Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Animae

Re: Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:47

Ik vind het juist goed dat China ook eens de kans krijgt om zich te bewijzen. En dat dóen ze tot nu toe ook.
Hopelijk blijkt het vals alarm te zijn..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:51

Probleem zal wel zijn dat de vogels waarschijnlijk heel dicht bij elkaar in de buurt lagen. Het lijkt wat overdreven, maar ze zullen daar wel ervaring hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:52

Jeetje.
Je begint je steeds meer af te vragen of het wel zo verstandig is om de olympische spelen in China te houden. Bloos (Voor de paarden is het klimaat niet fijn, maar wat te denken van de Smog in Peking, dan nog alle rellen rond Tibet etc etc.)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:54

S0WHAT schreef:
Nou kan toch door de vogelgriep..

Tuurlijk! Clown

Ik vraag me overigens wel af wat ze gaan doen als het vogelgriep blijkt te zijn. Heeft dat nog consquenties voor de paarden?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:00

Hanmar schreef:
Grootste probleem is dan denk ik niet dat de Spelen, voor zover in Hongkong, afgelast worden, maar dat al die sporters met paarden naar huis toe gaan en dus allemaal het vogelgriepvirus meenemen naar hun eigen land. Hebben we het in één klap wereldwijd.

Dat zullen wel controleren voordat ze het land mogen verlaten..

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:03

Nikka schreef:
S0WHAT schreef:
Nou kan toch door de vogelgriep..

Tuurlijk! Clown

Ik vraag me overigens wel af wat ze gaan doen als het vogelgriep blijkt te zijn. Heeft dat nog consquenties voor de paarden?

Het is niet overdraagbaar op paarden dus voor de paarden niet zo veel risico, maar het is wel gevaarlijk voor mensen en de paarden kunnen het misschien wel bij zich dragen.
Dan wordt het waarschijnlijk goed wassen en in quarantine.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:07

patsur schreef:

Met een beetje pech mogen ze dan voorlopig het land helemaal niet verlaten.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:10

Aimee schreef:
patsur schreef:

Dat dacht ik ook al meteen! :S

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:12

Ik hoop maar dat het door de warmte komt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:22

Aimee schreef:
patsur schreef:

Of erger.

Het lijkt me echt een ellendig gevoel als je daar zit met je paard(en) en er gebeurt iets. Ik bedoel, je spreekt de taal niet, je kan de plaatselijke krant niet lezen en je bent daardoor dus helemaal aangewezen op tolken, beambten en mensen-met-een-bepaalde-functie.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:25

Zwelgje schreef:
vanitymay schreef:
ik vind dat de ruiters nogal risico's nemen om toch koste wat kost daar te kunnen rijden. Ik snap best dat het de olympische spelen zijn, maar ik vraag me dan toch altijd af of het ze dan waard is om zo'n groot risico te lopen. Voor hetzelfde geld krijgen ze de paarden voorlopig niet meer mee terug als ze een vreemd virus oplopen (ervan uitgaande dat de paarden er zelf niet ziek van worden) en dan heb je ze daar staan. Fantastisch! Bloos
Of ze bezwijken van de vreemde omstandigheden en heb je uberhaupt geen paard meer. Ik ben absoluut niet op zulk niveau, maar ik weet niet wat ik zou hebben gedaan hoor. Lijkt me alles behalve bevorderlijk voor mijn paard, dus zou ik serieus overwegen maar niet te gaan...maar das mijn mening. Ik snap heus wel dat er veel vanaf hangt (onder andere roem en geld)

Mijn idee.

geheel mee eens

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:26

Wat een ellende en stress brengt dit toch weer met zich mee. Ik hoop dat ze gauw de uitslag van het onderzoek hebben, ik ben zeer benieuwd. Blijkt het inderdaad vogelgriep te zijn, dan hebben ze een groot probleem. Lijkt mij idd dat de paarden er dan voorlopig niet weg komen. Of ze moeten echt zo stom zijn om het risico te nemen de ziekte wereldwijd te verspreiden, maar dat zal toch wel niet.
Precies, het is vreselijk als je daar vast komt te zitten. En wat denk je van de te trainen paarden thuis? Moeten allemaal door stalruiters die achtergebleven zijn gereden worden en wedstrijden kan je ook vergeten.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:34

Zwelgje schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom ze gekozen hebben voor China als Olympisch land voor de Spelen 2008. Ik zou er als topsporter niet meteen blij van worden denk ik, als je alleen al kijkt naar de vervuiling en smog. Ik hoop maar de de atleten alsook de paarden er niet al te veel last van zullen hebben. Maar ik hoop nog meer dat iedereen weer heelhuids terug komt.

Idd, ik snapte en snap het ook nog steeds niet.. Maarja, t is nu niet anders meer. Ik hoop dat het vals alarm is van de volgels..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:35

Moderatoropmerking:
dit topic gaat over de mogelijke vogelgriepuitbraak en de eventuele gevolgen daarvan. Communisme etc zijn allemaal zeer discussieerbare onderwerpen, maar open daarvoor liever een topic op NM en houd het hier ontopic.
Een aantal reacties zijn verwijderd.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:35

Aimee schreef:
patsur schreef:

Lovely schreef:
[
Of erger.

Het lijkt me echt een ellendig gevoel als je daar zit met je paard(en) en er gebeurt iets. Ik bedoel, je spreekt de taal niet, je kan de plaatselijke krant niet lezen en je bent daardoor dus helemaal aangewezen op tolken, beambten en mensen-met-een-bepaalde-functie.

Zullen ze daar geen internet hebben? Of geregeld dat er kranten uit landen van deelnemers zijn?

Ben je trouwens mooi klaar mee als je het land niet uit mag!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:37

Oei, dat is schrikken zeg!
Hopelijk is de uitslag snel bekend en valt het allemaal mee...
Zal toch wat zijn zeg, als het echt vogelgriep is Scheve mond

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:41

neem aan dat ze toch daar de tests versnellen....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:45

Lovely schreef:
Of erger.

1 geluk : Chinees onderzoek wist uit dat de antistoffen die paarden aanmaken tegen vogelgriep als geneesmiddel gebruikt kunnen worden bij andere diersoorten. De paarden zelf worden trouwens niet ziek van de vogelgriep.

Citaat:
Antibodies against the bird flu virus H5N1, derived from horses, prevent mice infected with H5N1 from dying from the virus. A study published today in the open access journal Respiratory Research reveals that a dose of 100 µg of horse anti-serum effectively protects infected mice.
These results suggest that anti-H5N1 antibodies developed in horses could potentially be used to prevent death from H5N1 influenza, or as early treatment for the disease, in humans.

Jiahai Lu from Sun Yat-Sen University in Guangzhou, China and colleagues from other institutions in China infected dog kidney cells in vitro with a lethal dose of H5N1 and simultaneously exposed the cells to horse antibodies against H5N1. Lu et al.'s results show that horse antibodies to H5N1 protected cells against H5N1 in vitro – the cells simultaneously infected with H5N1 and exposed to horse antibodies did not die.

Lu et al. then injected horse antibodies into 40 mice that had been infected with a lethal dose of H5N1 24 hours earlier. The authors also injected horse serum without H5N1 antibodies into a group of mice that acted as controls.

The authors found that 50µg of antibody protected 70% of the mice against death by H5N1 and 100 µg of antibody protected 100% of the mice. The mice in the control group died nine hours after receiving the normal horse serum.

Link to Respiratory Research: http://respiratory-research.com
Site : http://www.physorg.com/news12192.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:55

Jawel, maar de informatie over het wel/niet verlaten van het land en over de maatregelen ter plekke zullen ook wel plaatselijk gepubliceerd worden en dan hopelijk ook in het Engels Lachen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:58

patsur schreef:
Lovely schreef:
Of erger.

Zullen ze daar geen internet hebben? Of geregeld dat er kranten uit landen van deelnemers zijn?

Ben je trouwens mooi klaar mee als je het land niet uit mag!

Hong Kong is technisch veel verder dan wij in Nederland zijn. Uiteraard hebben ze daar internet.

Maar het lijkt me inderdaad ellendig om daar te zitten met je paard en er gebeurt zoiets.
Het voordeel van Hong Kong is dat ze daar redelijk engels spreken, alleen de taxichauffeurs niet Clown
Je leest het al in de berichten van de ruiters met betrekking tot het regelen van de acreditatie. Hordes chinezen komen op je afrennen, maar ze zeggen allemaal wat anders en niemand doet wat ze zouden moeten doen. Werkverschaffing Ja

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:17

Mystica schreef:
Ik snap de commotie heel goed en ben er dan ook blij om.
Stel je voor als het wel vogelgriep blijkt te zijn... Dan zijn de teams voorlopig nog niet thuis, afgelast of niet. En dan maar hopen dat alles en iedereen er goed doorheen komt. Zowiezo denk ik dat de paarden het knap moeilijk zullen krijgen met de luchtomstandigheden daar...
Dit kan zo op tv als OS from hell.

Nou inderdaad, wat een drama's zeg.
Vroeg me laatst al af wat ze bezielde om het daar te organiseren....

Vind het wel goed dat ze het gaan onderzoeken, 2 dode vogels betekent niet meteen vogelgriep maar je weet het nooit, hopen dat het vals alarm is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:04

nou ik ben benieuwd wat er uit de tests is gekomen zeg..
idd met die smog wat zal dat wel niet voor effect geven op die paarden

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:05

hopelijk is het geen vogelgriep......

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:18

Waar je de spelen ook houdt ter wereld, overal ligt de dreiging van een besmettelijke (dier)ziekte op de loer.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:35

Anne_GTI schreef:
Waar je de spelen ook houdt ter wereld, overal ligt de dreiging van een besmettelijke (dier)ziekte op de loer.

Ja, en als je niet uitkijkt met oversteken kan je aangereden worden..
Knipoog

Wat extra info over de vogelgriep. Ik snap wel dat mensen lichtelijk paniekerig raken als er signalen zijn.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelgriep