Uitspraak in zaak Madeleine Brugman binnenkort bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Uitspraak in zaak Madeleine Brugman binnenkort bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:16

Vraag me ook af wie er dan zomaar in haar tas gekeken heeft. Dat kan dus ook niet als die spullen zo goed opgeborgen waren, dus dat zal het geval wel niet geweest zijn.

banjer1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:41

ik ben benieuwd wat ze dan voor "hulpmiddelen" had

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:44

Even lezen Banjer, het ging om springschoenen met pinnen.

Spicegirl, ik vind het opvallend dat je niet inhoudelijk op mijn vorige bericht reageert. Je komt op me over alsof je niet weet waar je het over hebt maar wel je oordeel klaar hebt... Jammer.

Nogmaals, ik hoop voor de sport dat dit niet waar is...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:45

nowornever schreef:
Pallatin schreef:
pfffff, wat een lage streek!!! Dan heb je ook geen hart voor je paard en je sport!

Zag idd dat je het net geplaatst had, maar toen was ik denk ik net aan het typen.. Haha!

Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat ze die springschoenen heeft gebruikt.

waarom zou ze ze in haar tas hebben dan?
of denk je dat iemand anders ze in haar tas heeft gedaan. dan lijkt mij een simpele oplossing: passen ze om de hoeven van haar paard. zo niet is het iig niet van hoor voor haar paard Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:02

Ja logisch... Rolleyes Ik denk dat de meeste paarden daar gewoon dezelfde maat springschoenen dragen hoor. Nogmaals, die springschoenen zijn getest op DNA, misschien handig om even de uitslag af te wachten???

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:09

Snoekiej schreef:
Mijn gevoel zegt (hoopt) dat Madeleine die dingen niet gebruikt heeft, maar dat weet niemand zeker. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat (als iemand die springschoenen gebruikt), diegene het risico neemt om die springschoenen te gebruiken op het wedstrijdterrein, waar je er zo mee gezien kan worden. Dan zou je daar thuis toch mee trainen? Als ze eenmaal bang zijn om hout te raken, zullen ze op wedstrijd hun benen nog steeds hoger optillen, of niet?

Ik weet wel dat ze gebruikt worden en buiten die springschoenen wordt er wel meer gebruikt. Gelukkig heb ik er zelf nooit mee te maken gehad dat een ruiter dit deed. Maar je ziet het ook gelijk aan een paard als hij geprepareerd is. Maar voor de rest sluit ik me helemaal bij je aan.

En miriam ik heb inderdaad het idee dat ze geen idee heeft waar ze het over heeft maar wel een oordeel heeft. Beetje jammer.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:15

ik weet wel waar ik over praat. en ik mag een mening hebben!!!
engelse pers;
"FEI SPOKESMAN malina gueorguiev said; stewards and riders have said that the horse she (ms brugman)rode wore spikes"....
"FEI spokesman mailina gueorguiev ; witnesses are saying they saw both (m.brugman en haar trainer) putting the boots on the horse and taking them off....

hier zijn ooggetuigen!!! die zien dat zij ze gebruikte, met behulp van haar trainer!! en als ze in haar tas zitten, zijn ze niet van haar??/
dat iemand zoiets verdedigt, of t voordeel van de twijfel geven, kan ik niet bij. mijn sympathie ligt bij t paard. die van jullie duidelijk niet!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:18

Jij mag wel degelijk een mening hebben die heb ik ook. Maar mijn sympathie liggen wel degelijk bij het paard maar als je mijn berichten gelezen heb zeg ik dat ik het me niet voor kan stellen bij haar maar het niet uitsluit.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:22

nowornever schreef:
Jij mag wel degelijk een mening hebben die heb ik ook. Maar mijn sympathie liggen wel degelijk bij het paard maar als je mijn berichten gelezen heb zeg ik dat ik het me niet voor kan stellen bij haar maar het niet uitsluit.

En ik kan niet anders dan me hier bij aansluiten...

Edit: Stel je voor dat er inderdaad ooggetuigen waren die haar de springschoenen had zien gebruiken, hadden ze haar dan niet uit de wedstrijd gehaald?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:34

IK kan me niet voorstellen dat je die dingen toch op een wedstrijd gebruikt?
Daar "oefen" je dan toch thuis mee en niet 'en punblic' ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:35

het is niet zo dat iemand per ongeluk /express in haar tas keek, en de springschoenen zag.zo word het wel in de NL. pers voorgesteld.
er werd door diverse ooggetuigen, zowel stewards, als mederuiters-gezien dat ze om en afwerden gedaan, en ermee gereden. er is toen aangifte gedaan c.q. melding/rapportage, maar op het moment dat er werd gecontroleerd, had het paard de schoenen niet meer om (vreemd).bij nader onderzoek-toen keken ze in haar tas!!-vonden ze de schoenen bij m.b. in haar tas.
omdat er niet officieel werd geconstateerd dat ze op dat moment die schoenen gebruikte(ze waren immers alweer af), mocht ze de wedstrijd uitrijden, maar zijn er onderzoeken gestart naar zowel m.b. als haar trainer.
conclusie; er zijn getuigen die hebben gezien dat ze ze gebruikte, ze zijn gevonden in haar tas, maar ze is onschuldig!
of toch niet?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:38

In NL is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:40

juridisch, ja!
in ik heb al eerder gezegd;enige stomme fout die zij heeft gemaakt, is die dingen mee te nemen, waar iedereen het ziet!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:54

Maar dat is dan ook wel dadelijk het stomste wat je zou kunnen doen Knipoog

Nu ja, we zullen het wel horen als er iets "besloten" is, voor zover ze dat kunnen. Spicegirl, is het echt zo gegaan? Ik neem aan dat die mensen dan ook hebben getuigen/verklaren wat ze hebben gezien. (Maar dan nog kan het een samenspanning zijn tussen die mensen tegen Brugman.)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:05

Ik kan me bijna niet voorstellen dat zij gebruik heeft gemaakt van oa die springschoenen. Dan schreeuw je erom om gepakt te worden, op zo'n evenement..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:11

Elessar, ik doe geen uitspraak over schuldig of niet, maar volg je de Tour? Hoeveel renners zijn er door doping uitgezet? Ze weten allemaal dat het opgespoord kan worden, ze weten allemaal dat ze gepakt zullen worden door de controles (zeker sinds het gedoe van vorig jaar) en toch, toch, toch laten ze zich pakken op epo en dergelijke, dingen die zo gemakkelijk traceerbaar zijn. Die schreeuwen er ook om om gepakt te worden.

Mensen doen soms echt hele domme dingen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:14

Die Tour kan mij gestolen worden, om eerlijk te zijn. Ik mag zelf graag wielrennen, maar zo extreem hoeft van mij niet.

Met mijn vorige post probeer ik ook niet te zeggen dat ik zeker weet dat ze onschuldig is, maar ik begrijp eigenlijk bar slecht hoe mensen tot zulke domme acties komen. Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:16

Ja, ik kijk ook niet naar de Tour (dit jaar toch niet), maar ik bedoel ook maar: ze kunnen echt dom zijn Knipoog En ik begrijp het ook niet.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:18

Ik snap wat je bedoelt Tiene. Lachen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:21

of inbreken,als je weet dat je betrapt kunt worden... stomme fouten zijn denk ik mensen eigen!
ik neem aan , dat dat soort mensen ervan uitgaat, niet betrapt te worden (niet alleen de inbrrak, maar ook de doping, en illegale hulpmiddelen, drugssmokkelaars en ga zo maar door).
had ze ze thuisgelaten, had er geen haan naar gekraaid.
maar waarom moet dat nu allemaal zo?
als iedereen zijn paarden naturel laat lopen/springen, krijg je toch ook een spannende competititie? en dat geld voor de tour ook. nu wint niet de beste, maar degene die niet op doping worden betrapt...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:24

spicegirl schreef:
nu wint niet de beste, maar degene die niet op doping worden betrapt...

Ben ik het toch nog echt met je eens Haha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:31

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
wel triest eigenlijk...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:34

OK dan! OK dan! OK dan!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:03

Zal wel een hele domme vraag van mij dan zijn, maar wat heeft de andere beschuldigde ermee te maken? Wat heeft hij dan gedaan? Of was dat haar trainer? Clown

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:20

dat is haar trainer. hij heeft daadwerkelijk meegeholpen de schoenen om te doen, en gaf haar les/advies tijdens het rijden!