Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:02

Wij zaten hier ook in onze handen te knijpen, het scheelde niet veel of hij had een enorme bok na gegeven toen hij al zijn hoofd tussen zijn knieën had zitten (wie had het hier over röllgold??). Gelukkig had Isabel hem weer op tijd bij de les, anders weet ik niet of ze erop kon blijven zitten met al die spanning in zo'n paardenlijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:03

Idd Lovely; een klasse apart en dat hebben ze in Aachen ook wel bewezen! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:04

Beetje triest vind ik het wel om Salinero zielig te noemen. Vind eerder Satchmo zielig dan Salinero, paard kan het geestelijk duidelijk allemaal niet aan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:08

Satchmo is bang voor piaffe, maar we weten niet waarom. Sali is bang voor prijsuitreikingen en voor weet ik wat allemaal nog meer.
Weet iemand toevallig uit t hoofd waar de WEG 2010 plaatsvindt?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:09

Kentucky toch?

Abercrombie

Kentucky

Abercrombie

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:10

leuk stukje om te lezen vooral ook omdat wij dus niet het enigste "onsportieve" volkje zijn hihihiiiii.

Maar ja joh het lijkt mij dat de beste moet winnen en in mijn ogen is dat de persoon die het er het makkelijkste uit laat zien met de meeste harmonie alsof alles vanzelf gaat en dus haar paard het beste onder controle heeft en ja toevallig is dat Anky en niet Isabel en ja tuurlijk ben ik samen met nog zoveel meer mensen voor mijn eigen land het zou raar zijn als dat niet zo was natuurlijk dus een sneer hier en daar moet ook kunnen en zeg nou eerlijk zouden de mensen dat echt zo menen?
Ik denk persoonlijk dat als het echt uit de hand was gelopen met Isabel en het was allemaal op een gevaarlijke situatie uitgelopen dat niemand hier dan dezelfde opmerkingen had geplaatst.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:11

Ik kan er eigenlijk wel om lachen Knipoog Vind het toch knap van Isabell dat ze met zon staking nog de eerste plaats heeft bemachtigd met de GPS Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:11

Lovely schreef:
Satchmo is bang voor piaffe, maar we weten niet waarom. Sali is bang voor prijsuitreikingen en voor weet ik wat allemaal nog meer.
Weet iemand toevallig uit t hoofd waar de WEG 2010 plaatsvindt?

Ik vind het anders dat een paard bang is voor prijsuitreikingen (= veel drukte en lawaai), dan dat een paard compleet met zichzelf in de knoop ligt tijdens een oefening.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:13

Salinero is niet bang voor prijsuitreikingen. Anky raakt gespannen door prijsuitreikingen nav eerdere gebeurtenissen en brengt dat (onbewust) over op Salinero.
Dat werd vandaag nog uitgelegd op Eurosport trouwens door Sjef Lachen

Verder heeft Anky gewoon verdiend gewonnen. Beide proeven waren niet foutloos, maar Anky stak er wel met kop en schouders bovenuit. Zeker na de fout van Satchmo.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:14

Ik wil dan maar even de mensen die voor ons zo snel alle scores en stratlijsten nieuwtjes enz enz op de voorpagina hebben gezet hier op bokt over de OS de afgelopen dagen bedanken ... dat was echt toppie !!

Overzichtelijk en snelle updates ...!!!

Dank dank !!!! OK dan!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:14

Ik vind het wel grappig allemaal, hoe de duitsers over ons praten & wij over de duitsers! Tong uitsteken

Anky heeft vandaag gewoon terecht gewonnen vind ik, Als Satchmo niet gestaakt had, was Isabell de terechte winnares geweest, ik vond het geweldig hoe anky het voor de 3e keer weer voor elkaar heeft! Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:16

Duitsers en Nederlanders.. 2 handen op 1 buik. Lovers

Ach ja er is tenminste iets wat we delen; we gunnen elkaar lekker kinderachtig niks. Sigaar

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:18

elllis schreef:
Ik wil dan maar even de mensen die voor ons zo snel alle scores en stratlijsten nieuwtjes enz enz op de voorpagina hebben gezet hier op bokt over de OS de afgelopen dagen bedanken ... dat was echt toppie !!

Overzichtelijk en snelle updates ...!!!

Dank dank !!!! OK dan!

Absoluut, Hulde aan jullie OK dan! OK dan! OK dan!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:22

Ben ik even blij dat 'k een Belg ben!
Hier is het normaal dat je lief bent in iemand zijn gezicht
maar achter de rug roddelt (oké dit is overdreven Tong uitsteken )
Ach, het is ook nooit goed genoeg.
volgende keer zijn ze samen eerste Ja
Is Nederland & Duitsland dan blij?
'k betwijfel het Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:25

Ik vond het zo sneu voor Isabelle. Zo'n goede en gedreven amazone. Je werkt hier dan zo naartoe en dan dit. Ben blij voor Anky, maar een echte titanenstrijd was ook mooi geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:26

TornadoLover schreef:
Ben ik even blij dat 'k een Belg ben!
Hier is het normaal dat je lief bent in iemand zijn gezicht
maar achter de rug roddelt (oké dit is overdreven Tong uitsteken )
Ach, het is ook nooit goed genoeg.
volgende keer zijn ze samen eerste Ja
Is Nederland & Duitsland dan blij?
'k betwijfel het Bloos

De strijd tussen Duitsland en Nederland zal nimmer veranderen denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:32

Cayenne schreef:
Salinero is niet bang voor prijsuitreikingen. Anky raakt gespannen door prijsuitreikingen nav eerdere gebeurtenissen en brengt dat (onbewust) over op Salinero.

Verder heeft Anky gewoon verdiend gewonnen. Beide proeven waren niet foutloos, maar Anky stak er wel met kop en schouders bovenuit. Zeker na de fout van Satchmo.

Ergens anders werd verteld dat hij er bang voor was, zo zie je maar weer. MIjn persoonlijke mening is dat er iets mis is in het vertrouwen tussen paard en ruiter, maar dat is van de week al aan bod gekomen toen Anky het stadion verliet bij de ereronde.

Waarom Satchmo bang is voor Piaffe weet ik ook niet, ik vond het wel opvallend dat hij direct vanuit zijn gehakkel keurig het ritme in passage oppakte, knap staaltje lichaamsbeheersing Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:34

Lovely schreef:
Cayenne schreef:

Ergens anders werd verteld dat hij er bang voor was, zo zie je maar weer. MIjn persoonlijke mening is dat er iets mis is in het vertrouwen tussen paard en ruiter, maar dat is van de week al aan bod gekomen toen Anky het stadion verliet bij de ereronde.

Waarom Satchmo bang is voor Piaffe weet ik ook niet, ik vond het wel opvallend dat hij direct vanuit zijn gehakkel keurig het ritme in passage oppakte, knap staaltje lichaamsbeheersing Lachen.

Knap staaltje ruiterkunst ook! Haha!
Nu hou ik op met mijn lofzang over mevrouw Werth.... Clown voor straks echt heel bokt over me heenvalt....denk dat ik me maar op de duitse fora ga begeven vanavond Zij zijn groot en ik is klein! Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:41

Dan ga ik wel met je mee hoor Lachen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:43

Heel leuk stuk. Goed geschreven.

Op de manege keken we met een stel. En toen Satchmo ging staken kwam er meteen een reactie van mij. "Yess... " Sportief was het niet. Daar hebben er nog om gelachen. Maar zonder die fout zou het voor 'onze' anky moeilijk worden. En tja ik ben Nederlander. Brabander zelfs.

Maar we waren er allemaal over eens dat Satchmo een geweldig paard is. En Werth een geweldige ruiter.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:45

Lovely schreef:
Dan ga ik wel met je mee hoor Lachen.

Dat zou jammer zijn. Ik ben blij dat Anky gewonnen heeft. Maar het was spannend. En zonder die fout van Satchmo nog veel spannender. Ik denk daarom dat Anky erg bij was met die fout. Zo kon zo ook met iets minder spanning de proef in. En dat heeft vast ook geholpen.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:46

Nikka schreef:
Ik vond het zo sneu voor Isabelle. Zo'n goede en gedreven amazone. Je werkt hier dan zo naartoe en dan dit. Ben blij voor Anky, maar een echte titanenstrijd was ook mooi geweest.

Volgens mij hebben we dat anders de afgelopen dagen uitgebreid meegemaakt? Duitsland won de teammedaille, Nederland de individuele plak. En Anky stond tot vandaag gewoon netjes tweede hoor, áchter Isabel. Het verschil tussen de twee dames was niet zo oneindig groot dat Anky hier van meet af aan met grote overmacht heeft gewonnen. Dít is nou een strijd der titanen, twee dressuurlanden die aan elkaar gewaagd zijn met beiden een enorme topper in het team, geen blessures en ze hebben duidelijk bewezen flink aan elkaar gewaagd te zijn. Beiden pech gehad, beiden een gouden plak, beiden een zilveren plak... wat had je nog meer als titanenstrijd kunnen wensen?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:52

Ik ben blij voor Anky, moge de beste winnen en dat was zij vandaag.

Ik ben half Duitse, half Nederlandse en daarom kan ik het vooral niet uitstaan, altijd het gevit op vooral de Duitsers. Helaas. Maar top dat er veel bokkers zijn die er net zo over denken.