Nikka schreef:Ja, maar die bedrijven liggen allemaal veel verder weg van de stal. Het probleem zal meer zitten in stijgen en landen en daar zitten ze redelijk ver voor. Als je het hebt over overvliegen zou je eens een middagje bij het kasteel (hemelsbreed een paar honderd meter) moeten zitten. Daar vliegen dagelijks heel veel helicopters, nu toevallig ook een terwijl ik aan het schrijven ben. Paarden boeit dat echt niks, sensibel of niet sensibel.
Ik snap overigens niet dat er geen bezwaar wordt gemaakt ten aanzien van de verstoring van het natuurgebied. Lijkt me redelijk kansrijk argument.
Tja als die bedrijven toestemming gaan krijgen gaan ze wel over het recreatie gebied, woonwijk en sportvelden vliegen. En zo verschrikkelijk zitten een paar grote bedrijven niet.
Probleem zit hem in dat de wethouder het geen probleem vond dus dan ga je al. Alleen wisten andere mensen en bedrijven daar dus niets vanaf. En dat had dus wel gemoeten. Dus eigenlijk had het betreffende bedrijf al toestemming gekregen terwijl er geen overleg was met de nabijgelegen bedrijven. Er wordt weer een gemeen spelletje gespeeld zoals gewoonlijk door gemeentes.
Groot aantrekkingskracht van de stal is het ruiterpad en als daarnaast regelmatig een helicopter zal overvliegen/opstijgen zullen een aantal mensen niet blij zijn. Als je relaxed op buitenrit bent wordt je er niet blij van.
Overvliegen van helicopters vind ik een heel ander probleem dan starten en opstijgen en landen naast een ruiterpad/stal.
Wij (prive) krijgen geen toestemming (in vleuten) om een stal of schuur te plaatsen op een leeg stuk grond (voor/zijkant huis) voor dieren terwijl hij straks aan de achterkant tegen dure huizen mag gaan kijken (nu weiland paarden buurman). Het is gewoon te krom van woorden dat dit zomaar kan.