Paarden verwonden zich op de verplichte ruiterroute

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Re: Paarden verwonden zich op de verplichte ruiterroute

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:18

Huertecilla schreef:
Een stukje verder was het zó overgroeid dat de krassen op de zadels stonden.

hc

Verward noway dat ik daar met mijn dure zadel langs zou rijden dan!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:07

odje schreef:
Huertecilla schreef:
Een stukje verder was het zó overgroeid dat de krassen op de zadels stonden.

hc

Verward noway dat ik daar met mijn dure zadel langs zou rijden dan!

Inderdaad een wereld van verschil: wij rijden juist de zwaarst terreinritten graag met de malibaud ecuyer. Dat 'hoge school' bravante-zadel past ideaal bij onze rijstijl. Het zou vreemd zijn om je beste zadel niet te gebruiken wanneer je daar het meeste aan hebt.
Dat is een beetje als je dure helm niet opzetten als je een ruigrit maakt want als je erop valt is hij stuk....Cool

hc

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:03

Mijn zadel zit ook onder de krassen. Maar dan omdat ik met paard en al onderuit ging in een niet eens zo heel steile klei berm en op het asfalt ben gevallen. Klei is gewoon een waardeloze ondergrond om op te rijden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:23

...en in de vroege Middeleeuwen heeft men daarom, voor meer tractie, hoefijzers uitgevonden.

Wij wonen in een karstgebied = veel ravijnen, kloven met op alle lagere hellingen in alle dalen klei en we willen onze paarden niet beslaan. Dat houdt in dat we met onze intelligentie moeten rijden.
Ik rij ook met sneeuw en ijs in de bergen.
Allemaal niet zo ingewikkeld; zoals Caprilli schreef is het een kwestie van je paard niet in de weg te zitten Haha!

Moet er toch niet aan dénken zeg dat alle rijpaden vlakgelikte zandbakken zouden zijn. Brrrr....

Tel je zegeningen, verbeter je paard = begin bij jezelf.

hc

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:07

Toch maar fijn dat je dan niet in de buurt van de Bernisse woont. Want stel zeg, dat er daar echte ruiterpaden zouden komen.
Dan zou jij de enige zijn die baalt. Haha!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:54

@ hc: zeuren en iets negatiefs maken is een sterke kant van je hé. Heb nu in meerdere topics reacties zien staan van je en het gaat nergens over Boos! (of misschien heb ik toevallig de verkeerde reacties gezien)

Beetje modder is niet erg voor een paard, maar gewoon lekker kunnen rijden zonder dat het beest regematig bijna onderuit gaat of dat er flinke takken op 't pad liggen is wel fijn. Ook is het gewoon een stuk makkelijker als je in de berm kan rijden ivm fietsers ed.

Verder ben ik blij dat er eindelijk wat aan gedaan wordt dankzij de dames Haha! Ook ik steun deze actie!

Torre1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:30

Tja wij hebben een mooi gebied om in te rijden! En ja wij hebben ruiterpaden! En ja daar zijn wij ook erg blij mee - maar er moet inderdaad een boel nog verbeterd worden.
Is dat zo erg als men zich hiervoor inzet? Nee.
Juist als je een redelijke basis hebt, loont het, om hieraan nog verbeteringen aan toe te voegen.

Dat heeft niets met zeuren te maken.

En wij hoeven ons door iemand die het nog slechter heeft getroffen niet de les te laten lezen over hoe goed wij het hebben! Wij willen het alleen maar verbeteren. Wat is daar dan mis mee????

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:21

hé meiden, bedankt voor jullie steun. Dit zijn leukere reacties om te lezen Knipoog
Inmiddels staat er een afspraak in de eerste week van oktober met de GZH. Niet dat ik verwacht dat ze dan al meteen met een trekker met zand klaar staan, maar praten is al een eerste stap.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:03

Aan de ene kant ben ik het zeker met HC eens dat je dan maar je paard niet in de weg moet zitten. Maar imo ligt het ook echt aan het paard dat de behendigheid maar moet hebben. Ik ben een doorgewinterde buitenrijder en mijn rijdier al helemaal. Echt wat je zegt HC door de bergen zouden wij geweldig vinden. Die van mij gallopeerd het liefst op een helling en dat in de bernisse Knipoog . Maar ook zij maakt glijpartijen, niet veel maar het gebeurd wel en als ze voorkomen dan is het vaak best heftig. Dus dat ze na thuiskomst last heeft van haar borstspier en kreupelheid vertoont. Niet echt prettig. Daarnaast rij ik ijzerloos vanwege ernstige hoefproblemen de afgelopen jaren. Ik MOET dus wel in de berm rijden om te veel slijtage te voorkomen, ze loopt namelijk ook 24/7 in de weide en heeft voor stal een stenen ondergrond. Ofwel om mijn paard haar hoeven in orde te houden, moet ik maar met mijn hoofd in de takken rijden omdat de paden niet bijgesnoeid worden en moet ik maar riskeren dat na een buitenrit mijn paard kreupel is wegens een spier die een opdonder krijgt bij een glijder, ze weegt namelijk minimaal (op haar dunst) 800 kilo.

Overigens de opmerking dat men niet men haar duurste zadel zou rijden in zo'n ruig gebied, daar ben ik het wel weer met HC eens want je beste tuig bewijst zijn nuttigheid en kwaliteiten juist bij ruige ritten.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:18

Ik vind de hyves site en alles er om heen een geweldig plan! Haha!

HC, vind ik erg negatief, alsof je het ons niet gunt.