'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:38

GvdT schreef:
Kijk even op de reacties bij dit stukje op http://www.ijmuidercourant.nl Daaruit blijkt dus wel degelijk dat de boer gestopt is en geprobeert heeft te helpen.
Jammer dat de man meteen weer wordt afgez*ken, ook door de krant en dat er niet even nagegaan wordt hoe groot de duim van het slachtoffer is Knipoog

Ik heb de reacties gelezen. Vooralsnog snap ik niet hoe 'boerin' weet dat hij gestopt is? Wel apart dat er dan word gezegd dat hij is doorgereden als hij in werkelijkheid wel is gestopt.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:42

Miss_Montana schreef:
GvdT schreef:
Kijk even op de reacties bij dit stukje op http://www.ijmuidercourant.nl Daaruit blijkt dus wel degelijk dat de boer gestopt is en geprobeert heeft te helpen.
Jammer dat de man meteen weer wordt afgez*ken, ook door de krant en dat er niet even nagegaan wordt hoe groot de duim van het slachtoffer is Knipoog

Ik heb de reacties gelezen. Vooralsnog snap ik niet hoe 'boerin' weet dat hij gestopt is? Wel apart dat er dan word gezegd dat hij is doorgereden als hij in werkelijkheid wel is gestopt.

Die snap ik niet?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:44

gvdt; ik vraag mij ook af hoe boerin dat moet weten?! ze geeft geen bron of dergelijk. En als er zo'n stuk in de krant staat, ga je niet liegen in mijn ogen, want er zijn zat mensen die het verhaal ook kennen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:49

silfie35 schreef:
Die snap ik niet?

Je moet de link en de reacties op het nieuwsbericht even lezen om het te snappen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:55

Misschien is zij wel de vrouw van.....

Daarnaast heeft niemand het over het feit dat ze op de Groene heuvel wisten dat dit paard bang is voor trekkers en dat ze dat beest met een meisje de polder in sturen.

De Oostlaan kan zelfs met een goed verkeersmak paard voor hachelijke situaties zorgen. Verderop loopt de weg vlak langs de A9 (snelweg) en kan je werkelijk geen kant op.

http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/re ... 750023.ece

Citaat:
Paard met amazone in de sloot
Gepubliceerd op 06 augustus 2008, 17:31
Laatst bijgewerkt op 06 augustus 2008, 18:12
velserbroek -
Een 13-jarige amazone is woensdagmiddag met paard en al de sloot naast de Oostlaan in Velerbroek in gedoken. Het dier schrok van een tractor op de weg. De berijdster bleef ongedeerd, ook het paard mankeerde niets na twee uur in de sloot. Een Velserbroekse boer heeft met een kleine tractor het dier op het droge weten te trekken.

De merrie is een pensionpaard van Manege de Groene Heuvel in Velsen-Zuid. Daar was bekend dat het dier niet tegen tractors kan. ,,Ze is heel braaf maar als ze schrikt gaat ze er vandoor'', zegt bedrijfsleidster Angela van der Vecht. Volgens haar heeft de berijdster de tractorbestuurder nog proberen te waarschuwen, maar toen die toch doorreed belandden paard en ruiter in de sloot.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:56

Misschien is het zo dat de titel duid op dat de trekker is doorgereden nadat de ruiter gezwaaid heeft om vaart te minderen.
En omdat dat niet is gebeurd, is de combinatie in de slot beland.

Je kunt het van twee kanten opvatten. Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:58

Erg!
Wat ze tegenwoordig allemaal niet doen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:07

Maar is die tractor nou wel of niet doorgereden? Dat snap ik niet helemaal..... Ik was pas ook rustig op verzorgpony aan het buitenrijden, verkeersmak, op het fietspad, want er is geen ruiterpad langs die weg... Kwam er een wielrenner aan, dus die gaat over de grote weg een stukje, omdat hij anders misschien het paard zou laten schrikken omdat ie zo hard ging... Een auto op die weg begon toch te schelden op hem! Vond het heel erg aso van hem, want die wielrenner probeerde toch alleen maar aardig te zijn? Maar die auto deed daarvoor ook al dom, ging die helemaal lopen toeteren en hard rijden.... Gelukkig is me verzorgpony wel wat gewend van auto's, dus die reageerde niet! Maar alsnog, wat een dombo!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die tractorchauffeur zich gaat melden, want dan is het wel zeker dat hij straf krijgt!
Daar zit ie ook niet op te wachten!

Meid, heel veel sterkte! Hoop voor je dat die tractorchauffeur zich meld, of dat ie anders wordt aangehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:11

Ik merk hier in de buurt wel, dat wanneer het zomer is, de tractoren hier veel harder rijden, er zitten door de schoolvakanties namelijk veel jonge jongens op de tractor. Die met een tractor en een graskar of iets anders er achter, de weg onveilig maken hier. Ze gebruiken de tractoren zowat net alsof het een opgevoerde brommer is. Kinderen langs de weg zijn dan ook maar lastig.Ik woon op een hoofdweg in een dorp, waar je 30km per uur mag, maar er zijn maar weinig tractoren die zich daar aan houden. Ze sjezen hier langs met vier tractoren + aanhangers achter elkaar en met een behoorlijk rap tempo. Niet allemaal vanzelf, maar wel het grote gros.

Boeren hebben vaak haast, maar betekent dit, dat alles en iedereen daar dan maar voor aan de kant moet?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:18

Weer een goede voorbeeld waarom kinderen niet alleen met paard of pony op de weg zouden mogen rijden zonder volwassen toezicht!

Let wel deze keer niet het schuld van het kind maar met de aanwezigheid van een volwassenen begeleider zou dit waarschijnlijk niet gebeurt zijn!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:20

Hier in omgeving van Egmond rijden de tracktoren ook veel harder door in de zomer! Ze zijn dan druk aan het werk met de bloembollen en hooien enzo en hebben veel haast en weinig geduld. Ik had laatst ook al wat kleine incidenten (gelukkig goed afgelopen en niet veel aan de hand), mijn paard is ook beetje bang voor tracktoren en ze moeten niet te dicht langs mij komen, dan moet ik echt even dekking zoeken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:22

Het is hier in de polder ook stervensdruk met tractors, ze zijn overal druk bezig op het land, dus ja wat verwacht je.

Ik vind het wel eens vervelend dat ik niet gewoon door kan rijden, maar aan de andere kant doen ze alleen maar hun werk, terwijl ik aan het recreëren ben.
Ik ga altijd in stap over en wanneer nodig zet ik ze stil op een dammetje.
Resultaat is dat ze uit zichzelf al wat vaart minderen en zo ruim mogelijk passeren, gevolgd door een vriendelijk knikje of handgebaar van zowel mijn als hun kant.
Je 'deelt' de polder nu eenmaal voor heel verschillende doeleinden en leven en laten leven zorgt imo nog altijd voor de minste irritaties.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:25

Ik ben blij dat het meisje er goed vanaf is gekomen!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:26

Bij ons verminderen de meeste traktoren geen vaart. Mijn paard is een keer op hol geslagen en rende voor de traktor uit. Traktor minderde absoluut geen vaart en bleef doorrijden. Gelukkig niks ernstigs gebeurt maar ik had die man wel willen *** !!!

uiteraard zijn er ook boeren die wel gezond verstand hebben.

Ben ook blij dat het meisje oke is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:32

parouscha schreef:
[

Vlees eet ik al niet, dus daar kan ik zoiezo zonder Haha!

en je groente komt bij de supermarkt vandaan Haha! heb je ook geen boer voor nodig toch Clown

GvdT schreef:

Ik blijf erbij dat als je weet dat je paard bang is voor trekkers je dan niet in het smalle bermpje bij de Oostlaan moet gaan rijden. Er staan daar een hoop koeien en die beesten moeten ook gemolken/verzorgd worden.
Ik ken de situatie daar veel beter dan 99% van de bokkers en neem maar van mij aan dat daar geen ruiterpad is, alleen een heel smal weggetje waar auto's elkaar amper kunnen passeren en een heel smal bermpje.

kijk das dus weer een heel ander verhaal ...

is die boer nu wel of niet gestopt ?

Peterina schreef:
Weer een goede voorbeeld waarom kinderen niet alleen met paard of pony op de weg zouden mogen rijden zonder volwassen toezicht!

Let wel deze keer niet het schuld van het kind maar met de aanwezigheid van een volwassenen begeleider zou dit waarschijnlijk niet gebeurt zijn!

wat een onzin
dus als er een begeleider bij was geweest
had het paard niet bang geweest en in de sloot zijn uitgegleden ?

gelukkig hebben we hier in de buurt geen "last"van boeren , we proberen rekening te houden met elkaar
maar in de vakantie tijd als veel tractoren door jongeren worden gereden
merk je wel een zeer duidelijk verschil !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:45

Peterina schreef:

´Schuld´ is hier allerminst vestgesteld. Een subjectieve versie van een jong meisje is geen bewijs.

Ik weet niet wat er op het moment over in het NL wegenverkeersreglement staat, maar hier en in België is het meisje in overtreding en dan ligt de ´schuldvraag´ gelijk anders....

Wanneer het kind bovendien met een bekend twijfelachtig paard op pad is gestuurd is dit een tweede overtreding.

Een paard is een groot beest met een eigen overlevingsagenda en daar hoort geen onbekwaam persoon mee de openbare weg op. Poep gebeurt en de combinatie hoort daar mee om te kunnen gaan in het belang van de rest van de samenleving. Punt.

Al met al reden voor nader onderzoek en niet voor emotionele heksenjachten.

hc

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:51

Die boer heeft het ongeluk bewust veroorzaakt toen hij hard bleef doorrijden zonder op de angst van het paard en de moeilijke situatie van de ruiter te letten. Juist van een boer zou je anders verwachten, maar juist daar zit er vaak zoveel kinnesinne bij....
Als hij was gestopt om te helpen, was dat meisje niet onder haar paard blijven liggen tot er anderen bij waren. Dat is dus kletskoek. Dit gaat ver uit boven gebrek aan fatsoen, dit is poging tot doodslag cq mishandeling. Aanklagen die kerel.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:52

parouscha schreef:
Sajnne schreef:

Zonder die boeren heb jij geen vreten hoor !!!
Kom op zeg !!!

Vlees eet ik al niet, dus daar kan ik zoiezo zonder Haha!

Ik ook.
Maar opzich kunnen boeren ook wel aardig zijn , alleen meestal zijn ze niet zo aardig tegen dieren.

Maar hoe gaat het niet met het meisje & haar paard ?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:02

SJonge SJonge SJonge,Waar moet het naar toe met de mensen
Als je laat zien dat de traktor rustiger moet rijden en je doet het niet=Geen Fatsoen. Misselijk
Zie je dat het paard onrustig word en begint te rennen En nog doorijd=Geen Fatsoen. Misselijk
Zie je dat ze in een sloot liggen en geen kant opkunnen En je Rijd door=Geen Fatsoen. Misselijk
TJSONGE TSJONGE TSJONGE Als ik de Traktor Bestuurder was Zouw ik Me Diep Shamen
Ik hoop dat ze er niks aan over hebben gehouden Boos!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:18

Ongelovelijk. Niet alleen dat zo'n vent doorrijdt, maar ook de reacties op dat artikel op de site van de ijmuidercourant. Vind ook werkelijk dat leeftijd en ervaring er werkelijk niet toe doen in deze situatie. Dit had iedereen kunnen gebeuren.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:21

Zelfs al zat het meisje fout door te jong zonder begeleiding buiten te rijden, dat geeft niemand het recht haar en haar paard op deze manier "af te straffen". Straffen is het recht van de staat, niet van individuele personen. Een bekeuring, OK, maar geen moordaanslag!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:22

Idd. Lijkt me niet een kwestie van 'jij hebt hier niks te zoeken en al helemaal niet zonder begeleiding, dus ik zal je eens even leren'.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:28

Maar ik snap het niet, is die tractor nou wel of niet gestopt? :S
Want de een zegt van wel, de ander zegt van niet...
De mensen worden steeds asocialer, maar niet iedereen. Je kan niet zeggen van: Die boer is doorgereden, dus alle boeren zijn zo. Ik ken genoeg aardige, behulpzame boeren!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:28

Coentjuh schreef:
Als een ruiter al een teken heeft gegeven, als je ziet dat het paard bang is, dan is het natuurlijk zo fatsoenlijk om daar rekening mee te houden en langzamer te gaan rijden of even te stoppen.. Sowieso houd je de ruiter/paard constant in de gaten, dus die man moet het gewoon allemaal gezien hebben. Wat een E.ikel zeg!

Inderdaad, onvoorstelbaar dat ie het niet gezien zal hebben.

Ik vind erg asociaal om door te rijden..

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:31

Wat mijn ervaring is met tractoren/boeren. De échte (oudere) boertjes die stoppen echt wel. En die willen je nog helpen ook.
Het probleem zijn IMO de ventjes van net 16 met een tractorrijbewijs die keihard door de polders sjezen. Met combinaties waarvan je denkt ??????? mag dat.
Ik wil ook niet zeggen dat alle ventjes van 16 zo zijn, en ik wil ook niet zeggen dat alle echte oudere boeren oké zijn. Maar dat is wel de lijn die ik erin zie.