frisiangirl schreef:In zuidlaren proberen ze 1 toegang te maken waar elk dier doorheen moet, maar je hebt altijd mensen die via een andere route toch nog op het terrein weten te komen...
Ik heb nog 1 verhaal wat ik even wil vertellen omdat je soms snel verkeerd kunt oordelen:
Ik zag een friese merrie staan die erg mager was, een doorgezakte rug had. Er waren enkele mensen al naar de LID gestapt om deze te waarschuwen. De LID heeft de eigenaar gezocht en hem ter rede gesteld. Bleek dat dit een oude merrie was (25 jar) en hij hem niet meer kon verzorgen. Hij had haar mee naar de markt genomen omdat hij vlak in de buurt woonde en internet had hij nog nooit van gehoord. Hij had al meerdere kopers afgewezen omdat hij haar niet naar de slacht wilde laten gaan (merrie was door hem gefokt). Natuurlijk waren er toen ineens allemaal omstanders die haar wel wilden kopen ...uit medelijden! Ik ben in de buurt van die man gebleven en een wat ouder echtpaar is op hem afgestapt. Ze wilden de merrie graag van hem kopen voor hun 5 jarige friese merrie die door een ongeval niet meer te rijden was, maar die ze wel wilden houden. De boer was nogal sceptisch, maar de mensen hebben ( woonden in de buurt) hem direkt meegenomen naar hun huis en alles laten zien. Ze hebben zelfs een contract opgesteld! Ik heb van hem vernomen dat hij haar aan de mensen heeft gegeven, hij wilde liever een goed plek dan geld.....
Dus niet alle slecht uitziende paarden zijn slecht verzorgd of hebben slechte eigenaren. Wel is het natuurlijk goed dat mensen de LID erop wijzen...
Dit is een heel goed voorbeeld van mensen die er geen verstand van hebben en hun menselijke emoties erop projecteren. De stichting pony van 33 ziet er ook niet meer vol bespierd uit.