Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Anouklove schreef:
Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!
Midasje schreef:Wat een verschrikkelijk ongeluk.![]()
En het is natturlijk wel weer een mooie gelegenheid om de rensport af te zeiken.
Ongelukken komen in elke tak van de sport voor, ook bij de "vriendelijke" sporten.
En voor de duidelijkheid wij laten onze paarden niet rennen en rennen en bedanken ze dan met de dood. Beetje opletten wat je zegt want het is vervelend om te horen.
geerke schreef:straks krijgen we de discussie weer dat het ook in de wei kan gebeuren en niet alleen maar in de sport.
daar word ik moe van....als je sport met paarden is het risico veel groter op ongelukken en blessures.
ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...
geerke schreef:ik heb het niet alleen over de rensport,maar over alle sporten waar dieren bij betrokken zijn omdat wij mensen dat zonodig leuk vinden..ik vind dat gewoon niets,dat mag toch hoop ik?
Ik vind een dierenbeul op de hoek die z'n paarden "vergeet"te voeren ook niets,daarmee bedoel ik alle extremen..
Citaat:En om dit nou te gaan vergelijken met paarden die tijdens een buitenritje omkomen... die vergelijking durf ik best aan. Dan kijken we naar het aantal dode paarden per gereden kilometer, wedden dat een buitenritje dan stukken minder dodelijk blijkt dan een raceparcours in de topsport?
Tooske schreef:Nou ik kan je wel zeggen dat ik erger vind voor die paarden als voor de jockeys.
Die paarden hebben er niet voor gekozen om renpaard te zien die mensen hebben er wel voor gekozen om dit te doen.