschreven Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:18

Weet je ondertussen al waarom ze er geen Nld bij wilden hebben?

Wel een hoop geluk gehad met kaartjes die jullie kregen! Knipoog
Leuk geschreven verhaal.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:19

Wat klinkt dat onwijs gaaf zeg!! Cool
Over 4 jaar ben ik er ook bij, zeker weten! Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:28

Prachtig geschreven verslag en het geeft inderdaad een heel nieuw beeld van de spelen. Jammer dat de paardensporters zo'n "elitair clubje" vormen. Anderzijds wordt door de afgelegen locatie de integratie ook niet bepaald vergemakkelijkt.
Bedankt voor je bericht! Cool

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:29

Geweldig verhaal! Heel herkenbaar ook, ik ben zelf een paar keer in China en Hong Kong geweest en weet er alles van. De opluchting van schone toiletten in de MacDonalds in HK na de vieze open(-bare) toiletten in China.
Hartelijk dank voor je belevenissen.

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:43

Leuk om te lezen! Het klopt echt dat de sfeer in een Olympische stad en het HHH ongekend zijn. Ik heb het nu ook 2 keer meegemaakt en het is echt geweldig. Beijing zat er helaas niet in maar Vancouver en London kunnen zich opmaken voor een bezoekje van Jokano.Haha!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:41

Wat een onvergetelijke ervaring!
En een super verhaal, heel mooi geschreven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:07

Leuk om je verslag zo te lezen. Denk alleen dat voor mij bepaalde dingen zoals geen nette toiletten of geen eten en drinken kunnen krijgen en nog wat andere kleine ergernissen mij op den duur zo zouden tegenstaan dat ik mij zou dood ergeren ipv te genieten van de sfeer daar. Al dat theatrale gedoe hoeft voor mij niet. Misschien dat ik naar London ga over 4 jaar. Veel belgen zullen de stap wel wagen want je kan in een dagje heen en weer reizen of er een weekendje van maken. Geen grote cultuurverschillen en zo. En last but not least een taal die begrijpbaar is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:20

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties! Kusje

Ik wilde het gisteren al zeggen, maar ik werd weer steeds uitgelogd Clown
Daarop zijn we maar voor de laatste keer naar het HHH gegaan voor de afsluiting van twee onvergetelijke weken. Afscheid nemen van onze Olympische vrienden, het was een mooie avond en nu is er ineens rust Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:23

HorseyDude schreef:
Leuk verslag heb je daar neergepend, alleen wat staat er nou boven? Nihao weet ik wel, da's hallo..... maar huanyingni???
Alleen jammer dat de Spelen straks weer voorbij zijn! Huilen

De titel betekent "Hallo, Beijing verwelkomt je" Lachen
De Chinese themesong die hier plat gedraaid wordt is Beijing huanyingni Muziek!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:28

wow wat een prachtig verhaal! Lijkt me echt geweldig om daar bij te mogen zijn! Jammer dat de spelen nu alweer voorbij zijn het gaat allemaal zo hard! Nu moeten we weer 4 jaar wachten:S!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:33

Amina schreef:
Aimee wat een leuk verslag! En je zit er gewoon nog steeds. Haha!
Ik ben gisteren terug gekomen uit Hong Kong, na nog even opgehouden te zijn door de tyfoon. Wat heb ik genoten daar zeg! Het was een hele ervaring om die wedstrijden mee te maken. De overwinning van Anky, WAUW!! Doordat de wedstrijden allemaal 's avonds gehouden werden hebben we overdag ook veel van de stad kunnen zien.
Ik vond het Holland Housje niet zo elitair trouwens. Het was vast en zeker anders dan in Beijing, maar dinsdag vond ik het hartstikke gezellig ondanks dat ik daar bijna niemand kende. Helaas was er de rest van de week minder te doen. Aimee, geniet er nog even van daar he!

Ha, je bent alweer thuis! Leuk dat je ook zo hebt genoten OK dan!
Wij kwamen direct vanuit het Holland Heineken House via het vliegtuig de Holland Olympic Club binnengerold.... Dat was echt een koude douche. Alleen Rob Ehrens, die zei ons breed lachend gedag. Wij hebben meer Nederlanders gesproken die het wel leuk vonden Ja Maar toen wij diezelfde mensen in Beijing weer tegenkwamen, was de reactie alleen maar: Wow! Wow! is dit altijd zo? Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:44

OoappeloO schreef:
Weet je ondertussen al waarom ze er geen Nld bij wilden hebben?

Wel een hoop geluk gehad met kaartjes die jullie kregen! Knipoog
Leuk geschreven verhaal.

Niet echt. Veel mensen hebben wel het vermoeden dat China in het algemeen heeft proberen te voorkomen dat buitenlanders op de Spelen afkwamen. Het was de bedoeling dat het een Chinees feestje werd. Ze waren ook helemaal niet voorbereid op buitenlandse bezoekers.

We hebben heel veel geluk gehad Ja
De kaartverkoop was een regelrechte ramp. China heeft minimaal 75 % van de kaarten weggegeven aan Chinezen voordat de kaartverkoop begon. Zogenaamd om de tribunes vol te krijgen, helaas had het precies het tegenovergestelde effect. De rest van de wereld moest toen de overgebleven 25 % zien te verdelen en dat liep alleen maar via de Nationale Commitees.
In Beijing was er ook geen mogelijkheid meer om kaarten te kopen, ze hadden niet eens ticketloketten gemaakt bij de stadions. Daardoor was de zwarte markt ook zo groot. Wij Nederlanders hadden nog het geluk dat het ATP nog tickets verzamelde en verkocht in het HHH. Helaas hadden zij zich ook helemaal niet voorbereid en was de boel daardoor dramatisch slecht georganiseerd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:53

petraaken schreef:
Leuk om je verslag zo te lezen. Denk alleen dat voor mij bepaalde dingen zoals geen nette toiletten of geen eten en drinken kunnen krijgen en nog wat andere kleine ergernissen mij op den duur zo zouden tegenstaan dat ik mij zou dood ergeren ipv te genieten van de sfeer daar. Al dat theatrale gedoe hoeft voor mij niet. Misschien dat ik naar London ga over 4 jaar. Veel belgen zullen de stap wel wagen want je kan in een dagje heen en weer reizen of er een weekendje van maken. Geen grote cultuurverschillen en zo. En last but not least een taal die begrijpbaar is.

Dat kan ik me wel voorstellen hoor, de kunst is echter om erom te lachen Haha!
Na de sluitingsceremonie hadden we onze laatste nacht met onze hostelgenoten, we hebben echt zitten napraten over de indrukken die we hebben van China. Wat hebben we gelachen, juist om de dingen die in westerse landen echt niet kunnen. Absolute topper: wat hebben 1,3 miljard Chinezen gemeen? Ze staan in de rij te wachten ROFL
Man, man, man... wat hebben we veel en lang in de rij gestaan Koe Clown Maar dat is hier dus heel normaal en wordt gewoon geaccepteerd. Die cultuurverschillen zijn een deel van de charme van de Spelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:14

Super dat je er om kan lachen, anders moet je niet reizen.
Wat ik bizar vond waren die wegwielrenwedtrijden met name van de dames in een gordijn van regen en totaal zonder publiek. Heel surrealistisch, maar ook heel ontmoedigend voor de sporters zelf stel ik me voor.
Wij hebben er van de 100 Rolleyes NOS medewerkers weinig over gehoord al helemaal niet dat dat binnen ook zo was.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:45

Hé Aimee.........wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven. Heb de anderen ook gevolgt en het is echt gaaf om te lezen dat je zoveel plezier en geluk hebt gehad.

Ben heel benieuwd naar foto's

Kusje Tinus

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:51

sarabande schreef:
Super dat je er om kan lachen, anders moet je niet reizen.
Wat ik bizar vond waren die wegwielrenwedtrijden met name van de dames in een gordijn van regen en totaal zonder publiek. Heel surrealistisch, maar ook heel ontmoedigend voor de sporters zelf stel ik me voor.
Wij hebben er van de 100 Rolleyes NOS medewerkers weinig over gehoord al helemaal niet dat dat binnen ook zo was.

Het wielrennen was heel bizar Ja
De start van de wegwedstrijd was in de stad, dan reden ze een flink stuk de hele stad door richting de Chinese muur, ongeveer 60 km vanaf Beijing centrum. Daar was nog een rondje bergop en weer bergaf en dan de finish. Dat laatste rondje was ook het parcours van de tijdrit.
Normaal gesproken is het mogelijk om langs het hele parcours te staan juichen. In China hadden ze echter alles afgezet met hekken en moest iedereen een meter afstand houden van het hek. Langs de hele route hadden ze Chinezen neergezet om ervoor te zorgen dat mensen ook daadwerkelijk die afstand hielden.
De plek van de finish was volgens de Chinese organisatie niet bereikbaar. We hebben veel mensen gesproken die erheen wilden, meerdere malen bij ATP geinformeerd, maar de informatie was: de muur is die dag gesloten. Ja, dat snappen wij ook wel. We willen ook niet naar de muur, we willen de wedstrijd zien. Daardoor was er dus niemand. Alleen Chinese supporters werden er met bussen heen gebracht, maar Chinezen haken af zodra er een druppel regen valt.
De plek van de tijdrit werd internationaal niet eens bekend gemaakt. Niemand wist dat dit weer hetzelfde parcours zou zijn bij de muur. Alleen op een Chinese website was die informatie verkrijgbaar en ook welke bus daarheen ging. We zijn vier uur voor aanvang van de wedstrijd naar de bushalte gegaan, hebben twee uur gezocht naar de juiste bus, werden van hot naar her gestuurd want 'de muur was gesloten'. Uiteindelijk bleek er dus gewoon een speciale bus klaar te staan, wachtend op supporters die niet kwamen. Binnen een uur waren we op de plek van bestemming en behoorden we tot de eerste 200 bezoekers die een gratis entreekaartje kregen.

In de stadions waren de tribunes heel vaak leeg. Chinezen kwamen alleen om China aan te moedigen en gingen daarna weg, dat was dus 75 % van de toeschouwers. Maar ja, op de Chinese televisie lieten ze alleen de Chinese sporters zien en dan waren de tribunes dus vol. Missie geslaagd Clown