Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nikki_L schreef:HC Kan zo de regering in, is ook al zo krom!!
Nikki_L schreef:maar ze moet het onze ook snappen.
kaotictjinta schreef:Daarom vind ik het een beetje cru gesteld dat het de Schuld van de paardeneigenaar is als er een ongeluk gebeurd.
Huertecilla schreef:Daarom staat dat er ook zo niet![]()
Als die eigenaar in gebreken blijft dan is deze schúldig.
Als deze er in redelijkheid alles aan gedaan heeft het te voorkomen dan is deze alleen aansprakelijk.
Je hoeft maar om je heen te kijken hoeveel eigenaren en ruiters en niet bij benadering alles aan doen om hun omgeving tegen een ongeval met hun paard te beschermen.
Niemand bij zijn gezonde verstand laat een 13 jarig meisje op een motorfiets het verkeer in gaan. Op een dier van 500 kilo met een eigen overlevingsagenda is het ineens een récht?
"Het is nu eenmaal een onvoorspelbaar vluchtdier" is zó fout. Dat is juist een argument dat de eisen aan een ruiter nog zwaarder zouden moeten zijn dan aan een motorrijder!
Voor de slechte lezers: ík vind dat een paard niet onvoorspelbaar is en 'vluchtdier' ís een onzinterm.
Ik ben tegen overheidsingrijpen en dáárom schrijf ik dit hier; laat de ruiterij zichzélf reguleren voordat de overheid gedwongen is de openbare ruimte tegen de ruiterij te beschermen.
hc
Claudia__ schreef:Wat is dat toch steeds met die loslopende paarden?
Mensen moeten eens zorgen dat ze goede omheiningen enzo hebben, hoewel een ontsnapping zo kan gebeuren en ik ook niet weet waardoor de pony ontsnapt is. Arme pony...
Zwerte schreef:Waarom vind jij vluchtdier een onzinterm?
Huertecilla schreef:Wel, je kúnt uiteraard je eigen definities er op nahouden.
Ikzelf buig voor de wetenschap en neem met respect voor hun expertise die van biologen over.
Er zit verder een enórme adder onder het gras van het ´onvoorspelbaar vluchtdier´. Wanneer een paard dat zou zijn, dan zou het per definitie onveilig zijn in de openbare ruimte....
Het is géén excuus voor het risico wat anderen lopen, wel een argument om die anderen er tegen te beschermen.
Naast onzin is het ook onslim.
hc
noudy schreef:Nou snap ik het helemaal niet meer, stel dat iemand mijn paarden loslaat moedwillig, ben ik als eigenaar dan verantwoordelijk mocht er iets gebeuren of is dat dan degene
die mijn paarden moedwillig los heeft gelaten????
berpie schreef:Als de paarden moedwillig zijn losgelaten vind ik degene die dat doet de dader, anders vind ik het als paarden losbreken door laksheid van de eigenaar.
2 verschillende omstandigheden en niet met elkaar te vergelijken.
linky schreef:Onze paarden hebben in onze vorige woonplaats ook een keer op de weg gelopen............... dronken jongelui hadden de stroomdraden (lint 4 cm., 3 x) op vele plaatsen doorgebrand om er toch maar zeker van te zijn dat ze de weg op zouden gaan.
Gebeurd op een zaterdagnacht plm. 04.30, wat moet je daar als eigenaar tegen doen? In de wei gaan slapen?
Uiteraard ben je als eigenaar van je paarden verantwoordlijk voor een goede afrastering, maar hoe houd je alle gekken bij je dieren weg?
Deze week nog, die twee schimmels van de woonwagen van een ouder echtpaar? Net zo lang opgejaagd tot ze de hoofdweg opgingen, 1 op slag dood, eentje afgemaakt. Eigenaren gebroken, en jongens, wat hebben jullie een lol gehad.....................