Paardentrailer met merrie en veulen slaat over de kop op A1

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: Paardentrailer met merrie en veulen slaat over de kop op A1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:39

Wat een speculaties weer.
Niemand weet wat er precies is gebeurd! Het is erg genoeg dat het gebeurd is.

Ik hoop dat de paardjes in orde zijn en geen grote verwondingen hebben.
Dat lijkt me het aller belangrijkste.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:12

Op de site van de krant waarvan dit artikel komt, staat dat de trailer w.s. een klapband heeft gehad. Moeder en veulen maken het goed, staan thuis in België.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:17

Up_to_Date schreef:
Op de site van de krant waarvan dit artikel komt, staat dat de trailer w.s. een klapband heeft gehad. Moeder en veulen maken het goed, staan thuis in België.

gelukkig maar!!...zoiets houd je toch de hele dag bezig, ookal zijn het niet jouw paarden.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:28

Gelukkig maar. Zat er ook al de hele dag aan te denken. En zie ze hebben niet ie hard gereden. Dus eerst maar even wachten voor je met je oordeel komt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:30

Ja precies. Die eerste reactie slaat toch werkelijk nergens op!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:32

Up_to_Date schreef:
Ja precies. Die eerste reactie slaat toch werkelijk nergens op!

bedoel je mij??

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:34

Hihi nee. Die reactie onder het artikel in de krant.
De link staat op pag. 1. Knipoog

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:36

Up_to_Date schreef:
Hihi nee. Die reactie onder het artikel in de krant.
De link staat op pag. 1. Knipoog

dacht al...ff sjekke Haha!

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:42

Blauw oog Echt verschrikkelijk een ongeluk waar paarden bij betrokken zijn . Ook andere dieren touwens.
Hoop dat de pony's er niets aan over hebben gehouden, het blijft altijd spannend als je met levende have op de weg rijd. Ik rij zelf ook wel eens wat harder dan 80 km, alleen als ik zeker weet dat het veilig kan . Inhalen doe ik NOOIT als er paarden in mijn trailer staan.

Maar de vrachtwagen chauffeurs houden soms helemaal geen rekening met een trailer als er dieren instaan zij komen gewoon met 100 km voorbij stuiven .Zijn net een stelletje cowboys, daar zouden ze ook wat aan mogen doen van mij. Koe Koe
Ik wordt ook regelmatig ingehaald door die lui in een tunnel, Boos! hoe denk je dat die dieren zich voelen, vind het ook niet gek dat daardoor sommige paarden niet makkelijk trailer laden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:50

En daarom is het verstandig om zelf wat meer door te rijden, dan rij je minder in de weg. Vrachtwagens rijden het aantal km wat aangegeven wordt via de tacho, personenwagens hebben een tellerafwijking en dus hij je zelfs minder als 80!

Even ontopic: blij te horen dat het goed gaat met moeder en kind..!!! Pfff.. het zal je gebeuren..

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:58

Op de site van die krant staat inderdaad een aso reactie. Maar iemand die mee heeft gereden heeft erop gereageerd. Ze hebben 70 gereden en een klapband gekregen. Met de paarden is alles goed en ze hebben geluk gehad dat ze maar 70 reden.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:47

Ja, inderdaad, wat een rare reactie, Als je op een snelweg rijdt moet je dus meer dan 120 km/hr rijden? Lijkt me niet, zeker niet in NL, waasr je - zonder trailer - nie thrder dan 120 mag. Hier heeft iemand iets niet begrepen. Maar wat me wel interesseert, is, hoe oud de banden va nde trailer waren. Die kunnen makkelijk een of twee jaar ouder zijn dan de trailer (hangt ervan af, wat de fabrikant erop zet). En he tis raadzzaam, de banden te wisselen na 6 jaar, zeker als de trailer altijd buiten staat. Hier in DE mag je 100 met een auto die zwaar genoeg is EN als de banden van de trailer minder dan 6 jaar oud zijn. Dat zegt wel iets, lijkt me. Nognmaals: verkijk je niet op de profieldiepte, die zegt niets over de conditie van het rubber, en slecht (verweerd) rubber kan een klapband veroorzaken. Ook kunststoffen houden niet eeuwig, maar zijn aan verwering onderhevig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:50

Fijn dat de paarden veilig bij hun eigenaar staan!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:40

Citaat:
Hier heeft iemand iets niet begrepen.

Bedoel je mij???
Geloof me.. ik rij met de trailer echt wat harder dan 80, wat hier in NL de maximale toegestane snelheid is.. simpelweg omdat ik niet elke keer in de weg wil rijden voor vrachtwagens.
Voor de chauffeurs is dit ergernis nr 1 (ooit op de vrachtwagen gezeten?), en voor mijn paard ook geen pretje als er elke keer een vrachtwagen naast hangt.. want die zijn begrensd..

Ik heb wat dat betreft schijt aan max. snelheden, veiligheid voorop..
Wat overigens niet wil zeggen dat ik 120 ga rijden, hoe je daar bij komt??

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:47

femmefatale1 schreef:
En daarom is het verstandig om zelf wat meer door te rijden, dan rij je minder in de weg. Vrachtwagens rijden het aantal km wat aangegeven wordt via de tacho, personenwagens hebben een tellerafwijking en dus hij je zelfs minder als 80!

Even ontopic: blij te horen dat het goed gaat met moeder en kind..!!! Pfff.. het zal je gebeuren..

ff oftopic
Ik rij zeker niet minder dan 80 km ik rij op sommige rechte en rustigere wegen gerust 90 95 km en nog komen deze jongens je voorbij die tacho zegt echt niet altijd wat hoor, en zo'n grote afwijking in de teller is er ook weer niet.

Ben ook blij dat de pony weer veilig zijn en ben benieuwd of ze ooit nog een trailer in gaan?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:07

alweer, gebeurd vaak zeg...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:54

starjo schreef:
femmefatale1 schreef:

ff oftopic
Ik rij zeker niet minder dan 80 km ik rij op sommige rechte en rustigere wegen gerust 90 95 km en nog komen deze jongens je voorbij die tacho zegt echt niet altijd wat hoor, en zo'n grote afwijking in de teller is er ook weer niet.

Ben ook blij dat de pony weer veilig zijn en ben benieuwd of ze ooit nog een trailer in gaan?

Moet ik alles letterlijk opschrijven.. zucht..
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, altijd en overal..
Zo ook met personenwagens en tellerafwijking, en vrachtwagens die begrends zijn op een bepaalde snelheid..
Tuurlijk zijn er vrachtwagens die er een schakelaar in hebben zitten bij de begrenzer, en als ze die uit zetten, loopt het ding gewoon door tot 140... Maar NORMALITER zijn die dingen begrensd bij 80-85 (afhankelijk wanneer de tacho gereset is, voor of na het vervangen van de banden bv..)

Dit geheel off-topic, maar misschien steekt men er iets van op Bloos

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:52

Trailer had inderdaad een klapband, de 2 inzittenden van de auto hier hebben een privé-stal waar mijn paard staat. Ze vertelden daarjuist wat er was gebeurd. Merrie en veulen zijn ongedeerd. De merrie had haar wel bezeerd tijdens het overladen op de vrachtwagen, maar is niks ernstig. Ze hebben geluk gehad want aan de linkerkant van de snelweg was een afgrond.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:14

Fijne update missblue! Ben erg blij dat ze niets noemenswaardigs mankeren Lachen

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:19

jeetje kunnen ze er dan niet een beetje beter op de veilig heid letten
echt heel sneu voor die paarden vooral voor dat veulen want die heeft nog een heel leven voor zich

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:12

Moderatoropmerking:
inderdaad erg offtopic, graag weer terug ontopic dus.

Astrid_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:32

Even voor alle duidelijkheid :
De oorzaak van dit ongeval is omdat de paardentrailer een klapband kreeg . De bestuurder reed 70 km / u en reed dus niet te snel . En wie zou er nu in godsnaam proberen in te halen met een veulen en merrie achterin de trailer , hierover valt er dus zeker niet te speculeren . De inzittende is direct uit het voertuig gesprongen om haar paarden gerust te gaan stellen . Ze wijkte geen minuut van de paarden hun zijde . Deze mensen zorgen verschrikkelijk goed voor hun dieren en ze zouden liever gehad hebben dat hen iets was overkomen in de plaats van hun paarden . Maar met de paarden is er niets aan de hand , ze zijn 's nachts nog naar de kliniek gevoerd voor volledig onderzoek en daaruit bleek dat alles normaal was . Dus door het voorzichtige rijgedrag van de bestuurder is alles uiteindelijk goed afgelopen . En ik weet dit omdat ik deze mensen persoonlijk ken .
Ze zijn heel professioneel in hun omgang met paarden . Dus niemand hoeft ook maar aan hun kennis te twijfelen !!
Astrid

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:48

Er zijn op zulke berichten altijd van die ondoordachten met mening verstookte reacties. Het zal wel dit en het zal wel dat.Maar geloof me het gros van de mensen ergert zich ook aan deze reacties en is dolblij dat het goed gaat met de paarden en voelt mee met de mensen die dit is overkomen. En twijfelt echt niet aan wat dan ook maar is gewoon begaan. Alleen die reageren niet allemaal.

Hoop dat de schade aan de trailer te herstellen is en dat er niemand wat aan heeft overgehouden.

Astrid_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:58

Dinopino schreef:
Er zijn op zulke berichten altijd van die ondoordachten met mening verstookte reacties. Het zal wel dit en het zal wel dat.Maar geloof me het gros van de mensen ergert zich ook aan deze reacties en is dolblij dat het goed gaat met de paarden en voelt mee met de mensen die dit is overkomen. En twijfelt echt niet aan wat dan ook maar is gewoon begaan. Alleen die reageren niet allemaal.

Hoop dat de schade aan de trailer te herstellen is en dat er niemand wat aan heeft overgehouden.

De bestuurder en inzittende hebben enkel wat blauwe plekken .
Maar waren wel ng een beetje geshokeerd wat zeer normaal is natuurlijk .
De toestand van de trailer is niet zo goed geloof ik .

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:02

Up_to_Date schreef:

Fijn om te lezen!!

Ik rij wekelijks 1 a 2 keer naar les toe, uur heen en uur terug met de trailer maar ik ben altijd weer blij als we heelhuids thuis zijn!
Een ongelukje is zo gebeurd, kijk als het idd door te hard rijden, dan inhalen, trailer slingeren en hup over de kop zou zijn gebeurd was het de bestuurder nog te verwijten, maar zoals ik het nu begrijp had de trailer een klapband, dan krijg je het helaas haast niet voor elkaar om de boel nog recht te houden...
En hetzelfde als er voor je iemand iets debiels doet, als je dan vol moet gaan remmen werkt je trailer helaas niet echt mee.

gelukkig zijn de paarden in orde!!