Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:29

Jullie vinden haar allemaal zo goed omdat ze altijd alles wint. En Op de o.s. mag rijden. Maar ik vind Imke en HP beter rijden als Anky. En dat is mijn mening en daar moeten jullie het maar mee doen.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:31

FriesWytske schreef:
Jullie vinden haar allemaal zo goed omdat ze altijd alles wint. En Op de o.s. mag rijden. Maar ik vind Imke en HP beter rijden als Anky. En dat is mijn mening en daar moeten jullie het maar mee doen.

Ehm, nee hoor, ik weet niet hoe het bij de anderen zit, maar ik vind haar goed rijden om redenen zoals dat Salinero altijd de hele proef in één ritme loopt, ze geweldige pirouettes kan rijden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Of ze beter kan rijden dan HP en Imke, ik zou het niet weten, dat is dan ook een mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:35

'Met de handrem erop' zoals Sjef al zei Ja

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:35

Blue_Eyes schreef:
pittig_ding schreef:
Hoe oud is Anky dan?

40. Inderdaad, als die kleine dadelijk naar school gaat, wordt het voor haar allemaal een stuk lastiger. Ik kan haar geen ongelijk geven.

en het is ook weleens leuk om wat frisse gezichten te zien in de dressuursport! We hadden een hele goede generatie sporters maar aangezien er al wat toppers gestopt zijn na de vorige spelen (denk aan Inge, Leontien) is het mischien wel tijd voor een nieuwe generatie topsporters in NL

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:36

Jeetje zeg, wat zijn we weer vriendelijk tegen elkaar zeg!
Ik vind ook dat je op dit niveau toch echt wel met je paard moet kunnen halthouden, zowel aan het begin als aan het eind en bij het eind stond hij echt niet stil, nog voor geen momentje.
En ja dan maar sneller groeten en zwaaien om het daarmee te verbloemen.............
Dat was al voordat het publiek begon met klappen, dus ja daar heeft 'Fries' toch echt wel een puntje.
Ik zie het op vele wedstrijden van haar, dus daar zou best wel wat aandacht aan geschonken mogen worden.
Andere paarden zie je wel rustig stilstaan op de OS, ook op haar niveau, dus het kan wel.
Zal wel minder op getraind worden.
Maar waarom mocht ze niet voluit gaan van Sjef?
Dan moet hij nu niet zeggen dat de rem er op zat, in een vorige artikel stond dat Anky niet voluit mocht gaan, dan nu ook niet zeuren als ze dat niet gedaan heeft, want blijkbaar heeft ze dan wel goed geluisterd.
Of het vorige stuk was onjuist.........
Vond dat Isabel terecht gewonnen had, op het achterbeentje na dan (puur verzet), maar hoe indrukwekkend waren de appyementen in draf.
Het spijt me te zeggen, dat red Salinero niet, maar goed ieder paard zijn kwaliteiten.

Uums

Tja, in dit kader bezien is het natuurlijk jammer dat ze naast het goud grepen. Ik heb het idee dat Anky toch rilleriger is geworden dan haar lief is. Spijtig dat zelfs de carrière van Neerlands hippische superster eindig is... Verdrietig
Citaat:
"Dit was mijn laatste kans om de Duitsers te verslaan. In Londen is Salinero te oud en ook ik wordt ouder. Daarnaast zijn er de kinderen en ik heb absoluut geen enkele behoefte door te gaan in deze sport als wedstrijdruiter tot mijn tachtigste", aldus Anky.

Btw: OMG Nagelbijten / Gniffelen

Lilliputter

Unfaithful schreef:
Sharon89 schreef:
heeft ze dat verteld? dat het niet aan har lag ?!

Zie openingspost!

Maar wie weet hoe ze het bedoeld heeft? Ik denk niet dat Anky zo snel neerbuigend over haar teamgenoten zal praten Lachen

Absoluut niet, ze wil net als bij zichzelf dat hun ook zo goed mogenlijk presteren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 22:37

Het zullen de zenuwen wel zijn Ach gut

Trouwens Caesario, zal ik jou dan ook maar feliciteren met het goud? Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:37

Moderatoropmerking:
Natuurlijk hebben jullie allemaal een mening over Anky, maar dat kan ook een stuk gezelliger en op een andere manier. Daarom verzoek ik jullie ook om weer ontopic te gaan. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:38

Ondertussen weten we wel dat Sallies zwakte is dat stilstaan......... peerd staat zo vol adrealine dat hij daar moeite mee heeft..........

diezelfde adrialine zorgt ervoor dat hij buitensporig scoort op alle andere onderdelen........ so be it

lesilla

Vind spijtig dat mensen oordelen op één enkel zinnetje Nagelbijten / Gniffelen
Tot redelijk raar want dat doe je niet bij iemand die je kent, laat staan een onbekende Lachen

Devato

josie schreef:
Ik vind ook dat je op dit niveau toch echt wel met je paard moet kunnen halthouden, zowel aan het begin als aan het eind en bij het eind stond hij echt niet stil, nog voor geen momentje.
En ja dan maar sneller groeten en zwaaien om het daarmee te verbloemen.............
Dat was al voordat het publiek begon met klappen, dus ja daar heeft 'Fries' toch echt wel een puntje.
Ik zie het op vele wedstrijden van haar, dus daar zou best wel wat aandacht aan geschonken mogen worden.
Andere paarden zie je wel rustig stilstaan op de OS, ook op haar niveau, dus het kan wel.

Salinero stond aan het begin wél goed stil. Ja, misschien ligt het aan Anky dat hij niet wil halthouden aan het eind, dat weet ik niet, maar misschien is hij dan wel heel opgewonden? Van streek door het plotselinge applaus? Een paard is geen robot, met sommige dingen kan een paard gewoon ontzettende moeite hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:39

josie schreef:

Maar waarom mocht ze niet voluit gaan van Sjef?
Dan moet hij nu niet zeggen dat de rem er op zat, in een vorige artikel stond dat Anky niet voluit mocht gaan, dan nu ook niet zeuren als ze dat niet gedaan heeft, want blijkbaar heeft ze dan wel goed geluisterd.
Of het vorige stuk was onjuist.........
Vond dat Isabel terecht gewonnen had, op het achterbeentje na dan (puur verzet), maar hoe indrukwekkend waren de appyementen in draf.
Het spijt me te zeggen, dat red Salinero niet, maar goed ieder paard zijn kwaliteiten.

Je zegt het zelf al - andere paarden. Ieder paard zijn kwaliteiten. Ik vind Salinero bijvoorbeeld al heel indrukwekkend overkomen als je hem alleen maar ziet zonder dat hij iets doet, dat is absoluut een kwaliteit van Salli.

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:40

hmmm oké, kan zijn dat Anky inderdaad wat afschuiverig is, maar ik denk dat ze het nu over de jury had. Het verschil tussen haar proef en die van Isabella was niet zo groot als de punten aangeven. (die trap in piaffe vond ik ook echt niet kunnen).

Ben persoonlijk niet echt een Anky fan (Ja Wytske, ik heb ook weleens zoiets gehoord, zelfs dat ze haar paarden slaat en ze eerst enorm opjaagd alvorens ze te trainen, zodat ze te moe zijn om te protesteren, maar ja...is allemaal van horen zeggen)
Ben sowieso niet zo'n toppaardensportfan, omdat ik het allemaal erg onnatuurlijk vind lijken, dat getrek in die mond en die hals zo krom dat ze amper kunnen zien waar ze lopen. Maar eerlijk is eerlijk, vooral de kür op muziek wil ik altijd zien. En Anky is nou eenmaal de best presterende nederlandse, dus petje af!

Toch wil ik weleens weten hoe oud Salinero dan is, zo lang rijdt ze daar toch nog niet mee? hiervoor 2 bonfires toch?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:40

Devato schreef:
josie schreef:

Salinero stond aan het begin wél goed stil. Ja, misschien ligt het aan Anky dat hij niet wil halthouden aan het eind, dat weet ik niet, maar misschien is hij dan wel heel opgewonden? Van streek door het plotselinge applaus? Een paard is geen robot, met sommige dingen kan een paard gewoon ontzettende moeite hebben.

Jij hebt het bij het juiste eind Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:42

Sannemo schreef:
hmmm oké, kan zijn dat Anky inderdaad wat afschuiverig is, maar ik denk dat ze het nu over de jury had. Het verschil tussen haar proef en die van Isabella was niet zo groot als de punten aangeven. (die trap in piaffe vond ik ook echt niet kunnen).

Ben persoonlijk niet echt een Anky fan (Ja Wytske, ik heb ook weleens zoiets gehoord, zelfs dat ze haar paarden slaat en ze eerst enorm opjaagd alvorens ze te trainen, zodat ze te moe zijn om te protesteren, maar ja...is allemaal van horen zeggen)
Ben sowieso niet zo'n toppaardensportfan, omdat ik het allemaal erg onnatuurlijk vind lijken, dat getrek in die mond en die hals zo krom dat ze amper kunnen zien waar ze lopen. Maar eerlijk is eerlijk, vooral de kür op muziek wil ik altijd zien. En Anky is nou eenmaal de best presterende nederlandse, dus petje af!

Toch wil ik weleens weten hoe oud Salinero dan is, zo lang rijdt ze daar toch nog niet mee? hiervoor 2 bonfires toch?

Denk je serieus dat een paard op zo'n niveau kan presteren als hij niet meer op zijn beentjes kan staan van vermoeidheid?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 22:44

Salinero is 14 jaar oud.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:44

Salinero oogde overigens erg ontspannen in de proef Lachen Lekker even zn hals schudden, losse oortjes. Gaf me een goed beeld

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:45

Als Salli 14 is en Anky 40, kan ik me voorstellen dat ze het niet ziet gebeuren met deze combi in Londen Ja

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:45

Wat een stupide opmerkingen komen er weer voorbij hier zeg. De 1 heeft het van horen zeggen, de ander lijkt gefrusteerd door een clinic die beneden verwachting was. Ik vind dit weer zum kotzen!! En natuurlijk was ze kregel over de uitslag! Die andere 2 hadden ook beter moeten rijden want dat kunnen ze! Maar het zijn idd geen robots en het is een momentopname, dus helaas, tis niet anders! Zilver is ook heel mooi en Isabell was idd ook fenomenaal, net als Anky!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:46

tessyke schreef:
Cayenne schreef:
"Het lag niet aan mij dat we geen goud hebben", klonk het iets kregel.

pfffff vat ik dit nu slecht op of is het gewoon erg neerbuigend tegenover de rest Scheve mond

Ja die uitspraak vond ik ookal wat opvallend...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:46

Is niet opvallend maar gewoon supereerlijk in mijn ogen.

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:47

nee, ik zei dus ook, van horen zeggen....en een beetje opjagen kan natuurlijk geen kwaad, wij laten ons paard vaak ook eerst ff rennen voordat we erop gaan....tsja net 3 jaar en een landje zo groot als een postzegel...misschien is dat ook wel gewoon wat ze doet?!

14? Hmmm er deed ook een 18-jarig paard mee aan de military Haha! en dressuur is natuurlijk minder belastend voor de gewrichtjes dan springen...dus ik vind dat Salinero nog best een keertje kan Knipoog

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:47

Volgens mij wilde Anky met PB nog naar London en heeft Sjef aangegeven een tijdje terug in een intervieuw er in London nog bij te zijn Nagelbijten / Gniffelen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:48

Beaux schreef:
Is niet opvallend maar gewoon supereerlijk in mijn ogen.

oke eerlijk maar hoe moeten haar mederuiters zich niet voelen na zo'n uitspraak?