Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Maar voor schapen die te water raken zonder omheinig mag de boer van mij ook wel zelf dokken hoor
Ik ben benieuwd wat de brandweermannen zelf zeggen morrie
Morrie schreef:overigens gaat het artikel in de Gooi-en Eemlander over vee in de sloot en niet specifiek over paard in de sloot zoals dit topic doet vermoeden..... ik weet toevallig (omdat ik er in de buurt woon, die lui ken en er veel rondloop) dat ze veel vaker uitrukken voor koeien en schapen dan voor paarden.
Ben wel benieuwd hoe de burgemeester gaat reageren, op klachten over paardenpoep in het dorp reageerde hij een poosje geleden als volgt: "als je daar niet mee kan leven, ga je maar verhuizen. Eemnes is nu eenmaal een agrarische gemeente"
manie schreef:En waarom kan de rest van NL wel afrasteren en kan dat in de polder niet??
Beetje vreemd.Ik zou mijn dieren nooit alleen achter een sloot plaatsen.....
Katja schreef:Ik vind het vreemd dat de kosten niet gewoon op de eigenaar verhaald worden. Wij hebben een keer de brandweer nodig gehad voor een kat die niet meer uit de boom durfde en dat moesten we toch echt zelf betalen.
Vanessa schreef:runningkawa schreef:Maar voor schapen die te water raken zonder omheinig mag de boer van mij ook wel zelf dokken hoor
Ik ben benieuwd wat de brandweermannen zelf zeggen morrie
Onze stalhouder/boer zit bij de vrijwillige brandweer
Katja schreef:Voel me (of beter gezegd in die tijd nog mijn ouders) wel een beetje opgelicht door de brandweer van Hilversum.
Toch denk ik dat (een gedeelte van) de kosten verhalen op de eigenaar wel degelijk invloed zal hebben op de hoeveelheid dieren die in het water terecht komen.
runningkawa schreef:Ik snap de brandweer ook wel
Want ik verbaas me ook regelmatig over het aantal berichten over paarden in de sloot.
Zet een lintje, desnoods met prikpaaltjes een halve meter langs de kant met stroom erop.
En zet een weidepomp in de wei, dat ze niet hoeven drinken uit de sloot...en er vallen ineens veel minder dieren in de sloot.
Van mij mogen kosten van brandweer als er geen omheinig is best verhaald worden op de eigenaren...
Kijk door een ongeluk erin, tja dat is gewoon heel wat anders
Citaat:hoeveel paarden vallen er niet in de sloot?
Morrie schreef:Citaat:hoeveel paarden vallen er niet in de sloot?
dat is een goeie..... 5 paarden in de sloot in Eemnes, hoeveel zijn er dan niet in gevallen??? Een paar 100 denk ik.....
Miss_Montana schreef:hilden1971 schreef:nee de hele dag in de kazerne met je pik zitten spelen en wel je centen ontvangen dat kost geen geld zeker, wat een flauwekul zeg Nederland ten top.
Ik vind dit wel erg respectloos. Deze mensen zetten anders wel hun eigen leven op het spel om die van een ander te redden. Het moet vreselijk zijn voor de familie van een brandweerman om niet zeker te weten of hij/zij wel terugkomt na een werkdag.
Nadya schreef:Mijn paard staat ook gewoon in gebied met veel water (ook dieper water) en dat is niet omheind. Heb nog geen brandweer hoeven bellen, hoor.![]()
En heb je wel paarden (of andere dieren) die snel te water raken en er niet uit kunnen komen, dan is een omheining wel handig. Ik vind vooral schapen soms erg triest, die met zo'n dikke vacht in het water raken en verdrinken. Heb je dieren, hobbymatig of beroepsmatig, dan dien je voor ze te zorgen. Dus ook voor de juiste omstandigheden om ze te houden!!!!
Hilden1971, denk jij echt dat de brandweer in NL in de kazerne zit te wachten???? De meesten zijn vrijwilligers, hoor. Die Amerikaanse beelden die jij er vermoedelijk bij hebt door wat films van vroeger, zijn niet echt van toepassing op de Nederlandse situatie.