Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:45

miss_jumpy schreef:
sarah_m schreef:
Hoopt heeeeel stiekum nog op brons

nou, ik zou echt niet blij kunnen zijn over zulk brons, vraag me af of de Nederlanders daar erg trots op zouden zijn.

Je wil toch alleen maar winnen omdat je beter rijdt, niet omdat de concurrentie doping heeft gebruikt...

Je moet het zo zien; Je HEBT dan ook beter gereden, want een eerlijke ruiter is ALTIJD beter dan eentje die doping gebruikt.
En ik denk persoonlijk dat je daar best blij mee kan zijn

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:24

Ik vind het triest. Triest voor de sport. Triest voor de teams. Sta je bij de beste 10 en dan mag je niet meer meedoen. Heel jammer.
Nu maar hopen dat de dopingcontrole juist is uitgevoerd, want het zou wel heel zuur zijn, als er niet goed gemeten is. Heel apart dat het namelijk 4 x hetzelfde middel is bij verschillende teams.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:32

Unfaithful schreef:
Ik hoorde dit een uurtje geleden al Nagelbijten / Gniffelen Alleen mij werd verteld dat Will Simpson ook positief is getest wat zou betekenen dat Amerika de gouden medaille verliest. Weet niet zeker of dit het geval is hoor.

Waar rook is is in dit geval zeker vuur Clown Zoals ik al zo vaak heb gemeld zijn Amerikanen zeer vernuftig met wat ze met die springpaarden doen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:47

Wat een domper op de Olympische springsport (als ook de B-test positief is), in ieder geval is het zeer zeker geen goede reclame.

Maar bij 4 ruiters, uit verschillende landen, wel een en hetzelfde middel gevonden. Dat klopt in mijn ogen ook niet helemaal, althans ik vind het vrij opmerkzaam.

Ben benieuwd naar hoe e.a. nu verder gaat.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:34

malloesje schreef:
Als er nou nog 1 werd gepakt krijgt nl nog brons misschien Haha! (sorry beetje foute gedachte Bloos )

haha die vind ik leuk Haha! ja nu maar hopen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:05

Ahlmann is positief getest op een pijnverzachter die gemaakt word van CHillie pepers, klinkt misschien raar, maar wie weet zat er in het voer iets gemengd met chillie pepers, misschien geeft hij zelf zijn paarden wel chillie pepers? Clown (oke, laatste lijkt mij echt idioot, maar ja.. Je weet het nooit!)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:19

Verschillende doping-toepassers, ongeoorloofde ´hulp´middelen, niet fitte paarden ter keuring, beschamende dressuurvertoningen, onsportieve protesten en -uitlatingen naar collega sporters, een voorzitter die de eigen commissies onderuit haalt.... Je zou er voor minder al afstand van nemen en het is nog niet eens afgelopen.

hc

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:44

Gaat om een vrij verkrijgbaar middel, ik ken het verder niet, maar er staat op de site niets vermeld van dat het verboden stoffen bevat:
http://www.dochorse.nl/producten/zoeken(capsaicin%20).aspx

Als ik het zo lees, dan is het een soort tigerbalsem ofzo zeg maar. Voor mensen heb je ook zalf met kamfer of ibuprofen.
In hoeverre zo'n zalf werkt weet ik niet. Maar ik denk dus niet dat er iets is toegediend door het voer , maar dat er gesmeerd is op de benen (stijfheid wegnemen?). Ik denk wel dat het werkt, en tja, doping is doping. Maar dat men op dit niveau niet zou weten dat zo'n middel niet mag, dat gaat er bij mij niet in. Misschien is de gok genomen dat het niet aangetoond kan worden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:13

malloesje schreef:
Als er nou nog 1 werd gepakt krijgt nl nog brons misschien Haha! (sorry beetje foute gedachte Bloos )

haha dat dacht ik ook meteen... Bloos

Albert_Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:12

Tja er wordt veel meer gebruikt dan men denkt, het is jammer dat het zo gaat...