Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
iepsel schreef:Roskammen en paard valt boven op t kind??? Ben me even aan het bedenken wat daar nou precies gebeurt is...
ikenindi schreef:iepsel schreef:Roskammen en paard valt boven op t kind??? Ben me even aan het bedenken wat daar nou precies gebeurt is...
laat me weten als je t weet
t kan van alles zijn: spierverlamming, epilepsie...en schrikken van vliegenspray
zielig voor t kind... k kan uit ervaring spreken als ik zeg dat n paard best zwaar is op je...
robin_hood schreef:Gelukkig is alles goed afgelopen, donderdag was ze met haar ouders alweer op de manege na een dagje observatie in het ziekenhuis. Het was "slechts" een hersenschudding ( en niks a.d. benen zoals in het krantenartikel stond). Gewoon stom ongeluk; pony schrok van inspuiten met insectenspray voor een bosrit nadat het meisje de pony had gepoetst en zij viel daardoor (niet eens zo hard) op de grond. De Roosberg staat inderdaad heel goed bekend om zijn veiligheidseisen en dit had overal kunnen gebeuren. Sommige kinderen vinden het daar op ponykamp wat "streng" maar ook dat heeft te maken met het strikt naleven van de veiligheidsmaatregelen die voor je eigen bestwil zijn. Eén van die maatregelen is het inschakelen van professionele hulpverleners als gedacht wordt aan mogelijk serieus letsel. Vandaar dat er om een ziekenwagen is gebeld. Tja, dat die dan ( achteraf gelukkig ten onrechte) met groot materieel uitrukken, daar heeft de manege zelf niet om gevraagd. Voor een manegehouder altijd rot als zoiets gebeurd ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Fijn om hier te lezen dat niemand de manege iets kwalijk neemt. En dat er eens een keer iets gebeurt in 40 jaar tijd ( dus tijdens zo'n 320 ponykampen).....op veel maneges zal wel vaker iets gebeuren denk ik?
robin_hood schreef:...Fijn om hier te lezen dat niemand de manege iets kwalijk neemt....