'Trekkerrijder sprong zelfs de sloot in om meisje te redden'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: 'Trekkerrijder sprong zelfs de sloot in om meisje te redden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:24

Wat een raar verhaal, dat het meisje zegt dat hij is doorgereden :S Als iemand mij hulp aan bied, zou ik juist aannemen, en die man niet voor gek gaan verklaren!
Zo zie je maar weer, waarheid komt altijd boven water!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:25

Demone schreef:
Als dat meisje het verhaal zelf zo verdraaid heeft, vind ik het wel erg triest, 13 jaar en dan al zo..

nee hoor, juist op die leeftijd is het verdomde moeilijk om verantwoording te nemen voor wat er gebeurd is. een leugentje om bestwil is gauw gemaakt als je in zo'n situatie zit, bang en verdrietig bent (geweest..), wie weet of er anders volwassen mensen boos op haar worden? ouders? eigenaar paard? niet iedereen groeit in een veilige en vertrouwde omgeving op waarin waarheid gewaardeerd wordt en op een goede manier benaderd wordt.

ik wil niet zeggen dat dit bij dit meisje ook speelt maar laat wel even zien dat deze kant ook aan het verhaal kan zitten Ja

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:27

Ja, zo kan je het ook zien, maar als je een beetje logisch nadenkt, kan je als 13 jarige ook wel bedenken dat ze er toch wel achter komen dat de boer heeft geholpen in plaats van is doorgereden. Hierdoor zijn er hele vervelende reacties gekomen over boeren ed.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:58

Wel grappig om te lezen. Eerst de boer neersabelen, dan de ruiter en dan...ohja de media. Door alle foutieve mediaberichten hier op bokt (en nee dit is niet de schuld van de nieuwsredactie) zou je denken dat mensen de media niet altijd klakkeloos geloven, maar we rennen en masse met de riek achter vermeende daders aan Haha! die vervolgens net zo normaal als de rest van de mensen blijken te zijn. Waar zouden we zijn zonder internet Knipoog .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:00

missblondie schreef:
Ja, zo kan je het ook zien, maar als je een beetje logisch nadenkt, kan je als 13 jarige ook wel bedenken dat ze er toch wel achter komen dat de boer heeft geholpen in plaats van is doorgereden. Hierdoor zijn er hele vervelende reacties gekomen over boeren ed.

Dat kun je je wel bedenken maar niet op het moment als er een chaggie eigenaar arriveert die je vraagt hoe dat paard in de sloot komt.
Dan ga je niet vertellen dat je eigenlijk het paard niet de baas bent terwijl de trekker keurig is afgeremd of misschien wel stilgestaan hebt. Nee, dan roepen sommigen: Het is allemaal de schuld van die ander etc. etc.

Dit verhaal uit het andere topic vind ik dus wèl heel betrouwbaar Ja

shireen schreef:
Nou ik zal de verhaaltjes maar uit de wereld helpen.........
Ik ging naar mn pony die even verderop op t land staat.
Ik rijd op de weg en zie een traktor met grote aanhanger langs de kant staan.
Ik verminder vaart en zie dat er een paard in de sloot ligt.
Ik stap uit en ren erheen, paard lag op zich goed dwz met ze voorbenen op de heling.
Meisje was in paniek en de boer ook.
Gerustgesteld en in de sloot gesprongen om dr zadel af te doen.
Paard lag er zo gezegd goed bij dat ik dacht dat we het met ze vieren zouden redden er was inmiddels ook een mannelijke fietser bij gekomen.
Boer had een touw bij hem en we hebben samen het touw eromheen gedaan onder ze kont langs.
Paard probeerden eruit te klimmen en verliest dr evenwicht en valt om.
Besloten om zelf niks meer te doen en de brandweer te laten komen, er kwamen steeds meer omstanders bij en de boer ging verder zn werk doen.
Brandweer erbij en de veearts,paard weer op t droge en geen zichtbare verwondingen.
Boer kwam steeds langsrijden met zn gras en vroeg aan mij hoe t ging met t paard.
Ik vind t niet netjes dat die man zo beschreven word in de krant want hij is niet doorgereden!
Hij was juist erg geschrokken, ook hooor ik later dat het dier bang is voor traktoren en dan kan je beter maar niet op die weg rijden doordat t zo smal is.
Hoop dat t met t paard goed gaat en t meisje ook.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:02

CharleyT schreef:
verography schreef:
maar alsnog had die man wel even zijn gas los kunnen laten, dan was dit moddergooien nooit gebeurd.

Toch nog even een na-trapje naar de beste man?!

Om eerlijk te zijn: JA! Dan moet je maar even logisch nadenken en je gas terug nemen. De man is in mijn ogen fout, en dan heb ik het niet over het wel of niet uit de sloot hijssen.

Ik heb het meer over het feit dat de man zijn verstand niet heeft gebruikt en gewoon iets langzamer ging rijden, stel je voor dat de amazone haar nek had gebroken tijdens een val. Is toch andere koek. Dus ja, het is even een opfrissingstrap dat het hier gaat over iemand die totaal geen acht slaat op andere weggebruikers!

Edit: ik zal bovenstaande laten staan omdat dat mijn mening was gebaseerd op het verhaal, van 2 kanten overigens.

Nu lees ik bovenstaande post en rijst bij mij de vraag of hij nu wel of niet langzamer is gaan rijden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:07

Was jij erbij verography ?
Heb je gezien wat er is gebeurd?

Je houdt nog steeds vast aan de versie van het meisje terwijl zij niet echt de waarheid heeft verteld.
Waarom neem je aan dat de boer met fikse snelheid is langsgekomen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:21

Je kan daar niet eens hard rijden, het is daar zo smal, dat je eigenlijk altijd je gas moet loslaten om iemand te passeren.
Dit gebeurd ook gewoon onbewust.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:24

Ik denk dat de boer niet met dezelfde vaart op het paard af ging als wat hij normaal rijdt. Misschien dat het leek voor het meisje, omdat ze al wist dat het niet goed zou gaan, want het paard was bang voor traktoren. Ik denk dat de boer goed zijn best heeft gedaan om te helpen, en het meisje geen schuld op zich wilde hebben, en daarom dit heeft gezegd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:27

Is het meisje geen bokker?

Heb nl. altijd het idee dat alle paardrijdende tieners op bokt zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:30

verography schreef:
CharleyT schreef:
Toch nog even een na-trapje naar de beste man?!

Om eerlijk te zijn: JA! Dan moet je maar even logisch nadenken en je gas terug nemen. De man is in mijn ogen fout, en dan heb ik het niet over het wel of niet uit de sloot hijssen.

Ik geloof niet dat je hierover kunt oordelen als je er niet bij bent geweest. Misschien liet die meneer zijn gas wel netjes los of misschien is hij zelfs wel helemaal gestopt? Kan ook zijn dat hij vol gas erlangs wilde, maar je kunt die man niet veroordelen zonder dat er 100% zekerheid is over wat er nu precies is gebeurd.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:00

Zie edit Knipoog ik heb bovenstaand stuk laten staan omdat dat is wat ik vind toen ik haar verhaal kende en de beginpost. Daarna komt de edit (joh, niet gezien) waarin staat dat bij mij nu ook de vraag rees of de man wel zo hard reed/langzamer ging rijden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:03

Ach paardrijdende mensen moeten ook niet doen alsof iedereen rekening met hen moet houden. Zoek dan paden op waar weinig/geen verkeer komt. Er zijn meer bestuurders op de wegen en deze mensen hoeven niet die kennis van paarden te hebben dat iedereen zachtjes moet gaan doen.

Komt steeds in het topic naar voren dat anderen er om moeten denken dat wij met paarden buiten rijden, maar niet alle mensen (boeren) hebben zoveel verstand van paarden dat ze er altijd rekening mee houden. Als je buiten rijdt, mag een ander er vanuit gaan dat het vertrouwd is. Anders moet je niet/ of met begeleiding naar buiten gaan.

Blijkt ook wel weer dat alle modder van bokt een kant op gaat en achteraf blijkt dat het verhaal niet klopt. Niet de eerste keer.

abolsenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:14

GvdT schreef:
Eigenaresse is ook iemand die creatief met de waarheid om gaat Knipoog

Misschien mocht ze daar wel helemaal niet komen en de DA kosten zullen betaald moeten worden. Kat in het nauw maakt rare sprongen....

ik vind jammer dat jij zo over mij oordeeld maar ik laat het mijn paard is verkeers mak uitgebreid rondom verzekerd dus die kat waar je over praat weet niet over wie je het heb liever honderd keer dieren arts erbij dan een keer niet maar geloof niet dat je over mij praat
Verder zijn alle roddels simpel op gelost diversen ooggetuigen kunnen en hebben dingen bevestigd dat de boer er niet erbij was deze getuigen hebben zelf meerdere armen uitgestoken bovendien heb ik al diversen malen verzoek gedaan om met boer in contact te komen en hellaas heb ik nog geen tegen bericht ik vind triest dat mensen dingen denken en dan zeggen maar goed met me paard gaat redelijk en iedereen die geholpen heeft die dag heb ik contact mee opgenomen en ben ik zeer dankbaar dat alle mensen geholpen hebben en het meisje gaat het redelijk mee en paard ook dus dat is voor mij het belangrijkste boven dien heb ik zelf oog in oog gestaan ik op weg en boer in trekker verder vind ik het prima dat mensen oordelen en veroordelen en beoordelen geniet van andermans leed en in plaats van onpartijdig te zijn en gewoon intresse tonen .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:25

Het zou wel prettig zijn als je je tekst zou willen voorzien van hoofdletters, leestekens zoals punten komma's..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:07

En de leugens eruit weglaat.

Lees het verslag van een ooggetuige:

shireen schreef:
Boer had een touw bij hem en we hebben samen het touw eromheen gedaan onder ze kont langs.
Paard probeerden eruit te klimmen en verliest dr evenwicht en valt om.
Besloten om zelf niks meer te doen en de brandweer te laten komen, er kwamen steeds meer omstanders bij en de boer ging verder zn werk doen.Brandweer erbij en de veearts,paard weer op t droge en geen zichtbare verwondingen.
Boer kwam steeds langsrijden met zn gras en vroeg aan mij hoe t ging met t paard.
Ik vind t niet netjes dat die man zo beschreven word in de krant want hij is niet doorgereden!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:36

Het is inderdaad een irritant stuk om te lezen, van de eigenaar! Misschien moeten we maar gewoon ophouden met dit topic, en er geen aandacht meer aan besteden. Iedereen bekijkt het weer op een andere manier, waardoor er discussies blijven!

RaviTornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:48

GvdT schreef:
Je kan daar niet eens hard rijden, het is daar zo smal, dat je eigenlijk altijd je gas moet loslaten om iemand te passeren.
Dit gebeurd ook gewoon onbewust.

Ik zie daar anders mensen snoeihard rijden hoor.....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:58

De groene heuvel invasie komt op gang Clown

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:09

speciaal voor abolsenbroek het is heel lastig om geen leestekens in een zin te zetten dat maakt het namelijk onleesbaar dit is je al meer malen verzocht maar schijnbaar wil je geen moeite doen daarom schrijf ik dit stukje voor je wij zijn hier op Bokt gewend om voor elkaar en met elkaar te lezen en schrijven dan moeten we elkaar wel kunnen begrijpen snap je als jij denkt dat de boer een leugenaar is dan zou ik als ik jou was eerst maar eens aan de ruiter vragen waarom het paard er nou echt vandoor ging je kan van een loonwerker niet verwachten dat hij 500 meter afstand gaat houden voor een recreatieruiter het is de man zijn brood en hij mag ten alle tijden verwachten dat paarden die op buitenrit gaan normaal zullen reageren op buitenvoertuigen zoals tractoren!

Voor de rest van de bokker: Doe geen moeite, er staat niks wat al niet eerder is geschreven.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:14

de waarheid ligt bijna altijd in het midden... 1 ding is zeker: er zijn mensen hierbij betrokken die niet helemaal de waarheid spreken! En of dat de boer is, getuigen die beweren dat hij wel hielp, getuigen die beweren dat hij doorreed, eigenaar, meisje zelf...... dat weten alleen die personen zelf!
Als de boer is doorgereden moet hij zich erg hard gaan schamen. Als hij te hard reed ook.
Als hij dit allebei niet deed moeten de andere mensen zich schamen! Heel simpel eigenlijk en vanaf bokt kan je deze situatie niet goed doorgronden en er eigenlijk weinig over zeggen...

oja, abolsenbroek (eigenaar): wil je aub leestekens gebruiken? Ik heb mijn best gedaan het te lezen maar dit is echt vreselijk!! Dan heb ik het nog niet eens over de spelfouten, dat maakt me nog weinig uit.... maar leestekens kan iedereen zetten!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:14

OK dan!
Dat je dat kan Amondi, ik kan niet zonder leestekens.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:16

hey
als ik het goed heb is dit op mijn manege gebeurd..

ik 'hoorde zeggen van' dat de tractor eerst door was gereden, maar later terug was gekomen en vroeg of het goed ging.. zelf weet ik natuurlijk niet of dit waar is maar heb dit ook van anderen gehoord.

dit paard staat trouwens op mijn manege

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:18

Wat een naar kind.. Ondankbaar. Scheve mond

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:27

GvdT schreef:
OK dan!
Dat je dat kan Amondi, ik kan niet zonder leestekens.

Het was inderdaad veel moeilijker dan ik dacht...... ik moest telkens verbeteren Clown