Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yamcha schreef:Pebbles: heb jij enig idee wat er gebeurt als in een groep van 10 er een paar afremmen?
Kuggur schreef:Lijkt me toch simpel (naar aanleiding titel topic) , geen remmen = geen verkeersdeelname...
Huertecilla schreef:anders hoor je in de rijbak.
hc
Kuggur schreef:Lijkt me toch simpel (naar aanleiding titel topic) , geen remmen = geen verkeersdeelname...
poes schreef:fojoe: als ze hard komen aanscheuren ga ik in het midden van de weg stappen. Dan eis je je plekje op en kunnen ze niet om je heen.
poes schreef:fojoe: als ze hard komen aanscheuren ga ik in het midden van de weg stappen. Dan eis je je plekje op en kunnen ze niet om je heen.
Nadya schreef:Ik vind dat IEDEREEN zijn verantwoording moet nemen in het verkeer. Met paard, met auto, met racefiets, whatever. Een paard is niet helemaal te vergelijken met een auto of vinden jullie van wel?
Nadya schreef:Yamcha, ik weet dat paarden gevaarlijker zijn dan auto's, maar kom maar eens een keertje hierheen, dan laat ik je zien wat er gebeurt, ok? Je woont nu toch dichterbij.![]()
Ik ben destijds meteen met Sam begonnen met wandelen (vanaf zijn 2de dus). Ook met ervaren paarden erbij. Maar de weg die ik over moet is niet fijn, kan ik je vertellen. Maar goed, te lang verhaal om uit te leggen nu, dus.......
Ik wissel het nu af. Ervaren paard erbij, maar ook gewoon alleen met hem wandelen. Overigens neemt hij niet eens zoveel aan van een ander paard. Toen we vorige week naar de hei gingen (ik wandelend) was de bereden Fjord erbij een zenuwelijer, hoor.![]()
Viel me bar tegen eigenlijk, maar gelukkig nam Sam het niet over. Die was gewoon veel koeler in zijn kop. Maar ja, dan loop ik ernaast. Is toch wat anders dan er op. Ik ben geen held, ik durf het gewoon niet (voorlopig). De auto's razen mij te dicht langs ons en wat als hij zijn kont eens uitsteekt en zo'n mafketel raast er met 80 of harder langs? Nou, mij niet gezien.
Ik weet niet wat ik gevaarlijker vindt; mijn jonge paard of die automobilisten hier, die 2x zo hard rijden dan is toegestaan.![]()
Eigenlijk weet ik het wel: die automobilisten. Die zijn gewoon ronduit gevaarlijk bezig. Gelukkig is het overgrote deel galant, voorzichtig en vriendelijk. Maar er zitten er altijd 2 of 3 tussen die iets flikken........ En net die ene kan er eentje teveel zijn.......
Nogmaals, ik ben me volledig bewust van het gevaar van het op de weg zijn met je paard, maar verkeer is iets wat van alle kanten ingeschat moet worden. Dus OOK degenen zonder paard.![]()
Overigens, van mijn kind straks op de fiets kun je niet verwachten dat alles ok gaat. Je leert bij het rijexamen dat je bij kinderen extra alert moet zijn. Zo heb ik het in elk geval geleerd. Helaas scheuren sommigen hier ook door ons straatje, waar je maar 15 mag rijden. Alle ouders hier pakken zo'n gast aan, geloof me maar. Er spelen veel jonge kinderen buiten en je hebt je maar te gedragen. Ook als automobilist.![]()
Kinderen zijn onvoorspelbaar, hoe goed je het ze ook aan leert. Paarden ook, denk ik.
wsundayl schreef:Dat ik mijn paard goed onder controle heb wil niet zeggen dat ik geen ongeluk met haar kan krijgen. Ik heb namelijk de andere partij niet onder controle.