Pijnlijke confrontatie loslopende Bull Terrier en paard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Re: Pijnlijke confrontatie loslopende Bull Terrier en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:17

We gaan helemaal off-topic, volgens mij.

Maar ja, als we het dan toch over bijtaccidenten hebben: de meeste bijtaccidenten met kleine honden worden nooit gemeld. Ik denk dat er dus een vertekend beeld is wat betreft de meest agressieve rassen.

Mijn broer is, toen hij een jaar of 10 was, gebeten door een mechelse herder.
Mijn man is gebeten door een Berner sennen.
Allebei hebben ze krammen bij de dokter moeten halen om de wond te hechten.

Ik ben gebeten door de engelse fox-terrier van mijn schoonzus. Ik heb dus 3 tetanus-spuiten gehad hierdoor. En eigenlijk ....was mijn grote gevaarlijke Bull-terrier het doelwit Koe , maar die verstopte zich met de staart tussen de benen en de ogen dichtgeknepen tussen mijn benen, waardoor ik het voor haar mocht opknappen Clown en dus een flinke wond in mijn hand opliep Boos! En dat deed OOK pijn Tong uitsteken .

Dus tja, ik heb eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen met vanallerlei andere rassen en niet met de zogenaamde "gevaarlijke" rassen.

Het zal best dat de schade groter is als die bijten. Als Babe me onverwacht een kusje wil geven, dan lig ik ook half buiten westen met een bloedneus omdat haar kop zo hard als beton is Haha! . En als ze aan komt gerend, dan buig ik automatisch mijn knieeen een beetje, omdat ze anders naar de verkeerde kant doorklappen als ze niet op tijd geremd komt ROFL .

justsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:15

ik ken de "problemen" met honden erg goed.
hoe het er in dit geval is gebeurd weet ik niet maar heb een poos geleden ook een nare situatie meegemaakt.
ik was aan het buitenrijden en toevallig was m'n vader een keertje gezellig mee op de fiets. ik wilde het ruiterpad opgaan maar zag dat er mensen op het smalle stukje liepen en wachtte dus netjes tot ze van het pad afwaren. ik ging een paar meter van het pad afstaan zodat ze er netjes langskonden. het was een groep van 4 mensen met 2 honden. 1 volwassen hond en een terrier pup (zo een met een beetje een ramshoofd, weet niet hoe die heette) ze liepen allebei los, de grote hond liep rustig door en bleef verderop op de baasjes wachten. de pup zag mijn paard voor een reuze speeltje aan en ging vol in de aanval. de hoeven werden uitgebreid besnuffelt en ook werd er veel in de staart gehapt. toen m'n paard ging verstaan van rust tot gewone stand werd er gehapt naar de benen van m'n paard. ze bleef heel rustig maar ik zag dat ze het niet leuk vond. m'n vader zei tegen de mensen dat het niet netjes was om je hond zo los te laten lopen als ie niet luisterd. en daar kwam me toch een scheld saldo, niet normaal. we werden meerdere malen vervloekt met kanker voor de hele familie en noem het maar op. en maar zeuren dat er niks was gebeurd, het ging toch goed?? ik denk: ja omdat m'n paard zo lief is dat ze rustig blijft staan, als ze was geschrokken en had uitgehaald wat dan? wie is er dan schuldig?? op het bord bij het ruiterpad staat immers: loslopende honden verboden....

uiteindelijk viel de man m'n vader aan en werd het bijna een hevige vechtpartij. m'n vader heeft netjes de man in de bosjes gegooid en doordat m'n paard in reflex naar voren sprong (denk toch soort verdedigen) dropen ze af. een stel oudere mensen liepen er ook met hun hond en die zeiden ook al: aanlijnen die hap, het is gewoon gevaarlijk als een paard met een hond in aanraking komt.

hoeft niet altijd de hond z'n schuld te zijn maar het blijft natuurlijk uitkijken.

overigens een tip die ik heb gelezen en al meerdere malen succesvol heb toegepast is:

komt er een hond op je af of achter je aan? draai dan je paard met z'n hoofd naar de hond. dit schrikt vaak af.
of als baasjes zeggen: mijn hond doet niks hoor! zeg ik altijd: ja maar mijn paard wel.
klinkt beetje dom maar het werkt wel.
het is voor geen van beide dieren leuk als er ongelukken gebeuren...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 05:41

Erg kort door de bocht om te gaan zeggen dat de hond het heeft gedaan, blijft dit nu een eindeloze discussie??
Ik heb zelf in het verleden twee pittbuls een bullterrier en een dogo argentino en een bullmastif gehad. Elke hond die ik heb gaat mee naar de paarden ze zijn sociaal en heb nog nooit maar dan nog nooit een enkel akkefietje met een van die honden gehad.

Het zijn de mensen die het doen, die de honden aggressief maken, en geloof me ook een bull kan agressief gemaakt worden, dat kunnen alle dieren.

Ik heb ook wel eens gehad, was ik een heerlijk relaxt handgalopje op een lang zand / bospad aan het rijden en kwam er ook in een keer uit het niets een hond het zandpad op rennen vanuit de bosjes, en die heb ik dus aangereden. nou ja het paard wou der uit schrikreactie over of omheen springen en de hond sprong uit schrik voor mijn paard net de verkeerde kant op. en ja geloof me als de eigenaar er niet achter aan was gekomen, had ik ook graag willen weten wie de eigenaar van de hond was. Puur om te vertellen hoe die hond er aan toe is! Kom op mensne dit hoort toch iedereen te doen?? Dat heet gewoon socialiteit en bezorgdheid, ook over andermans dieren!

Vind het een onwijs kromme opmerking van diegene die zegt gelijk afschieten die honden. Helaas heb ik mijn twee pitt's inderdaad af moeten laten maken na 5 jaar dat ze bij me waren, en geloof mij. Dat is geen pretje!! Ik heb nog nooit lievere honden meegemaakt dan dat waren, echt serieus niet! Maar goed ik ga mezelf daar verder niet op verdedigen, ik ben nu eenmaal gek van deze honden, en wil geen andere hond dan dit soort honden, puur omdat ze zo betrouwbaar zijn. Leer even het karakter van een beest kennen voordat je gaat oordelen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 05:47

echt de ergste droom voor een ruiter om aangevallen te worden door een hond, hoop dan ook dat er mensen zijn die zich melden Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:20

alja schreef:
echt de ergste droom voor een ruiter om aangevallen te worden door een hond, hoop dan ook dat er mensen zijn die zich melden Lachen

Waar staat dan dat de hond heeft aangevallen?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:51

Tsjonge wat een discussie naar aanleiding van een nietszeggend stukje tekst! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:51

ben heel benieuwd naar het hele verhaal
al weet ik voor 100% zeker dat als er daadwerkelijk agressie bij is komen kijken, dit hoog en breed in de kranten hadden gestaan Knipoog

hoop dat het paard en de hond er goed vanaf zijn gekomen... wat er dan ook gebeurt mocht zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:06

het is jammer dat het een bull terrier betreft, ben er nooit zo blij mee dat dergelijke types in het nieuws komen, het zijn schatten van honden , maar als er iets mee voorvalt word er idd in de media of een heel luguber iets van gemaakt , of juist onvolledige onfo gegeven , zodat er gespeculeert word

doordat het een confrontatie is geweest waarbij het paard gewond is geraakt, kun je er wel vanuit gaan dat de hond uitgevallen is naar het paard,
of dat uit angst of agressie is geweest dat boeit in het geheel niet
een angstbijter is even zo gevaarlijk als een agressiebijter
hap is hap ,
is het de schuld van de hond, nee
de baas heeft het dier zonder toezicht rond laten lopen, dus is het zijn/haar schuld
honden hebben ten alle tijde toezicht nodig als ze zich op de openbare weg begeven, voor hun eigen veiligheid, en die van omstanders , verzaak je dit als eigenaar , jouw probleem, maar helaas ook het probleem van eventuele "slachtoffers"
als er daadwerkelijk iets misgaat

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:54

amillia schreef:
PIT bull terriers kunnen agressief gemaakt worden, bull terriers zijn zulke sullen dat ze amper agressief te krijgen. en terriers zijn jagers, ik heb er zelf ook 2 en 1 daarvan moet ik goed oplettenwat die beschermt mij en de honden tegen het paard dat langskomt

als je er niets over weet,hou dan je mening voor je aub

verder hoop ik dat de hond en het paard in orde zijn

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:45

Isabonny schreef:
@gabyfedde: wie is idioot? Ik hoop toch dat je niet elke fokker van Bullterriers bedoelt! Ik ben nl. nog geen lievere hond tegengekomen in mijn leven. Ik zou onze Babe niet meer willen missen.

Natuurlijk bedoel ik niet elke fokker van BT's! Ik ken ook zat van deze honden en die zijn stuk voor stuk hartstikke leuk. Met idioten bedoel ik de mensen die agressie in een ras fokken omdat een agressieve hond stoerder overkomt. Door dat soort mensen krijgt zo'n ras onterecht een verkeerde naam.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:29

gabyfedde schreef:
Isabonny schreef:
@gabyfedde: wie is idioot? Ik hoop toch dat je niet elke fokker van Bullterriers bedoelt! Ik ben nl. nog geen lievere hond tegengekomen in mijn leven. Ik zou onze Babe niet meer willen missen.

Natuurlijk bedoel ik niet elke fokker van BT's! Ik ken ook zat van deze honden en die zijn stuk voor stuk hartstikke leuk. Met idioten bedoel ik de mensen die agressie in een ras fokken omdat een agressieve hond stoerder overkomt. Door dat soort mensen krijgt zo'n ras onterecht een verkeerde naam.

Ow, gelukkig, ik dacht al, weer iemand die denkt dat alleen gestoorde mensen, zo'n leuk gestoorde hond hebben Tong uitsteken

Ik wist trouwens niet dat er nog fokkers van dit ras zijn die bewust de agressie erin fokken. Kan natuurlijk best...de wereld is groot...
Ik lees alleen maar in de boekjes, dat ze juist de agressie eruit hebben willen fokken, nadat de hondengevechten verboden werden. Andere dingen werden toen belangrijker, zoals die rare eiervormige kop. In ieder geval heeft men nooit pardon gehad voor BT's die agressief naar mensen toe waren; die kregen meteen een kogel door de kop of werden ingeslapen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:22

als bullterrier baasje trok dit mijn aandacht maar ik zie dat er niks zinnigs over het voorval te lezen valt en dat dit wrs. ook niet zal gebeuren. Verward

mijn peewee schijt 7 kleuren stront voor paarden Nagelbijten / Gniffelen als gammon haar in de wei ziet schopt ie haar er zelfs uit Bloos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:27

arm beest Haha!
ik heb een vuilnisbakkie,die intresseert het helemaal niet.
hij liep zo langs mijn pony heen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:35

Sonja_vR schreef:
de baas heeft het dier zonder toezicht rond laten lopen, dus is het zijn/haar schuld
honden hebben ten alle tijde toezicht nodig als ze zich op de openbare weg begeven, voor hun eigen veiligheid, en die van omstanders , verzaak je dit als eigenaar , jouw probleem, maar helaas ook het probleem van eventuele "slachtoffers"
als er daadwerkelijk iets misgaat

Je mag dit exáct zo schrijven voor páárden Haha!

hc

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:50

ff ter info he beste mensen,
hier in België althans is er OVERAL een aanlijngebod! je bent verplicht ten alle tijden en overal je hond aan de leiband te houden, op straffe van een boete.
als je hond bijt, of die nu op u arm zit, aan de leiband of voor mijn part in u broekzak, jij bent en blijft ten alle tijde verantwoordelijk! tenzij je kan aantonen dat het om wettelijke zelfverdediging gaat Knipoog

jongens toch, 3 pagina's over een stukje tekst dat op niks slaat Slapen

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:39

Maanling schreef:
Voor de wet horen honden toch echt aangelijnd.

toch echt niet, veel ruiters gaan gewoon door losloopgebieden

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:49

ik ben ook een keer een bullterrier tegen gekomen, geen baasje te bekennen.
Ik schrok me lam. Paard niet. Paard en hond keken elkaar even aan en de hond heeft kilometers lang superzoet achter ons aan gehobbeld.
Op gegeven moment ben ik maar afgestapt en heb de hond streng toegesproken dat hij nu toch echt naar huis moest gaan Haha!

Heeel apart, wel lief.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:13

volgens mij krijg je een vette rode melding als je in een ouder topic reageert.........

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:19

Oud topic, dus hier een slotje.