Domper voor de Nederlandse Olympische Dressuurruiters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Domper voor de Nederlandse Olympische Dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:04

Imago01 schreef:
Je zou eerder eraan kunnen twijfelen of het dan wel een verstandige keuze is geweest om Imke te laten starten als men van dit probleem wist. Had dan Adelinde ingezet, denk dat zij zwaar onderschat had geworden en nog aardig wat mensen op de neus had kunnen laten kijken. Dát had pas mooi geweest!

Volgens mij zei Imke dat dit de eerste keer was dat dit haar met Sunrise overkwam.
Adelinde lijkt mij in dit geval geen goede keus. Parzival kan echt spoken zien en in zo'n ring zou ik dat risico niet nemen. Zeker niet ivm de landenwedstrijd.

@RK, er stond echt een enorme dot spanning op. Dat had niets meer te maken met aanleuning, maar gewoon met nervositeit en een drammerig paard Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:05

Mee eens sjoert... maar het is en blijft ook een wedstrijd met punten Lachen
Ik denk dat we het bij een duitser wel terecht hadden gevonden, maar voor Imke sneu Lachen
Das een beetje raar, al gun ik het Nederland ook meer Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:05

Sjoert schreef:
runningkawa schreef:
Ik geef toe dat ik de proef niet heb gezien. Dus na het zien zeg ik misschien wat anders.
Maar een onderdeel de mist in laten gaan doordat de tong uitsteekt...vind ik op dat nivo eigenlijk ook niet meer kunnen om eerlijk te zijn.
Aanleuning zou dan toch wel bevestigd moeten zijn...
Dus is het zo onterecht, of vonden we de punten wel terecht als het een duitser zou zijn die hetzelfde had gedaan? Lachen

Clown
Blijven dieren. Kom nou.

Natuurlijk blijven het dieren! En het blijven ook mensen die erop zitten. Daarom kan er zoiets dus gebeuren en kunnen er fouten worden gemaakt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je je ogen moet sluiten voor de fouten van de Nederlanders.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:06

Cayenne schreef:
Imago01 schreef:
Je zou eerder eraan kunnen twijfelen of het dan wel een verstandige keuze is geweest om Imke te laten starten als men van dit probleem wist. Had dan Adelinde ingezet, denk dat zij zwaar onderschat had geworden en nog aardig wat mensen op de neus had kunnen laten kijken. Dát had pas mooi geweest!

Volgens mij zei Imke dat dit de eerste keer was dat dit haar met Sunrise overkwam.
Adelinde lijkt mij in dit geval geen goede keus. Parzival kan echt spoken zien en in zo'n ring zou ik dat risico niet nemen. Zeker niet ivm de landenwedstrijd.

@RK, er stond echt een enorme dot spanning op. Dat had niets meer te maken met aanleuning, maar gewoon met nervositeit en een drammerig paard Ja

Vorige keer was er ook al iets met zijn tong. Of eruit, of over het bit.
Denk dat ze hoopte dat het eenmalig was. En vele met hun.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:10

runningkawa schreef:
Ik denk dat we het bij een duitser wel terecht hadden gevonden, maar voor Imke sneu Lachen

Ooh ok Haha!

Ik heb niks gezien, dus kan niet over de punten oordelen Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:26

Spannend allemaal. Op tv was het wat beter te volgen, maar ja de NOS vind sporten als
beachvolleybal, met miss. wel 50 ned. liefhebbers, of dames softball met 60 beoefenaars,
veeeeel belangrijker om rechtstreeks uit te zenden.
Daarom dus een samenvatting van 10 minuten.
I

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:31

Imago01 schreef:

@RK, er stond echt een enorme dot spanning op. Dat had niets meer te maken met aanleuning, maar gewoon met nervositeit en een drammerig paard Ja[/quote]

Vorige keer was er ook al iets met zijn tong. Of eruit, of over het bit.
Denk dat ze hoopte dat het eenmalig was. En vele met hun.[/quote]

In Rotterdam gooide Sunrise ook haar tong eruit, de commentator vertelde dat Sunrise daar in het verleden meer last van had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:32

runningkawa schreef:

vind ik helemaal niet raar Lachen
onpartijdigheid is voor jury's en rechters. "Wij" als fans horen zo subjectief als wat te zijn ( zonder grof te worden uiteraard), met af en toe een kleine relativering richting objectiviteit.
Pas na de olympische spelen ga ik het eventueel terecht vinden dat Duitsland won Lachen
Nu ga ik fijn balen over de oneerlijkheid van het leven gnagna

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:34

Cayenne schreef:
Imago01 schreef:

Nervositeit en een drammerig paard kunnen toch problemen in de aanleuning veroorzaken Verward Want dit lijkt me wel degelijk een fout in de aanleuning, wat de oorzaak daarvan is is een ander verhaal.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:37

hihi, daar kom ik weer met mijn ironische humor: beetje zuur dat Lancet voor Sunrise is geeindigd Nagelbijten / Gniffelen

sorry, mensen, ik hou me alweer gedeisd

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:46

Haha inderdaad daar gaat je jaren lang werk,en nu zie jejej toppertje met iemand anders voor je eindigen Verdrietig

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:49

MariekeB schreef:
vind ik helemaal niet raar Lachen
onpartijdigheid is voor jury's en rechters. "Wij" als fans horen zo subjectief als wat te zijn ( zonder grof te worden uiteraard), met af en toe een kleine relativering richting objectiviteit.
Pas na de olympische spelen ga ik het eventueel terecht vinden dat Duitsland won Lachen
Nu ga ik fijn balen over de oneerlijkheid van het leven gnagna

Hahahahaha

Fijne avond! Haha! Haha! Haha! Haha!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:57

mayniac_val schreef:
hihi, daar kom ik weer met mijn ironische humor: beetje zuur dat Lancet voor Sunrise is geeindigd Nagelbijten / Gniffelen

sorry, mensen, ik hou me alweer gedeisd

Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de uitslag zag. Nagelbijten / Gniffelen

Even ontopic: Domper kan ik het niet noemen, ik denk dat we best tevreden mogen zijn met deze klassering, vooral van Hans Peter gewoon super! Jammer dat hij als eerste gestart was, kan misschien wel een beetje nadeliger zijn geweest, maar al met al is deze score zeker niet verkeerd voor een Olympisch debuut voor zowel paard als ruiter! Ik vond als ik heel eerlijk ben de proef van Imke niet super. Veel spanning en die tong eruit is geen klein foutje meer. Erg jammer. De zwaaiende staart stoorde mij ook enorm, is vaak toch een teken van verzet... Verder vind ik wel dat ze ondanks de spanning heel netjes door heeft gereden, dus daar heb ik wel echt respect voor! Ja

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:58

johen schreef:
Haha inderdaad daar gaat je jaren lang werk,en nu zie jejej toppertje met iemand anders voor je eindigen Verdrietig

Ach, ze zal er wel een paar centjes aan over gehouden hebben.
En dat vergoed weer veel. Knipoog

clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:00

Waar kan ik beelden terug kijken, van de O.S? van de dressuur, en springen

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:07

tis jammer maarja je kunt niet altijd zes gooien toch ? Knipoog

clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:11

Waar kan ik beelden terug kijken, van de O.S? van de dressuur, en springen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:25

misschien zeg ik nu iets heel stoms en eerlijk gezegd heb ik ook de hele voorbereiding niet gevolgd van Olympische spelen.. Bloos

Maar wanneer mocht Laurens met Ollright niet mee?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:35

Jammer maar helaas. Wie weet gaan de duitsers morgen ook niet goed. Al hoop ik wel dat sasje aan het scherm gewend is en kan laten zien wat hij waard is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:37

Chocotof schreef:
misschien zeg ik nu iets heel stoms en eerlijk gezegd heb ik ook de hele voorbereiding niet gevolgd van Olympische spelen.. Bloos

Blessure

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:37

Maar 1 ding is zeker nu moeten de springruiters echt voor goud. Het bij alle sporten nog niet echt mee deze spelen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:40

Weet iemand een link op internet om Imke nog eens terug te zien? Kan em namelijk niet vinden?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:41

Nikka schreef:
Chocotof schreef:

Blessure

Nog steeds?
Zonde. Had ie anders wel mee gemogen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:45

Het wachten zal morgen lang zijn want Anky moet voor de rest rijden toch? Laten we hopen dat de Duitsers fouten maken (hoe bedoel je gemeen Haha!)
Ach misschien moeten ze het jureren eens anders gaan doen. Je mag niet jureren als jouw land in de baan komt. Misschien dat we dan van het probleem afzijn ROFL

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:46

Als die vorm had behouden had ie veel kans gemaakt op een plek.
Weet niet of hij nog geblesseerd is, maar iedereen moest zich kwalificeren en dat kon hij niet door de blessure volgens mij.