Veearts maakt fout van 620.000 euro bij dekhengst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Re: Veearts maakt fout van 620.000 euro bij dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:16

Meiden toch, warm hè? Clown

Hoe dan ook, ik wil m'n vorige uitspraken nog wel even nuanceren. Er is namelijk veel gezegd over Drug maar het is natuurlijk wel erg gemakkelijk om al zijn kwaliteiten aan Prizrak toe te dichten, en dat doet zijn moeder, die op zijn zachtst gezegd bovengemiddeld produceerde geen recht.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:25

Ha, eindelijk! Waar komt toch dat idee vandaan dat alleen een hengst bepalend is voor de kwaliteit van de nakomelingen? Wat vreselijk ongeëmancipeerd! Clown

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:54

goeroe schreef:
Meiden toch, warm hè? Clown

Hoe dan ook, ik wil m'n vorige uitspraken nog wel even nuanceren. Er is namelijk veel gezegd over Drug maar het is natuurlijk wel erg gemakkelijk om al zijn kwaliteiten aan Prizrak toe te dichten, en dat doet zijn moeder, die op zijn zachtst gezegd bovengemiddeld produceerde geen recht.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:41

heb een keer op de holland tersk sale gezeten en daar ging een 23 jarige merrie over de toonbank voor 235000,-, toen zat ik ook al te rekenen hoe ze dat er voor terug wilden verdienen, maar als ik hier de verhalen lees over deze hengst snap ik m eindelijk....
Maar wat nou als deze dierenarts geweigerd zou hebben om dit dure paard te helpen had ie dan ook een proces aan zn broek kunnen krijgen?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:58

Ach jah ook Kubinec ging voor een veelvoud van dat bedrag, en die was ook al op leeftijd, denk zelfs nu nog dat je hem voor dat geld niet mee krijgt.

Zeker 15 jaar geleden waren dergelijke bedragen in de arabieren wereld zeer gewoon.
Helaas voor de huidoige fokkers gaan arabieren nu niet voor veel meer dan een leuke sportpony, maar dat was toen wel even anders...

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:48

de dierenarts die toen de fout gemaakt heeft heeft zelfmoord gepleegt voor deze zaak!!
een verzekering ging gewoon zo hoog niet in belgie.

komt nog bij dat de hengst al slecht vruchtbaar zou zijn geweest.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:21

nee dat meen je niet! zelfmoord plegen om deze zaak? dat gaat wel heeeeel ver....

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:25

Zoooo Dat is wel heel erg veel geld... Wil wel weten wat er dan gebeurt is.

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:10

Er stond in de krant dat de Da inmiddels overleden was, niet dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Kan natuurlijk best wel zijn, je zou voor minder eraan denken ....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:26

Als ik dat bedrag moest voor een menselijke fout zou ik me ook liever van kant maken dan nog weten dat ik moet betalen... Is toch menselijk? Bij elke andere arabier had niemand er om gekraait. Aanwinst voor de fokkerij of niet, vind het een hoop geschreeuw voor niets....En vind het doodzonde dat ze dat geld allemaal krijgt. Koop je een paard, weet je dat je het risico hebt dat ie de dag erop dood in stal ligt (of op de operatie tafel) of je er nou 250 euro voor geeft, of vijf miljoen euro. (bij wijze van spreken)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-07-08 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:40

zou jij je van kant maken als je een fout had gemaakt en veel geld zou moeten betalen? tis maar geld hoor, mijn leven is me meer waard eerlijk gezegd

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:50

Ik heb ook nergens gelezen dat de veearts zelfmoord gepleegd heeft, wel stond in de krant dat hij inmiddels overleden is...

Geheel buiten dit, vind ik het best belachelijk veel geld, om dezelfde reden als die van pharagirlke.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:54

cissy, jep, ik zou tenminste al mijn geld uitgeven, van een kale kip kan je niet plukken. Als mezelf van kant maken de enige manier was om madame niet uit te betalen of het iig niet te weten dat ze haar geld kreeg, heb ik dat er voor over. Ja 620.000 euro voor een foutje? Jeetjemina zeg...Das een boel geld hoor, daar kan je twee huizen voor kopen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 01:29

dus jij wilt heel je leven opgeven, nooit meer paard rijden en leuke dingen doen, je familie een vreselijke tijd geven omdat je zelfmoord hebt gepleegd om die paar rotcenten?
ik weet hoe het voelt want mijn oom heeft ook zelfmoord gepleegd, niet leuk! geheel offtopic, ik weet het, maar kan het niet begrijpen....

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 02:44

paar rotcenten??? moet ik 35 jaar voor werken (en dan nog heb ik het bruto) maar kan 35 jaar lang dan nog geen kauwgombal kopen....

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:16

als je door jezelf van kant te maken je nabestaanden zoals vrouw en kinderen van zulke schuld kunt vrijwaren,is het wel een ander verhaal.

ik begrijp dat een da schuldig kan bevonden worden,maar zulk hoog bedrag voor dat paard,je moet maar jamar noemen om dat te kunnen krijgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:56

cissy schreef:
dus jij wilt heel je leven opgeven, nooit meer paard rijden en leuke dingen doen, je familie een vreselijke tijd geven omdat je zelfmoord hebt gepleegd om die paar rotcenten?
ik weet hoe het voelt want mijn oom heeft ook zelfmoord gepleegd, niet leuk! geheel offtopic, ik weet het, maar kan het niet begrijpen....

jep, hier ook iemand in de familie die het zat was en idd ook zelfmoord pleegde. Wat doet dat tot de discussie? Lachen Ik kan heel goed begrijpen dat die man dat doet...en zou het inderdaad, zelf ook doen. Zeker als dat betekende dat ik, inderdaad, gezinnetje/familie spaarde van water en brood in een daklozen centrum. Knipoog bij wijze van spreken dus.

savath dat hij schuldig bevonden wordt kan ik me ook iets bij voorstellen, maar om nu zo'n bedrag te moeten ophoesten...Hoe zou een normale werkmens dat ooit voor elkaar gekregen hebben? Je moet al een heel goed lopende praktijk hebben om dat geld bij elkaar te krijgen Verward

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:21

Een paard is waard wat de gek er wilt voor geven, hij had goede nakomelingen O.K. maar wie kan zeggen wat de waarde is van een paard.
Saskia ik weet niet over welke DA U het heeft, er zijn hier in de kempen al veel DA overleden, maar ik hoop dat U niet bedoelt de DA die in 2005 overleden is.
Aan alle mensen, ga eens kijken de dagen dat Jadem Arabians zijn open deurdagen en wedstrijddagen heeft. Ik als kleine Belg, paardenvriend in hart en nieren voel mij er niet thuis en helemaal niet welkom. Mevrouw Jamar heeft het geld, lef, en het zakelijk instinct om haar Arabieren bekend te maken en zich te laten omringen door de beste advokaten, ik hou van mensen die van hun paarden houden welke geen prijsdieren zijn. Mevrouw Jamar heeft uitstraling, kent veel van Arabieren en beweegt zich in een andere paardenwereld als de paardenwereld van Bokt.
Een paard is groot sterk en zo klein als het iets mankeeert of tegenkomt.
Wil mij niet uitlaten over terecht of niet, voor mij is dit een andere paardenwereld.

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:33

savath schreef:
je moet maar jamar noemen om dat te kunnen krijgen!

Ik denk moesten wij als gewone werkmens, bij het overlijden van ons paard de DA een proces aandoen wij het deksel op onze neus zouden krijgen ...

Mevr Jamar is zakenvrouw op de eerste plaats, alhoewel ze toch al haar paarden goed kent, en als ze eraan kan verdienen zal ze het zeker niet laten, het gaat bij haar steeds om het grof geld, toch zeker als ze richting Midden Oosten vertrekken.

Jaloers, neen hoor, maar ik wil gewoon aantonen dat het gewone werkvolk (zoals ik) geen zo'n premie zou krijgen. Das de macht van het geld.

Weet er iemand toevallig wie de 2 eigenaars zijn?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:45

Echt overdreven veel geld!!!! ben het helemaal met pharagirlke eens.
Wat een onzin dit...

snifje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:35

Sharani schreef:
Jannepauli schreef:
Las ik goed dat het paard ten tijde van het overlijden al 27 jaar oud was? Hoe realistisch is het om op die leeftijd nog van een dekhengst te spreken? Als hij nou nog een 'jonge god' geweest was dan zou je je kunnen voorstellen dat hij jarenlang voor heel veel goedgekeurde nakomelingen had kunnen zorgen en dan zou je op basis daarvan misschien tot een aardig inkomensplaatje kunnen komen. Maar een 'tijdslijn' toepassen vanaf 27 jaar, leert dat die schade vast niet zo hoog had zullen zijn.

Ik vraag me af hoe reëel deze uitspraak is..

Maar als hij nog enkele nakomelingen van de kwaliteit van Drug verwekt zou hebben, kom je denk ik toch wel aan zo'n bedrag.

Inderdaad!!!!!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:39

Ik sluit me bij Jannepauli aan: dat paard had zijn beste tijd al gehad met zjin 27 jaar. Die had het nog een paar jaar volgehouden en dan waarschijnlijk toch wel het lootje gelegd. En of die paar jaar nou zóveel geld waard zijn.. Tja.. Ik vind het een beetje vreemd.

dr_marco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:46

Er zijn belangrijke gegevens die niet aan bod gekomen zijn in deze zaak
1. De betrokken dierenarts was onvoldoende verzekerd opdat zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering het volledige bedrag zou terug betalen. De dierenarts heeft naar aanleiding van deze zaak zelfmoord gepleegd opdat hij niet volledig bankroet uit deze zaak zou komen. Een dikke proficiat voor Christine Jamar met dit prachtig resultaat.
2. PRIZRAK HEEFT WEL DEGELIJK EEN GROOT AANTAL MERRIES GEDEKT BIJ CHRISTINE JAMAR MAAR GEEN ENKELE MERRIE DRACHTIG GEKREGEN. Hiervan zijn voldoende getuigen te vinden onder de personen die toendertijd bij C.J. werkzaam waren. Dit wetende is het bedrag van 620.000 Euro uiteraard absoluut absurd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:55

het paard is overleden aan een maag ruptuur(open gesprongen maag)
De da heeft nagelaten de maag te controleren,dat had het paard kunen redden.
Het paard had 80% kans om dit te overleven als de da tijdig de juiste diagnose had gesteldt......wat een sukkel...(dat stond er niet,dat laatste...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:42

dr_marco schreef:
Er zijn belangrijke gegevens die niet aan bod gekomen zijn in deze zaak
1. De betrokken dierenarts was onvoldoende verzekerd opdat zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering het volledige bedrag zou terug betalen. De dierenarts heeft naar aanleiding van deze zaak zelfmoord gepleegd opdat hij niet volledig bankroet uit deze zaak zou komen. Een dikke proficiat voor Christine Jamar met dit prachtig resultaat.
2. PRIZRAK HEEFT WEL DEGELIJK EEN GROOT AANTAL MERRIES GEDEKT BIJ CHRISTINE JAMAR MAAR GEEN ENKELE MERRIE DRACHTIG GEKREGEN. Hiervan zijn voldoende getuigen te vinden onder de personen die toendertijd bij C.J. werkzaam waren. Dit wetende is het bedrag van 620.000 Euro uiteraard absoluut absurd.

en waarom is het dan proficiat? Omdat ze een man de dood in gejaagd heeft met een paardenvenst wiens zwemmertjes neit snel genoeg meer waren om nog merrie's drachtig te krijgen? Ja, da's inderdaad een proficiat waard Ja