Paard valt bovenop meisje, kind ernstig gewond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fesje19

Re: Paard valt bovenop meisje, kind ernstig gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:57

Ik denk dat dit topic maar gesloten moet worden, het is gelukkig nog redelijk goed afgelopen

williee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:20

het is echt verschrikkelijk.

het was op mijn manege. dat is manege de roosberg.

het kwam door dat de eigenaar van de manege het paard aan het inspuiten was met vliegenmiddel want ze gingen een bosrit maken.
en het paard vond het eng en liet zich toen vallen of gingen liggen en kwam zo op het meisje terecht. want dat meisje was hem aan het poetsen zoals er staat aangegeven.

ze stonden denk ik bij het paard in de box of buiten.

ik heb het van een vriendin gehoort en die zei dat er politie, ambulance kwam en dat er een trauma helicopter in de wei moest landen.
Laatst bijgewerkt door Winged op 03-08-08 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:23

Jeetje wat erg zeg, maar gelukkig dat het meisje er goed vanaf gekomen is!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:36

Heel veel beterschap voor het meisje.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:05

Gelukkig is alles goed afgelopen, donderdag was ze met haar ouders alweer op de manege na een dagje observatie in het ziekenhuis. Het was "slechts" een hersenschudding ( en niks a.d. benen zoals in het krantenartikel stond). Gewoon stom ongeluk; pony schrok van inspuiten met insectenspray voor een bosrit nadat het meisje de pony had gepoetst en zij viel daardoor (niet eens zo hard) op de grond. De Roosberg staat inderdaad heel goed bekend om zijn veiligheidseisen en dit had overal kunnen gebeuren. Sommige kinderen vinden het daar op ponykamp wat "streng" maar ook dat heeft te maken met het strikt naleven van de veiligheidsmaatregelen die voor je eigen bestwil zijn. Eén van die maatregelen is het inschakelen van professionele hulpverleners als gedacht wordt aan mogelijk serieus letsel. Vandaar dat er om een ziekenwagen is gebeld. Tja, dat die dan ( achteraf gelukkig ten onrechte) met groot materieel uitrukken, daar heeft de manege zelf niet om gevraagd. Voor een manegehouder altijd rot als zoiets gebeurd ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Fijn om hier te lezen dat niemand de manege iets kwalijk neemt. En dat er eens een keer iets gebeurt in 40 jaar tijd ( dus tijdens zo'n 320 ponykampen).....op veel maneges zal wel vaker iets gebeuren denk ik?

amstdgaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:46

Ik sluit mij helemaal aan bij Robin_hood.

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:09

Ik sluit mij ook aan bij robin hood!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:13

iepsel schreef:
Roskammen en paard valt boven op t kind??? Ben me even aan het bedenken wat daar nou precies gebeurt is...

laat me weten als je t weet Knipoog

t kan van alles zijn: spierverlamming, epilepsie...en schrikken van vliegenspray Tong uitsteken

zielig voor t kind... k kan uit ervaring spreken als ik zeg dat n paard best zwaar is op je...

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:52

ikenindi schreef:
iepsel schreef:
Roskammen en paard valt boven op t kind??? Ben me even aan het bedenken wat daar nou precies gebeurt is...

laat me weten als je t weet Knipoog

t kan van alles zijn: spierverlamming, epilepsie...en schrikken van vliegenspray Tong uitsteken

zielig voor t kind... k kan uit ervaring spreken als ik zeg dat n paard best zwaar is op je...

Lees even hetgeen Robin Hood geschreven heeft.

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:57

robin_hood schreef:
Gelukkig is alles goed afgelopen, donderdag was ze met haar ouders alweer op de manege na een dagje observatie in het ziekenhuis. Het was "slechts" een hersenschudding ( en niks a.d. benen zoals in het krantenartikel stond). Gewoon stom ongeluk; pony schrok van inspuiten met insectenspray voor een bosrit nadat het meisje de pony had gepoetst en zij viel daardoor (niet eens zo hard) op de grond. De Roosberg staat inderdaad heel goed bekend om zijn veiligheidseisen en dit had overal kunnen gebeuren. Sommige kinderen vinden het daar op ponykamp wat "streng" maar ook dat heeft te maken met het strikt naleven van de veiligheidsmaatregelen die voor je eigen bestwil zijn. Eén van die maatregelen is het inschakelen van professionele hulpverleners als gedacht wordt aan mogelijk serieus letsel. Vandaar dat er om een ziekenwagen is gebeld. Tja, dat die dan ( achteraf gelukkig ten onrechte) met groot materieel uitrukken, daar heeft de manege zelf niet om gevraagd. Voor een manegehouder altijd rot als zoiets gebeurd ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Fijn om hier te lezen dat niemand de manege iets kwalijk neemt. En dat er eens een keer iets gebeurt in 40 jaar tijd ( dus tijdens zo'n 320 ponykampen).....op veel maneges zal wel vaker iets gebeuren denk ik?

Beste Robin Hood, je hebt helemaal gelijk. En waarom dat hele sensatiegedoe eromheen? Als ik zie hoeveel 'Bokkers' dit onderwerp bekeken hebben. Als er een super positief topic gemaakt wordt leest geen hond het. Maar ja de Telegraaf is ook de grootste krant van ons land; dus . . .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:24

Lies-Beuker schei toch uit en lees eens beter dan zou je zien dat de meerderheid alleen maar positieve dingen zegt over de manege waar dit is gebeurt. Het is nou eenmaal een raar artikel geweest totdat er duidelijkheid kwam en dat is logisch. Je doet net alsof iedereen hier de manege zit af te branden maar dat is niet zo.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:19

robin_hood schreef:
...Fijn om hier te lezen dat niemand de manege iets kwalijk neemt....

Daarom schreef ik dit er ook bij Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:33

Tja lies Beuker, ik ga niet meteen van de sensatiebelustheid van mensen uit hoor, die dit topic bekijken. Misschien willen ze oprecht lering trekken uit het ongeval, om zelf zulke narigheid te kunnen voorkomen, of maken ze zich zorgen dat het een mede-bokker betreft, of is het gewoon uit bezorgdheid over het lot van het meisje, dat ze dit artikel lezen. Dat de krant er zo'n raar verhaal van maakt, daar kunnen die Bokkers niets aan doen.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:14

Update: Het gaat goed met dat meisje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:26

Ik kom daar ook regelmatig.
Mij is verteld dat het meisje stond te poetsen, en de manege eigenaar het paard inspoot,
paard en zij vielen,
ze liep zelf naar boven, daar is ze onwel geworden, iemand belde de ambulance, die de politie, en die de trauma helikopter.
Ik heb precies dit verhaal van verschillende mensen gehoord,
anders zou ik het niet vertellen,
maar dan nog weet ik natuurlijk nog niet of het echt zo gegaan is..
Ik vind het eigenlijk ook niet zo belangrijk hoe het gegaan is,
als het meisje er maar weer bovenop komt.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:35

Jeetje, vervelend. Scheve mond Ben zelf drie jaar op kamp geweest bij de Roosberg, maar hen is inderdaad helemaal niets te verwijten, zoiets gebeurd en het is natuurlijk wel vervelend dat het juist bij een manege gebeurt waar de veiligheid voorop staat. Gelukkig gaat het inmiddels weer beter met het meisje. Ja Het verhaal is dan wel wat overdreven op de site gezet zeg! Bloos!

Sanniej, weet je toevallig ook om welk paard het ging? (Gewoon puur nieuwsgierigheid hoor. Knipoog)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:41

Wat vreselijk

Ik ben soms ook wel bang en denk dat een paard zomaar op me valt, mensen verklaren me dan voor gek...
nu is het dus echt gebeurt

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:17

naam van het paard is toch niet belangrijk???