Isabelle van Zaanen gedwongen om niet te starten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Re: Isabelle van Zaanen gedwongen om niet te starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:43

Goed zo!!

Goed gedaan hoor!!!

Maar uh...niet veel soeps dus??

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:44

En dat verdient ze ook! Hele knappe prestatie om tussen de ruiters die al vaker zo'n wedstrijd hebben gereden daar zo te rijden! Isabelle; je kunt meer dan trots op jullie zijn! Je hebt een paard met erg veel kwaliteit en weet zeker dat die eruit gaan komen, dan maar er iets langer over doen als ik dit nu even vervelend..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:10

CharleyT schreef:

Wat is die reactie van Hamminga ga, waar je je aan stoort? En in welke media?
Zoals ik het lees, heeft vaderlief de woorden van Hamminga wereldkundig gemaakt. en dan nog..............?[/quote]
Excuus, ik had niet goed gelezen en dacht dat de letterlijk geciteerde zin van Hamminga zelf was. Maar een citaat dus van vader Van Zaanen die Hamminga citeert.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:12

Sjoert schreef:
Hallo allemaal,

hier de groeten uit Verden Haha! Wij vermaken ons momenteel enorm met passagerende kamelen die niet over de rug lopen en flinke onderhalzen hebben Tong uitsteken Haha! Haha!

Ik wil even melden dat het Isabelle enorm goed doet om hier leuke, positieve en ondersteunende reacties te lezen.

Gr!

Ik ben nu al benieuwd naar de foto's Huilen van het lachen
Jammer dat ze niet kon starten Scheve mond maar gelukkig heeft ze nog iets aan de positieve reacties Lachen
Veel plezier nog!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:28

Ach, je moet maar zo denken: winnen in Verden zegt weinig over de verdere loopbaan van het paard, als je al die passagerende kamelen straks voorbijrijdt in de échte wedstrijdsport dan is het "wie het laatst lacht, lacht het best"!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:38

Misschien moeten die kamelen thuis eens wat vaker met een pessoa gereden worden.

Verder is het sneu voor het meisje. Ik denk dat het moeilijk wordt het exacte verhaal helder te krijgen, de waarheid ligt ongetwijfeld ergens in het midden. Wellicht is de uitspraak beroerder overgekomen dat bedoeld of in alle commotie verkeerd opgevat.

Ik ga met Gomir mee dat er volgende keer misschien wat meer begeleiding moet zijn voor deelnemers die niet wekelijks zulke evenementen rijden.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:19

juksz schreef:
Goed zo!!

Goed gedaan hoor!!!

Maar uh...niet veel soeps dus??

Ik denk dat Sjoert niet figuurlijk maar letterlijk passagerende kamelen met onderhalzen bedoelt, ik heb ze ook al eens gezien namelijk Knipoog In een showblokje waarschijnlijk, maar het kan dat ik het dan verkeerd begrijp Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:23

Ik vind het sneu voor Isabelle, ik ken haar niet persoonlijk, maar zo'n opmerking kan hard aankomen.
En we weten allemaal dat de meeste duitsers maar op een ding uit zijn, en dat is om de nederlanders onderuit te halen.

En idd wat Gomir zegt, meer begeleiding zou waarschijnlijk niet verkeerd zijn.

Ik vind het knap dat je je voor zoiets kan selecteren, ook al zijn er twee andere paarden "uitgevallen".
Je komt daar niet zomaar.....

Isabelle, laat je niet op je kop zitten, en rij lekker door zoals dat bij jou en je paard past!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:34

Horsedances schreef:
Vreemd heel vreemd, een steward die zich gaat bemoeien met hoe iemand zijn paard moet rijden cq voorstellen. Met een andere Duitser (Riexinger) als hoofd van de "ground jury" in Hongkong staat ons waarschijnlijk ook daar wat te wachten. Maar wie durft Anky of Isabelle een reprimande te geven ? Nee om hun gram te halen gebruiken ze de mindere goden ! Zolang de FEI geen duidelijke stelling in neemt aangaande wat wel en niet toelaatbaar is wordt het meer en meer een belachelijk circus, waar iedereen zijn eigen wetten gaat hanteren. Tijdens de selecties voor jonge paarden in Amerika zat een jurylid (fokker van Hannoveraanse paarden) ongestraft elk paard naar beneden te punten die geen Hannoveraans bloed had etc...etc... etc... Door gebrek aan sturing vanuit de overkoepelde organisaties wordt het steeds meer een tombola.

Theo

Juist Theo; een verhaal naar mijn hart.
Ik was gisteren wel in Verden en heb het zelf niet gezien. Wel de verhalen gehoord en zoals ik het begreep is Isabelle op een dusdanige manier op haar rijden aangesproken door de steward en was ze daar zo van overstuur dat ze niet meer wilde starten.
Verder was de jurering van de jonge paarden één grote Duitse propaganda. De paarden die groot en traag bewogen en daarnaast ook nog eens heel braaf door de baan gingen werden met hoge punten beloond.
Alle Nederlandse paarden werden afgeserveerd op spanning, te hoog ingesteld, te kort in hals, teveel ruiterhand etc.
Vontango werd bijv. heel netjes voorgesteld door Madeleine Witte Vrees, maar kreeg echt niet de punten die hij verdiende.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:23

ook een paar dagen Verden achter de rug, zal niet zeggen dat ze in Duitsland geen goede paarden hebben, maar qua expressie en achterbeen hebben wij hier echt een voorsprong. Achter de loodlijn, kort in de hals werd enorm afgestraft en een of andere prutser op een paard wat Rockwel heet, kreeg ondanks doorsporen en een murw en stakend paard toch hele hoge punten, lekker hypocriet dus.

Wat Isabelle aangaat, ze heeft haar best gedaan en het diep en rond instellen, was zeker niet storend en werd in de springring ernaast door 90 % procent van de (Duitse) springruiters precies zo gedaan, maar daar wordt er niet over gezeurd

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:31

oja, dan vergeet ik nog te vermelden dat zodra de Nederlandse afvaardiging de ring verlaat de Duitse spion ook verdwijnt en dat bij een trekkende en stampende Jana Freund niemand wat zegt en die kan er ook wat van, maar ja, Duits Ach gut

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:38

Leonora schreef:
ook een paar dagen Verden achter de rug, zal niet zeggen dat ze in Duitsland geen goede paarden hebben, maar qua expressie en achterbeen hebben wij hier echt een voorsprong.

Meen je dat nu? Ik vind het achterbeen hét grootste aandachtspunt in de dressuurfokkerij. Dát en bloedvernauwing..

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:42

De Nederlandse paarden die in Verden werden gepresenteerd, hadden een actief achterbeen met veel buiging in de gewrichten.

De bloedvernauwing in Dld is even groot, het enige verschil is dat wij in Nederland best een Duitse hengst durven te gebruiken,
maar omgedraaid schijnt dat vloeken in de kerk te zijn

de tijdens de show voorgestelde hengsten van Van Uytert hadden behoorlijk wat in hun mars;
de meesten lieten een goed voorbeen, maar ook een goed achterbeen zien, dat was nog eens reclame

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:51

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:55

Sammie schreef:
Leonora schreef:
ook een paar dagen Verden achter de rug, zal niet zeggen dat ze in Duitsland geen goede paarden hebben, maar qua expressie en achterbeen hebben wij hier echt een voorsprong.

Meen je dat nu? Ik vind het achterbeen hét grootste aandachtspunt in de dressuurfokkerij. Dát en bloedvernauwing..

Maar bij de Duitsers is dat imo een nog groter aandachtpunt Knipoog

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:27

asjemenou schreef:
Sammie schreef:

Maar bij de Duitsers is dat imo een nog groter aandachtpunt Knipoog

Zolang een paard als Dramatic nog een 9,5 voor de draf krijgt kan ik me niet voorstellen dat ze het gesleep van de Duitse achterbenen echt willen verbeteren Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:29

Kreeg die echt een 9.5?
Pff, ik heb echt geen kijk op dressuurpaarden volgend mij.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:50

asjemenou schreef:
Kreeg die echt een 9.5?

ja; wij schrokken ervan. En als je haar op het losrijterrein had bezig gezien, arm paard !

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:02

asjemenou schreef:
Kreeg die echt een 9.5?

Wij allemaal niet dan denk ik Knipoog
Ach joh, laat die duitsers dat toch lekker een 9,5 waard vinden, als wij wel blijven streven naar een goed achterbeengebruik dan komen ze zich vanzelf een keer tegen. Maar goed de duitse paarden hebben ook weer eigenschappen die ik wel wenselijk vind in onze fokkerij. Zo blijft het altijd wat, maar goed dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat Dramatic een 9,5 krijgt voor zijn draf, over dramatic gesproken.....

ainty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:38

Moeder van valentino is precies hetzelfde,
af en toe net een raket bij teveel spanning.

Ik weet dat ze er keihard voor train om zo
goed mogelijk voor de dag te komen.
maar ook dan kan het nog weleens een keertje
wat minder gaan, volgende keer beter
zullen we maar zeggen.

maar ja, sommige mensen hebben altijd
wat te zeuren, ook de duitsers onder ons.

Isabelle,

Knap gereden en hopelijk gaan we nog veel
van je horen, want je heb een superpaard
onder je, Pling en ik weet zeker dat jullie er komen.
de uitslagen zeggen al genoeg

gr ainty

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:41

De foto's van Sjoert staan ondertussen online.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:01

Cayenne schreef:
De foto's van Sjoert staan ondertussen online.

Maar de betreffende amazone staat er niet op Haha!

Zo'n amazone met talentvol paard zou geschikt geweest zijn voor het Rabo Talentenplan voordat het z'n initiele doel voorbij schoot. Volgens http://www.knhs.nl waren de eisen "Ben je niet ouder dan 25 jaar oud, rij je minimaal op Z-niveau en droom je van een topsportcarrière in de paardensport? Dan is het Rabo Talentenplan misschien iets voor jou!". Deze amazone voldoet aan die eisen en kon dan nog wat leren van wat het plan te bieden heeft/had "De nadruk ligt hierbij naast het paardrijden vooral op managementtraining, sportpsychologie en fysiologie.".

[/edit] spelling/grammatica
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 04-08-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:08

Ik ken Isabelle niet en ook het paard maar van horen zeggen, ik heb zo`n idee dat MacavityL iets naar voren brengt waar deze amazone baat bij zou kunnen hebben. Gun ieder een leertraject en ja dan pas voor de leeuwen gooien, en afbranden is achteraf makkelijk, te makkelijk. De meesten onder ons zouden op Verden het niet klaar gespeeld hebben, los van het feit of dat er een eerlijk verhaal lag daar in Verden.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:39

Ik was erbij in de stallen van het Nederlandse team en ik kan vertellen dat ik zowel van de amazone zelf als de bondstrainer heb gehoord dat dit verhaal absoluut niet klopt!

Het is zwaar verdraaid en overdreven en ook de woorden van de personen zijn verdraaid. Ik vind het erg jammer dat dit op deze manier wordt neergezet en ook geeft dit absoluut geen steun aan de Nederlandse ruiters vanuit dit forum.

Ik ga verder geen uitspraken doen over hoe en wat er precies dan wel gebeurd is, maar ik kan wel zeggen dat Isabelle niet paardonvriendelijk gereden heeft en dat dit te maken heeft met het eeuwig durende conflict tussen Nederland en Duitsland en dat de "rollkur" gewoon erg gevoelig ligt op dit moment.

Nogmaals erg spijtig dat dit zo verdraaid op bokt.nl komt te staan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:41

bokt heeft het alleen maar overgenomen van horsetelex.nl hoor Bloos Dus het is niet bokt die dan alle woorden verdraaid heeft, er zijn zelfs heel veel mensen in dit topic die zeiden dat ze het niet geloofden. Nagelbijten / Gniffelen